Het antwoord op de vraag wat iets waard is, is eigenlijk altijd hetzelfde; het is maar net wat de gek er op dat moment voor geeft.
Bovendien is het per persoon heel verschillend, wat voor jou iets waard is kan in mijn ogen rommel zijn.
Laten we eens kijken hoe je zelf een prijs op je item kunt plakken!
Dit kun je het beste doen door op eBay te kijken naar verkochte aanbiedingen, dit doe je als volgt.
1. Zoek het spel op eBay waarvan je de prijs wilt weten, in het voorbeeld heb ik gekeken naar Probotector voor de Megadrive. Om zoveel mogelijk te vinden beperk ik mijn zoekopdracht tot "Sega Probotector".
2. Aan de linkerkant heb je nu een aantal opties, scroll naar beneden en vink "verkochte aanbiedingen" aan zoals op het plaatje hieronder.

3. Je ziet nu alle onlangs verkochte exemplaren van Probotector. Aan de hand van de staat zoals je ze op de foto's ziet kun je nagaan in welke price range jouw exemplaar ongeveer valt.
Let op!
-Check altijd op schade. Een exemplaar met schade levert minder op!
-Is het spel compleet?
Waar je verder op moet letten is de versie van een spel. Jij kunt bijvoorbeeld een Engels exemplaar van een SNES game hebben gevonden die voor 100 euro is verkocht, maar heb jij hetzelfde exemplaar? Over het algemeen doet een Duitse versie vaak minder dan een Engelse. Houd daar rekening mee!
Bij NES moet je ook letten op de code op de cart en of het een PAL A of PAL B exemplaar betreft.
Het kan best zo zijn dat een bepaalde titel maar weinig is uitgebracht in PAL B gebied, terwijl dezelfde game met een PAL A code vrij common is, en niet zoveel waard.
Ga dus altijd na of je echt hetzelfde exemplaar hebt, in ongeveer dezelfde staat voordat je de waarde ergens aan koppelt.
Disclaimer: Prijzen kunnen grillig zijn. Misschien wilden in december per toeval 8 mensen net die ene game kopen en is hij voor 150 euro verkocht door de vele biedingen. Het kan zijn dat die mensen in januari helemaal niet op eBay kijken en dat jij hetzelfde spel nog niet voor 80 euro verkocht krijgt. Als we hier ergens een waarde aan koppelen gaat het ten alle tijde om een prijsindicatie, het is helaas geen exacte wetenschap!