Speel ik dit wel eigenlijk?

Interessante advertenties, discussies en alles over verzamelen.
Tom
Veteraan
Veteraan

Speel ik dit wel eigenlijk?

07 okt 2016, 22:02

Naar aanleiding van onze eigen Gurtus, die zichzelf nog wel eens goede levensvragen stelt, hier dit topic.

Soms heb je games in je kast staan die je graag wil spelen maar om een of andere reden nog niet aan toe bent gekomen. Het begint met een enkele game van een bepaalde console en voor je het weet heb je toch een rijtje games die je eigenlijk nooit gespeeld hebt en misschien ook wel nooit gaat spelen.

Wat doe je dan in zo'n situatie? Pak je een paar dagen vrij van werk om zo die games eens allemaal even een kans te geven of ga je toch nadenken om deze misschien wel weg te doen om andere games te halen die je zeker gaat spelen...of krijg je daar spijt van?

Ik zelf ben daar snel klaar mee, maar het is natuurlijk leuker om jullie erover te horen praten dan mijzelf. Dus als je een mening / oplossing hebt voor dit dilemma, laat u horen! :)
KillingRaptor

Re: Speel ik dit wel eigenlijk?

07 okt 2016, 22:24

Vrijaf nemen om te gamen doe ik sowieso niet. En games wegdoen omdat ik ze nog niet heb gespeeld al helemaal niet. :laugh:
Bij mij is het dus simpel, ze blijven hier en ooit kom ik er wel eens aan toe.
Galious
Moderator
Moderator

07 okt 2016, 23:11

KillingRaptor schreef:Vrijaf nemen om te gamen doe ik sowieso niet. En games wegdoen omdat ik ze nog niet heb gespeeld al helemaal niet. :laugh:
Bij mij is het dus simpel, ze blijven hier en ooit kom ik er wel eens aan toe.
Dit dus. Ik koop altijd games met de intentie om ze te spelen, dus nooit zomaar als opvulling van de collectie. Maar of dat spelen nu direct gebeurt, over een week of over een paar maanden of zelfs pas over een jaar of nog langer, dat maakt me niet uit. Ik komt er vast wel een keer aan toe. Ik vind het heerlijk om een ruime keuze te hebben, want je weet bij wijze van spreken nooit welke game je volgende week zomaar zin in kan hebben om uit de kast te trekken en te gaan spelen :)

Pas als ik van iets zeker weet dat ik het nooit (meer) ga (her)spelen, dan doe ik het in de verkoop.
nmkl pjkl ftmch
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018

08 okt 2016, 07:20

Ik deel hetzelfde idee als KillingRaptor en Galious.

Bovendien heb ik te vaak meegemaakt dat ik iets verkocht had en het een paar jaar later weer voor het driedubbele bedrag kon terugkopen (vaak nog in slechtere staat ook). Zo frustrerend. Heb je ruimtegebrek, of heb je echt het geld nodig, dan snap ik dat je gaat verkopen.

De enige games die ik verkoop/ruil zijn dubbele titels, of games die ik bij een lot heb gekocht die ik echt nooit ga spelen (lees: 99% van de sport games).
PenPenPenguin

08 okt 2016, 08:04

Vroeger nam ik vrij enkel en alleen voor de nieuwe metal gear solids. echt een week vakantie of soms 2.

nu niet meer. ik heb altijd al een raar rooster dus vaak al door de weeks dat ik ineens een paar dagen vrij ben. heerlijk
dus dan kan ik gaan knallen.
deze week bijvoorbeeld geheel Forza Horizon 3 uitgespeeld.

maar dan die kast! die kast vol met games die smeken gespeeld te worden!
tja. backlogging is a bitch but i love her <3
Ik hou alles, gaat echt nooit meer weg. ook al is het een bagger titel ooit ga ik het spelen.

al is het in het bejaardentehuis :D
GreenBean used to do Dreamcast reviews https://www.button-bashers.nl/viewtopic.php?f=11&t=3611
toejam

08 okt 2016, 09:23

Ik heb zo'n PS1/PS2-collectie. Ik heb helemaal niet de behoefte om die consoles aan te sluiten, laat staan er mee te spelen. Toch vul ik regelmatig de set games aan. Het is voor mij wel heel erg prijsgericht, een eurotje, 1.50 per spel max. Dan doet het ook geen pijn als het onaangeroerd in de kast staat.

Ik heb om precies te zijn 1 titel op de verlanglijst staan: Xtreme Express, die willen Earl en ik beide wel. Mekaar met treinen van het spoor rammen moet toch wel het mooiste zijn wat je kunt bedenken. Als ik op een beurs ben kijk ik wel altijd of ik die een beetje gunstig geprijsd kan vinden. En wie weet krijg ik dan weer de behoefte om meer te gaan spelen. Ik heb een kast vol tenslotte :)

De afgelopen jaren toch wel veel geleerd van het kopen en verkopen van games. Tot twee keer toe vanwege verhuizing moeten downsizen qua spullen en daardoor best veel retro verkocht waar ik nu weer naar op zoek ben. Eerlijkheid gebiedt ook te zeggen dat het me over het algemeen geen geld gekost heeft. Het lijkt vandaag belachelijk duur, morgen is het belachelijk duurder.

Ik verkeer nu in de luxepositie dat ik en ruimte en geld heb dus gaat er eigenlijk niets meer weg tenzij ik echt niet weet wat ik er mee moet. Maar dat kan natuurlijk ook zomaar weer anders worden :)
Professional dabbler
Silenteddie
Koningsdag Koning 2016
Koningsdag Koning 2016
Marktplaats ID: 0

08 okt 2016, 15:20

Ik verzamel om te spelen. Ik heb nu jonge kinderen, dus eeuwig tijdgebrek.

Ik plak rode stickertjes op de games die ik nog moet spelen en plaats ze keurig tussen de rest. Ooit ga ik ze nog spelen.

Het liefst combineer ik spelen met een avondje hangen met vrienden. Dan pas je twee dingen waar je altijd te weinig tijd voor hebt in één avond. Ik vind het ook fijn om zo mijn hobby sociaal te houden.

Ik doe weinig games weg. Dubbele wel, maar ook als ik ze geprobeerd heb en gewoon echt niet leuk vind. Als ik denk "hier ga ik me nooit echt mee vermaken" verkoop ik het.
Al draagt een aap een gouden ring, een kroon maakt hem pas echt een king.
Tom
Veteraan
Veteraan

09 okt 2016, 20:18

Sjiek dat er onder jullie verzamelaars zijn die zelfs de "slechte" games niet weg doen en bewaren om nog eens te spelen. Ik zelf kan daar niet tegen en doe regelmatig "uitdunnen" om zo mijn creme de la creme over te houden. Het blijft vooral compact ook zo. Toch heeft het wel een zekere charme om ook de games te houden die niet veel zijn. Ze maken immers ook deel uit van de game historie :)

Ik vind Eddie's sticker systeem fantastisch! Daar zouden we eens foto's van willen zien ;)
toejam

10 okt 2016, 08:48

* meldt zich

Een slechte game vandaag kan morgen een reden zijn om er toch eens naar te willen kijken. Klein voorbeeld; Warriors of Might & Magic op de PS1. Ik heb deze game ooit gehad, 10 minuten gespeeld en weggelegd. Want PS1 3d is over het algemeen een tamelijk crappy ervaring. Dit ook, wereld is te leeg, te weinig te doen.

Maar ja, dan zie je toevallig een filmpje van het spel (Retro and Worth it) en jeukt het wel weer. Dus de winst van de vorige verkoop toch maar weer verbrast en opnieuw aangeschaft. Ik heb gemerkt dat het lastig is om definitief afscheid te nemen van een game :)
Professional dabbler
Silenteddie
Koningsdag Koning 2016
Koningsdag Koning 2016

10 okt 2016, 09:35

Tom schreef:Sjiek dat er onder jullie verzamelaars zijn die zelfs de "slechte" games niet weg doen en bewaren om nog eens te spelen. Ik zelf kan daar niet tegen en doe regelmatig "uitdunnen" om zo mijn creme de la creme over te houden. Het blijft vooral compact ook zo. Toch heeft het wel een zekere charme om ook de games te houden die niet veel zijn. Ze maken immers ook deel uit van de game historie :)

Ik vind Eddie's sticker systeem fantastisch! Daar zouden we eens foto's van willen zien ;)
Ff de kast iets fatsoeneren vanavond. Dan zal ik eens kijken.
segatarian

10 okt 2016, 11:09

ik verzamel alles wat ik nog niet heb van sega.
er zitten games tussen die ik nooit meer ga spelen, maar ik geef ze wel allemaal even een paar minuten de kans.
sommige games weet ik dat ze door andere verzamelaars geliefd zijn, maar waar ik zelf nog geen band mee heb gevonden.
Hier weet ik van dat ze meer tijd nodig hebben om een goed oordeel te vellen. een paar voorbeelden. y's the vanished omens, golden axe warrior, shining wisdom, dune op mega cd.
Waarschijnlijk komen deze pas aan bod als ik een keertje de griep heb ofzo..
veel oude sport spellen zullen maar weinig aandacht krijgen.
Martin

12 okt 2016, 22:50

Ik was wel van het bewaren. Ik heb nu nog steeds soms wel wat moeite om mooie spellen uit mijn collectie weg te doen, zelf als heb ik het spel al uitgespeeld. Maar tegenwoordig bekijk ik het maar zo dat ik van het geld weer een mooi ander spel kan kopen die ik misschien wel ga spelen.
Tom
Veteraan
Veteraan

12 okt 2016, 23:11

Dat is een mooie manier om er tegenaan te kijken!

Hoewel ik de spellen zeker zal houden die ik veel gespeeld heb, en waar ik een binding mee heb, ook al speel ik die nu niet meer momenteel.

Games weg doen om weer andere van te kopen is altijd mooi. Zo krijg je weer wat nieuws om naar uit te kijken en mooie herinneringen mee op te bouwen!
c4ke

13 okt 2016, 11:00

Ik ben behoorlijk specifiek in de games die ik aanschaf. Er zijn een aantal "slechte" games in mijn collectie, maar die zijn nog altijd bewust aangeschaft vanwege de obscuriteit of gescheidenis die aan de betreffende game kleeft.(Bijna) elke game die ik heb mag ik daarom graag spelen, of zal ik ooit nog eens gaan spelen (bijvoorbeeld RPG's). Wegdoen is vrijwel geen optie voor mij. ;-)
(。◕‿‿◕。)

~ NTSC/J Verzamelaar / Gameroom ~
blasterhjal

15 okt 2016, 11:51

Heb inmiddels een hoop games waarvan ik zeker weet dat ik ze nooit ga spelen en heb daar volledige vrede mee. Ik geniet er elke dag van om ze in de kast te zien staan :)
Nou moet ik zeggen dat dat voornamelijk games in mn XBOX collectie zijn. Dat is de andere kant van het gaan voor een volledige set van iets, daar horen ook de mindere en sportgames enzo bij. Kan me momenteel absoluut niet voorstellen dat ik mn complete set ooit weg ga doen. Ben daar toch een aantal jaartjes behoorlijk veel mee bezig geweest.
Ben niet van plan om voor een andere complete set te gaan dus zijn de games die ik nu koop toch bedoeld om uiteindelijk eens te gaan spelen. Ben alleen bang dat dat niet bij allemaal gaat gebeuren :laugh:

Overigens heb ik bij de Limited Run Games die ik momenteel verzamel niet bij allen het idee dat ik ze echt graag wil spelen. Bij een aantal wel maar daar ga ik het dan weer zonde van vinden als ik ze uit de seal ga halen. Ja kan er ook niks aan doen haha :blushing:
Voordeel is natuurlijk ook dat ze altijd digitaal te krijgen zijn. Zo wil ik Oddworld bijvoorbeeld nog eens erg graag spelen.
Cekootje

15 okt 2016, 21:12

Goede vraag, leuk dat iedereen er zo anders mee om gaat.

Als kind kon je je niet voorstellen dat er games zouden zijn die je niet zou uitspelen maar op een gegeven moment komt er toch een soort kantelpunt. Voor mij kwam dat kantelpunt bij Donkey Kong 64 meen ik me te herinneren. Ik was gewend aan wat kortere games en toen kwam er Zelda OOT waar ik even goed voor moest zitten maar die had ik wel uitgespeeld. Later kwamen er games als Majora's Mask en DK64 dus, die ik wel een poosje speelde maar dan was ik er wel klaar mee. Door de DK en Zelda naam zou ik deze nooit verkopen. Ze passen goed in de collectie zullen we maar zeggen :-)

Later verdiende ik wat meer centjes en kocht ik wat sneller games, wat ook weer resulteerde in minder speeltijd. Er zijn games die ik schandalig genoeg misschien 1 keer heb aangeraakt. Als ik er dan nog geen binding mee heb, heb ik er geen problemen mee om hem weer weg te doen. Ik zie het als een soort dure manier van huren :-)
Wie helpt me aan Metroid II voor de Gameboy?
Silenteddie
Koningsdag Koning 2016
Koningsdag Koning 2016

16 okt 2016, 22:14

Tom schreef:Sjiek dat er onder jullie verzamelaars zijn die zelfs de "slechte" games niet weg doen en bewaren om nog eens te spelen. Ik zelf kan daar niet tegen en doe regelmatig "uitdunnen" om zo mijn creme de la creme over te houden. Het blijft vooral compact ook zo. Toch heeft het wel een zekere charme om ook de games te houden die niet veel zijn. Ze maken immers ook deel uit van de game historie :)

Nog niet echt op z'n normale nette niveau, maar hierbij:

Afbeelding

Hier detail van de rij met PS2 games.

Afbeelding

Sommige met het rode stickertje heb ik al wel heel even geprobeerd maar nog niet een echte kans gegeven.
blasterhjal

16 okt 2016, 22:37

Ben altijd blij als ik alle stickers er eindelijk af heb :laugh:
Opzich wel een geinig systeem omdat je in 1 oogopslag ziet hoeveel je nog moet spelen. Zou dr zelf alleen een beetje wanhopig van worden met mn huidige backlog haha.
Zie volgens mij wel dat je wel grotendeels door je Xbox backlog heen bent :thumbup1:
Silenteddie
Koningsdag Koning 2016
Koningsdag Koning 2016

16 okt 2016, 23:36

blasterhjal schreef:Ben altijd blij als ik alle stickers er eindelijk af heb Afbeelding
Opzich wel een geinig systeem omdat je in 1 oogopslag ziet hoeveel je nog moet spelen. Zou dr zelf alleen een beetje wanhopig van worden met mn huidige backlog haha.
Zie volgens mij wel dat je wel grotendeels door je Xbox backlog heen bent Afbeelding1:
Ik wordt wanhopiger bij het idee dat ik spellen niet heb gespeeld, maar niet meer weet welke. De tijd om ze spelen komt nog wel. Als de kinderen ouder zijn....of het huis uit...of ik met pensioen...

Zonder sticker betekent niet persé helemaal uitgespeeld, maar in ieder geval heb ik ze ontdekt/verkend. Al die xboxtitels zijn het wel waard om nog eens te spelen, maar ik weet nu in ieder geval van alle spellen hoe ze eruitzien en hoe ze spelen.
segatarian

17 okt 2016, 17:52

Silenteddie schreef:
blasterhjal schreef:Ben altijd blij als ik alle stickers er eindelijk af heb Afbeelding
Zie volgens mij wel dat je wel grotendeels door je Xbox backlog heen bent Afbeelding1:
Ik wordt wanhopiger bij het idee dat ik spellen niet heb gespeeld, maar niet meer weet welke. De tijd om ze spelen komt nog wel. Als de kinderen ouder zijn....of het huis uit...of ik met pensioen...

Zonder sticker betekent niet persé helemaal uitgespeeld, maar in ieder geval heb ik ze ontdekt/verkend. Al die xboxtitels zijn het wel waard om nog eens te spelen, maar ik weet nu in ieder geval van alle spellen hoe ze eruitzien en hoe ze spelen.
ik heb daarom een map met daarin de catalogus van alle titels voor de consoles waarvoor ik verzamel.
heb ze aangevinkt welke ik heb, de staat van het boekje doosje en zet er achter of ik het een leuk spel vind d.m.v. een cijfer.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

22 okt 2016, 14:19

Ik doe af en toe de 'wordt ik heir op dit moment gelukkig van?' test en dan dun ik de onderkant van mijn collectie wat uit, maar 98% van mijn games houd ik ook al weet ik dat ik ze waarschijnlijk nooit (meer) ga spelen. Ik gun mijzelf ook om mijn nieuwsgierigheid naar games of hardware te stillen, de recentelijke aankoop van PSVR is er bijvoorbeeld zoeen. Ik heb het de eerste avond veel gebruikt en in de week daarna misschien in totaal 3 uur. Geldverspilling? Voor sommigen wel, maar er komt wel weer een game (bv Robinson The Journey in november) waar ik benieuwd naar ben; vroeg of laat had ik toch een PSVR gekocht en ik ben dan toch vaak de early-adopter.
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

22 okt 2016, 23:10

Voor mij is het ook echt gelijk aan KillingRaptor, Galious en Synergy. Zelfde geld ook voor film en anime voor mij. Als ik het niet meer speel of niet meer minimaal 5 keer wil kijken en er geen waarde meer aan hecht dan verdient het ook geen plekje in mijn collectie.

Ik probeer juist een collectie te maken met wat ik persoonlijk goede games vind en niet van zoveel mogelijk games. Dit maakt ook dat ik best wel veel weer weg doe als ik het eenmaal heb uitgespeeld.
Arjan Gameboyman
Marktplaats ID: 10372000

26 feb 2017, 13:53

Afgelopen jaar ben ik voornamelijk bezig geweest met verzamelen.
Elke week kwamen er wel 4 games bij (games zijn niet zo duur) en elke maand speel ik er maar 1 uit. Dus ik zit nu met 100+ games die ik nog niet gespeeld heb, super vervelend.

Zie hier mijn backlog :unsure: :
Afbeelding

Telkens als ik deze backlog procenten zie ben ik al wat minder gemotiveerd om zomaar games te kopen die me wel oke lijken.

Het plan bij mij is dat ik me heel erg beperk met wat en hoeveel ik verzamel. Mijn verzameling is nu al bijna compleet. Ik mis eigenlijk nog maar 1 GBA spel die ik per se wil en maar 1 GBA console die ik een keertje zou willen.
Vanaf dan komen er nauwelijks games meer bij en kan ik alle tijd besteden aan spelen ipv zoeken inkopen, verkoper, handelen etc.
Ik vind Gamecube, SNES, PC, 3DS, PSVita enzo ook allemaal heel cool. Maar daar ga ik gewoon nog niet te ver in duiken.

Daarnaast worden GBA games alleen maar (iets) duurder vanaf nu. Dus als ik ze weg zou doen kan ik toch beter mee wachten.
Afbeelding
Marth Daul

26 feb 2017, 14:15

Zelf hou ik al men games tegenwoordig, goed of slecht al moet ik toegeven dat er amper een paar slechte titels tussen zitten, ik koop dan ook om te spelen en doe ook wel wat onderzoek. Maar er zijn altijd uitzonderingen, zo kocht ik vorig jaar bvb. een oudere fifa op de 360. Ik vond die game ZO slecht, niet normaal. Aan de andere kant had ik het gekocht voor 1 euro, wat zou ik het dan verkopen, in het slechtste geval heb ik nog een spare hoesje.

De backlog heeft hier soms hoogtepunten, zoals op dit moment, maar een goed jaar geleden was hij weggewerkt op één game na die ik ondertussen weer gespeeld heb. Er gaat dus zeker niets weg, gewoon omdat het hier al even ligt, alles op zijn tijd en moest het er nooit van komen zal ik er zeker geen honger door lijden.
May the Force be Cute :cool:
Farokh

26 feb 2017, 14:37

Arjan Gameboyman schreef:Het plan bij mij is dat ik me heel erg beperk met wat en hoeveel ik verzamel. Mijn verzameling is nu al bijna compleet. Ik mis eigenlijk nog maar 1 GBA spel die ik per se wil en maar 1 GBA console die ik een keertje zou willen.
Welke GBA console zoek je nog? Eén of andere exclusieve editie?

Terug naar “Verzamelpraat”