Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018

Re: Welke games speel je momenteel?

04 jun 2024, 09:27

Stelletje noobs :happy: , ik heb deel 1 & 2 beide uitgespeeld + platinum gehaald. DAT was pas een grind. :lol:

Maar ik snap het wel hoor, op een gegeven moment wordt het wel wat repetitief. Het was het doorzetten wel waard vond ik.
Joey
Veteraan
Veteraan

04 jun 2024, 14:46

Ni No Kuni 1 vond ik top, maar deel 2 kwam ik niet doorheen.
Afbeelding
Galious
Moderator
Moderator

08 jun 2024, 13:39

Ik ben gisteren begonnen aan Grime. Deze indie soulslike Metroidvania heeft nu al een plekje verdiend tussen favorieten als Hollow Knight en Blasphemous. Heerlijk bizarre wereld, echt een hele unieke vibe. Loving it!

Afbeelding

Daarnaast speel ik tussendoor af en toe een leveltje van Asterix & Obelix: Slap Them All. Een cartoony brawler die een beetje doet denken aan de Asterix arcade game van Konami. De game ziet er leuk en cartoony uit, maar de gameplay is extreem shallow en repetitief en er zijn veel te veel levels. Een beetje mindless fun voor hooguit 5 minuutjes per keer misschien.

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

08 jun 2024, 13:57

Helemaal eens met jou mening van Slap them All. Waren het 4 tot 5 levels dan was het een stuk betere game. IPDV moet het 4 of 5 stripboeken vertellen. Grime klinkt goed.

Bezig nog met Humanity, die is erg goed en speel ondertussen veel Retro (zie ook het uitgespeeld topic. Kijk uit naar Elden Ring!
LesserMagic

22 jun 2024, 19:07

Afbeelding
Afbeelding
Don Cannoli 79

24 jun 2024, 14:28

Galious schreef:
08 jun 2024, 13:39
Ik ben gisteren begonnen aan Grime. Deze indie soulslike Metroidvania heeft nu al een plekje verdiend tussen favorieten als Hollow Knight en Blasphemous. Heerlijk bizarre wereld, echt een hele unieke vibe. Loving it!
Spoiler: weergeven
Afbeelding

Daarnaast speel ik tussendoor af en toe een leveltje van Asterix & Obelix: Slap Them All. Een cartoony brawler die een beetje doet denken aan de Asterix arcade game van Konami. De game ziet er leuk en cartoony uit, maar de gameplay is extreem shallow en repetitief en er zijn veel te veel levels. Een beetje mindless fun voor hooguit 5 minuutjes per keer misschien.
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Grime kreeg ik vorig jaar ongeveer tegelijk binnen met Blasphemous. Ik heb hem denk ik ongeveer 2 uurtjes gespeeld en ben daarna aan Blasphemous begonnen. Daarna compleet van mijn radar afgevallen. Ik moet hier echt weer eens mee aan de slag,hele toffe vibe inderdaad.

Toevallig zelf van de week Slap Them All in een sale voor PC gekocht. Heb hem een kwartiertje gespeeld. Kan me voorstellen dat het repetief kan worden. Het ziet erg grafisch wel goed uit, precies zoals in de stripboeken.

De arcade versie heb ik wel mooie herinneringen aan. Die kast stond bij ons het in het dorp en op een mooie dag had een van mijn vrienden 100 gulden van z'n pa gestolen en zo hebben wij 2 samen die game kunnen uitspelen terwijl andere vrienden over de schouder mee konden kijken. Hij heeft daarna wel een flink portie smeer gekregen maar totally worth it. Voor mij dan tenminste :wink:
Ah simpler times.
arjen1981

24 jun 2024, 19:29

De Konami arcade versie is ook fantastisch. Het is onbegrijpelijk dat die zo onderbelicht is tegenover tmnt en simpsons.

Zelf ben ik volop in het schaduwrijk. Het is bizar hoe groot de DLC is. Tegelijkertijd ben ik ook blij dat ik na lancering en 100% completion geen Elden Ring meer heb gespeeld. Want veel herken je uit de originele release en dat is voor mij nu een frisse ervaring. Ik zit nu ook echt even vast bij een boss in de Storehouse. Maar tot deze boss vond ik het allemaal nog wel oke gaan en klaag ik echt niet over de moeilijkheidsgraad. Ik denk dat het voor veel gewoon even weer inkomen is, maar dat men dat nog moet ontdekken. De tofste ervaringen heb ik nu uit de vele draken rechtsonder op de map.

Ik geniet er van. 1 van de belangrijkste releases van het jaar. Ook voor mij.
synergy

24 jun 2024, 20:57

Ja, het is zeker weer genieten! Ik vind 'm wel erg pittig, maar klaag verder ook niet. :smile:

Ik ben ietsjes verder (denk ik) en sommige random enemies one shotten mij met gemak. Ben nu bezig die Scadutree fragments te zoeken zodat ik weer iets sterker wordt.
arjen1981

24 jun 2024, 23:16

Voor mijn gevoel zitten er ook wel elementen in die het juist weer makkelijker maken. Ik merk ook dat je vaker een Stake of Marika hebt.

Ik heb die Messmer nu neer en sta nu voor een keuze met “opnieuw” een boom. Messmer was het gevecht wel. Ik had er de grootste moeite mee. Dat heb ik altijd met snelle vijanden. Ik ben een str build met greatsword en ben erg traag. Ik wordt zelden geoneshot maar heb ik bij een gevecht als tegen Messmer grote problemen omdat ik zo log ben. In die fight is een potion gebruiken ook zelden klaar binnen zijn volgende actie zo snel gaat het. Los van het juiste moment vinden om toe te slaan is het ook dodgen tot het juiste moment voor een potion daar is ;)

Ik heb nog altijd 2 map stukken niet dus ik denk dat ik eerst verder ga verkennen en later nog wel terug kom om de actie bij de boom te doen. De messages waarschuwen ook om na te denken wat je doet. Maar het is Fromsoftware dus ik heb geen idee ;) voelt als een keuze met impact. Heb jij die al gemaakt dan Synergy?
synergy

25 jun 2024, 07:32

arjen1981 schreef:
24 jun 2024, 23:16
Voor mijn gevoel zitten er ook wel elementen in die het juist weer makkelijker maken. Ik merk ook dat je vaker een Stake of Marika hebt.

Ik heb die Messmer nu neer en sta nu voor een keuze met “opnieuw” een boom. Messmer was het gevecht wel. Ik had er de grootste moeite mee. Dat heb ik altijd met snelle vijanden. Ik ben een str build met greatsword en ben erg traag. Ik wordt zelden geoneshot maar heb ik bij een gevecht als tegen Messmer grote problemen omdat ik zo log ben. In die fight is een potion gebruiken ook zelden klaar binnen zijn volgende actie zo snel gaat het. Los van het juiste moment vinden om toe te slaan is het ook dodgen tot het juiste moment voor een potion daar is ;)

Ik heb nog altijd 2 map stukken niet dus ik denk dat ik eerst verder ga verkennen en later nog wel terug kom om de actie bij de boom te doen. De messages waarschuwen ook om na te denken wat je doet. Maar het is Fromsoftware dus ik heb geen idee ;) voelt als een keuze met impact. Heb jij die al gemaakt dan Synergy?
Ik zit nu vast bij Messmer. :lol: Ik heb wel keuze uit twee summons die kunnen helpen, maar ik kom tot fase 2 en dan is het snel voorbij. Ik heb ook moeite met de juiste timing te vinden om te healen en te dodgen in dit gevecht, Messmer is super agressief.

Ben bezig mijn endurance stats te verbeteren zodat ik efficiëntere armor kan dragen, wellicht helpt dat. Er ontbreekt nog één stuk van de map, maar in dat gebied ben ik echt nog te zwak, enemies one-shotten mijn daar met gemak.

Ik heb tot nu toe nog niet een keuze bij een boom gehad, volgens mij kan dat pas na Messmer (als ik denk wat je bedoelt).
arjen1981

25 jun 2024, 13:24

Welk level ben je nu? Ik ging op level 162 de dlc in. ik ben nu level 183 door gewoon het spel te spelen. Die Messmer is erg pittig! Kan niet wachten tot ik vanavond weer rustig ervoorzit ;)

Ja, klopt die boom zit verderop als je de uitgang uit de storehouse op de 1e verdieping neemt.

Want ik overigens nog steeds niet voor elkaar heb is om zo'n grote vuurpot neer te krijgen. Ik heb echt geen idee hoe?
synergy

25 jun 2024, 21:33

Ik ben level 202 inmiddels :lol: Maar ik lees ook dat je level eigenlijk niet zoveel uitmaakt (ja, wellicht dat je endurance en FP iets van een voordeel geeft). Die blessing level is veel belangrijker, dus ben nu op zoek naar extra fragments.

Die wandelende vuurkorven begin ik niet eens aan, die loop ik heel snel voorbij want daarbij is het ook één keer geraakt worden en dood. Vandaag ook weer een bizar gebied ontdekt waar die "bolletjes wormen" met een laser om de seconde op je schieten, niet doorheen te komen zeg.

Maar, het is echt een hele toffe expansion. Voelt als een Elden Ring deel 2.
OldSchool
Contacteer:

26 jun 2024, 09:25

Ik speel regelmatig een potje Rescue Mission (SMS), Demon Attack (A2600) en Pac-Man Championship Edition (Xbox 360). Die laatste twee is vooral om high scores te chasen. Rescue Mission wil ik graag uitspelen, maar ik ben vooralsnog halverwege het laatste level gestrand…
arjen1981

26 jun 2024, 17:20

Dat is een Light Phaser game toch? Lijkt me ook erg interessant.
Swey

26 jun 2024, 21:48

Zit nu een flink stuk in Death’s Gambit Afterlife, Eén metroidvania in lijn met Blasphemous qua vibe en gameplay. Wel een goeie uitdaging, waar ik de combat van Tunic gewoonweg oneerlijk vond is het hier anders. Het is echt wel pittig hoor, maar het is wel duidelijker de player waar het aan ligt als het niet lukt . Gameplay is tight en responsief en er zijn een boel classes om uit te kiezen. Enige nadeel is dat er geen teleports zijn, dat is weleens irritant maar niet onoverkomelijk. Dikke aanrader!
arjen1981

29 jun 2024, 23:00

Het einde van Shadow of the Erdtree is haast niet te doen! Ik vond Messmer al lastig. Maar dit. Bereid je voor!
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

30 jun 2024, 12:46

Diablo IV
Afbeelding

Ik ben een beetje dubbel over dit deel in de Diablo serie. Aan de ene kant fixt het mijn grootste issue met Diablo 3 (daar had je een gebrek aan character builds) en heeft het een sfeer die verwijst naar Diablo 2, maar aan de andere kant maakt het open world karakter van de game de campaign wel erg repetitief en saai. Ik mis de gameplay van Diablo 1 em de progressie van Diablo 2 en het voelt nu als 1 stap vooruit en 2 stappen terug. Ik speel in etappes van een uurtje dus ik zal de campaign afmaken maar ik ben benieuwd of dit ook een deel is wat ik keer op keer wil gaan herspelen want tot en met Act IV heb ik nog geen moment uitgekeken naar een nieuwe playthrough.

Atelier Marie
Afbeelding

Een game die mij wat dat betreft meer boeit is Atelier Marie, een remake van de eerste Atelier game, en voor mij de eerste keer dat ik in aanraking kom met Atelier oude stijl waarin time-management echt een ding is, Op Normal is deze game een stuk minder vrijblijvend dan de nieuwste games in de serie, ik vraag me constant af of ik wel die ene extra battle zou moeten doen, of ik dat ene plantje wel moet oppakken en hoeveel tijd ik nog heb om een quest te behalen. Dat time-management aspect maakt dat je contant alert bent op je schaarse resources en hoewel ik daar een beetje tegenop keek bevalt het eigenlijk best wel goed.
Galious
Moderator
Moderator

06 jul 2024, 14:26

Nu iedereen volop met Shadow of the Erdtree bezig is, leek het mij een mooi moment om eens een andere FromSoft titel uit de backlog weg te werken, namelijk Armored Core VI: Fires of Rubicon. Dit is de eerste AC die ik speel, dus ik wist niet of het wel of niet mijn ding zou zijn. Maar ik zit nu een handvol missies in chapter 1 en vind de actie tot nu toe erg tof, al worstel ik nog wel eens met de controls. Het ziet er allemaal ook echt weer spectaculair uit, met awesome setpieces zoals de Strider boss fight. Ik weet alleen nog niet in hoeverre ik het customizen van je mech / build wel tof ga vinden, als dat noodzaak wordt voor latere missies en boss fights... Want dat is iets waar ik normaliter nooit veel tijd aan wil besteden in games. Maar we shall see!

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
arjen1981

06 jul 2024, 17:43

Nice! Het builden valt wel mee. Vaak is het een paar configuraties waar je naar terug gaat. Ik heb ook bijna altijd dezelfde soort config gebruikt. Maak je borst maar nat voor wat toffe bossfights. Je zult ook bekenden zien ;)
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

18 jul 2024, 11:26

The Legend of Heroes: Trails in the Sky
Afbeelding

Ik ben al ruim 5 jaar met dit trage gedrocht bezig.. maar in de afgelopen twee dagen en na ruim 25 uur speeltijd klikte het dan eindelijk. Dat waar de serie zo om bekend staat, namelijk de worldbuilding en politieke intriges, kramen eindelijk op de voorgrond. Het is dat ik eigenljik Trails of Cold Steel wil spelen maar dat de fanbase iedereen er constant van loopt te overtuigen dat je eigenlijk bij Trails in the Sky moet beginnen omdat alle games qua verhaal aan elkaar geschakeld zijn. Maar het lastige met de serie is dat de games over allerlei platformen verspreid zijn, en er is geen console of handheld waarop alle delen beschikbaar zijn; gelukkig ben ik weer helemaal into PC gaming want daar kun je ze wel allemaal spelen! En het is nu zelfs zover dat ik liever met toetsenbord speel dan met een controller.

Anyway, ik begin Trails in the Sky (of eh, TITS for short) te snappen, en accepteer daarbij wat ik voorheen als tekortkomingen zag. Het is nog vroeg om te zeggen maar dit zou wel eens een van mijn favoriete games / series kunnen gaan worden.
Mark

18 jul 2024, 12:28

Trails in the Sky heb ik een jaar of 10 geleden 2x opgepikt voor €15, nog nieuw in seal. Eentje inmiddels verkocht en die andere zit nog in de seal. Zou hem graag ook eens willen spelen, maar ja... de seal hè. Belachelijk, maar goed.

Ik vind 25 uur investeren voor het klikt overigens wel erg veel, dat zijn iets van 10 sessies voordat je er een beetje in komt. Er zijn zat games die je in die tijd al hebt uitgespeeld. Op onze leeftijd (en heb zaterdag een 2e kind gekregen) is dat echt fors en weerhoudt me wel een beetje.

Wel mooi om te zien dat je er eindelijk een beetje in komt, ik volg de intriges van Apenheul en TITS al jaren hier op het forum. Ben benieuwd hoe het eindigt!
Zach

18 jul 2024, 13:23

Boku no Natsuyasumi 2 (PS2)

Voor fans van Attack of the Friday Monsters (3DS) is er nu een fan translation van My Summer Vacation 2 uit. Ik vind het een fantastisch chille game. Alsof je op vakantie gaat naar een dorpje uit een Ghibli film.

Je beleeft een zomer vakantie vanuit het perspectief van een 10-jarige. Er gebeurt vrij weinig, maar er is wel een beetje mysterie.
Het voelt erg nostalgisch aan en het speelt als een klassieke survival horror game met pre-rendered achtergronden en tank controls.

In augustus komt er een soort spiritueel vervolg uit.
arjen1981

22 jul 2024, 10:49

Zach schreef:
18 jul 2024, 13:23
Boku no Natsuyasumi 2 (PS2)

Voor fans van Attack of the Friday Monsters (3DS) is er nu een fan translation van My Summer Vacation 2 uit. Ik vind het een fantastisch chille game. Alsof je op vakantie gaat naar een dorpje uit een Ghibli film.

Je beleeft een zomer vakantie vanuit het perspectief van een 10-jarige. Er gebeurt vrij weinig, maar er is wel een beetje mysterie.
Het voelt erg nostalgisch aan en het speelt als een klassieke survival horror game met pre-rendered achtergronden en tank controls.

In augustus komt er een soort spiritueel vervolg uit.
super serie! super dat er een vertaling is nu!

het laatste deel was ook nog de shin chan spinoff in 2021. deze was wonderbaarlijk ook nog vertaald naar het engels:

Shin-chan: Me and the Professor on Summer Vacation
Laatst gewijzigd door arjen1981 op 22 jul 2024, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
arjen1981

22 jul 2024, 10:54

Mijn eerste indruk van Flitlock is dat het rotzooi is.

Mijn indruk van Kunitsu-Gami: Path of the Goddess is wel heel goed. Al heeft het trekjes van een mobile game. Maar het voelt ook wel als even weer terug naar het experimenteren alsof het een ps2 xbox original is. de style is wat het spel echt verkoopt voor mij.
kingoftherain

22 jul 2024, 17:58

arjen1981 schreef:
Mijn eerste indruk van Flitlock is dat het rotzooi is.
Morgen ligt-ie in de brievenbus. Heel benieuwd. :innocent:
arjen1981 schreef:
Mijn indruk van Kunitsu-Gami: Path of the Goddess is wel heel goed. Al heeft het trekjes van een mobile game. Maar het voelt ook wel als even weer terug naar het experimenteren alsof het een ps2 xbox original is. de style is wat het spel echt verkoopt voor mij.
Daar had ik de demo van gedownload, maar moet ik nog uitproberen.
Afbeelding

Wooloo = love, Wooloo = life

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”