
Adventure Island voor de Famicom. Hier gepost in het aanwinstentopic; Famicom gekregen van m'n ouders voor m'n verjaardag. Best wat spellen geprobeerd, maar op de een of andere manier heeft deze me toch het meest gegrepen. Zeker al een poging of 20 - 25 gedaan (misschien wel meer), maar nog niet verder dan 3-1 of 3-2 gekomen.
Ik heb als regel voor mezelf dat ik geen walktroughs lees, maar de pagina op wikipedia mag altijd wel van mezelf (da's altijd meer meta dan in-game tips). Ik zag dat er 8 werelden waren, hemeltjelief. Dat wordt nog een flinke kluif als die ooit in mijn boekje met uitgespeelde games moet komen. Wikipedia vertelde ook: It is widely regarded as one of the most difficult NES games. Heb ze lang niet allemaal gespeeld, maar uitdagend is het zeker. Kost ook geen drol trouwens, voor < €5 haal je 'm uit Japan.







