Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
RobertKR

Re: Welke games speel je momenteel?

15 jan 2024, 23:51

Granblue Fantasy Relink

Ik weet het niet zo. Eerst opzicht vond ik het best tof, omdat ik begon met die online quests wat eigenlijk co-op horde fights of boss battles zijn. Maar de single player demo was wel heel bare bones. Ga daar heen, kill wave, en kill nog 10 waves. Het is meer een hack n slasher dan een actie RPG.

Wel is de sfeer goed, en heeft het zekere Skies of Arcadia vibes. Maar ik weet dus niet of de hele story mode zo verloopt? In dat geval zou ik wachten op een sale. Vond de gameplay ook niet bepaald diep. Tales of Arise bijvoorbeeld, lijkt wel wat op deze game maar vond ik qua combat stukken interessanter.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

18 jan 2024, 08:12

40 uur speeltijd achter de rug in Harvestella, de game gaat maar door. Voor een nieuw team (producer en director hebben volgens mobygames geen andere games op hun naam) is het een bewonderenswaardige prestatie. Het was lastig inkomen maar nu is het omgeslagen in lastig uitstappen. Ik moet echt de tijd in de gaten houden om niet te laat van huis te gaan of de trein uit te stappen, want er zit een hoog "ik wil nog snel dit even doen" gehalte in.
RobertKR

21 jan 2024, 02:32

Terminator Resistance

Is nu in de aanbieding in de PS Store. Heb het uitgespeeld en echt een geweldige game vond ik. Hij is low budget, maar ze hebben er een ontzettend vermakelijke Terminator game van weten te maken die goed aansluit op de eerste 2 films. Deze studio zijn duidelijk liefhebbers van deze films.

Ben nu des te meer benieuwd naar Robocop.
LesserMagic

21 jan 2024, 05:45

Palworld. Valheim meets Pokemon meets BotW. Early access, maar al erg tof.

Afbeelding
Afbeelding
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

22 jan 2024, 08:38

RobertKR schreef:
21 jan 2024, 02:32
Terminator Resistance

Is nu in de aanbieding in de PS Store. Heb het uitgespeeld en echt een geweldige game vond ik. Hij is low budget, maar ze hebben er een ontzettend vermakelijke Terminator game van weten te maken die goed aansluit op de eerste 2 films. Deze studio zijn duidelijk liefhebbers van deze films.

Ben nu des te meer benieuwd naar Robocop.
Ik heb begrepen dat Robocop nog velen malen beter is. Ik heb ze beiden nog niet gespeeld, maar Robocop staat erg hoog op mijn lijst. Bij Nedgame zag ik deze voor 40 euro. Mijn backlog zit vol, maar zodra er even ruimte is, is Robocop next. Wat ik er van gezien heb, heeft Teyon de sfeer echt helemaal begrepen. Ook de zaken waarin je de side dingen doen zien er super tof uit. Zoals de desk bedienen bij het politie bureau.

Afbeelding

Goed om te horen dat Resistance ook niet tegenvalt. Die had ik voor ik voor Robocop zo positief ontvangen werd ook helemaal niet op mijn vizier.

Zelf ben ik weer begonnen met Mizzurna Falls (eerste playtrough). En Deadly Premenition Directors Cut (2e playtrough). Twee games die in elkaar verlengde liggen. Bijzonder om die soort van tegelijkertijd te spelen. Mizzurna Falls is zijn tijd bizar ver vooruit en heeft veel problemen. Problemen die Shenmue later allemaal oploste, maar ik vind het bizar om dit te verkennen. Human entertainment en alles daarna blijft fascinerend voor mij.

Afbeelding

Afbeelding
arjen1981

22 jan 2024, 08:39

LesserMagic schreef:

Afbeelding
Ik heb gister ochtend deze aangepraat bij mijn zoon 12. Hij heeft niks anders gedaan die zondag.
LesserMagic

22 jan 2024, 14:57

arjen1981 schreef:
22 jan 2024, 08:39
LesserMagic schreef:

Afbeelding
Ik heb gister ochtend deze aangepraat bij mijn zoon 12. Hij heeft niks anders gedaan die zondag.
Ik dacht: laat ik 't 's proberen. De uren zijn vervolgens omgevlogen.
Afbeelding
KillingRaptor

23 jan 2024, 21:35

Naast Disney Speedstorm (jawel, nog steeds :biggrin:) ben ik ook begonnen met Another Code Recollection op Switch. Het eerste deel op de DS had ik indertijd uitgespeeld, de tweede heb ik liggen voor de Wii maar nooit gespeeld. Ik ben wel weer helemaal hooked! Erg gave remake tot dusver.

Afbeelding
RobertKR

24 jan 2024, 19:10

Mijn launch dualsense heeft stick drift, dus is lastig gamen nu. Ik was bezig met Dead Space Remake, chapter 7. Ik dig hem wel, ik dacht eerst dat alleen de Plasma cutter goed was maar door de veranderingen (verdere upgrades zijn gated), heb ik ook wat nodes in andere wapens gepompt. Flamethrower is super goed in deze versie, je brand de huid eraf waardoor dismemberment veel sneller gaat. Pulse rifle is ook goed, vooral voor de secondary. Nou ja, ik koop tzt wel een V2 controller, die schijnt double battery life te hebben. En Tekken komt uit dus ik gebruik dan toch vooral de arcade stick.

Ja Terminator is echt tof. De Infiltrator mode is ook wel cool, eigenlijk een soort randomized open world missie waarin je points of interest moet ontdekken om uiteindelijk de locatie van een tech commander te vinden. Je bent dus een terminator, met dito rode scan mode. Wat deze game goed doet is de tie in met 1 en 2.

Mizzurna Falls leek me heel leuk. Ik houd van dat type games, Premonition vond ik ook heel engaging qua NPC's.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

25 jan 2024, 10:46

void tRrLM();++
Afbeelding

Ik had afgelopen jaar de roots van het rogue(like) genre verkend met Brogue en nu besloot ik Void Terrarium te spelen. In feite komt het op hetzelfde neer als Mystery Dungeon games, maar Void Terrarium geeft iets meer betekenis aan je expedities door alles in het doel stellen van het redden van de laatst overgebleven mens in de post-apocalypse. Zij bevindt zich in een soort stolp en jij speelt een robotje dat haar moet verzorgen door eten te zoeken, stront op te ruimen en dingen te verzamelen voor het terrarium waarmee ze zich beter thuisvoelt. Eigenlijk is het meisje een soort tamagochi.

Void Terrarium is best wel trouw aan de originele Rogue waarbij alles reageert in lock-step met jouw acties en beweging, en wanneer je af bent gegaan raak je ook alle stats en skills kwijt en begin je van voor af aan. Maar wat je niet kwijt raakt zijn de spulletjes die je voor het meisje hebt verzameld en permanente upgrades zoals meer inventory ruimte.

Dit spel heeft precies dezelfde 'nog snel even 1 potje' vibes als Dead Cells. Het is verdomd verslavend, en ik weet niet of ik dat kan gebruiken in zo'n drukke periode op mijn werk :)

Afbeelding
RobertKR

28 jan 2024, 19:14

Tekken 8

Deze game is ontzettend hard. Iedere move knalt door je scherm. Gevechten zijn all out war.

Er is voor ieder wel wat wils. Er is redelijk wat SP content, al is de main story best wel anime. Wel zijn er individuele character stories met eindfilmpjes ala classic Tekken.

Hoe het toernooi in de single player is gedaan vond ik wel tof. En de simple controls vind ik op zich ook wel okay. Je kunt het itt SF6 aan en uitzetten onder het spelen. Ik gebruik het wel eens tussendoor wanneer ik een character neem waar ik nooit mee speel. Zo kun je vette air combos doen zonder dat je kennis hebt.

De online is overwegend goed, soms een wat laggy potje maar over het algemeen is het flawless. En je kunt je replays terugkijken en de game vertelt je dan hoe je een bepaalde hit het best had kunnen punishen of hoe je een bepaalde throw had kunnen afslaan. Als je wilt kun je beter worden. Arcade quest is ook van die strekking, het leert je bepaalde essentiele moves en launchers. Ironisch genoeg is T8 helemaal geen arcade game, de eerste die alleen op console te spelen is.

Ik denk dat dit de beste Tekken van allemaal is. T7 vond ik al heel goed, zeker na wat updates. Maar T8 is nu al beter en dit is nog maar het begin. Wat mij betreft staat deze franchise op eenzame hoogte in het fighter segment.
arjen1981

29 jan 2024, 08:59

Robocop en Like a Dragon: Infinite Wealth. Infinite Wealth heeft mij nu naar chapter 4 gebracht. En deze begint erg sterk. Ik denk zelf de sterkste Yakuza tot nu toe! Robocop is ook ongelofelijk goed.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

30 jan 2024, 21:32

Void Terrarium staat voorlopig in de ijskast, als je het meisje dood laat gaan en je zit niet toevallig in een area met veilig voedsel voor haar dan moet je volledig opnieuw beginnen en dat overkwam mij dus 2 keer.. meerdere malen dus uren aan gameplay kwijt.

Daarom ben ik iets anders gaan proberen dat voor mij ook zo'n "ach nog heel even een half uurtje" kwaliteit heeft, namelijk een 1st person dungeon crawler.

Saviors of Sapphire Wings
Afbeelding

Het ziet er misschien onaantrekkelijk uit in de screenshot maar het past helemaal in mijn straatje. Het is een soort dungeon crawler maar waar je in feite meer overworld dan dungeon hebt (tot waar ik nu ben in ieder geval). Het is alsof men de map van Zelda 1 of Ys 1 heeft genomen en die in 1st person presenteert, waardoor je vrij rond kan lopen in open stukken en zo nu en dan een random encounter krijgt. In vergelijking met spellen als Etrian Odyssey en Labyrinth of Refrain is Saviors of Sapphire Wings erg beginnersvriendelijk, ik heb nog geen echte moeilijke encounters meegemaakt. Het spel biedt ook genoeg ruimte om je gewenste party samen te stellen.

Wat ook voor mij altijd een comfortabel iets is, is dat je een soort base of operations hebt waarvandaan je als het ware expedities doet. In je base kun je met alchemie items craften, missies aannemen, etc. Maar het zorgt ervoor dat je gemakkelijk je speeltijd kunt compartimentaliseren. Heerlijk.
arjen1981

01 feb 2024, 08:59

Ik ben nu in chapter 5 van Like A Dragon Infinite Wealth

Afbeelding

Ik heb hier en daar wel wat opmerkinkjes. Maar over de hele lijn is wat ik er nu van gespeeld heb dit absoluut de beste Yakuza / Like a Dragon ooi! Echt waar. Het is niet dat de reviews nu zo positief uit komen, omdat de serie meer bekendheid kent. Het is gewoon een nog veel betere game. De game is zo groot en bied zoveel.

Ik ben nog niet eens aan Animal Crossing begonnen, want zit nu helemaal in Pokemon. Ja er zit ook een Pokemon cloon in! Inclusief gyms, badges en masters.
Ok Impala!
Contacteer:

01 feb 2024, 15:36

Ik ben inmiddels 50+ uur verder in Chained Echoes (NS). Dit is, by far, de beste indie JRPG die ik gespeeld heb. Het is zo leuk om deze game te spelen. Exploratie heeft duidelijk veel goede dingen afgekeken van Xenoblade en er is voor gekozen om het aantal gevechten te minimaliseren. Je ziet monsters op beeld rondlopen en je komt met ze in gevecht als je in de buurt komt. De crux is, je komt gewoon heel erg weinig monsters tegen. Daarnaast wordt je volledig geheald na elk gevecht (ook een Xenoblade ding), waardoor je elk gevecht voluit kunt gaan. De gevechten zijn ook prima gebalanceerd om te zorgen dat je alles moet inzetten en elk gevecht daardoor betekenis krijgt. Dit heeft ook wat weg van hoe Etrian Odyssey het aanpakt. Verder zijn verhaal, muziek en graphics dik in orde! Deze game is grotendeels door één persoon gemaakt en het is bijna niet te bevatten hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen.

Al met al dus geen JRPG voor beginners, maar voor ervaren spelers een walhalla. Mocht je enige liefde hebben voor klassieke JRPGs, dan is dit een hele dikke aanrader! :love:

Afbeelding
Joey
Veteraan
Veteraan

04 feb 2024, 08:06

LesserMagic schreef:Palworld. Valheim meets Pokemon meets BotW. Early access, maar al erg tof.

Afbeelding
Ik ben ook hooked! Heb inmiddels alle achievements gehaald en ben max level met een max level base.
Afbeelding
OldSchool
Contacteer:

04 feb 2024, 13:26

Afbeelding

Nobody Saves the World / PS4

Deze game zat gratis bij ps plus. De Ps4 stond aan, dus ik dacht maar eens kijken wat we krijgen. Maar dit blijkt wel een erg leuke game. Leuke graphics, leuke humor en leuke gameplay. Het zou zo maar eens de eerste moderne game kunnen worden die ik ga uitspelen…
Ok Impala!
Contacteer:

05 feb 2024, 09:47

Metroid Dread (NS). Lijkt erg op Samus Returns (3DS) in hoe het speelt, en dat is zeker een plus! Eerste indruk is erg goed. Veel spanning en toffe exploratie! :love:

Afbeelding
arjen1981

05 feb 2024, 10:39

Ik zit helemaal vast in Dondoko Island. Het is echt reusachtig. Geen minigame meer te noemen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben nu op dag 8 en heb een 2 star resort onderweg naar 3. Doe het rustig aan omdat ik vooral ook gewoon mooi wil bouwen. Heb al een hechte kern staan met winkels en gebouwen. Je hebt echt veel details die je kunt toevoegen om het af te maken. Signs, fire hydrant, voertuigen, vending machines etc. Krijg bijna het idee dat er meer objecten inzitten dan in Animal Crossing. En allemaal een beetje themed als de steden die je in Like a Dragon tegenkomt. Dat maakt je layout echt af net als in Animal Crossing. Met 2 sterren krijg je ook een farm voor de inkomsten. En ontvang je net als in Animal Crossing bezoekers. Alleen betalen de bezoekers huur. Natuurlijk is er ook een Tom Nook waar al je geld heen gaat. Het craften, vissen, bug catching en resources farmen is ook heel leuk gedaan. Al het andere ben ik vergeten en ga vanavond na het werk direct weer verder.

Echt hoor als je nog nooit een Yakuza hebt gespeeld is dit het deel om mee te starten. Als ik wat verder ben, doe ik nog wel even weer een tour denk ik.
arjen1981

06 feb 2024, 09:19

Oke ik ben nog geen steek verder. Nu op 35 uur zelfde level maar wel een 3 sterren resort. Er komt maar steeds meer bij. Op bepaalde aspecten is Dondoko zelfs beter dan Animal Crossing vind ik. Je kunt veel meer oppervlakte bouwen. En mijn probleem met AC was altijd dat je bv. geen echt restaurant kon maken. Altijd maar pielen met open lucht muurtjes etc. Nu bouw je een hele stad. En het systeem van de bezoekers aan je eiland is ook kei goed gedaan. Het voegt echt wat toe. Dat wat je bouwd impact heeft op je bezoekers en je inkomsten.

Ik heb nu een grote traditionele Japanse tempel neergezet. Dit was even sparen, maar zorgt er voor dat ik de elegantie van mijn eiland nu op de max heb. Andere aspecten waar je in kunt uitblinken zijn bijvoorbeeld pop (middels een arcade hal bijvoorbeeld) of sleezyness (een bar, caberet club etc.) Met die caberet club verdien je bakken met geld overigens ;)

Je bouwd echt een hele stad op je eilanden en je kunt alles tot in de puntjes designen met grond tiles etc. Niet alleen de weggetjes als in Animal Crossing. Het is echt een stad bouwen en wat je bouwd heeft impact. Compleet anders als in AC of vele andere RPG's of MMORPG's waar een bouw / craft aspect in zit. Dit is veel meer dan die RPG's.

En met 3 sterren unlock je zelf een online modes! Je kunt dus ook andere eilanden bezoeken. WOW ik ben wel weg geblazen van deze minigame. Helemaal omdat er naast de trailer maar weinig naar buiten komt van deze modes. Echt een hidden gem dit.

Ik zou het niet erg vinden als deze mode meer polished zou uit komen als volledige game. Soort van Dragon Quest Builders. Alleen gaat die bouwen op veel aspecten al veel verder dan Dragon Quest Builders ;)

Oja en die Pokemon minigame. Ja die wordt ook steeds beter. Je Pokemon's kun je namelijk ook inzetten op de farm op jouw eiland om daar aan het werk te gaan.

Ja ik heb het nogsteeds over Like a Dragon Quest Infinith Wealth with Pokemon

Afbeelding
RobertKR

06 feb 2024, 19:49

Ik wil inspringen deze week. En ik zal die minigame vast wel doen. Ik heb ook Real Estate en cabaret in 0 helemaal gedaan. En ook alles in Gaiden. Alleen die RTS minigame uit 6 en Kiwami 2 heb ik links laten liggen.

Overigens heeft Infinite Wealth al een miljoen verkocht binnen een week. Dat zijn voor Yakuza begrippen echt absurde sales. Op PS3 werd de serie in de westerse markt nog gedegradeerd tot digitaal only met 5, terwijl het daarvoor ook jaren absent was dankzij de slechte sales van Y2 op PS2. Nu lijkt het zijn foothold te hebben gevonden, het is een grote franchise aan het worden. Terecht. Want waar Starfield en de meeste AAA games falen levert Like a Dragon gewoon een volledige game met ontzettend veel vertier en afwisseling.
arjen1981

07 feb 2024, 08:06

Ja, vooral die Real Estate vond ik ook geweldig. Maar ook juist die RTS heb ik wel van genoten.

De vergelijking die je maakt met Starfield is spot on. Starfield belooft heel wat, maar Like a Dragon doet het gewoon. Zonder er juist van tevoren enorm groot over te doen. Starfield stelt dan op alle aspecten echt niks voor vergeleken met hier.

En mooi dat de verkopen slagen. De reviews zijn ook niet verkeerd en het is een 40/40 in famitsu. Vaak is bij de famitsu veel ophef over de 40/40, maar voor deze ben ik er erg blij mee. Leuk dat je ook deze week begint. Want ik zou fijn zijn als iemand anders hier ook mee doet met laaiend enthousiast te zijn. Dan kunnen we dat samen doen.

Gister heb ik mijn gehele eiland afgebroken en alle gebouwen opnieuw gezet en nieuwe wegen gelegd. Dat was de gehele avond van 3 uur plezier ;) Want na 20 uur in deze minigame heb je ineens veel meer dan wanneer je begon met bouwen. En dan krijg je een reorganisatie om alles weer mooi te laten passen.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

07 feb 2024, 09:09

Wacht even, complete game? Jullie bedoelen toch die game waarvoor je Sujimon en New Game+ los moet aanschaffen? ;)

https://ryu-ga-gotoku.com/eight/asia_en/dlc/
arjen1981

07 feb 2024, 09:59

Apenheul schreef:
07 feb 2024, 09:09
Wacht even, complete game? Jullie bedoelen toch die game waarvoor je Sujimon en New Game+ los moet aanschaffen? ;)

https://ryu-ga-gotoku.com/eight/asia_en/dlc/
De DLC heb je totaal niet nodig. Behalve als je alle trophies wilt halen.

Verder heeft het geen toegevoegde waarde. De DLC geeft je new game plus en een extra dungeon die al erg lijkt op een mix van 2 andere dungons. De rest zijn allemaal cosmetische zaken.

Jammer dat de locked DLC een slechte naam geeft aan een geweldige game door de media focus. Want de Sujimon en Dondoko (Resport) waar jij op doelt zijn gewoon cosmetische sets vanuit die DLC. Dat is niks anders dan praktisch elke game zijn DLC doet. Hier is echt niks bijzonders aan en onverwachts aan. Het enige bijzondere is dat je dus moet betalen voor new game plus.

Je kunt helemaal voor 100% los met Sujimon en Dondoko. En als ik ze vergelijk met Pokemon en Animal Crossing dan is deze prestatie vind ik echt ongehoord voor een mini game. Helemaal als onderdeel van een game wat in de basis Dragon Quest meets Yakuza is. Ik denk dat je het moet zien om te geloven en ik denk zelf dat je dan de vergelijking met hoe barebones dit in Starfield is gerealiseerd ook snapt. Deze game voelt mij 100% completer aan dan welke bathesda game dan ook bij launch ;) echt hoor. Eens dat de DLC praktijken niet fijn zijn. Maar de DLC is totaal overbodig en wordt zelfs daar hen die deze wel hebben gekocht sterk afgeraden. Links laten liggen dus is ook mijn advies.
Laatst gewijzigd door arjen1981 op 07 feb 2024, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
arjen1981

07 feb 2024, 10:14

Wat overigens ook heel tof is, is de podcast op de telefoon van Ichiban. Sagway heet deze podcast. Het is een Engels talgige podcast volgens mij speciaal opgenomen voor de game. Ik heb nu 2 afleveringen geluisterd tijdens het bouwen op mijn eiland en deze gaat met name over de Japanse cultuur. Soms een beetje te Amerikaans, maar ik vind de referentie naar Sega en inside jokes erg lachwekkend. Zo vertelde de host van de podcast dat hij een jongen tegenkwam met een bruine jacket met een tijger print. Het bizare was dat toen hij deze tgen kwam hij iedereen in de straat vroeg naar Sailors. Heb jij Sailors gezien? Hij had zo 20 man hetzelfde gevraagd. De volgende dag stond deze jonge man weer voor zijn stoep. Toen vroeg hij naar een warehouse ;) Geweldige podcast!

Het is echt wel sinds Elden Ring dat ik zo hooked was aan een game.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”