Zou mooi zijn om daar de komende weken ook nog iets meer van te vernemen
Algemeen game nieuws
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020

Bericht
Re: Algemeen game nieuws
The Flames of Fate niet vergeten. En ik kijk ook echt wel uit naar de 7 reimagine, maar dat is natuurlijk het echte werk

Bericht
Als ik die DQVII Remake zie kan ik niet anders dan afvragen waarom FFVII niet gewoon deze treatment heeft gehad? Dan had je de volle game gehad, met QoL features, waarschijnlijk veel replay waarde en allicht wat extra uitdagingen.. Met Star Ocean 2 R kon ik ook niet gauw stoppen.
- arjen1981

Bericht
Dat antwoord is simpel. FF7 is een compleet andere doelgroepRobertKR schreef: ↑21 sep 2025, 12:25Als ik die DQVII Remake zie kan ik niet anders dan afvragen waarom FFVII niet gewoon deze treatment heeft gehad? Dan had je de volle game gehad, met QoL features, waarschijnlijk veel replay waarde en allicht wat extra uitdagingen.. Met Star Ocean 2 R kon ik ook niet gauw stoppen.
- arjen1981

Bericht
Februari wordt echt een gekken huis. Resident Evil 9, NioH 3, Dragon Quest VII Reimagined en Yakuza Kiwami 3 + Dark Tides allemaal in 1 maand. Dat zit allemaal in de top van mijn lijst. Mooi hoor.
Erg goed om te horen dat Kiwami 3 echt veel toevoegd. Wat ik had eigenlijk gehoopt op wat nieuws. Maar Kiwami 3 is een veel grotere update als de eerste 2 Kiwami delen met veel nieuwe modes / simuatie / mini games en ook een hele nieuwe story line: Dark Tides:
en speciaal voor niels:
En toch wel wat PT komt dus toch maar heet nu OD?
Erg goed om te horen dat Kiwami 3 echt veel toevoegd. Wat ik had eigenlijk gehoopt op wat nieuws. Maar Kiwami 3 is een veel grotere update als de eerste 2 Kiwami delen met veel nieuwe modes / simuatie / mini games en ook een hele nieuwe story line: Dark Tides:
en speciaal voor niels:
En toch wel wat PT komt dus toch maar heet nu OD?
- arjen1981

Bericht
dit ziet er uit als een prachtige rythem heaven! uit de xbox showcase:
- Apenheul
- Beheerder

- Contacteer:
Bericht
Ik promoot deze game ook maar even: All Hands on Deck.
Dit begon als afstudeerproject van een aantal studenten van ons (inmiddels alumni). Ze wonnen er een Dutch Game Award mee (best student game) en binnenkort komt ie uit op Steam en Nintendo Switch.
Dit begon als afstudeerproject van een aantal studenten van ons (inmiddels alumni). Ze wonnen er een Dutch Game Award mee (best student game) en binnenkort komt ie uit op Steam en Nintendo Switch.
- kingoftherain
Bericht

Wooloo = love, Wooloo = life
Dat ziet er wel grappig uit. Zeker nu met het succes van It Takes Two en Split Fiction zullen er mensen zijn die naar meer snakken. Het cartoony uiterlijk heeft ook wel wat, dus hopelijk wordt het een succes.
Wooloo = love, Wooloo = life
- Pius
Bericht
Ziet er grappig uit inderdaad. Valt of staat wel met de gameplay en vooral interessante puzzels natuurlijk.
"If it's not fun, why bother?"
- arjen1981

Bericht
Triest nieuws opnieuw. Itagaki is gestorven, ook op een nog veel te vroege leeftijd…
https://www.timeextension.com/news/2025 ... assed-away
https://www.timeextension.com/news/2025 ... assed-away
- KillingRaptor
Bericht
Veel te vroeg inderdaad. Hebben ze al de oorzaak vermeld? Ik vond het niet meteen terug. RIP.
Bericht
Ik had het gelezen en het raakt me wel. Omdat ie ten eerste nog veel te jong was, en ten tweede is dit toch een iconisch figuur uit de geweldige 6e en 7e generatie van consoles. En dan gaat ie ook pardoes een paar dagen voor de release van Ninja Gaiden 4, waar hij dus nooit commentaar op zal gaan geven. Itagaki, Kojima, Sakaguchi, Matsuno.. dat waren voor mij toch wel de peilers op het gebied van software.
Hij was echt wel een grote jongen toen. Tecmo stond aan de top met spectaculaire software. DoA2 hielp de DC, DoA3 hielp de Xbox. Hij koos voor de underdogs, of eigenlijk de meest krachtige hardware van dat moment. Ninja Gaiden was een relevatie. En NGB wordt nog altijd gezien als misschien wel DE beste action game aller tijden. Ik raad ook iedereen aan om de originele Itagaki versies te spelen, die zijn beschikbaar in de MS store. Black en de originele NG2 zijn echt superieur en nog steeds kennen ze geen gelijke. Ik heb ze vorig jaar nog uitgespeeld en ik doe dat eigenlijk jaarlijks wel.
Het ging mis toen hij bij Tecmo was weggetrapt vanwege die vermeende aanklacht (en ook Tecmo wist lange tijd geen hits meer te maken), later won hij die zaak. Maar toen is hij wel in een soort depressie en alcoholisme beland. Ik denk dat de flop van Devil's Third ook niet hielp. Jammer hoe het is gegaan, Team Ninja waren in de 00's wel de top dogs van het action genre. Ze hebben dan wel succes met Nioh nu, persoonlijk vind ik dat niet zo veel aan. Ik ben meer van de directe approach van NG, en de grafische benchmarks die zij toen zette.
Hij was echt wel een grote jongen toen. Tecmo stond aan de top met spectaculaire software. DoA2 hielp de DC, DoA3 hielp de Xbox. Hij koos voor de underdogs, of eigenlijk de meest krachtige hardware van dat moment. Ninja Gaiden was een relevatie. En NGB wordt nog altijd gezien als misschien wel DE beste action game aller tijden. Ik raad ook iedereen aan om de originele Itagaki versies te spelen, die zijn beschikbaar in de MS store. Black en de originele NG2 zijn echt superieur en nog steeds kennen ze geen gelijke. Ik heb ze vorig jaar nog uitgespeeld en ik doe dat eigenlijk jaarlijks wel.
Het ging mis toen hij bij Tecmo was weggetrapt vanwege die vermeende aanklacht (en ook Tecmo wist lange tijd geen hits meer te maken), later won hij die zaak. Maar toen is hij wel in een soort depressie en alcoholisme beland. Ik denk dat de flop van Devil's Third ook niet hielp. Jammer hoe het is gegaan, Team Ninja waren in de 00's wel de top dogs van het action genre. Ze hebben dan wel succes met Nioh nu, persoonlijk vind ik dat niet zo veel aan. Ik ben meer van de directe approach van NG, en de grafische benchmarks die zij toen zette.
- arjen1981

Bericht
Ja man! Voor mij was het niet Halo die XBOX maakte maar Tecmo en Sega. Itagaki was daarin goed zichtbaar.
En tot op het eind met een facebook post laat hij zichzelf horen. Iets wat de man typeerde en waarop hij bewonderd mag worden. Zoals de artikelen beschrijven valt hij in dezelfde boot als een Nagoshi. Rebelse flamboyante video game developers uit Japan. Mij zou het juist niet verbazen als hij op dit moment optrekt met Kenji Eno en de wildste ideen delen. Die twee hadden echt dezelfde geest.
Ook rond die tijd was 1up mijn kanaal. En ik wist niet dat tegenwoordig Itagaki en James Mielke elkaar als broeders zagen. Ik kijk uit naar het boek dat James schrijft.
En tot op het eind met een facebook post laat hij zichzelf horen. Iets wat de man typeerde en waarop hij bewonderd mag worden. Zoals de artikelen beschrijven valt hij in dezelfde boot als een Nagoshi. Rebelse flamboyante video game developers uit Japan. Mij zou het juist niet verbazen als hij op dit moment optrekt met Kenji Eno en de wildste ideen delen. Die twee hadden echt dezelfde geest.
Ook rond die tijd was 1up mijn kanaal. En ik wist niet dat tegenwoordig Itagaki en James Mielke elkaar als broeders zagen. Ik kijk uit naar het boek dat James schrijft.
Bericht
Hij gaat als een baas inderdaad.
Ja, Dead or Alive was echt spectaculair. DoA2 op DC was ground breaking. En later DoA3 op Xbox ook. Toen ik een Xbox ophaalde, waren mijn 1e games DoA3, Halo en PGR. DoA3 was sowieso de game die ik als eerste opstartte. Die game ziet er nog steeds goed uit trouwens, x-enhanced.
Bij de 360 was het DoA 4. En ik heb hele warme herinneringen aan die game. Het was mijn 1e online game op een console. Ik kreeg een zomer of 2 geleden nog een nostalgie kick toen ik hem in de discount kocht uit de store, en ik de leaderboard laadde. mijn ranking en stats van destijds.. 17? jaar geleden staat er nog gewoon in detail. En eigenlijk is ie niet zozeer overtroffen als je naar details en stages kijkt enzo, een Tekken 8 ziet er niet eens zo veel beter uit resolutie aside (en heeft minder interactie en detail). 3D fighters zijn gewoon niet meer echt gegroeid sindsdien. En DoA zelf... vanaf 5 kon het me totaal niet meer bekoren. Het is saaier, minder extreem, minder flashy.. het mist die presentatie die Team Ninja onder Itagaki wel had. NG3 boeide me ook niet. En NG4.. ik wil hem hebben omdat ik die serie had opgegeven maar ik weet niet wat te verwachten.
Kenji Eno ken ik natuurlijk ook nog. D2 is zelfs een van mijn favoriete games. Heb sowieso D, D2 en Enemy Zero gespeeld. Real Sound nooit. Maar hij had daarmee wel een game voor blinden gemaakt.
Mielke is ook zo'n relic. Hij schreef voor EGM geloof ik. Daarna 1up wat soort van voortkwam uit EGM. Zij stonden ook aan de top, maar dan van het games journalisme. Mielke was een van de beste in die tijd, met goede contacten. Hij en Itagaki gaan al lang terug. Hij had ook de scoop over zijn departure bij Tecmo, jaren geleden.
Maar dat is ook precies wat zo'n Itagaki oprakelt. Hij was een prominent figuur in die heyday van print magazines en de early online games media.
Ja, Dead or Alive was echt spectaculair. DoA2 op DC was ground breaking. En later DoA3 op Xbox ook. Toen ik een Xbox ophaalde, waren mijn 1e games DoA3, Halo en PGR. DoA3 was sowieso de game die ik als eerste opstartte. Die game ziet er nog steeds goed uit trouwens, x-enhanced.
Bij de 360 was het DoA 4. En ik heb hele warme herinneringen aan die game. Het was mijn 1e online game op een console. Ik kreeg een zomer of 2 geleden nog een nostalgie kick toen ik hem in de discount kocht uit de store, en ik de leaderboard laadde. mijn ranking en stats van destijds.. 17? jaar geleden staat er nog gewoon in detail. En eigenlijk is ie niet zozeer overtroffen als je naar details en stages kijkt enzo, een Tekken 8 ziet er niet eens zo veel beter uit resolutie aside (en heeft minder interactie en detail). 3D fighters zijn gewoon niet meer echt gegroeid sindsdien. En DoA zelf... vanaf 5 kon het me totaal niet meer bekoren. Het is saaier, minder extreem, minder flashy.. het mist die presentatie die Team Ninja onder Itagaki wel had. NG3 boeide me ook niet. En NG4.. ik wil hem hebben omdat ik die serie had opgegeven maar ik weet niet wat te verwachten.
Kenji Eno ken ik natuurlijk ook nog. D2 is zelfs een van mijn favoriete games. Heb sowieso D, D2 en Enemy Zero gespeeld. Real Sound nooit. Maar hij had daarmee wel een game voor blinden gemaakt.
Mielke is ook zo'n relic. Hij schreef voor EGM geloof ik. Daarna 1up wat soort van voortkwam uit EGM. Zij stonden ook aan de top, maar dan van het games journalisme. Mielke was een van de beste in die tijd, met goede contacten. Hij en Itagaki gaan al lang terug. Hij had ook de scoop over zijn departure bij Tecmo, jaren geleden.
Maar dat is ook precies wat zo'n Itagaki oprakelt. Hij was een prominent figuur in die heyday van print magazines en de early online games media.
Bericht
Itagaki games zijn briljant.
Dead or Alive 2 is mijn favoriete fighter. Ninja Gaiden 1/black is de enige actie game die ik echt kon waarderen.
Dead or Alive 2 is mijn favoriete fighter. Ninja Gaiden 1/black is de enige actie game die ik echt kon waarderen.
- Dynamike
- Beheerder

- Contacteer:
Bericht
The A1200 is aangekondigd voor juni 2026. Hoe aantrekkelijk het ook is, ik denk dat ik deze laat gaan. Denk ik...
The A1200 is aangekondigd voor juni 2026. Hoe aantrekkelijk het ook is, ik denk dat ik deze laat gaan. Denk ik...
- arjen1981

Bericht
Je kunt ook voor echte hardware gaan, de Apollo A6000
Gaat natuurlijk in prijs ook mee 960 euro
Maar ik heb het wel gezien met de C tier emulatie consoles. Je koopt snel rommel en het is goed om onderzoek te doen. Daar en tegen wordt goed ook wel goedkoper. Helemaal de open source all in one sollutions gebaseerd op MiSTer!
Jou natuurlijk bekent Mike, maar de Super Station One is ook bijna uit!
En de ModRetro M64 met Robert zijn core. Daar kan ook Analoge niet aan tippen.
Een stuk goedkoper en volledig open. Wat je koopt, is wat je krijgt, alles is publiek gedeeld.
Ik heb de Amiga mini en dat is echt een rommel ding. De latency maakte voor mij chaos engine onspeelbaar. Gezien er nergens beschreven staat om wat voor hardware het gaat en ook het fijt dat comments staan uitgeschakeld denk ik ook echt dat dit rommel is vergelijkbaar met hun vorige Amiga mini.
Je kunt ook voor echte hardware gaan, de Apollo A6000
Gaat natuurlijk in prijs ook mee 960 euro
Maar ik heb het wel gezien met de C tier emulatie consoles. Je koopt snel rommel en het is goed om onderzoek te doen. Daar en tegen wordt goed ook wel goedkoper. Helemaal de open source all in one sollutions gebaseerd op MiSTer!
Jou natuurlijk bekent Mike, maar de Super Station One is ook bijna uit!
En de ModRetro M64 met Robert zijn core. Daar kan ook Analoge niet aan tippen.
Een stuk goedkoper en volledig open. Wat je koopt, is wat je krijgt, alles is publiek gedeeld.
Laatst gewijzigd door arjen1981 op 24 okt 2025, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dynamike
- Beheerder

- Contacteer:
Bericht
Populairder dan die bijna 1000 euro voor die namaak (niet negatief bedoelt) Amiga. Want dat is wel echt heel erg prijzig. Goed, is de gouden C64 Ultimate ook... Maar dat ligt dan nog net even anders. Maar het mooie is wel dat er voor iedereen iets is. Hoe je ook wil spelen, voor welk bedrag je ook wil spelen (al dan niet met beperkingen), het is allemaal wel mogelijk tegenwoordig. Dat is toch wel het mooie van deze tijd moet ik zeggen.
Ik denk dat er in de 1200 gewoon een Amiga Mini zit met connectie naar keyboard. En dat is het wel een beetje. Want de Amiga Mini speelt al AGA-games, dus wat meer valt er te verwachten. Ik heb zelf te weinig tot niet op de Amiga Mini gespeeld om die latency te bemerken. Als ik nu Amiga speel doe ik het op mijn MiSTer, dus daar kan ik weinig over zeggen. Ik weet wel dat dit soort dingen altijd populair zijn.arjen1981 schreef: ↑23 okt 2025, 20:07Ik heb de Amiga mini en dat is echt een rommel ding. De latency maakte voor mij chaos engine onspeelbaar. Gezien er nergens beschreven staat om wat voor hardware het gaat en ook het fijt dat comments staan uitgeschakeld denk ik ook echt dat dit rommel is vergelijkbaar met hun vorige Amiga mini.
Populairder dan die bijna 1000 euro voor die namaak (niet negatief bedoelt) Amiga. Want dat is wel echt heel erg prijzig. Goed, is de gouden C64 Ultimate ook... Maar dat ligt dan nog net even anders. Maar het mooie is wel dat er voor iedereen iets is. Hoe je ook wil spelen, voor welk bedrag je ook wil spelen (al dan niet met beperkingen), het is allemaal wel mogelijk tegenwoordig. Dat is toch wel het mooie van deze tijd moet ik zeggen.
- arjen1981

Bericht
Fijn Nintendo krijgt in elk geval niet gelijk over het vangen van de monsters in Japan!
https://www.dualshockers.com/palworld-l ... capturing/
Laatst gewijzigd door arjen1981 op 06 nov 2025, 07:49, 3 keer totaal gewijzigd.
- arjen1981

Bericht
Toffe LGR 3.
In elk geval erg blij met deze aankondiging:

Ik hoop dat het de volledige collectie is. Maakt mijn hoop naar een Sega Ages release ook weer wat groter.
In elk geval erg blij met deze aankondiging:
Ik hoop dat het de volledige collectie is. Maakt mijn hoop naar een Sega Ages release ook weer wat groter.
- arjen1981

Bericht
https://www.videogameschronicle.com/new ... em-battle/
Ik ben helemaal niet tegen patents in het algemeen maar dan moet je ook echt iets nieuws innovatiefs hebben.
Dat is hier absoluut niet het geval. En werkt het juist tegen innovatie en waren het in mijn ogen hele slechte stappen richting voor ons gamers en de vrijheid om te innoveren. En daar is het systeem zeker niet voor bedoeld.
Nog beter nieuws. Op het hoogste niveau wordt Nintendo zijn idiote patents ook herzien in de US.arjen1981 schreef: ↑31 okt 2025, 08:55Fijn Nintendo krijgt in elk geval niet gelijk over het vangen van de monsters in Japan!
https://www.videogameschronicle.com/new ... em-battle/
Ik ben helemaal niet tegen patents in het algemeen maar dan moet je ook echt iets nieuws innovatiefs hebben.
Dat is hier absoluut niet het geval. En werkt het juist tegen innovatie en waren het in mijn ogen hele slechte stappen richting voor ons gamers en de vrijheid om te innoveren. En daar is het systeem zeker niet voor bedoeld.
- Fing3r
Bericht
Het probleem ligt volgens mij vooral bij het feit dat Pallworld een duidelijke Pokemon ripoff is, maar ze hebben het zo slim gespeeld dat ondanks dat sommige Palls wel heel erg lijken op Pokemon maar er net genoeg is veranderd om het niet als kopiëren wordt gezien. Dus als het niet via die weg werkt proberen ze het op een andere manier te forceren, niet dat ik het met Nintendo eens ben maar ik begrijp wel dat ze iets willen doen om gevallen als Pallworld tegen te gaan.
- arjen1981

Bericht
https://gamesfray.com/wp-content/upload ... -09-09.pdf
En Nintendo heeft dit dus nu gekregen en gelukkig wordt achteraf ingezien dat dit onterecht was. Tenministe ik hoop dat dat er uit komt.
Dit betekent dat je dus geen MMORPG meer kunt maken met een mount
Helemaal niet als je meerdere mounts in die game hebt en deze on the fly kunt switchen. Pokemon kan dat niet eens want je meot eerst naar een menu. En ik denk dat wij samen zo uit ons hooft 10 games kunnen noemen die dit ook al lang deden.
Ik vind het zo zonde dat een bedrijf als Nintendo advocaten bureaus hier op zet. Merk voor mij dat daardoor het plezier er ook af gaat bij Nintendo games. Zoals je ook kunt hebben bij een Microsoft tegenwoordig vanwege die 30 procent winst marge die de XBOX tak moet maken (zie ontslagen rondes).
Klopt, maar dat zijn niet deze patenten. Het gaat om bijvoorbeeld iets als dit:Fing3r schreef: ↑06 nov 2025, 13:23Het probleem ligt volgens mij vooral bij het feit dat Pallworld een duidelijke Pokemon ripoff is, maar ze hebben het zo slim gespeeld dat ondanks dat sommige Palls wel heel erg lijken op Pokemon maar er net genoeg is veranderd om het niet als kopiëren wordt gezien. Dus als het niet via die weg werkt proberen ze het op een andere manier te forceren, niet dat ik het met Nintendo eens ben maar ik begrijp wel dat ze iets willen doen om gevallen als Pallworld tegen te gaan.
https://gamesfray.com/wp-content/upload ... -09-09.pdf
En Nintendo heeft dit dus nu gekregen en gelukkig wordt achteraf ingezien dat dit onterecht was. Tenministe ik hoop dat dat er uit komt.
Dit betekent dat je dus geen MMORPG meer kunt maken met een mount
Ik vind het zo zonde dat een bedrijf als Nintendo advocaten bureaus hier op zet. Merk voor mij dat daardoor het plezier er ook af gaat bij Nintendo games. Zoals je ook kunt hebben bij een Microsoft tegenwoordig vanwege die 30 procent winst marge die de XBOX tak moet maken (zie ontslagen rondes).
- Apenheul
- Beheerder

- Contacteer:
- Fing3r
Bericht
Lijkt mij stiekem toch wel geinig, als het voor een leuke prijs beschikbaar komt dan ga ik hem zeker proberen!