Algemeen game nieuws

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Gebruikersavatar
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020
Berichten: 8915
Lid geworden op: 02 jan 2014, 10:25

Re: Algemeen game nieuws

13 sep 2025, 09:42

De GBA en NGC zijn mijn laatste en enige gespeelde Fire Emblem games. Los van Dragon Quest en Resi was dat voor mij wel de game van de Nintendo Direct:



Hoog tijd om weer eens in een Fire Emblem spel te duiken!
Gebruikersavatar
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020
Berichten: 8915
Lid geworden op: 02 jan 2014, 10:25

Re: Algemeen game nieuws

13 sep 2025, 09:53

En het was min of meer bekend. Maar de trailer verslaat al mijn verwachtingen! Dit maakt van de I & II remake plots filler. Want dit is het echte werk:


De nieuwe trailer voor Resi 9 ziet er ook geweldig uit:

Zoveel zin om hier terug te keren!

Last but not least een nieuwe trailer van Truxton:

Clear River Games bracht toch wel veel favorieten uit de afgelopen jaren. Van YS tot Coal Town en ontzettend veel prachtige Shooter collections. En net als bij Earthion is er opnieuw een muzikale legenda aan het stuur Masahiro Yuge! Ook goed te horen in trailer ;)

Het zou nu een soort van kalmte voor de storm moeten zijn. Maar met deze drie nieuwe trailers lijkt de TGS periode al gestart te zijn.
Gebruikersavatar
Pius
Locatie: Breda
Berichten: 12222
Lid geworden op: 16 mei 2015, 22:00

Re: Algemeen game nieuws

13 sep 2025, 22:50

Die Fire Emblem ziet er wel goed uit zeg!
"If it's not fun, why bother?"
Gebruikersavatar
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:
Locatie: 's-Hertogenbosch
Berichten: 19719
Lid geworden op: 16 dec 2013, 11:31

Re: Algemeen game nieuws

14 sep 2025, 20:54

Oooh ik was zo blij toen ik Fire Emblem zag =)

Dragon Quest 7 had ik nog een remake van op 3DS die ik nog niet had gespeeld, maar nu wacht ik mooi deze nieuwe versie af!
Gebruikersavatar
Zach
Berichten: 1382
Lid geworden op: 05 jul 2017, 22:29

Re: Algemeen game nieuws

16 sep 2025, 21:59

Fatal Frame 2 remake was de game voor mij. Ik hoop dat ze het waar gaan maken.
Gebruikersavatar
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020
Berichten: 8915
Lid geworden op: 02 jan 2014, 10:25

Re: Algemeen game nieuws

17 sep 2025, 07:38

Zach schreef:
16 sep 2025, 21:59
Fatal Frame 2 remake was de game voor mij. Ik hoop dat ze het waar gaan maken.
Mijn favoriet in de serie en daardoor ook een deel die ik reeds drie keer heb gespeeld.
RobertKR
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2024, 23:47

Re: Algemeen game nieuws

17 sep 2025, 12:20

Fatal Frame 2 is inderdaad de beste.

Dragon Quest VII.. ik heb het alleen op de PS1 gespeeld en ik vond de game tergend langzaam. De nieuwe graphics helpen wel omdat de PS1 versie ook erg lelijk was. Het ligt er dus aan met deze game, bereid je voor op een hele trage RPG.
Gebruikersavatar
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020
Berichten: 8915
Lid geworden op: 02 jan 2014, 10:25

Re: Algemeen game nieuws

18 sep 2025, 07:56

Daarom is juist 7 de DQ die een remake verdient. Daar heb je meer aan dan al die remakes van spelen die de vorige generatie al perfect waren.
Gebruikersavatar
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:
Locatie: 's-Hertogenbosch
Berichten: 19719
Lid geworden op: 16 dec 2013, 11:31

Re: Algemeen game nieuws

18 sep 2025, 14:34

Ik had eigenlijk DQ 4 of 5 eerder verwacht, aangezien DQ 7 niet zo heel lang geleden een volledige 3D remake heeft gekregen op 3DS waarin ook al wat QOL aanpassingen gedaan waren. Maar ik heb die nog niet gespeeld en ga toch liever voor deze.
Gebruikersavatar
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020
Berichten: 8915
Lid geworden op: 02 jan 2014, 10:25

Re: Algemeen game nieuws

19 sep 2025, 05:51

Het is wel een flinke overhaul dit keer https://www.square-enix-games.com/pl_PL ... loser-look

Vooral het battle systeem zo te lezen. Ik vond met het origineel op de PSX de character building ook erg goed destijds. Dat komt weer wat terug door het lezen van deze post.
Gebruikersavatar
Zach
Berichten: 1382
Lid geworden op: 05 jul 2017, 22:29

Re: Algemeen game nieuws

21 sep 2025, 07:57

Apenheul schreef:
18 sep 2025, 14:34
Ik had eigenlijk DQ 4 of 5 eerder verwacht, aangezien DQ 7 niet zo heel lang geleden een volledige 3D remake heeft gekregen op 3DS waarin ook al wat QOL aanpassingen gedaan waren. Maar ik heb die nog niet gespeeld en ga toch liever voor deze.
4-6 komen ook nog.
Gebruikersavatar
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020
Berichten: 8915
Lid geworden op: 02 jan 2014, 10:25

Re: Algemeen game nieuws

21 sep 2025, 12:22

The Flames of Fate niet vergeten. En ik kijk ook echt wel uit naar de 7 reimagine, maar dat is natuurlijk het echte werk

Afbeelding

Zou mooi zijn om daar de komende weken ook nog iets meer van te vernemen
RobertKR
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2024, 23:47

Re: Algemeen game nieuws

21 sep 2025, 12:25

Als ik die DQVII Remake zie kan ik niet anders dan afvragen waarom FFVII niet gewoon deze treatment heeft gehad? Dan had je de volle game gehad, met QoL features, waarschijnlijk veel replay waarde en allicht wat extra uitdagingen.. Met Star Ocean 2 R kon ik ook niet gauw stoppen.
Gebruikersavatar
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020
Berichten: 8915
Lid geworden op: 02 jan 2014, 10:25

Re: Algemeen game nieuws

23 sep 2025, 07:31

RobertKR schreef:
21 sep 2025, 12:25
Als ik die DQVII Remake zie kan ik niet anders dan afvragen waarom FFVII niet gewoon deze treatment heeft gehad? Dan had je de volle game gehad, met QoL features, waarschijnlijk veel replay waarde en allicht wat extra uitdagingen.. Met Star Ocean 2 R kon ik ook niet gauw stoppen.
Dat antwoord is simpel. FF7 is een compleet andere doelgroep
Gebruikersavatar
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020
Berichten: 8915
Lid geworden op: 02 jan 2014, 10:25

Re: Algemeen game nieuws

24 sep 2025, 23:51

Februari wordt echt een gekken huis. Resident Evil 9, NioH 3, Dragon Quest VII Reimagined en Yakuza Kiwami 3 + Dark Tides allemaal in 1 maand. Dat zit allemaal in de top van mijn lijst. Mooi hoor.

Erg goed om te horen dat Kiwami 3 echt veel toevoegd. Wat ik had eigenlijk gehoopt op wat nieuws. Maar Kiwami 3 is een veel grotere update als de eerste 2 Kiwami delen met veel nieuwe modes / simuatie / mini games en ook een hele nieuwe story line: Dark Tides:



en speciaal voor niels:



En toch wel wat PT komt dus toch maar heet nu OD?

Gebruikersavatar
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020
Berichten: 8915
Lid geworden op: 02 jan 2014, 10:25

Re: Algemeen game nieuws

25 sep 2025, 14:13

dit ziet er uit als een prachtige rythem heaven! uit de xbox showcase:

Gebruikersavatar
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020
Berichten: 8915
Lid geworden op: 02 jan 2014, 10:25

Re: Algemeen game nieuws

25 sep 2025, 14:20

Master Ninja gameplay!
Gebruikersavatar
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:
Locatie: 's-Hertogenbosch
Berichten: 19719
Lid geworden op: 16 dec 2013, 11:31

Re: Algemeen game nieuws

11 okt 2025, 16:11

Ik promoot deze game ook maar even: All Hands on Deck.

Dit begon als afstudeerproject van een aantal studenten van ons (inmiddels alumni). Ze wonnen er een Dutch Game Award mee (best student game) en binnenkort komt ie uit op Steam en Nintendo Switch.

Gebruikersavatar
kingoftherain
Locatie: Puttershoek
Berichten: 6679
Lid geworden op: 03 mar 2019, 16:33

Re: Algemeen game nieuws

11 okt 2025, 20:00

Apenheul schreef:
11 okt 2025, 16:11
Ik promoot deze game ook maar even: All Hands on Deck.

Dit begon als afstudeerproject van een aantal studenten van ons (inmiddels alumni). Ze wonnen er een Dutch Game Award mee (best student game) en binnenkort komt ie uit op Steam en Nintendo Switch.

Dat ziet er wel grappig uit. Zeker nu met het succes van It Takes Two en Split Fiction zullen er mensen zijn die naar meer snakken. Het cartoony uiterlijk heeft ook wel wat, dus hopelijk wordt het een succes.
Afbeelding

Wooloo = love, Wooloo = life
Gebruikersavatar
Pius
Locatie: Breda
Berichten: 12222
Lid geworden op: 16 mei 2015, 22:00

Re: Algemeen game nieuws

12 okt 2025, 17:48

Ziet er grappig uit inderdaad. Valt of staat wel met de gameplay en vooral interessante puzzels natuurlijk.
"If it's not fun, why bother?"
Gebruikersavatar
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020
Berichten: 8915
Lid geworden op: 02 jan 2014, 10:25

Re: Algemeen game nieuws

16 okt 2025, 16:23

Triest nieuws opnieuw. Itagaki is gestorven, ook op een nog veel te vroege leeftijd…

https://www.timeextension.com/news/2025 ... assed-away
Gebruikersavatar
KillingRaptor
Locatie: Izegem, België
Berichten: 24697
Lid geworden op: 18 dec 2013, 22:15

Re: Algemeen game nieuws

16 okt 2025, 17:39

Veel te vroeg inderdaad. Hebben ze al de oorzaak vermeld? Ik vond het niet meteen terug. RIP.
RobertKR
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2024, 23:47

Re: Algemeen game nieuws

16 okt 2025, 18:35

Ik had het gelezen en het raakt me wel. Omdat ie ten eerste nog veel te jong was, en ten tweede is dit toch een iconisch figuur uit de geweldige 6e en 7e generatie van consoles. En dan gaat ie ook pardoes een paar dagen voor de release van Ninja Gaiden 4, waar hij dus nooit commentaar op zal gaan geven. Itagaki, Kojima, Sakaguchi, Matsuno.. dat waren voor mij toch wel de peilers op het gebied van software.

Hij was echt wel een grote jongen toen. Tecmo stond aan de top met spectaculaire software. DoA2 hielp de DC, DoA3 hielp de Xbox. Hij koos voor de underdogs, of eigenlijk de meest krachtige hardware van dat moment. Ninja Gaiden was een relevatie. En NGB wordt nog altijd gezien als misschien wel DE beste action game aller tijden. Ik raad ook iedereen aan om de originele Itagaki versies te spelen, die zijn beschikbaar in de MS store. Black en de originele NG2 zijn echt superieur en nog steeds kennen ze geen gelijke. Ik heb ze vorig jaar nog uitgespeeld en ik doe dat eigenlijk jaarlijks wel.

Het ging mis toen hij bij Tecmo was weggetrapt vanwege die vermeende aanklacht (en ook Tecmo wist lange tijd geen hits meer te maken), later won hij die zaak. Maar toen is hij wel in een soort depressie en alcoholisme beland. Ik denk dat de flop van Devil's Third ook niet hielp. Jammer hoe het is gegaan, Team Ninja waren in de 00's wel de top dogs van het action genre. Ze hebben dan wel succes met Nioh nu, persoonlijk vind ik dat niet zo veel aan. Ik ben meer van de directe approach van NG, en de grafische benchmarks die zij toen zette.
Gebruikersavatar
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020
Berichten: 8915
Lid geworden op: 02 jan 2014, 10:25

Re: Algemeen game nieuws

16 okt 2025, 19:17

Ja man! Voor mij was het niet Halo die XBOX maakte maar Tecmo en Sega. Itagaki was daarin goed zichtbaar.

En tot op het eind met een facebook post laat hij zichzelf horen. Iets wat de man typeerde en waarop hij bewonderd mag worden. Zoals de artikelen beschrijven valt hij in dezelfde boot als een Nagoshi. Rebelse flamboyante video game developers uit Japan. Mij zou het juist niet verbazen als hij op dit moment optrekt met Kenji Eno en de wildste ideen delen. Die twee hadden echt dezelfde geest.

Ook rond die tijd was 1up mijn kanaal. En ik wist niet dat tegenwoordig Itagaki en James Mielke elkaar als broeders zagen. Ik kijk uit naar het boek dat James schrijft.
RobertKR
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2024, 23:47

Re: Algemeen game nieuws

16 okt 2025, 22:14

Hij gaat als een baas inderdaad.

Ja, Dead or Alive was echt spectaculair. DoA2 op DC was ground breaking. En later DoA3 op Xbox ook. Toen ik een Xbox ophaalde, waren mijn 1e games DoA3, Halo en PGR. DoA3 was sowieso de game die ik als eerste opstartte. Die game ziet er nog steeds goed uit trouwens, x-enhanced.

Bij de 360 was het DoA 4. En ik heb hele warme herinneringen aan die game. Het was mijn 1e online game op een console. Ik kreeg een zomer of 2 geleden nog een nostalgie kick toen ik hem in de discount kocht uit de store, en ik de leaderboard laadde. mijn ranking en stats van destijds.. 17? jaar geleden staat er nog gewoon in detail. En eigenlijk is ie niet zozeer overtroffen als je naar details en stages kijkt enzo, een Tekken 8 ziet er niet eens zo veel beter uit resolutie aside (en heeft minder interactie en detail). 3D fighters zijn gewoon niet meer echt gegroeid sindsdien. En DoA zelf... vanaf 5 kon het me totaal niet meer bekoren. Het is saaier, minder extreem, minder flashy.. het mist die presentatie die Team Ninja onder Itagaki wel had. NG3 boeide me ook niet. En NG4.. ik wil hem hebben omdat ik die serie had opgegeven maar ik weet niet wat te verwachten.



Kenji Eno ken ik natuurlijk ook nog. D2 is zelfs een van mijn favoriete games. Heb sowieso D, D2 en Enemy Zero gespeeld. Real Sound nooit. Maar hij had daarmee wel een game voor blinden gemaakt.

Mielke is ook zo'n relic. Hij schreef voor EGM geloof ik. Daarna 1up wat soort van voortkwam uit EGM. Zij stonden ook aan de top, maar dan van het games journalisme. Mielke was een van de beste in die tijd, met goede contacten. Hij en Itagaki gaan al lang terug. Hij had ook de scoop over zijn departure bij Tecmo, jaren geleden.

Maar dat is ook precies wat zo'n Itagaki oprakelt. Hij was een prominent figuur in die heyday van print magazines en de early online games media.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”