Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Welke games speel je momenteel?

13 jul 2025, 12:47

Als ik vrij ben dan game ik meer, ongeacht temperatuur. Ik heb 10 uur meer tijd per dag als ik niet hoef te werken, dus hoeveel ik ook ga wandelen of tripjes maak, er is ook altijd tijd voor games ;)
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

13 jul 2025, 15:20

Apenheul schreef:
12 jul 2025, 13:58
Ace Attorney Investigations 2
Afbeelding

Eindelijk bestaat er een officieel vertaalde versie van Ace Attorney Investigations 2! Dit tweede deel in de spin-off serie, waarin je de kant van officier van justitie speelt, had ik al ooit voor een deel met fan translation patch gespeeld, en in de eerste 8 uren dat ik opnieuw gespeeld heb komt alles mij ook nog vrij bekend voor. Maar Ace Attorney is een serie vol met plot-twists en hoewel ik vaag nog de grote lijnen van het verhaal herinner zijn het de details die mij toch weer opnieuw kunnen verrassen. Ik ben echt dol op deze serie, en de reden dat ik nog niet alles heb gespeeld is puur de angst dat er op een gegeven moment geen 'nieuw' deel meer te ontdekken valt voor mij. Daarom laat ik The Great Ace Attorney ook liggen totdat Capcom een nieuw deel heeft aangekondigd. Daar zijn enkele geruchten toe, maar niets substantieels en de serie is verre van het type succes dat Capcom wel heeft met Monster Hunter, Resident Evil en Street Fighter. Maar van al die series staat Ace Attorney mij wel het dichtst bij het hart.
Er komt zeker weer een nieuwe. We krijgen zelfs een nieuwe Onimusha. En we hebben net een rerelase achter de rug van de Ace triology. En experimenteren met nieuwe titels doet Capcom ook gesust. Niet zonder risico. Pragmata is daar ook een voorbeeld van. Maar kijk ook maar naar Kunitdu Gami. Zelf vind ik die erg goed en leuk! Dat soort originele titels en de throwback naar dat Ps2 tijd van games dat is echt wat mij aan Capcom fascineert. Dan is Ace lijkt mij totaal geen risico voor Capcom. Er is een grote fanbase voor. Capcom is voor mij echt wel top 3 nu in 2025.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

13 jul 2025, 15:47

Ik had nog geen geruchten gelezen, maar dat is een positief signaal, thanks Arjen! Kunitdu Gami vond ik er tof uitzien maar ik was er nog niet aan toegekomen.
KillingRaptor

13 jul 2025, 17:24

arjen1981 schreef:
13 jul 2025, 15:20
Er komt zeker weer een nieuwe. We krijgen zelfs een nieuwe Onimusha. En we hebben net een rerelase achter de rug van de Ace triology. En experimenteren met nieuwe titels doet Capcom ook gesust. Niet zonder risico. Pragmata is daar ook een voorbeeld van. Maar kijk ook maar naar Kunitdu Gami. Zelf vind ik die erg goed en leuk! Dat soort originele titels en de throwback naar dat Ps2 tijd van games dat is echt wat mij aan Capcom fascineert. Dan is Ace lijkt mij totaal geen risico voor Capcom. Er is een grote fanbase voor. Capcom is voor mij echt wel top 3 nu in 2025.
Zelfs Okami krijgt een sequel! :party:
Zach

13 jul 2025, 23:30

Tactics Ogre: LUCT (PSP)

Chapter 2. Geen idee waarom ik de game jaren heb laten liggen, game is ijzersterk.
Pius

14 jul 2025, 07:22

Arnold schreef:Even een vraagje tussendoor. Gamen jullie minder omdat het nu buiten van het lekkere meer is? Of juist meer omdat je vrij bent en het wellicht binnen lekkerder is? Onze gameroom is op zolder en behoorlijk heet. Nu even niet de beste plek in het huis.
Veel minder. Lekker naar buiten!
"If it's not fun, why bother?"
KillingRaptor

14 jul 2025, 18:35

Ik speel nog steeds Lies of P op PS5, zit nu zo'n 28 uren in de game. Ik blijf hem echt heel goed vinden. Hele goede sfeer, combat voelt gewoon lekker aan en de bazen zijn echt tof om tegen te vechten. Behalve... Behalve de baas waar ik nu bij vastzit. Deze is echt niet tof, hopelijk ben ik er snel voorbij en zijn de volgende weer van betere kwaliteit!
Spoiler: weergeven
Het is de tweede battle tegen de Black Rabbit Brotherhood.
Afbeelding
kingoftherain

14 jul 2025, 18:44

Ik zit nog steeds bij de Scrapped Watchmen. Ik had het net zo goed bij de demo kunnen houden, ghehehe.
Maar inderdaad hele toffe game.
Afbeelding

Wooloo = love, Wooloo = life
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018

17 jul 2025, 17:59

Afbeelding

Paar uurtjes gespeeld, erg leuk tot dusver!
arjen1981

17 jul 2025, 19:00

Gaaf Mitch! Jij was eerder nooit zo van de Souls toch? Maar nu heb je er wel echt een te pakken.

Ik snap dat wel waar je nu vast zit. Voor mij zijn dit de gevechten die Pi bijzonder maken. Dat je tegenover een groep staat ipv 1 of 2 bazen. Heel dynamisch. Daar gaat Pi de From titels ook wel in voorbij. In Shadow of the Erdtree heb je ook zo'n moment. Volgens mij is deze ook echt geïnspireerd door meer van dit soort gevechten uit Pi.
KillingRaptor

17 jul 2025, 19:07

arjen1981 schreef:
17 jul 2025, 19:00
Gaaf Mitch! Jij was eerder nooit zo van de Souls toch? Maar nu heb je er wel echt een te pakken.

Ik snap dat wel waar je nu vast zit. Voor mij zijn dit de gevechten die Pi bijzonder maken. Dat je tegenover een groep staat ipv 1 of 2 bazen. Heel dynamisch. Daar gaat Pi de From titels ook wel in voorbij. In Shadow of the Erdtree heb je ook zo'n moment. Volgens mij is deze ook echt geïnspireerd door meer van dit soort gevechten uit Pi.
Ik had ervoor enkel Dark Souls uitgespeeld. Maar ik zit nog steeds vast bij die boss, vind hem echt niet tof eerlijk gezegd.

En nu heb ik DK Bananza ook binnen en die aan het spelen. Echt heel tof tot nu toe!
KillingRaptor

19 jul 2025, 20:31

Lies of P staat even on hold dus. Ik krijg die kutbaas toch niet plat en ik heb een nieuwe game binnen die ik meteen wou gaan spelen. DK! Donkey Kong Bananza op Switch 2 dus. Ik heb er nu ongeveer 8-9 uren inzitten volgens Exophase en ik vind hem echt supertof. Speelt erg lekker, ziet er heel mooi uit en het alles kort en klein kunnen slaan vind ik toch wel erg briljant. Er is ook heel veel te verzamelen in de levels, ik neem dingen mee die ik op mijn weg tegenkom (en ik word soms ook wel afgeleid) maar probeer me toch eerst op de main game te concentreren.

Afbeelding
RobertKR

20 jul 2025, 19:43

Wonderboy: Asha in Monster World

Dit was een beetje een teleurstelling op de PS4, met onstabiele performance etc. Er is onlangs een native current-gen versie shadow dropped. En ik moet zeggen, ik ben best wel hooked. Hij is nu zo te zien 120hz en zonder enige framedrops. Het is een remake van Monster World IV op de MD, maar om eerlijk te zijn vind ik deze PS5 versie beter. Hij is veel minder frustrerend dankzij de nieuwe Easy mode, die je meer health restore geeft. Verder is het nog steeds geen walk over.

Monster Boy is beter (get it!), maar deze is echt fun. Ongecomprimeerde classic Wonder Boy RPG like platform gameplay.
Fing3r

01 aug 2025, 09:10

Citizen Sleeper
Ik had al eens eerder van de game gehoord, maar Niels was voor mij de doorslag tijdens één van de podcasts en tijdens de sale op Steam was hij voor een paar euro op te pikken. Zit er nu een uurtje of drie in en vindt het een ontzettend fijne game, lekker relaxt het verhaal beleven en puzzelen met de keuzes die je moet maken. Ook wel eens lekker tussen alle actiegames door. Heerlijke sfeer en boeiende personages met interessante verhalen, heb nu al weer zin om vanavond weer verder te gaan!
En zoals je hieronder kunt zien is het vooral tekst based met wat simpele beelden ter ondersteuning, maar laat dat je niet afschrikken!
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Joey
Veteraan
Veteraan

02 aug 2025, 20:25

Meer mensen hier die Fantasy Life i spelen toevallig en de online functies willen uitproberen?
Afbeelding
Zach

05 aug 2025, 18:47

DK: Bananza
Ik was er al bang voor dat het voortborduurt op Odyssey, de minste 3D Mario voor mij. Na elke minuut een banaan geeft mij geen voldoening. Alles kapot maken is eentonig en heb ik al snel losgelaten. Ik weet het niet hoor, misschien dat de laatste levels wel die Nintendo-magie heeft.

Final Fantasy V
Samen met III de enige die ik nog niet heb uitgespeeld. Ik speel de Pixel Freemaster op de SNES. Nog niet erg ver, maar vind de interacties onderling best wel grappig. Het heeft een andere vibe dan IV en VI.
kingoftherain

05 aug 2025, 19:30

Wuchang: Fallen Feathers

Afbeelding

Ik ben alweer een tijdje bezig met Wuchang: Fallen Feathers, de laatste nieuwe soulslike. Meestal geef ik best gauw op als het lastig wordt, maar voorlopig ben ik er nog steeds mee in de weer. Nou ben ik daarstraks weer bij een baas gekomen die eerst onmogelijk lijkt, maar na drie pogingen ben ik al wel wat verder, dus daar ga ik me deze week nog een paar keer tegenaan gooien.

Afbeelding

Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

07 aug 2025, 12:43

Fire Emblem Engage
Afbeelding

Ik nam Fire Emblem Engage mee op de Switch 2 tijdens mijn (dienst)reis naar Japan en Korea deze zomer. Het was lastig om er in te komen, het verhaal en de karakters deden mij namelijk helemaal niets. Maar de gameplay en maps waren wel weer leuk en vanaf chapter 10 kwam de game voor mij wel op gang. Tijdens mijn terugreis heb ik zeker 6 uur onafgebroken zitten spelen in het vliegtuig, mede dankzij de fast charging stopcontacten in het Korean Air vliegtuig.

Ondanks dat ik er niet goed in kon komen wist ik tijdens mijn terugreis nog zo'n 6 uur aan een stuk te spelen.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

10 aug 2025, 14:40

Afbeelding

Ik moet ook zeggen dat ik na bijna alleen maar in handheld mode gespeeld te hebben toch wel erg tevreden ben over het scherm (ondanks dat het op objectieve basis allerlei technologische tekortkomingen heeft). De kleuren spatten er vanaf, het is groot en oogt scherp, en die trage pixelverversing valt mij met het blote oog eigenlijk helemaal niet op. De stand is ook een grote vooruitgang, zeker tov van de originele Switch. Ik heb bijna de hele vlucht de Switch 2 met de stand op het tafeltje gezet, en dan de joycons als soort van Wii Remote + Nunchuck controller los in mijn handen gehad. Dit werkte heel comfortabel voor mij.
LesserMagic

17 aug 2025, 06:20

Afbeelding

Leuke game voor als je iets anders aan het doen bent. Simpele management game waarin je aandacht er niet continu bij hoeft te zijn en je niet af kan gaan. Wel met een overkoepelend verhaal, waarvan ik nieuwsgierig ben wanneer deze gaat eindigen. Soms wel wat DEI-dingen die voorbij komen (duidelijk gemaakt voor de 'modern audience,' wat dat ook mag zijn), maar die kan je makkelijk negeren.
- +. - 066
Mark

20 aug 2025, 15:49

Afbeelding
Adventure Island voor de Famicom. Hier gepost in het aanwinstentopic; Famicom gekregen van m'n ouders voor m'n verjaardag. Best wat spellen geprobeerd, maar op de een of andere manier heeft deze me toch het meest gegrepen. Zeker al een poging of 20 - 25 gedaan (misschien wel meer), maar nog niet verder dan 3-1 of 3-2 gekomen.

Ik heb als regel voor mezelf dat ik geen walktroughs lees, maar de pagina op wikipedia mag altijd wel van mezelf (da's altijd meer meta dan in-game tips). Ik zag dat er 8 werelden waren, hemeltjelief. Dat wordt nog een flinke kluif als die ooit in mijn boekje met uitgespeelde games moet komen. Wikipedia vertelde ook: It is widely regarded as one of the most difficult NES games. Heb ze lang niet allemaal gespeeld, maar uitdagend is het zeker. Kost ook geen drol trouwens, voor < €5 haal je 'm uit Japan.
arjen1981

20 aug 2025, 16:50

Adventure Island is een prachtige serie. Wonder Boy natuurlijk ook, maar ik heb vooral genoten van Adventure Island 1 & 2. Dit was het spel dat mijn vrouw vroeger op een Famicom clone speelde. Toen ik haar voor het eerst emulatie liet zien wist ik niet wat ik zag. Ze is erg goed en er zit nog veel in het geheugen. Het is ook best een lange game.
KillingRaptor

20 aug 2025, 20:36

Ik speel nu God of War II maar dan wel de HD remaster op PS3. De eerste heb ik al meerdere keren doorgespeeld op PS2 maar dit tweede deel dus nog nooit. En ja, hij is terug erg vet hoor! Ik denk eerlijk gezegd dat ik deze God of War games ook liever speel dan de nieuwe delen, van die nieuwe heb ik enkel de eerste gespeeld weliswaar. Zeker wel goed hoor maar de oude delen zijn toch nog meer mijn ding.

Afbeelding
kingoftherain

20 aug 2025, 21:37

Tof dat je die voor het eerst mag ervaren. Die opening is zo enorm gaaf.
Afbeelding

KillingRaptor

20 aug 2025, 21:52

kingoftherain schreef:
20 aug 2025, 21:37
Tof dat je die voor het eerst mag ervaren. Die opening is zo enorm gaaf.
Ja dat zeker! Zit nu wel al een heel stuk verder. Gisteren Euryale verslagen.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”