Algemeen game nieuws

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

Re: Algemeen game nieuws

22 mar 2024, 06:58

Resident Evil creator Shinji Mikami has established a new company
https://www.videogameschronicle.com/new ... w-company/

Ik had al zo gevoel toen hij Tango verliet. Ben benieuwd wat dit ons zal brengen.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

22 mar 2024, 09:58

Nice! Hij wilde niet meer in AAA werken, en nog een kleine game maken dus ik ben heel benieuwd waar hij mee komt. Volgens mij was The Evil Within 1 de laatste game die we gehad hebben waar hij een sturende rol in had.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

03 apr 2024, 21:41

Silksong heeft een age rating gekregen :ohmy:

Dat betekent dat alle content van de final build bekend is.
arjen1981

04 apr 2024, 08:46

De SH2 remake ook: https://www.videogameschronicle.com/new ... news-soon/

Mature nog altijd. Anders zou niet best zijn geweest.
Fing3r

04 apr 2024, 10:39

Apenheul schreef:
03 apr 2024, 21:41

Silksong heeft een age rating gekregen :ohmy:

Dat betekent dat alle content van de final build bekend is.
Zou het dan eindelijk gaan gebeuren? De game stond altijd hoog op mijn verlanglijst maar is de laatste tijd wel wat afgegleden en ik heb nu wel echt iets van eerst zien dan geloven :evil2:
AfbeeldingAfbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

05 apr 2024, 17:42

Silksong staat nu voor wishlisting in de Xbox Store.

https://www.xbox.com/en-US/games/store/ ... 116v0599hb
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018

05 apr 2024, 17:50

Afbeelding
arjen1981

08 apr 2024, 16:10

De Wii U en 3DS online services zijn vanaf vandaag niet meer. Maar gelukkig is de online community al heel hard aan het werk geweest zoveel mogelijk daarvan te bewaren. Dit is Pretendo:
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

12 apr 2024, 21:08

Wie kent Gio nog?

Hij is in 2020 weggegaan bij Playstation maar nu dus weer aan de slag in de industrie. Gio werd met name bekend omdat ie SEGA zo ver kreeg om Yakuza naar het westen te brengen. Nu betwijfel ik ten zeerste dat Yakuza naar de Switch (I2) komt, maar het is in ieder geval een man met ambitie.

Afbeelding

Hij was ook de laatste strijder voor de Vita.

Zo te lezen is ie tussen Playstation en Nintendo ook nog een tijd werkzaam geweest voor Iron Galaxy, die kennen we omdat Adam Boyes daar CEO van is (ook een Playstation oud-gediende).
arjen1981

14 apr 2024, 11:15

Wat mij betreft is dit ook wat Nintendo het meeste mist. Ik hoop dat het platform dit keer goed aansluit. Maar ik vrees toch dat het een andere spec gaat zijn wat wel een drempel oplegt als je focus platform PC, XBOX of PS5 is.

Maar het kan zoveel kanten op gaan.

Iron Galaxy is een mooi team. Jammer dat rumbleverse niet de impact kom maken. Dave Lang de founder is ook een toffe peer.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

01 mei 2024, 16:20

De Batman Arkham serie gaat verder! Meer nieuws tijdens Summer Game Fest.

Spoiler: weergeven
Op Meta Quest 3
Don Cannoli 79

03 mei 2024, 12:18

Apenheul schreef:
01 mei 2024, 16:20
De Batman Arkham serie gaat verder! Meer nieuws tijdens Summer Game Fest.

Op Meta Quest 3
Ha, ja ik zag de telurstelling bij een hoop mensen. Schijnbaar heeft niet iedereen een VR headset. Who knew?
Don Cannoli 79

03 mei 2024, 12:25

Het gaat goed bij Limited Run Games.
Ze verkopen nu gewoon CD-R's en daar zijn de mensen niet zo blij mee.

Ha Burn! :lit:
Boeven zijn het !Maar dat wisten we al wel.

De thumbnail is natuurlijk een tikkie overdreven maar het verhaal lijkt vooralsnog verder wel te kloppen.
iStreet
eBay gebruikersnaam: Aerox_Boy_NL

04 mei 2024, 19:02

Don Cannoli 79 schreef:Het gaat goed bij Limited Run Games.

De thumbnail is natuurlijk een tikkie overdreven maar het verhaal lijkt vooralsnog verder wel te kloppen.
Damnnn dat is wel heel triest.
Maar ik begreep dat er problemen waren met pressed cd’s?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
arjen1981

06 mei 2024, 08:37

Video Game Esoterica is the best!

Ik heb onlangs D nog gespeeld en zit nu in Enemy Zero.

Jammer dat Limited Run zo hit en mis is. Want ze doen ook zoveel dingen goed. Zoals een eigen engine ontwikkelen. Press Run om toffe boeken op de markt te brengen. Alleen het geen ze al jaren doen gaat gewoon nogsteeds niet goed.
RobertKR

07 mei 2024, 16:46

Enemy Zero heb ik nog gehad op de Saturn, PAL versie. Geweldige game. De enemies waren onzichtbaar en dat kun je cheap noemen omdat er geen design is, maar het werkte wel. Die pieper ging steeds harder en dan zat er dus een vijand in je nek te hijgen die je niet kon zien.

Sowieso die games van WARP waren geweldig. Zij deden het zoveel beter dan Quantic Dream enzo.

D2 is een van mijn all time favorieten zelfs. Ik heb zowel de US als Japanse versie uitgespeeld op de DC. De suspense werkte niet zozeer omdat de DC de battles begon in te laden, maar die first person shooter random encounters vond ik destijds wel gaaf, net als het hunten op game met je rifle. Het is ook een van de smerigste games denk ik, er zit tentacle rape in en nog wat zeer suggestieve designs en naakt.

Eigenlijk moeten ze die D trilogie, met EZ dus, remasteren.
arjen1981

08 mei 2024, 10:08

Ja geweldige serie. D heb ik dit jaar ook weer gespeeld nu de mister core voor de Saturn er is, is dat echt weer een mooie nieuwe ervaring.

EZ is ook gewoon echt eng door juist die onzichtbare vijanden en die pieper inderdaad. En dan het idee dat je maar een x aantal saves hebt
Don Cannoli 79

08 mei 2024, 12:24

iStreet schreef:
04 mei 2024, 19:02
Don Cannoli 79 schreef:Het gaat goed bij Limited Run Games.

Damnnn dat is wel heel triest.
Maar ik begreep dat er problemen waren met pressed cd’s? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ja inderdaad iStreet, ik zag het nu ook in hun statement aan IGN staan:

" We’ve been made aware that some of our customers have experienced issues when trying to play our release of D: The Collector’s Edition on original 3DO hardware. Firstly, we would like to apologize unreservedly to all who have purchased the game and experienced an issue. At Limited Run Games, the quality of our products is paramount to us, we care deeply about our loyal community, and it is clear on this occasion we have fallen short of the high standards we set for ourselves.

Manufacturing games for hardware that is 30+ years old presents a variety of challenges. We partner with one of the biggest disc replication providers in North America to press our physical discs and despite researching original 3DO hardware and software extensively, we found quality and reliability issues when attempting to press 3DO discs in the traditional manner. In an attempt to offer full compatibility with original hardware, our disc replication partner was able to successfully manufacture the discs using a CD-R format, which we believed would work across all commercially available 3DO systems. This process was professionally done and was used to ensure maximum compatibility rather than serve as a cost-cutting exercise.

We tested the discs on the 3DO consoles in our office and all five discs from the game worked as expected. It was only upon shipping to our customers that we came to realise that some users were experiencing difficulty. We will not be selling or shipping further copies of this game, or any future 3DO titles until the situation has been resolved.

We are currently working with new partners to find a solution for traditionally pressed discs and will offer replacement discs to all customers. We will keep customers updated as this progresses, but in the meantime, any customer who desires can request a full refund at www.limitedrungames.com/support.

Please be reassured that D: The Collector’s Edition is the only game affected by this issue. Further 3DO titles will not go into production until this issue has been fully resolved, and we are confident in full compatibility.

Apologies again to our 3DO gamers, we will strive to do better."
Don Cannoli 79

08 mei 2024, 12:45

arjen1981 schreef:
06 mei 2024, 08:37
Video Game Esoterica is the best!

Ik heb onlangs D nog gespeeld en zit nu in Enemy Zero.

Jammer dat Limited Run zo hit en mis is. Want ze doen ook zoveel dingen goed. Zoals een eigen engine ontwikkelen. Press Run om toffe boeken op de markt te brengen. Alleen het geen ze al jaren doen gaat gewoon nogsteeds niet goed.
Ja ben ik zeker met je eens. Ik heb een typische haat/liefde verhouding met Limted Run Games. Het is niet hun schuld dat games steeds minder vaak een fysieke release krijgen. Zij zijn de gene die in die behoefte voorzien. Dus in dat opzicht ben ik blij dat ik door LRG voor sommige games in ieder geval de mogelijkheid heb om ze fysiek te kopen.

En ik vind ook dat ze het beter doen dan eerst. In het begin toen alles in 2 waves werd aangeboden en in een paar minuten was uitverkocht greep ik nog al eens mis. En dan zag ik ze voor veel teveel geld op eBay staan. Dat vond ik echt super irritant. Nu hebben ze geloof ik bijna alles als open-preorder voor een maand of zo. Veel beter zo.
Ik heb laatst nog High on Life bij ze gepreordered.

En inderdaad dingen zoals hun Carbon Engine vind ik ook mooi om te zien.
Ik moet zeggen dat ik wat dat betreft liever met LRG heb te maken dan met Strictly Limited Games. Daar heb veel vaker gezeur mee gehad. Daar koop ik echt alleen nog iets wat ze daadwerkelijk op voorraad hebben liggen.
Mark

08 mei 2024, 14:58

Apenheul schreef:
12 apr 2024, 21:08
Afbeelding
Zijn die linker en rechter poppen?
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

09 mei 2024, 00:27

Nja die rechter ziet er al lange tijd zo uit, de linker ken ik eigenlijk niet :)
arjen1981

10 mei 2024, 09:49

Apenheul schreef:
09 mei 2024, 00:27
Nja die rechter ziet er al lange tijd zo uit, de linker ken ik eigenlijk niet :)
Dat is Masayoshi Yokoyama. Vanaf het begin is hij bij de Yakuza serie. Hij is nu in de lead. Hij heeft altijd de perfecte scenario’s geschreven.

Ik las laatst nog een achtergrond over Toshihiro Nagoshi. Daarin kwam aan het licht dat hij is weg gegaan bij Sega omdat hij geen CEO van Sega wilde worden maar gewoon toffe games wil maken. Krachtige beslissing!

Ik ben benieuwd of we ook deze zomer wat horen van Nagoshi Studio.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

10 mei 2024, 17:41

arjen1981 schreef:
10 mei 2024, 09:49
Ik las laatst nog een achtergrond over Toshihiro Nagoshi. Daarin kwam aan het licht dat hij is weg gegaan bij Sega omdat hij geen CEO van Sega wilde worden maar gewoon toffe games wil maken. Krachtige beslissing!
Inderdaad, good for him! Hij werkt nu voor een studio met Chinese eigenaren waar hij schijnbaar zijn ding kan doen helemaal op de manier die hij zelf wil.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

18 mei 2024, 13:53

Mooie GDC talk over de totstandkoming van Super Mario Bros Wonder, inclusief ideeën en prototypes die het niet hebben gehaald in de uiteindelijke game.

arjen1981

21 mei 2024, 08:12

Wat een hoeveelheid n64 project nieuw de afgelopen week. Wat begon met Mario CD zit nu echt in een stoomversnelling dit jaar.

Ongelofelijk cool deze Mario 64 builder:

En deze nieuwe N64 recompiled zal ook niemand ontgaan zijn?:

https://github.com/N64Recomp
https://github.com/Zelda64Recomp/Zelda64Recomp

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”