Voor iemand die is blijven steken waren dit goede Game Awards.
Een nieuwe Onimusha is insta hype. Een nieuwe VF, een 2D Ninja Gaiden, en zelfs een nieuwe Turok (wel 3rd person en door Saber, dus misschien niet top). Het was nostalgia overload. En die ND announcement, een nieuw IP met een space opera vibe. Okami 2, door Kamiya. Ik hoop al jaren dat zij gewoon weer teruggaan naar Capcom. Ik vind Platinum op hun eerste paar games na eigenlijk maar niks.
En Jensen Huang, die zich ineens meldt tijdens de aankondiging van een nieuwe VF is ook wel enigszins bijzonder. Nvidia is het rijkste bedrijf ter wereld inmiddels.
Algemeen game nieuws
- kingoftherain
Bericht
Wooloo = love, Wooloo = life
Re: Algemeen game nieuws
Ik zat vannacht te kijken en dacht: "Ik ken iemand die hier heel erg blij mee gaat zijn."
- kingoftherain
Bericht
Dit was voor mij ook het hoogtepunt. Hopelijk wordt het minstens zo goed als de eerste paar spellen.
- Pius
Bericht
Okami is terug! De rest verder niet eens in me opgenomen daardoor haha.
Verstuurd vanaf mijn Pixel 6a met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn Pixel 6a met Tapatalk
"Come back when you can put up a fight."
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Ze hebben iets wat we nog niet weten dat de fighting game wereld op zijn kop zet. Dat is mijn voorspelling. Dat moet wel. Ze zullen ook zelf wel snappen dat dit het moet zijn. Zoniet houdt het ook op voor VF. En er zit een kei goed team op met de juiste Arcade roots.
- arjen1981
Bericht
En hadden jullie al gezien dat The Ocean Hunter in Pirate Yakuza zit:
- KillingRaptor
- arjen1981
Bericht
Voor mij was dit de best show sinds E3 2015 toen we zowel Shenmue III als The Last Guardian kregen.
En waarom ze zitten weer in hetzelfde straatje, en bij beide liet ik een traantje.
Ook al klinkt het nog zo raar als het rijmt dan is het waar
En waarom ze zitten weer in hetzelfde straatje, en bij beide liet ik een traantje.
Ook al klinkt het nog zo raar als het rijmt dan is het waar
- arjen1981
Bericht
Er gaan al veel speculaties rond en ik denk het zelf ook maar Project Century gaat mogelijk de orgin story van de Tojo Clan vertellen. Makoto Tojo is wie we zien.
Op 58 seconden hoor je ook duidelijk Tojo uitgesproken door de aanvaller. Allemaal speculaties natuurlijk. Maar wat heb ik hier een zin in!
En uiteraard weer een erg mooie historische achtergrond waar we ons in begeven en je veel van mee krijgt tijdens het spelen zoals je gewend bent met dit soort titels van Ryu Ga Gotoku: https://en.wikipedia.org/wiki/Taish%C5%8D_Democracy
Je ziet ook dat Tojo een uniform heeft van een haven arbeider. Wat betekent dat hij ook zelf tot de arbeiders klasse behoord en vandaar ook opbokst voor eerlijke rechten en arbeid. Gezien de omstandigheden van die tijd.
Ook Yamaguchi-gumi was een haven arbeider in deze periode, ook hij vocht voor gelijke rechten en zorgde voor een goede werking tussen de arbeiders en de bedrijven:
https://en.wikipedia.org/wiki/Yamaguchi-gumi
Dus middels Tojo horen we het verhaal van Yamaguchi. De persoon die order en hulp boot in tijden van crisis. Eenzelfde persoon als Kiryo en Ichiban. Die dezelfde loyaliteit nog altijd geloven.
Ik heb mijn Death Stranding 2 avatar vast aangepast. Want hier kijk ik nog wel even heel wat meer naar uit.
Wat een geweldige tijd om te kunnen gamen en naar dit soort titels te mogen uitkijken! Ja sorry megafan hier!
Op 58 seconden hoor je ook duidelijk Tojo uitgesproken door de aanvaller. Allemaal speculaties natuurlijk. Maar wat heb ik hier een zin in!
En uiteraard weer een erg mooie historische achtergrond waar we ons in begeven en je veel van mee krijgt tijdens het spelen zoals je gewend bent met dit soort titels van Ryu Ga Gotoku: https://en.wikipedia.org/wiki/Taish%C5%8D_Democracy
Je ziet ook dat Tojo een uniform heeft van een haven arbeider. Wat betekent dat hij ook zelf tot de arbeiders klasse behoord en vandaar ook opbokst voor eerlijke rechten en arbeid. Gezien de omstandigheden van die tijd.
Ook Yamaguchi-gumi was een haven arbeider in deze periode, ook hij vocht voor gelijke rechten en zorgde voor een goede werking tussen de arbeiders en de bedrijven:
Dus middels Tojo horen we het verhaal van Yamaguchi. De persoon die order en hulp boot in tijden van crisis. Eenzelfde persoon als Kiryo en Ichiban. Die dezelfde loyaliteit nog altijd geloven.
Ik heb mijn Death Stranding 2 avatar vast aangepast. Want hier kijk ik nog wel even heel wat meer naar uit.
Wat een geweldige tijd om te kunnen gamen en naar dit soort titels te mogen uitkijken! Ja sorry megafan hier!
- Ok Impala!
- Contacteer:
Bericht
Het is weer zover. Nintendo Switch Year in Review. Welke games scoorden bij jullie hoog?
https://bsky.app/profile/okimpala.bsky. ... lyvpznbs2w
https://bsky.app/profile/okimpala.bsky. ... lyvpznbs2w
- KillingRaptor
Bericht
Het zat er aan te komen dat deze mijn top 3 gingen vormen.
Veel meer op PS5 dan op Switch gespeeld dit jaar.
Het zat er aan te komen dat deze mijn top 3 gingen vormen.
Veel meer op PS5 dan op Switch gespeeld dit jaar.
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Ik had in 2024 (tot nu toe):
346 uur op Switch (Skyrim, Unicorn Overlord, Harvestella);
~90 uur op Steam (Trails in the Sky, Hellblade, random games met collega's);
~50 uur op Xbox (Starfield);
~30 uur op Quest 3 (Vegas Infinite, Beat Saber, Les Mills);
~5 uur op PS5 (demo's checken, updates installeren);
~5 uur op Analogue Pocket (Turtles II, Revenge of the Gator);
346 uur op Switch (Skyrim, Unicorn Overlord, Harvestella);
~90 uur op Steam (Trails in the Sky, Hellblade, random games met collega's);
~50 uur op Xbox (Starfield);
~30 uur op Quest 3 (Vegas Infinite, Beat Saber, Les Mills);
~5 uur op PS5 (demo's checken, updates installeren);
~5 uur op Analogue Pocket (Turtles II, Revenge of the Gator);
- arjen1981
Bericht
Voor mij viel Nintendo behoorlijk tegen in 2024
Ik ben echt toe aan aan nieuwe vrisse wind ik mis het Satoru Iwata tijdperk en vind het jammer dat Nintendo nu meer en meer een Disney-model volgt. Wonder heb ik nog wel uitgespeeld, maar met Zelda lukte mij het niet meer. Ik mis de uitdaging in beide games en voel me daardoor verveeld. Terwijl Links Awakening echt wel voor mij 1 van de beste games is op de Switch.
Een aantal rondjes Virtua Racing zit er bij mij elk jaar nog wel in. Dat is een klassieker waar ik nooit op uitgekeken raak.
Aan de Sony kant zit ik lekkerder in mijn vel:
Maar ik denk retro en de MiSTer bij mij nog wel wat meer uurtjes hebben gedraaid
Ik ben echt toe aan aan nieuwe vrisse wind ik mis het Satoru Iwata tijdperk en vind het jammer dat Nintendo nu meer en meer een Disney-model volgt. Wonder heb ik nog wel uitgespeeld, maar met Zelda lukte mij het niet meer. Ik mis de uitdaging in beide games en voel me daardoor verveeld. Terwijl Links Awakening echt wel voor mij 1 van de beste games is op de Switch.
Een aantal rondjes Virtua Racing zit er bij mij elk jaar nog wel in. Dat is een klassieker waar ik nooit op uitgekeken raak.
Aan de Sony kant zit ik lekkerder in mijn vel:
Maar ik denk retro en de MiSTer bij mij nog wel wat meer uurtjes hebben gedraaid
- synergy
- Winnaar Gameroom Award 2018
- Ok Impala!
- Contacteer:
- arjen1981
Bericht
Thanks
En in ander nieuws. Eén van de beste games van de afgelopen jaren is nu gratis op Epic: https://store.epicgames.com/en-US/p/vam ... ors-f699a1
En in ander nieuws. Eén van de beste games van de afgelopen jaren is nu gratis op Epic: https://store.epicgames.com/en-US/p/vam ... ors-f699a1
Bericht
Iedere keer dat ik het weer speel weet ik; VF blijft de beste. Ik wordt niet geirriteerd als ik verlies zoals bij Tekken, er zijn niet teveel mechanics, geen comeback gimmicks en gewoon duidelijke visuals. Alleen kunnen die Dreamcast era sound effects niet meer. En misschien mag er iets meer context in de game, bijv. een beetje story, beetje personality en een meaty offline mode. VF is altijd wat klinisch geweest.
Ze hebben Ultimate Showdown eigenlijk verkloot met die PS4 only release en gebrek aan rollback netcode. Die brengen ze nu opeens op Steam uit zoals het had gemoeten. De VF push vanuit Sega en de fighting game community is wel opmerkelijk, maar Tekken 8 ligt inmiddels een beetje op zijn gat met die idiote comeback mechanics en nu Clive van FFXVI (come on, die hoort toch in Soul Calibur?). Dus ja, er ligt wel een soort van kans voor VF om marktaandeel te kapen. DoA is... momenteel dead en Tekken verliest aanhangers. Maar Sega moet wel een aantal dingen direct goed doen natuurlijk, netcode, crossplay etc. Ze moeten met een product komen die op de radar staat en goed reviewed, dan kun je allicht gamers aan boord krijgen. VF blijft nostalgie voor veel oudere gamers, ergens ligt er wel wat.arjen1981 schreef: ↑16 dec 2024, 10:17Ze hebben iets wat we nog niet weten dat de fighting game wereld op zijn kop zet. Dat is mijn voorspelling. Dat moet wel. Ze zullen ook zelf wel snappen dat dit het moet zijn. Zoniet houdt het ook op voor VF. En er zit een kei goed team op met de juiste Arcade roots.
Iedere keer dat ik het weer speel weet ik; VF blijft de beste. Ik wordt niet geirriteerd als ik verlies zoals bij Tekken, er zijn niet teveel mechanics, geen comeback gimmicks en gewoon duidelijke visuals. Alleen kunnen die Dreamcast era sound effects niet meer. En misschien mag er iets meer context in de game, bijv. een beetje story, beetje personality en een meaty offline mode. VF is altijd wat klinisch geweest.
- arjen1981
Bericht
@niels, ook mooi voor jou monitor: https://www.videogameschronicle.com/new ... c-by-fans/
een nieuw recompiled project van hetzelfde team als OOT en MM. ziet er goed uit!
een nieuw recompiled project van hetzelfde team als OOT en MM. ziet er goed uit!
- arjen1981
Bericht
gek ik heb al een poos geen ps plus meer. wel aan het begin van het jaar. misschien dat dat het is? Ik weet wel uit voorgaande jaren dat je je privecy instellingen zo moet hebben staan dat sony jou gegevens mag verzamelen. dat had ik initieel ook uit.
Ik heb nog weer 2 games er bij met heel wat troffen. Nu over de 500.
- Mark
Bericht
Aan het begin van het jaar had ik het ook. Hij heeft de games bijgehouden van de periode dat ik het had; daarna staat er niets meer in. Jammer, maar het is niet anders.arjen1981 schreef: ↑23 dec 2024, 16:12gek ik heb al een poos geen ps plus meer. wel aan het begin van het jaar. misschien dat dat het is? Ik weet wel uit voorgaande jaren dat je je privecy instellingen zo moet hebben staan dat sony jou gegevens mag verzamelen. dat had ik initieel ook uit.
- Joey
- Veteraan
- KillingRaptor
Bericht
Volledig gestopt met Disney Speedstorm onderhand (en F2P in het algemeen) dus die komt niet meer voorbij volgend jaar. Was blijkbaar nog steeds goed voor 292 uren dit jaar...
Volledig gestopt met Disney Speedstorm onderhand (en F2P in het algemeen) dus die komt niet meer voorbij volgend jaar. Was blijkbaar nog steeds goed voor 292 uren dit jaar...
- arjen1981
- arjen1981
Bericht
Ik geloof er nog niks van. Ben heel benieuwd!
Volgens Masayoshi Yokoyama hebben we het neit bij het juiste eind. https://www.polygon.com/news/503069/pro ... ries-wrongarjen1981 schreef: ↑16 dec 2024, 10:32Er gaan al veel speculaties rond en ik denk het zelf ook maar Project Century gaat mogelijk de orgin story van de Tojo Clan vertellen. Makoto Tojo is wie we zien.
Ik geloof er nog niks van. Ben heel benieuwd!