Welke games speel je momenteel?
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020

Bericht
Re: Welke games speel je momenteel?
Ik vind het verhaal van SH f juist er uit springen. Beter dan SH2 zelfs. Interessant themas behoorlijke mind fuck. Alles lekker verstopt wat het mysterieus maakt. Jacobs Ladder niveau. Ik zag het zelf tot 2x toe niet aankomen. Mijn enige minpunten zijn het ontbreken van een statische camera en tegelijkertijd vind ik de omgeving zelf te statisch. Maar wel stukken beter dan de remake van vorig jaar voor mij.
Bericht
voor de eerste keer dan eindelijk Super Mario 64 aan het spelen op de Switch...
ik probeer Mario spellen altijd 100% te doen, dus hier ook het geval.
ben momenteel net met "course 7 Lethal Lava Land" begonnen.
en heb alles tot dus toe.
als er iets is om (momenteel) over te klagen zou ik het volgende noemen:
- de camera....... ik had al begrepen dat deze erg vervelend is,
maar je weet pas hoe erg als je het zelf speelt.
- "ground pound" and "long jump" zijn vrijwel de zelfde knoppen combinatie,
als je de een wilt doen, doet ie vaak de ander en vice versa.....
- nogmaals de camera, alleen hier met name het punt dat soms als je een heuveltje wilt oplopen,
dat Mario opeens stil blijft staan en de camera omhoog gaat.....
- en dit zal vast mijn eigen gebrek met ervaring van dit spel zijn,
maar de "wing cap" is echt ontzettend irritant met de controls.
- "wall jumping" is ook niet bepaald makkelijk.
in "Hazy Maze Cave" is er bijv. een ster waar je alleen bij kan met een dubbele wall jump,
die mij zeker flink wat moeite koste.
90 van de 100 keer doe je een enkele wall jump en knalt Mario tegen de andere muur aan,
of schop je alleen de muur en verder niks........
- honorable mention: het konijn in de kelder
veel te krappe ruimte om die daar te vangen, en als je op het konijn af wilt springen,
doe je meestal of een normale sprong of je knalt tegen de muur aan,
soms denk je het konijn te hebben, maar nope.... je hebt de "vast houden" knop niet juist ingedrukt,
konijn weer weg....... en dan moet je em ook nog eens 2 keer vangen..........aargh.....
als er iets is om (momenteel) over te klagen zou ik het volgende noemen:
- de camera....... ik had al begrepen dat deze erg vervelend is,
maar je weet pas hoe erg als je het zelf speelt.
- "ground pound" and "long jump" zijn vrijwel de zelfde knoppen combinatie,
als je de een wilt doen, doet ie vaak de ander en vice versa.....
- nogmaals de camera, alleen hier met name het punt dat soms als je een heuveltje wilt oplopen,
dat Mario opeens stil blijft staan en de camera omhoog gaat.....
- en dit zal vast mijn eigen gebrek met ervaring van dit spel zijn,
maar de "wing cap" is echt ontzettend irritant met de controls.
- "wall jumping" is ook niet bepaald makkelijk.
in "Hazy Maze Cave" is er bijv. een ster waar je alleen bij kan met een dubbele wall jump,
die mij zeker flink wat moeite koste.
90 van de 100 keer doe je een enkele wall jump en knalt Mario tegen de andere muur aan,
of schop je alleen de muur en verder niks........
- honorable mention: het konijn in de kelder
veel te krappe ruimte om die daar te vangen, en als je op het konijn af wilt springen,
doe je meestal of een normale sprong of je knalt tegen de muur aan,
soms denk je het konijn te hebben, maar nope.... je hebt de "vast houden" knop niet juist ingedrukt,
konijn weer weg....... en dan moet je em ook nog eens 2 keer vangen..........aargh.....
- KillingRaptor
Bericht
Shadow Generations is erg gaaf ja! Was ook heel aangenaam verrast door die. Sonic Generations vond ik vroeger op de 360 heel tof maar die is toch minder goed verouderd. En inderdaad, vooral de 2D levels. De 3D levels zijn veel toffer in die.
Bericht
Alle ergernissen die je opnoemt maakt mij dat ik de game weer wil spelen. Geen enkele 3D Mario game is zo leuk als 64. Ik speel nog geregeld fangemaakte Super Mario 64 games. Eeuwig zonde dat er nooit een Super Mario 64-2 is geweest.somebody28 schreef: ↑17 okt 2025, 20:32voor de eerste keer dan eindelijk Super Mario 64 aan het spelen op de Switch...
- Apenheul
- Beheerder

- Contacteer:
Bericht 
Ik zou willen dat ik Mega Man Battle Network eerder ontdekt had, want dit past eigenlijk heel goed in mijn straatje. Ik wist destiijds alleen niet dat Battle Network eigenlijk een RPG serie was in de wereld van Mega Man, waarin veel typische vijanden met hun bekende gedragspatronen voorbij komen en natuurlijk ook de robots.
In plaats van action platformers zijn de Battle Network games RPGs met de vibes van een Level-5 game (denk: Yokai Watch, Inazuma Eleven). Je hebt een dorp vol NPCs en plekken waar je naar toe kan, maar de belangrijkste omgeving is in feite cyberspace; hierin is het dungeon crawlen en battlen geblazen. Good stuff, en mooi om naast Donkey Kong Bananza te spelen.

Ik zou willen dat ik Mega Man Battle Network eerder ontdekt had, want dit past eigenlijk heel goed in mijn straatje. Ik wist destiijds alleen niet dat Battle Network eigenlijk een RPG serie was in de wereld van Mega Man, waarin veel typische vijanden met hun bekende gedragspatronen voorbij komen en natuurlijk ook de robots.
In plaats van action platformers zijn de Battle Network games RPGs met de vibes van een Level-5 game (denk: Yokai Watch, Inazuma Eleven). Je hebt een dorp vol NPCs en plekken waar je naar toe kan, maar de belangrijkste omgeving is in feite cyberspace; hierin is het dungeon crawlen en battlen geblazen. Good stuff, en mooi om naast Donkey Kong Bananza te spelen.
- Pius
Bericht
Sent from my A059P using Tapatalk
De Mega man battle network games zijn inderdaad fantastisch. Voor mij klikt het veel beter dan de Main Line Mega man games.Apenheul schreef:
Sent from my A059P using Tapatalk
"If it's not fun, why bother?"
- toejam
Bericht
Ja die zijn geweldig. Die chips die je verzamelt geven het net genoeg diepgang zonder te verzanden in eindeloze menu's. Ik heb alleen de eerste twee gespeeld, en de eerste twee keer met dank aan Kunstschilder begin vorig jaar.Apenheul schreef: ↑01 nov 2025, 23:37Ik zou willen dat ik Mega Man Battle Network eerder ontdekt had, want dit past eigenlijk heel goed in mijn straatje. Ik wist destiijds alleen niet dat Battle Network eigenlijk een RPG serie was in de wereld van Mega Man, waarin veel typische vijanden met hun bekende gedragspatronen voorbij komen en natuurlijk ook de robots.
Professional dabbler
- toejam
Bericht
Heb via Kickstarter ooit met dank aan Mike de Last Ninja collection alsnog gesteund, dit is mijn jeugd.

En nou is vorige week de Steamcode verzonden. Helaas zitten er toch wel wat problemen in, voornaamste is dat er een redelijk stuk van het scherm mist. Na ja, na een uurtje spelen was toch al de conclusie dat ik vooral System 3 een warm hart toedraag en deze collectie meer een hebbedingetje voor in de kast is dan iets wat echt wat toevoegt.

En nou is vorige week de Steamcode verzonden. Helaas zitten er toch wel wat problemen in, voornaamste is dat er een redelijk stuk van het scherm mist. Na ja, na een uurtje spelen was toch al de conclusie dat ik vooral System 3 een warm hart toedraag en deze collectie meer een hebbedingetje voor in de kast is dan iets wat echt wat toevoegt.
Professional dabbler
- Apenheul
- Beheerder

- Contacteer:
Bericht
Ninja Gaiden 4
Uitgespeeld en ja... ik vind het een gemiste kans. Die Yakumo voegt echt niks toe. De NPC zijn verschrikkelijk, zoals in bijna iedere Platinum game. Het meest pijnlijk is nog dat Ryu veel beter speelt en veel toffer is, maar dat is voor zo'n 20% van de story en hij backtracked een paar Yakumo levels + killed dezelfde bosses. Er zit aardig wat forced walking en irritante dialogen in deze game.
+voor de post game content. Missions zijn wel tof, al heb je ze met gimmicks als 1 hit kill etc... ben daar niet zo van. Je kunt ook alle chapters met Ryu replayen met als pluspunt dat alle dialogen, NPC etc eruit zijn gesloopt. Ik vond de game leuker op deze manier.
Maar voor de volle mep; avoid.
Mortal Kombat collection
Ook avoid. Het is op papier een vette collectie met MK1 t/m 4 arcade, console ports en Sub Zero + Special Forces. Maar in de praktijk... PS5 versie speelt brak, er zijn veel bugs, AI is shit, MK4 lijkt op een MAME build en is minder dan de coin op (veel gespeeld vroeger).. Er missen ook wat console ports, MK2 Game Gear, UMK3 MD en Master System games geloof ik. Maar wel props voor MK2 32x die ik echt super vet vind. Een van de slechtste games aller tijden, MK Advance, zit er in. Dat is dan nog wel ballsy.
Uitgespeeld en ja... ik vind het een gemiste kans. Die Yakumo voegt echt niks toe. De NPC zijn verschrikkelijk, zoals in bijna iedere Platinum game. Het meest pijnlijk is nog dat Ryu veel beter speelt en veel toffer is, maar dat is voor zo'n 20% van de story en hij backtracked een paar Yakumo levels + killed dezelfde bosses. Er zit aardig wat forced walking en irritante dialogen in deze game.
+voor de post game content. Missions zijn wel tof, al heb je ze met gimmicks als 1 hit kill etc... ben daar niet zo van. Je kunt ook alle chapters met Ryu replayen met als pluspunt dat alle dialogen, NPC etc eruit zijn gesloopt. Ik vond de game leuker op deze manier.
Maar voor de volle mep; avoid.
Mortal Kombat collection
Ook avoid. Het is op papier een vette collectie met MK1 t/m 4 arcade, console ports en Sub Zero + Special Forces. Maar in de praktijk... PS5 versie speelt brak, er zijn veel bugs, AI is shit, MK4 lijkt op een MAME build en is minder dan de coin op (veel gespeeld vroeger).. Er missen ook wat console ports, MK2 Game Gear, UMK3 MD en Master System games geloof ik. Maar wel props voor MK2 32x die ik echt super vet vind. Een van de slechtste games aller tijden, MK Advance, zit er in. Dat is dan nog wel ballsy.
- KillingRaptor
Bericht
Ik ben nog steeds Sonic Racing Crossworlds aan het spelen, 99 uren op de teller al. Voornamelijk online aan het spelen nu, het blijft echt een supertoffe game en alle nieuwe personages die erbij komen (zowel gratis als in de season pass) zorgen ervoor dat ik echt wil blijven spelen. Nu komen bijvoorbeeld NiGHTS en Aiai de komende maanden in de game.

Verder ben ik ook volop bezig met Hyrule Warriors: Age of Imprisonment op Switch 2. De eerste Hyrule Warriors vond ik echt heel gaaf op de Wii U maar Age of Calamity heb ik om de één of andere reden nooit gekocht. Maar deze wel meteen in huis gehaald en nog steeds vind ik dit erg tof om te spelen. Speelt ook heel goed op Switch 2, ziet er goed uit en framerate blijft heel stabiel. Ook alweer 15-16 uren mee bezig, maar ik doe dan ook alle side battles die erbij komen.

Verder ben ik ook volop bezig met Hyrule Warriors: Age of Imprisonment op Switch 2. De eerste Hyrule Warriors vond ik echt heel gaaf op de Wii U maar Age of Calamity heb ik om de één of andere reden nooit gekocht. Maar deze wel meteen in huis gehaald en nog steeds vind ik dit erg tof om te spelen. Speelt ook heel goed op Switch 2, ziet er goed uit en framerate blijft heel stabiel. Ook alweer 15-16 uren mee bezig, maar ik doe dan ook alle side battles die erbij komen.

- Mark
- arjen1981

Bericht
Ik zit in Skilsong, maar speel er ook veel om heen. Net klaar met een Ninja Gaiden Rush. Deel 4 en deel 2 Black back to back.
- Apenheul
- Beheerder

- Contacteer:
Bericht
Mega Man Battle Network heb ik al een tijdje niet aangeraakt, mijn aandacht is weer terug bij Mario Kart World die ik nu twee keer per week in multiplayer speel en daarnaast ben ik verder gegaan met Cyberpunk waar ik inmiddels Dogtown bereikt heb (m.a.w. de expansion content). Dat is wel een hele gave nieuwe omgeving, en ik ben er bewust zo snel mogelijk heen gegaan omdat je daar nieuwe abilities kunt leren die je in de rest van het spel ook weer kunt gebruiken. Maar voor mij is het wachten nu vooral op Metroid Prime 4 en daarom start ik in de tussentijd niet iets nieuws.
- Apenheul
- Beheerder

- Contacteer:
Bericht 
Ik ben begonnen aan Metroid Prime 4 Beyond, een game die in de eerste 2 uur speeltijd in ieder geval meer aanvoelt als Metroid Prime 3 dan als Metroid Prime 1 of 2. Met andere woorden, ik mis het backtracken door verschillende biomen en het voelt nog wat lineair. Daar tegenover staat wel een dijk van een art direction, iedere keer als je een hoek om gaat lijkt het wel alsof je naar een gedetailleerd schilderij zit te kijken qua compositie en toepassing van licht. Ik ben benieuwd hoe de game na 10 uur is.

Ik ben begonnen aan Metroid Prime 4 Beyond, een game die in de eerste 2 uur speeltijd in ieder geval meer aanvoelt als Metroid Prime 3 dan als Metroid Prime 1 of 2. Met andere woorden, ik mis het backtracken door verschillende biomen en het voelt nog wat lineair. Daar tegenover staat wel een dijk van een art direction, iedere keer als je een hoek om gaat lijkt het wel alsof je naar een gedetailleerd schilderij zit te kijken qua compositie en toepassing van licht. Ik ben benieuwd hoe de game na 10 uur is.
- Fing3r
Bericht
Tot nu toe inderdaad geweldig, bakken met sfeer dankzij de muziek, artdirection en graphics. Ik ga hier de komende tijd lekker van genieten!
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Twee uurtjes bezig geweest met Romancing Saga 2. Dit gaat wel bevallen. Wel valt me voor het eerst op dat laadtijden soms lang duren. By far niet genoeg om een Switch 2 aan te schaffen, maar dit is de eerste keer dat ik zoiets merk.
Bericht
Sonic Triple Trouble 16-bit Remake op iMac
Ik kom daar nu pas achter, maar dit is dus echt gods work. Een megadrive remake van een obscure maar heel interessante Game Gear titel (hij kwam NA Sonic en Knuckles uit, alleen op de GG) en hij introduceerde Fang the Sniper. Het was een sequel op de 8-bit Sonic Chaos. De remake is geweldig. Speel hem, hij is freeware:
https://gamejolt.com/games/sonictriplet ... bit/322794
Ik kom daar nu pas achter, maar dit is dus echt gods work. Een megadrive remake van een obscure maar heel interessante Game Gear titel (hij kwam NA Sonic en Knuckles uit, alleen op de GG) en hij introduceerde Fang the Sniper. Het was een sequel op de 8-bit Sonic Chaos. De remake is geweldig. Speel hem, hij is freeware:
https://gamejolt.com/games/sonictriplet ... bit/322794
- arjen1981

Bericht
Ik ben al een poos op het eind van Metroid 4. Daar zit ik soort van vast.
Inderdaad anders dan deel 1 en 2. Deel 3 heb ik nooit ver gespeeld. Maar het backtracken komt nog. Helaas voor mij op een minder leuke manier.
Tip begin direct al met groene kristallen verzamelen.
De graphics vallen mij zelf zwaar tegen. De art directie van sommige mappen zijn erg goed inderdaad. Bijvoorbeeld dat bos en waar je base camp is. Maar niet alles ziet er zo goed uit. De volt tower lijkt op een XBox 360 spel. Ik denk niemand dat kan ontkennen. En ook de robot vijanden vind ik erg simpel zowel kwa uiterlijk als game design.
Hoogtepunten en dieptepunten voor mij. Ik krijg er wat Help vibes bij dit keer. Meer dan Metroid vibes.
Het hoogte punt en wel typisch metroid zijn voor mij de boss fights. Hoe verder je komt hoe beter ze worden! En ook iets meer uitdaging dan de gemiddelde Nintendo game of de standaar vijanden.
Inderdaad anders dan deel 1 en 2. Deel 3 heb ik nooit ver gespeeld. Maar het backtracken komt nog. Helaas voor mij op een minder leuke manier.
Tip begin direct al met groene kristallen verzamelen.
De graphics vallen mij zelf zwaar tegen. De art directie van sommige mappen zijn erg goed inderdaad. Bijvoorbeeld dat bos en waar je base camp is. Maar niet alles ziet er zo goed uit. De volt tower lijkt op een XBox 360 spel. Ik denk niemand dat kan ontkennen. En ook de robot vijanden vind ik erg simpel zowel kwa uiterlijk als game design.
Hoogtepunten en dieptepunten voor mij. Ik krijg er wat Help vibes bij dit keer. Meer dan Metroid vibes.
Het hoogte punt en wel typisch metroid zijn voor mij de boss fights. Hoe verder je komt hoe beter ze worden! En ook iets meer uitdaging dan de gemiddelde Nintendo game of de standaar vijanden.
- KillingRaptor
Bericht
Ik ben dan weer zeer positief over Prime 4. Ik vind hem erg goed spelen, de graphics vind ik ook heel goed en de muziek is fantastisch. Wat een dijk van een sfeer in die game! Wat mij betreft is het dus zeker een echte topper. Ik hoor ook heel veel mensen klagen online over de companions maar daar heb ik helemaal geen last van. Bewijst maar weer eens dat ik heel vaak een andere mening heb dan veel anderen en dat ik ook veel sneller positief ben over een game. Ik zit nog niet op het einde maar ik neem ook mijn tijd met het verkennen en terugkeren naar gebieden.
- arjen1981

Bericht
De companions vind ik een leuke toevoeging. En ik ben ook niet alleen maar negatief. Ik juich de stap richting helo ook toe. Maar deze steekt zeker niet boven de eerste 2 delen uit.
Mijn probleem zit vooral in het open wereld stuk. De taken lijstjes die je af moet. Maar dat zul je nog tegen komen wat dat zit in de laatste 25%. Dat speel ik wat met tegenzin nu en dat is nooit goed.
Voor mij had een boss rush op het eind voor een langere game beter gewerkt dan nog eens dom rond rijden om kristallen te verzamelen voor een aantal uur. Ik snap dat gewoon niet?
Mijn probleem zit vooral in het open wereld stuk. De taken lijstjes die je af moet. Maar dat zul je nog tegen komen wat dat zit in de laatste 25%. Dat speel ik wat met tegenzin nu en dat is nooit goed.
Voor mij had een boss rush op het eind voor een langere game beter gewerkt dan nog eens dom rond rijden om kristallen te verzamelen voor een aantal uur. Ik snap dat gewoon niet?
- KillingRaptor
Bericht
Die groene kristallen wijkte ik al voor uit in het begin, ik dacht al dat die er niet voor niets zouden zitten. Ik heb volgens mij nu net de laatste ability gekregen.
- Spoiler: weergeven
- arjen1981

Bericht
Ik heb alle guns op max, maar het is gewoon ellende om die laatste crystallen te vinden. Ik denk er haast aan om te stoppen. Wie bedenkt dit soort game design.
Even voor de duidelijkheid, je moet dus elke crystal in het spel vinden. Ze zitten ook in die shrines. En ik mis ergens waarschijnlijk 1 zakje.
Maar eerder mag je niet het eind gevecht doen. En dat is juist wat ik wil doen. Metroid was voor mij nooit een euro platformen waarin ik alle kristallen moest verzamelen….
Even voor de duidelijkheid, je moet dus elke crystal in het spel vinden. Ze zitten ook in die shrines. En ik mis ergens waarschijnlijk 1 zakje.
Maar eerder mag je niet het eind gevecht doen. En dat is juist wat ik wil doen. Metroid was voor mij nooit een euro platformen waarin ik alle kristallen moest verzamelen….
- Apenheul
- Beheerder

- Contacteer:
Bericht
Dat is wel een bizarre ontwerpkeuze inderdaad, ik heb her en der wel een kristal genegeerd tot nu toe.
Edit: hopelijk patchen ze er in dat kristallen terug groeien.
En de art is inderdaad soms inconsistent. Die woestijn en 2e environment
Edit: hopelijk patchen ze er in dat kristallen terug groeien.
En de art is inderdaad soms inconsistent. Die woestijn en 2e environment
- Spoiler: weergeven
- Pius
Bericht
Hij is natuurlijk ook maar kort in ontwikkeling geweest 
"If it's not fun, why bother?"