Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Gebruikersavatar
KillingRaptor
Locatie: Izegem, België
Berichten: 24693
Lid geworden op: 18 dec 2013, 22:15

Re: Welke games speel je momenteel?

31 aug 2025, 18:33

RobertKR schreef:
31 aug 2025, 17:10
De combat is gaaf, maar te makkelijk waardoor enemies meestal al dood zijn voordat je een execution kunt uitvoeren. De Kunai zijn schaars maar wel heel sterk (2 Kunai zetten enemies in execution state), echter vind ik het moeilijk om drones etc met Kunai te raken. Dit voelt anders aan dan de oudjes. Er mist ook een block, dus projectiles kunnen vervelend zijn, zeker als je ook voorgronden en effecten hebt.
Wat die executione states betreft, ik had dat ook in het begin maar nu weet ik wel ongeveer wanneer ik die kan uitvoeren op de meeste vijanden. Ik verwerk ze zelfs al in mijn combo's. Die gevechten voelen zo goed aan.
En je kan extra kunai krijgen in kisten enzo, ik heb er nu 20 of 25. En met executions vullen ze ook best snel bij, ik zit haast nooit meer zonder. Waar zit je nu al in de game? Ik zit in de vierde zone en heb daar net het eerste level uitgespeeld (de woestijn).
Gebruikersavatar
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:
Locatie: 's-Hertogenbosch
Berichten: 19716
Lid geworden op: 16 dec 2013, 11:31

Re: Welke games speel je momenteel?

02 sep 2025, 12:02

Hollow Knight]/b]
Afbeelding

De anticipatie voor Silksong heeft mij een nieuwe playrhrough doen starten van Hollow Knight. Ik besloot deze game op de Switch OLED te spelen vanwege het betere scherm, maar schakelde na een uurtje toch over naar de Switch 2. Ineens voelde de Switch OLED namelijk toch wel erg klein en goedkoop aan. Maar los daarvan: wat een ontzettend gave game vind ik dit toch. De tweede keer is wellicht nog leuker dan de eerste keer, omdat je vaak in de situatie komt dat je nog weet wat ongeveer de bedoeling was; b.v. "volgens mij moest ik een schiet power-up hebben voor dit stuk". En de world building slaat nu ook beter aan, ik let veel meer op de omgeving.

En nu maar hopen dat Silksong een fysieke uitgave krigjt die niet een game key card is.
Gebruikersavatar
Ok Impala!
Contacteer:
Berichten: 1581
Lid geworden op: 08 jan 2019, 10:11

Re: Welke games speel je momenteel?

02 sep 2025, 13:07

Ik speel Chibi-Robo! (GC) via NSO. Deze game heb ik altijd genegeerd omdat ik dacht dat het niets voor mij zou zijn. Boy, was I wrong. Dit is een fantastische titel die ik maar niet los kan laten. De uren vliegen voorbij omdat er altijd wel iets te doen is en de karakters zijn zo aandoenlijk dat je echt meeleeft met alles wat er gebeurt. Chibi-Robo barst van de originele ideeën en voert die ook consistent door om tot unieke gameplay te komen. Erg leuk dat deze game nu zo makkelijk toegankelijk is via NSO. Ben nu al blij met de GC toevoeging aan NSO en hoop nog meer pareltjes te gaan ontdekken in de toekomst.

@Apenheul: Dit lijkt me ook typisch een game die jij zou kunnen waarderen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Fing3r
Locatie: Friesland
Berichten: 3936
Lid geworden op: 15 jan 2019, 18:07

Re: Welke games speel je momenteel?

02 sep 2025, 14:31

Apenheul schreef:
02 sep 2025, 12:02
Hollow Knight
En nu maar hopen dat Silksong een fysieke uitgave krigjt die niet een game key card is.
Dat hoop ik ook, kan mij echter niet voorstellen dat de game niet op een simpele cart zou passen, ik koop hem in ieder geval digitaal op PC en dan volgend jaar hopelijk fysiek!
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Fing3r
Locatie: Friesland
Berichten: 3936
Lid geworden op: 15 jan 2019, 18:07

Re: Welke games speel je momenteel?

02 sep 2025, 14:32

Ok Impala! schreef:
02 sep 2025, 13:07
Ik speel Chibi-Robo! (GC) via NSO. Deze game heb ik altijd genegeerd omdat ik dacht dat het niets voor mij zou zijn. Boy, was I wrong. Dit is een fantastische titel die ik maar niet los kan laten. De uren vliegen voorbij omdat er altijd wel iets te doen is en de karakters zijn zo aandoenlijk dat je echt meeleeft met alles wat er gebeurt. Chibi-Robo barst van de originele ideeën en voert die ook consistent door om tot unieke gameplay te komen. Erg leuk dat deze game nu zo makkelijk toegankelijk is via NSO. Ben nu al blij met de GC toevoeging aan NSO en hoop nog meer pareltjes te gaan ontdekken in de toekomst.
Chibi-Robo is inderdaad een fijne game die je constant blijft prikkelen, ik wil hem ook nog wel gaan herspelen als ik ergens een gaatje vind in mijn backlog!
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
kingoftherain
Locatie: Puttershoek
Berichten: 6666
Lid geworden op: 03 mar 2019, 16:33

Re: Welke games speel je momenteel?

02 sep 2025, 15:35

Apenheul schreef:
02 sep 2025, 12:02
En nu maar hopen dat Silksong een fysieke uitgave krigjt die niet een game key card is.
Ik hoop met je mee. Zelf zal ik 'm voor de PS5 aanschaffen, maar die game key cards mogen van mij vertrekken.
Afbeelding

Wooloo = love, Wooloo = life
Gebruikersavatar
KillingRaptor
Locatie: Izegem, België
Berichten: 24693
Lid geworden op: 18 dec 2013, 22:15

Re: Welke games speel je momenteel?

02 sep 2025, 20:24

Game key cards mogen lekker wegblijven inderdaad. Is Silksong ook op Switch 1? Daar heb je wel meer kans op een normale fysieke release. Eventueel met een gratis upgrade voor Switch 2 versie.
Gebruikersavatar
kingoftherain
Locatie: Puttershoek
Berichten: 6666
Lid geworden op: 03 mar 2019, 16:33

Re: Welke games speel je momenteel?

02 sep 2025, 22:57

KillingRaptor schreef:
02 sep 2025, 20:24
Game key cards mogen lekker wegblijven inderdaad. Is Silksong ook op Switch 1? Daar heb je wel meer kans op een normale fysieke release. Eventueel met een gratis upgrade voor Switch 2 versie.
Komt inderdaad ook op de Switch uit, dus als daar ooit een fysieke versie voor komt, dan heb je in ieder geval het hele spel op een kaartje.
Afbeelding

Wooloo = love, Wooloo = life
Gebruikersavatar
Zach
Berichten: 1382
Lid geworden op: 05 jul 2017, 22:29

Re: Welke games speel je momenteel?

05 sep 2025, 19:21

Breath of Fire IV

Eerste kennismaking met de franchise, ik ben heel benieuwd. Sfeer en gameplay zijn in ieder geval goed.
RobertKR
Berichten: 188
Lid geworden op: 15 jan 2024, 23:47

Re: Welke games speel je momenteel?

09 sep 2025, 00:37

KillingRaptor schreef:
31 aug 2025, 18:33
RobertKR schreef:
31 aug 2025, 17:10
De combat is gaaf, maar te makkelijk waardoor enemies meestal al dood zijn voordat je een execution kunt uitvoeren. De Kunai zijn schaars maar wel heel sterk (2 Kunai zetten enemies in execution state), echter vind ik het moeilijk om drones etc met Kunai te raken. Dit voelt anders aan dan de oudjes. Er mist ook een block, dus projectiles kunnen vervelend zijn, zeker als je ook voorgronden en effecten hebt.
Wat die executione states betreft, ik had dat ook in het begin maar nu weet ik wel ongeveer wanneer ik die kan uitvoeren op de meeste vijanden. Ik verwerk ze zelfs al in mijn combo's. Die gevechten voelen zo goed aan.
En je kan extra kunai krijgen in kisten enzo, ik heb er nu 20 of 25. En met executions vullen ze ook best snel bij, ik zit haast nooit meer zonder. Waar zit je nu al in de game? Ik zit in de vierde zone en heb daar net het eerste level uitgespeeld (de woestijn).
Ik heb de game weer opgepakt sinds gisteren en ben in de Kaiju met tot nu toe alle levels 100%. Dit is denk ik het eerste klotelevel. Ik vond zelfs de Desert en het Lab vermakelijk en die had ik in 1 sitting full cleared.

De combat is fenomenaal. Zodra de enemy variatie toeneemt, en ze sterker worden is het echt genieten. Zeker als je alle skills hebt gekocht. Ik weet inmiddels alle enders en wanneer ik ze wil doen, bijv. de 3x light, heavy attack voor Armor, of de Knee>Superkick etc. Daarna doe ik vaak de light, roll, heavy voor de finisher slash of een juggle met rising strike om execution bar te vullen maar je kunt ook een combo eindigen met die kunai throw. Als de armor er af is moet je focusen op finisher attack, kunai of de rising strike. Die increasen allemaal de execution bar enorm. Het coolste is natuurlijk om meerdere enemies in die state te krijgen voor dat je afdrukt. Levert ook meeste coins en health op.

Ik vind de moves, de impact, de animaties echt geweldig. Je kunt deze Joe Musashi zo in een beat em up plaatsen. Daar komt ook mijn kritiek. Ik vind de combat zo goed, dat het jammer is dat er ook zoveel metroidvania en gimmicks zijn. Het platformen zit goed in elkaar en vereist skill, maar het is niet super strak. Net als het level design omdat het natuurlijk mazes zijn. Het is wat onsamenhangend zoals iedere metroidvania. Hierdoor ook wat pacing issues die Ragebound niet had. Maar toch is Shinobi een van de beste games van het jaar, hij is goedkoop en heb er al zeker 12 uur ingestoken. Ik denk ook dat ik hem beter vind dan Ragebound, meer diepgang en meer replay value. Het is een wat completere package.

Dus ja aan de ene kant een full beat em up Shinobi met deze mechanics (of een DLC pack), of terug naar de basics een lekker gefocuste platformgame zoals Revenge en 3. Maar ben vooral blij dat deze franchise terug is. Ik krijg ergens ook wel weer trek in Strider 2014, die ik later erg goed vond.
Gebruikersavatar
OldSchool
Contacteer:
Berichten: 7776
Lid geworden op: 05 feb 2017, 20:40

Re: Welke games speel je momenteel?

09 sep 2025, 16:26

Afbeelding

Vandaag aan Live a Live begonnen. Nu SMTV eindelijk uitgespeeld is, eindelijk tijd voor een andere game! 😀
Gebruikersavatar
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:
Locatie: 's-Hertogenbosch
Berichten: 19716
Lid geworden op: 16 dec 2013, 11:31

Re: Welke games speel je momenteel?

09 sep 2025, 22:45

OldSchool schreef:
09 sep 2025, 16:26
Afbeelding

Vandaag aan Live a Live begonnen. Nu SMTV eindelijk uitgespeeld is, eindelijk tijd voor een andere game! 😀
Deze heb ik nog niet gespeeld, het lijkt me altijd een erg toffe game!
Gebruikersavatar
Fing3r
Locatie: Friesland
Berichten: 3936
Lid geworden op: 15 jan 2019, 18:07

Re: Welke games speel je momenteel?

09 sep 2025, 23:33

Live a Live is awesome! Ik heb hem een jaar of drie geleden uitgespeeld en heb er ook echt van genoten, veel plezier!
AfbeeldingAfbeelding
RobertKR
Berichten: 188
Lid geworden op: 15 jan 2024, 23:47

Re: Welke games speel je momenteel?

10 sep 2025, 19:43

Shinobi uitgespeeld, 100% met alle rifts en hidden boss clear.

Hele leuke game, maar 0 replay waarde als je alles hebt gevonden. Zoals zo'n beetje de meeste metroidvanias, waar dit een lite versie van is.

In classic Shinobi heb je geen onderbrekingen, je had een heel strak level design met moeilijke enemy placements. En je had een score systeem. Revenge kan ik oneindig overnieuw spelen. Ik speel hem eigenlijk wel een paar x per jaar uit, de laatste keer probeerde ik secret bonusen te krijgen. Als je chapter 1 en 2 haalde met 100k punten of meer, had je een grotere lifebar. Wie wist dit? Er zaten ontzettend veel easter eggs in die game.

Maar goed AoV. Supervette game maar speel je hem uit en laad je een level overnieuw in via Arcade mode dan zie je hoe gebrekkig het is ten opzichte van de classics. Levels hebben geen uitdaging, ze hebben constante cutscenes die deuren en levers showen, je dashed vaak door een lege ruimte heen, en weer opnieuw objecten zoeken om een deurtje te openen gaat na de 1e keer vervelen want je hebt het allemaal al eerder geopend en alle secrets heb je ook al.

Er is dus geen replay value. Maar goed, ik heb er wel een uur of 15 van genoten. De combat is geweldig (helaas is er geen arena mode, de levels zijn te saai om de combat in op te zoeken, en de moeilijkste gevechten zijn maar 1x). Dikke aanrader dus wel, maar verwacht geen 90's replay value of grote uitdaging.
Gebruikersavatar
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020
Berichten: 8911
Lid geworden op: 02 jan 2014, 10:25

Re: Welke games speel je momenteel?

10 sep 2025, 22:49

Ik ben nog steeds niet met AoV begonnen. In plaats daarvan heb ik Shinobi PS2 eerst opgestart. Ik ben echt verbaasd hoe erg die mij aantrekt. ZIt echt goede uitdaging in. Niks geen checkpoints. Toch eindigt elke val in een afgrond direct naar: gelijk nog een keer proberen want dit moet ik kunnen. Lekker liniaar ook. Daar houd ik wel van. En door het rank systeem juist erg herspeelbaar de levels. Erg goede conversie van de classics naar 3d. Jammer dat deze zo werdt vergeleken met God of War en Devil May Cry. Want het is echt heel wat anders.
Gebruikersavatar
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:
Locatie: 's-Hertogenbosch
Berichten: 19716
Lid geworden op: 16 dec 2013, 11:31

Re: Welke games speel je momenteel?

11 sep 2025, 11:29

Mijn tweede playthrough van Hollow Night heeft mij de game doen her-evalueren. Ik denk dat dit voor mij de beste 2D Metriodvania is, dat besefte ik me toen ik de 'delicate flower' missie deed, en bewondering kreeg voor het level design. Wat een mooie sfeer.


1. Hollow Knight
2. Super Metroid
3. Castlevania Dawn of Sorrow
4. Castlevania Symphony of the Night
5. Ori and the Blind Forest
...
Gebruikersavatar
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018
Berichten: 3618
Lid geworden op: 28 jun 2016, 02:12

Re: Welke games speel je momenteel?

11 sep 2025, 13:31

Niemand nog aan de Silksong?

Afbeelding

Ik zit er 7 uurtjes in en het is weer genieten. :smile:
Gebruikersavatar
KillingRaptor
Locatie: Izegem, België
Berichten: 24693
Lid geworden op: 18 dec 2013, 22:15

Re: Welke games speel je momenteel?

11 sep 2025, 14:21

Nee ik nog niet. Ik wacht liever op de onvermijdelijke fysieke release.
Gebruikersavatar
Fing3r
Locatie: Friesland
Berichten: 3936
Lid geworden op: 15 jan 2019, 18:07

Re: Welke games speel je momenteel?

11 sep 2025, 14:28

synergy schreef:
11 sep 2025, 13:31
Niemand nog aan de Silksong?

Afbeelding

Ik zit er 7 uurtjes in en het is weer genieten. :smile:
Ik ben ook al een paar uurtjes bezig, maar het was wel even wennen hoor. Hornet bestuurd toch echt wel anders dan The Knight. Ik ben op een gegeven moment wel een beetje verkeerd gegaan waardoor ik moeite had om verder te komen. Maar nu gaan we weer lekker verder. Ik speel hem nu nog alleen op de Steamdeck omdat ik op de game pc nog midden in Clair Obscure zit dus het gaat nog niet heel erg snel.
AfbeeldingAfbeelding
RobertKR
Berichten: 188
Lid geworden op: 15 jan 2024, 23:47

Re: Welke games speel je momenteel?

11 sep 2025, 20:40

Super Castlevania IV

Uitgespeeld op de PS5. Een absolute classic, en wordt gezien als te makkelijk. Niet helemaal mee eens. Is ie makkelijker dan de NES games en Megadrive? ja. Maar nog steeds zou ik dit geen cakewalk willen noemen. Er zitten echt wel wat lastige sections in en die boss marathon in het laatste level was ook tricky.

Daarna heb ik Rondo opgestart. Wauw.. dit zal denk ik altijd de beste blijven. De gameplay, art, muziek zijn alllemaal top top. Heb eveneens de Advance Collection gekocht (10 bucks momenteel), en ik vind Vampire's Kiss toch ook wel tof. Het is een aftreksel van Rondo en minder goed dan IV maar voor SNES begrippen wel super goede graphics en effecten. Die Advance games zelf zijn wel aardig, vooral die laatste. Die 2e had belachelijk slechte muziek kwaliteit (8-bit style) en daardoor kwam ik er destijds niet doorheen. Die 1e, Circle of the Moon, speelt vrij... anders.

Nu nog wachten op een Dominus collection sale. Die DS games vond ik toen ook goed.
Gebruikersavatar
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 7765
Lid geworden op: 16 dec 2013, 00:25

Re: Welke games speel je momenteel?

22 sep 2025, 09:07

Pipistrello and the Cursed Yoyo :ps:

Ik kende deze game niet, totdat Koekiemonster laatst met deze titel aankwam. Omdat ik geen idee had, maar het er wel tof uit zag, had ik op Steam de demo gedownload en die even gespeeld. En; tof! Omdat de game ook fysiek uit is gekomen heb ik die, net als Koekiemonster, bij Play Asia besteld. En die kwam afgelopen week binnen dus kon ik beginnen.

Afbeelding

Het is een Yoyovania. En dan weten wij als BBers natuurlijk genoeg over wat voor soort game dit is. Een pittige game. Dat is het ook. Want dit is tot op heden voor mij geen game die ik achterover hangende op de bank kan spelen. Er zitten echt wel momenten in van geconcentreerd platformen en boss fights aangaan. Voor het bedrag van 20 euro (digitaal) is dit zeker een aanrader. Of fysiek voor een euro of 35.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fing3r
Locatie: Friesland
Berichten: 3936
Lid geworden op: 15 jan 2019, 18:07

Re: Welke games speel je momenteel?

22 sep 2025, 09:30

Lijkt mij ook wel een leuke game, heb hem aan mij wishlist toegevoegd!
AfbeeldingAfbeelding
RobertKR
Berichten: 188
Lid geworden op: 15 jan 2024, 23:47

Re: Welke games speel je momenteel?

01 okt 2025, 19:04

Final Fantasy Tactics

Ik ben in Chapter 2 heb geen seconde spijt van deze hoewel prijzige aankoop. De game is gewoon extreem goed, de beste Strategy RPG ooit. En dit is de beste versie. Er is VA toegevoegd, die van hoge kwaliteit is. Er zijn talloze improvements gedaan om de game beter speelbaar te maken, zo zijn de random encounters nu optioneel. Al wil je ze hier en daar wel doen om jobs te levelen. En kun je fast forwarden met R1. Je wilt deze upgrades, al wist je dat toendertijd niet.

Een geweldig verhaal over politieke ambitiies, broederschap, verraad en allerlei intriges die daar mee samen gaan. De VA tilt het naar een nog hoger level. Verslaving ligt op de loer, nog even een battle doen? Ach waarom niet. Het worden er dan al gauw 5. Wat hem beter maakt dan Tactics Ogre is de diepere gameplay met meer classes en variaties. En het verhaal is nog wat beter.
Gebruikersavatar
OldSchool
Contacteer:
Berichten: 7776
Lid geworden op: 05 feb 2017, 20:40

Re: Welke games speel je momenteel?

01 okt 2025, 19:39

RobertKR schreef:
01 okt 2025, 19:04
Final Fantasy Tactics

Ik ben in Chapter 2 heb geen seconde spijt van deze hoewel prijzige aankoop. De game is gewoon extreem goed, de beste Strategy RPG ooit. En dit is de beste versie. Er is VA toegevoegd, die van hoge kwaliteit is. Er zijn talloze improvements gedaan om de game beter speelbaar te maken, zo zijn de random encounters nu optioneel. Al wil je ze hier en daar wel doen om jobs te levelen. En kun je fast forwarden met R1. Je wilt deze upgrades, al wist je dat toendertijd niet.

Een geweldig verhaal over politieke ambitiies, broederschap, verraad en allerlei intriges die daar mee samen gaan. De VA tilt het naar een nog hoger level. Verslaving ligt op de loer, nog even een battle doen? Ach waarom niet. Het worden er dan al gauw 5. Wat hem beter maakt dan Tactics Ogre is de diepere gameplay met meer classes en variaties. En het verhaal is nog wat beter.
Goed om te lezen. Deze komt hier wel een keer in huis. Voorlopig heb ik nog wel wat te spelen, hopelijk tegen de tijd dat ik hem ga willen hebben, is hij wat goedkoper geworden.

Zelf aardig opgeschoten met Live A Live, daarnaar wordt het denk ik Triangle Strategy of Monster Hunter Stories 2.
Gebruikersavatar
Fing3r
Locatie: Friesland
Berichten: 3936
Lid geworden op: 15 jan 2019, 18:07

Re: Welke games speel je momenteel?

03 okt 2025, 11:17

Ik ben nog steeds lekker bezig in Silksong, ondanks dat het een pittige game is geniet ik ontzettend van het spel! Als je dood gaat is het eigenlijk ook altijd je eigen schuld, je bent te haastig, je timing is niet goed of je bent gewoon nog niet goed genoeg. Maar als alles op zijn plek valt voel je je weer oppermachtig. Ik zit nu zo'n twintig uur in de game en er is nog steeds zoveel te ontdekken! 😍

Daarnaast ook nog bezig met Far Cry 5, ondanks dat ik mij er mee vermaak begin ik zo langzamerhand de sleur er wel in te komen. Het einde begint gelukkig te naderen en het speelt verder wel lekker weg dus we spelen hem wel uit, al ben ik dan voorlopig ook wel weer klaar met de Ubisoft saus.
AfbeeldingAfbeelding

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”