Marktplaats klojo's

Onze showroom voor je advertenties buiten dit forum, kortingscodes & acties!
Tobascoman3

Re: Marktplaats klojo's

29 feb 2020, 12:26

Had twee pakketten van deze gast gekocht op zondag. van 1 kreeg ik meteen de track en trace code en was goed ontvangen. Had zelfs een foto gestuurd van de 10 games op de foto. Kon eigenlijk niet mis zijn dacht ik zo. pakket kwam pas woensdag aan door carnaval kan gebeuren.

Tweede pakket kocht ik iets later dus die zou pas de dag erna met de post meegaan. was ook een groot pakket al wel wat minder dan de eerste pakket. ook met track en trace

Maandag een bericht dat het binnen een uur op de post ging. gevraagd om de track en trace. waarbij de persoon zei dat ze het zo straks zou geven. waarbij ik geen reactie kreeg. dinsdag en woensdag zelfde verhaal. met een antwoord dat de persoon zo straks de track en trace zou geven en het er nooit van komt.

uiteindelijk op donderdag gevraagd wanneer het pakket dan op de post zou zijn gegaan? waarbij de persoon zei eergisteren dinsdag dan. daarbij weer gevraagd om de track en trace waarbij de persoon het zou pakken. en dan weer radio stilte. tot nu op zaterdag

Is wel een beetje vaag dit, track en trace kwijt geraakt of een halve oplichter? vertraging zou best kunnen maar dat is lastig in te schatten zonder een track en trace of de persoon het tweede pakket uberhaubt op de post heeft gedaan.

De communicatie is niet zo heel soepel op het moment radio stilte op vrijdag en zaterdag. ik vermoedt niet dat het opgestuurd is vanwege de zeer late of geen reacties en gezien het al zaterdag is. Vandaar mijn vraag.

Had ook bij de naam rekening houder een adres gekregen maar ik vermoedt dat die toch nep is. in venray
Laatst gewijzigd door Tobascoman3 op 29 feb 2020, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
OldSchool
Contacteer:

29 feb 2020, 12:31

Daar kan ik je helaas niet bij helpen. Maar de carnaval is toch echt wel voorbij en een pakket zou nu toch wel de volgende dag binnen moeten zijn. Een dag vertraging is nog acceptabel, maar ik snap de frustratie...
HeatherGrace

18 sep 2020, 15:13

Een aantal dagen geleden verkocht ik op Marktplaats aan iemand wie ik eerder al iets aan verkocht had. Voordat ik het pakket had opgestuurd kreeg ik een bericht binnen U heeft feedback ontvangen. Ik dacht nog "Nou, nou. Dat is ook snel." Maar de beste man vertelde me alvast 5 sterren gegeven te hebben omdat hij mij zo'n goede verkoper vond. Wat aardig, dacht ik. Ik had immers niet het idee iets heel bijzonders te doen. Maar dan heb je van die momenten...

Advertentie staat op bieden vanaf €-0,01. Ik heb een hekel aan bieden omdat je maar een de wilde weg een bedrag moet gokken, dus ik vraag simpelweg wat de beste man ervoor wilt hebben.

Wat biedt u ervoor?

Ja... Ik doe, naar mijn mening, een redelijk bod en ontvang vervolgens geen echt antwoord, maar wel de mededeling dat het spul niet allemaal perfect is. Ik zei dat dat geen probleem was en ontving ieders favoriete "groene vinkjes" als antwoord en verder niets. Een tijdje later maar gevraagd of hij dus akkoord was met mijn bod.

Ik had gehoopt op iets meer.

Tja, we hopen op van alles. Ik hoopte minstens op een tegenbod, maarja. :wallbash:
Is dit die nieuwe "Marktplaats standaard" is waar ik hier vaak over lees of zijn mijn verwachtingen over communicatie gewoon te hoog? :biggrin:
Afbeelding
kingoftherain

18 sep 2020, 16:20

"Ik had gehoopt op iets meer" is natuurlijk wel de beste zin waar je op kan reageren met "Nee, meer krijg je niet." :biggrin:
Afbeelding

Wooloo = love, Wooloo = life
OldSchool
Contacteer:

18 sep 2020, 17:37

Marktplaats wordt steeds dubieuzer. En dat was al zo, maar de trend zet door.

Sommige hanteren eBay prijzen, anderen doen volslagen los geslagen en verzinnen hun eigen prijzen. Mooie sets voor redelijke prijzen zijner nog wel, maar de scalpers zijn steeds agressiever. Zo heb ik een archenemy, genaamd Cesar. Die koopt alle Videopac met een bijzondere game op. Een dag later staat het op marktplaats voor de eBay prijs. Een set die normaal voor 100-125€ zou gaan werd door hem gekocht, terwijl het hoogste bod al 170€ was. Maar wat het bedrag achter de schermen uiteindelijk ook was, het niet terug verdiend worden. En dan moet er ook nog aan verdiend worden. Dus voor Videopac is het voor mij niet meer te doen op marktplaats. Want Cesar is niet eens de enige.

Vroeger had je dan nog af en toe iemand die daadwerkelijk zijn zolder aan het opruimen was en blij was als hij of zij er een paar tientjes aan over hield. Maar ook die mensen beginnen tegenwoordig al met bedragen van drie cijfers.

Jammer.
Ribbelchips

29 sep 2020, 10:41

Mja dat spul is inmiddels 40 jaar oud joh. Hoe lang bewaar je doorgaans iets op zolder? Je bent dan al een paar keer verhuisd en waarschijnlijk meermaals overwogen om iets van de hand te doen omdat er niets meer mee gedaan wordt. Je zult vandaag de dag nog wel een Wii van zolder kunnen kopen of een PS2, maar alles ouder is de afgelopen jaren waarschijnlijk al meermaals van eigenaar gewisseld. En dus geprijsd 'naar waarde' ;)
Afbeelding
segatarian

30 sep 2020, 14:44

Ja dat is goed merkbaar.
Setjes zijn kleiner dan ooit.
Ik heb maar gewoon geduld, ooit komt de dag dat het wel weer leuk word voor me om games te kopen.
Vind het laatste 3 jaar nergens meer over gaan.
Ik kijk maar koop zelden.

Wel ga ik denk ik mijn 16 bit en misschien 8 bit collectie uit dunnen en wellicht met de opbrengst wat echte wannahaves aanschaffen.

100 sportspellen voor 1 Saturn titel :lol:
Ribbelchips

02 okt 2020, 09:13

Ik heb flink uitgedund de afgelopen maanden en om eerlijk te zijn geeft het me rust en ik speel meer games. Ik had 20 consoles staan en zocht dus ook actief games voor al die systemen. Ik heb er nu nog 8 en dat is veel beter behapbaar. Ik koop minder stofvangers en meer games die ik daadwerkelijk speel. Ik heb meer ruimte om alles mooi neer te zetten en met de opbrengst mijn mancave geupgrade (Nieuwe TV + meubel) en een nieuwe scooter gekocht.
Afbeelding
kingoftherain

03 okt 2020, 02:57

Ribbelchips schreef:
02 okt 2020, 09:13
Ik heb flink uitgedund de afgelopen maanden en om eerlijk te zijn geeft het me rust en ik speel meer games. Ik had 20 consoles staan en zocht dus ook actief games voor al die systemen. Ik heb er nu nog 8 en dat is veel beter behapbaar. Ik koop minder stofvangers en meer games die ik daadwerkelijk speel. Ik heb meer ruimte om alles mooi neer te zetten en met de opbrengst mijn mancave geupgrade (Nieuwe TV + meubel) en een nieuwe scooter gekocht.
Afbeelding

Wooloo = love, Wooloo = life
Ruud
Koningsdag Koning 2017
Koningsdag Koning 2017
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: nesfountain

05 mar 2021, 10:18

Wat is het rustig tegenwoordig in dit topic.

Zijn er geen klojo's meer actief op Marktplaats?
Gozert
Veteraan
Veteraan
eBay gebruikersnaam: gozert

05 mar 2021, 14:36

Of wellicht geen Button Bashers meer. ;)
Swey

06 mar 2021, 07:24

Ja tis verdacht rustig qua MP klojo’s, moet zeggen dat ik persoonlijk gewoon minder van MP koop en veel meer webshops en eBay . Maar dat heeft er meer mee te maken dat ik de dingen die ik nog zoek gewoon niet in NL kan vinden voor de prijs die ik wil uitgeven. Zijn er zo weinig BBers dan?
Sigma

06 mar 2021, 09:14

Ik koop al een tijd niets meer via Marktplaats omdat:

1) Je eerst door tien pagina's van winkels heen moet bladeren
2) De meeste games die ik wil, heb ik al
3) De games die ik wil staan er niet op óf men vraagt de hoofdprijs en weigert te onderhandelen
4) Veel kopers en verkopers zijn gewoon bijzonder brutaal en asociaal en daar heb ik gewoon geen zin meer in
Flozem

06 mar 2021, 09:16

Sigma schreef:

2) De meeste games die ik wil, heb ik al
3) De games die ik wil staan er niet op óf men vraagt de hoofdprijs en weigert te onderhandelen
4) Veel kopers en verkopers zijn gewoon bijzonder brutaal en asociaal en daar heb ik gewoon geen zin meer in
Dit dus... ik kijk er bijna nooit meer.
HeatherGrace

06 mar 2021, 09:32

Ik zit wel regelmatig op Marktplaats, maar moet zeggen er ook (bijna) nooit games op te kopen. Voornaamste reden is dat ik dat niet zo vertrouw. Je kunt een disc niet inspecteren en met een webshop heb ik meer het gevoel dat ze goed kijken voordat ze iets aanbieden.

Daarnaast snipe meer de Halo figuurtjes, Tomb Raider goodies en betaalbaar vintage Star Wars. Die laatste is een wereld apart. Ik zie altijd dezelfde namen bieden, namelijk die van de mensen wie ook het één en ander vintage doorverkopen voor de hoofdprijs. Mijn geluk is alleen dat mijn werk zich voornamelijk op een PC afspeelt, dus als iets loopt te laden/compilen/renderen/weetikhet, dan scroll ik even over Marktplaats. Doordeweeks en overdag maakt me dat de koninging van het speelplein.

Enige waar ik me echt aan stoor zijn de "bieden vanaf €0,00 en vraag me niet wat ik er voor wil hebben, want als ik een goed bod zie, dan reageer ik wel"-advertenties. Moet ik nou als een soort waarzegster gaan gokken wat het juiste getal is?
Afbeelding
OldSchool
Contacteer:

06 mar 2021, 20:17

Sigma schreef:

Punt 2-4 kan ik niet veel aan veranderen, punt 1 wel. Gewoon altijd sorteren op afstand. Dan zijn alle reclame / professionele verkopers meteen weg.
Gozert
Veteraan
Veteraan
eBay gebruikersnaam: gozert

06 mar 2021, 23:12

Ik kom ook niet bijster vaak meer op Marktplaats. Het is voor mij inmiddels eigenlijk niet meer dan een laatste redmiddel als ik naar iets specifieks op zoek ben, maar dat is in het afgelopen jaar maar één keer voorgekomen. Webshops en eBay zijn vaak wat duurder, maar zijn minder gedoe en komen met garanties. Op een gegeven moment is peace of mind vaak toch meer waard dan een paar euro's besparen.
Mark

07 mar 2021, 09:06

OldSchool schreef:
Sigma schreef:

Punt 2-4 kan ik niet veel aan veranderen, punt 1 wel. Gewoon altijd sorteren op afstand. Dan zijn alle reclame / professionele verkopers meteen weg.
Tenzij ze 'bezorgen in heel Nederland' hebben staan (volgens mij is dat bij een bepaald pakket), dan is de afstand altijd 0 kilometer. Werkt ook niet zo goed als je gewoon even in een rubriek aan het scrollen bent en wil kijken wat er nieuw is aangeboden.
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

07 mar 2021, 09:48

Vind de andere zijde ook bijzonder irritant inmiddels. Ik heb afgelopen maanden zes Gameboy Micro consoles verkocht op marktplaats en bij alle 6 was het schrijnend. Dan zijn het of collectors zoals jij en ik die voor 2 euro een deal willen of opkopers die het daarna weer op marktplaats zetten voor het dubbele. Gek genoeg bleek die laatste categorie veel interessanter.

Al die Nintendo verzamelaars die dan 25-30 euro bieden voor een mint gameboy micro. Ik werd er gewoon zuur van. Als dan een opkoper 75 biedt, dan was ik eerder geneigd om akkoord mee te gaan dan die zure verzamelaars die altijd beginnen wat is je laagste prijs (het staat er gewoon, reageer daar dan op).

Kortom, het komt van 2 kanten.
Plaats iets voor een normale prijs en bied ook normaal.
- portable-games.nl
HeatherGrace

07 mar 2021, 10:13

koekiemonster schreef:
07 mar 2021, 09:48
...dan die zure verzamelaars die altijd beginnen wat is je laagste prijs (het staat er gewoon, reageer daar dan op).

Kortom, het komt van 2 kanten.
Plaats iets voor een normale prijs en bied ook normaal.
Dit is zeker waar. Sinds vorig jaar bied ik het één en ander aan op Marktplaats, dus weet ik nu ook eens hoe het is om aan die andere kant te staan.

Kort geleden had ik een CIB Pokémon Red aangeboden, een Duitse versie. Komt er iemand wie ik zelf wat te laag vond bieden, dus ik geef mijn minimale prijs. Vervolgens reageert hij lekker passief aggresief en geeft aan dat hij voor zijn eerdere bod nét een CIB Engelse gekocht heeft bij een webshop en er van af ziet. "Het moet wel leuk blijven." (Voor €40? Geloof je het zelf...)

Met zo'n attitude is de onderhandeling voor mij ten einde. Maar daar hield het niet op. Iedere dag biedt hij €0,50 meer op zijn originele bod, terwijl ik mijn minimale prijs al aangegeven had. Advertentie lekker verwijderd... laat maar zitten...

Mark schreef:
OldSchool schreef:
Sigma schreef:

Tenzij ze 'bezorgen in heel Nederland' hebben staan (volgens mij is dat bij een bepaald pakket), dan is de afstand altijd 0 kilometer. Werkt ook niet zo goed als je gewoon even in een rubriek aan het scrollen bent en wil kijken wat er nieuw is aangeboden.
Wat volgens mij wel werkt is om alle zoektermen die je vaak in de gaten houdt te "bewaren". Aan het einde van de dag stuurt Marktplaats je een meldig van alle nieuw toegevoegde advertenties binnen die cathegorie. De betaalde advertenties van webshops staan daar niet tussen.

Het is inderdaad een beste stapel bij regulier scrollen voordat je eindelijk bij de echte "vandaag" advertenties aankomt.
Afbeelding
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018

07 mar 2021, 10:30

De Chrome extensie "Marktplaats zonder spam" haalt ook al veel troep weg trouwens.
OldSchool
Contacteer:

07 mar 2021, 12:48

Het is natuurlijk een veilingsite. Ik heb de meeste van mijn advertenties op bieden staan. Bieden mensen dan écht te laag, geef ik dat netjes aan. Soms wil ik voor iets terug hebben wat ik er voor heb betaald en dan geef ik netjes aan wat mijn minimale prijs is.

Ik kan het niet erg vinden dat mensen een leuke deal willen scoren. Ik probeer dat zelf ook. Marktplaats was voor mij altijd een rommelmarkt-extensie, niet een plek waar ik markt conforme prijzen wil betalen. Ik bied over het algemeen wat het mij waard is. Toegegeven, dat is meestal een stuk lager dan de “marktprijs”. Wat sowieso een raar begrip is, want de meeste bepalen die aan de hand van eBay verkopen. Vind iemand mijn bod te laag, even goede vrienden. De advertentie van schreeuwers sla ik meestal sowieso over. “Ik weet wat het waard is”, “geen onzinbiedingen aub”, “onzinbiedingen worden direct verwijderd”, enz. Gadverdamme zeg. Ik kan ook geduld en vriendelijkheid opbrengen, dan mogen anderen dat wat mij betreft ook.
Mark

07 mar 2021, 13:20

Volgens mij weten gewoon net wat te veel mensen nu dat er geld in retro games zit. Net iets te weinig echte zoldervondsten en net iets teveel doorverkopers. Het is allemaal wel logisch en we willen allemaal wel wat verdienen, maar neemt niet weg dat het jammer is en de tijden dat je met relatief weinig moeite mooie retro games kon vinden lijkt wel een beetje achter ons. Koopjes scoren kan nog wel, maar kost een hoop tijd, moeite en ergernissen.
segatarian

09 mar 2021, 12:02

We bevinden ons nu idd in een era waarin iedereen "weet wat het waard is" . Goud geld willen ze hebben dus :P
Ik merk dat heel veel dingen dan ook eindeloos opnieuw aangeboden worden, omdat ze het op ebay voor die prijs hebben zien staan.
Laatst weer een beetje actief geweest op marktplaats, ik heb het idee dat door de hoge prijzen al een iets kleiner groepje dan voorheen actief is in het opkopen.
verder ook helemaal eens met oldschool
Flozem

23 mar 2021, 17:26

Geen klojo persé, maar grappig genoeg om te delen...

https://www.marktplaats.nl/a/spelcomput ... ousPage=lr

Er wordt inderdaad niet op "gespeld"... :D

Terug naar “Webwinkels, eBay & Marktplaats”