Game muziek remix & covers
Bericht
Re: Game muziek remix & covers
Ik heb dus een teringhekel aan die piano's op stations (kom op, we weten nu wel dat je Yann Tierssen ken, zucht), maar toen ik ergens vorig jaar van mijn werk kwam en op station Delft deze dude at random Terra's theme zag spelen op zo'n piano moest ik het wel filmen: http://bit.ly/2tR3hZG
- KillingRaptor
Bericht
Terra's Theme...
Krijg gelijk kippenvel als ik dat nummer hoor.

Bericht
Ja man, echt mijn favoriete track van FFVI, en die soundtrack barst van de geweldige muziek. De intro maakte ook enorme indruk op me. Grappig is dat, dat ik toen ik die voor het eerst zag echt dacht "mooier en echter kunnen videogames niet worden dit is net een film!" haha!KillingRaptor schreef:Terra's Theme...![]()
- DySsUn
Bericht
Die intro was echt episch! Het hele spel is fantastisch, maar Dancing Mad is toch mijn favoriet van de soundtrack. Zo episch als de intro was ook het eindgevecht met de baas. Lang leve Kefka

- Gozert
- Veteraan
- eBay gebruikersnaam: gozert
Bericht
Ik ben een enorme liefhebber van FamilyJules' metal en rock remixes. Dit zijn m'n drie favoriete medleys van hem, als voorproefje:
- Superplayer
Bericht
Goeie shit allemaal!
Ik ga er even vanuit dat dit ook meteen het algemeen topic is voor video game music? Of hebben we een aparte nodig?
Cosmic Star Heroine - game nog niet gespeeld, maar de ost is werkelijk fantastich! SNES vibes.
https://hyperduck.bandcamp.com/album/co ... soundtrack
Ik ga er even vanuit dat dit ook meteen het algemeen topic is voor video game music? Of hebben we een aparte nodig?
Cosmic Star Heroine - game nog niet gespeeld, maar de ost is werkelijk fantastich! SNES vibes.
https://hyperduck.bandcamp.com/album/co ... soundtrack
- DySsUn
Bericht
SEGA Genesis Remix
Karl Marx: "Religion is the opiate of the masses." Carrie Fisher: "I did masses of opiates religiously.”
- DySsUn
Bericht
Karl Marx: "Religion is the opiate of the masses." Carrie Fisher: "I did masses of opiates religiously.”
- DySsUn
Bericht
Nog nooit een Pokemon spel gespeeld, maar deze track is echt lekker:
- DySsUn
Bericht
Bericht 
"Just because you support something, don't be afraid to point out when they're wrong, because at the end of the day, the truth is all that matters."
^Als we dan toch in de symphonische sfeer zitten! ^_^
Met als bonus; overenthousiaste dirigent (dat einde, heerlijk hoe fanatiek die wordt) en een in slaap gevallen trompetist. Hij beweegt geen enkele pixel op 2:14
Met als bonus; overenthousiaste dirigent (dat einde, heerlijk hoe fanatiek die wordt) en een in slaap gevallen trompetist. Hij beweegt geen enkele pixel op 2:14

"Just because you support something, don't be afraid to point out when they're wrong, because at the end of the day, the truth is all that matters."
- DySsUn
Bericht
Mooi
- DySsUn
Bericht
- Galious
- Moderator
Bericht
Geen remix of cover, maar een origineel nummer. Heel erg cool

nmkl pjkl ftmch
- DySsUn
Bericht
PAL VERSIE

- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
- DySsUn
Bericht
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Niet zozeer remixes maar wel een paar van de gaafste mashups met commerciele muziek.
Kirby X Drop it like it's hot
Fire Emblem X Gon Give it
Skyward Sword X Fresh prince of Bell Air
Kirby X Drop it like it's hot
Fire Emblem X Gon Give it
Skyward Sword X Fresh prince of Bell Air
Bericht 
^ Dat klinkt echt übervet!
Lekker vlot!
Ik heb er ook weer één, een man (Tom Brier) met een vrij unieke gave. Hij is een sight-reader. Hij ziet bepaalde bladmuziek (voornamelijk games) en maakt er tijdens het spelen een ragtime versie van. Hij heeft honderden video's van zijn kunsten. Deze heb ik altijd mooi gevonden, waar je eigenlijk het (extreem korte) leerproces 'ziet/hoort'. Oude video, dus gefilmd met een aardappel:"
En voor de bonus:
Helaas heeft de man een ongeluk gehad en kan hij niet meer spelen vanwege breinschade.

Ik heb er ook weer één, een man (Tom Brier) met een vrij unieke gave. Hij is een sight-reader. Hij ziet bepaalde bladmuziek (voornamelijk games) en maakt er tijdens het spelen een ragtime versie van. Hij heeft honderden video's van zijn kunsten. Deze heb ik altijd mooi gevonden, waar je eigenlijk het (extreem korte) leerproces 'ziet/hoort'. Oude video, dus gefilmd met een aardappel:"
En voor de bonus:
Helaas heeft de man een ongeluk gehad en kan hij niet meer spelen vanwege breinschade.

- Flozem
Bericht
Altijd mooi om te zien hoe iemand in 1 minuut een heel nummer kan leren en met eigen interpretatie feilloos kan spelen...
Een van mijn favoriete covers:
Een van mijn favoriete covers:
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Verdikkie deze kwam zojuist weer voorbij in mijn playlist. Deze moet nog weer gedeeld worden:
Die gitaren blijven zo lekker bruut.
Die gitaren blijven zo lekker bruut.