Marktplaats klojo's

Onze showroom voor je advertenties buiten dit forum, kortingscodes & acties!
Brick Bazooka

Marktplaats klojo's

19 mei 2014, 16:36

Als ik wel eens iets op marktplaats zet en het hoogste bod staat op 20 euro, als er dan iemand komt met 20,05 verkoop ik er gewoon aan degene met 20,00.

Ben ik de enige die daar een vreselijke hekel aan heeft? Kom dan gewoon met een paar euro erboven.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Mark

Re: Marktplaats klojo's

19 mei 2014, 17:56

Ben ik het mee eens, bied dan ook echt wat meer. Bij een spel van €5 kan ik nog wel eens €6 bieden, is het €20 ga ik naar €22.50, is het €50 ga ik naar €55, is het €80 ga ik naar €90 enzovoorts. Gaat wel in verhouding mee
seffen99

19 mei 2014, 19:45

Ik mail meestal. Dat bieden vind ik te vrijblijvend. Heb vaak gehad dat ik via de mail nog een betere (en lagere) prijs krijg dan het huidige bod.
JokerJur
Veteraan
Veteraan

20 mei 2014, 00:26

Hier net zo.
Afbeelding
trepn

20 mei 2014, 08:16

ik doe hetzelfde, de 5ct overbieder krijgt het gewoon niet meer
Hey! Listen!
segatarian

20 mei 2014, 08:56

en de helft van de tijd word je overboden door de verkoper zelf..

Als verkoper zijnde, word op zijn beurt ook gestoord van alle mensen die bieden en vervolgens bij het akkoord gaan afhaken.
Zelfs gehad dat ze beweren het hebben overgemaakt, maar daarna nooit meer wat hoort of ziet van ze..
trepn

20 mei 2014, 09:20

Ik ben er al weer even mee gestopt, mp verkoop. Gewoon te vermoeiend
Hey! Listen!
JokerJur
Veteraan
Veteraan

20 mei 2014, 14:10

Het is echt een stuk relaxter op eBay jongens. Groter bereik, waardoor prijzen vaak wat hoger liggen, waardoor je netto alsnog meer overhoud, ondanks de kosten.
Afbeelding
haka77

20 mei 2014, 17:34

Had een reactie op de "twin sticks" advertentie..... Gast die had al eens geboden op een nieuwe maar die ging niet door. Of ik er een voor hem wist :wallbash: :wallbash: :wallbash:
Afbeelding
trepn

20 mei 2014, 18:50

Ik heb ook al een paar keer bieders gehad die compleet flipte toen ik een item op gereserveerd zette. Dan had ik het bijvoorbeeld hier verkocht voor 35 en dan vonden ze dat omdat hun bod van 15 het hoogste op MP was dat zij er recht op hadden, want hij was gereserveerd.
Hey! Listen!
joebatters

20 mei 2014, 19:06

trepn schreef:Ik heb ook al een paar keer bieders gehad die compleet flipte toen ik een item op gereserveerd zette. Dan had ik het bijvoorbeeld hier verkocht voor 35 en dan vonden ze dat omdat hun bod van 15 het hoogste op MP was dat zij er recht op hadden, want hij was gereserveerd.
MP you gotta love it :biggrin:
Afbeelding
SC2Scar

21 mei 2014, 18:10

Ik wordt soms ook ontzettend moe van marktplaats maar ben laatst ook leuk genaaid door iemand op Ebay die gewoon goede feedback. Om de hilarische Angry Video Game Nerd te quoten: It's like you're standing in a pool full of piss all the way up to your neck. Then somebody comes in with a bucket full of shit to dump on your head. Do you duck down under the piss? Or do you just stay up and take on the shit?
Hananas
Hosselking 2014
Hosselking 2014
Contacteer:

24 mei 2014, 02:30

Volgens mij heb ik dit ergens anders ook al gezegd maar MP moet ook met een rating systeem komen en 1 vaste naam per persoon.
SneakerPimp

24 mei 2014, 07:09

Hananas schreef:Volgens mij heb ik dit ergens anders ook al gezegd maar MP moet ook met een rating systeem komen en 1 vaste naam per persoon.
Mee eens!

Ik mail of bel altijd gewoon, meuk via MP en de good shit via Ebay! :)

MP knal ik erop en als ik tussen de mails een bedrag zie die mij bevalt, dan weg ermee, lange verhalen skip ik gelijk.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Redah
Veteraan
Veteraan
Marktplaats ID: 11427674
eBay gebruikersnaam: redah_nl

24 mei 2014, 07:37

Hananas schreef:Volgens mij heb ik dit ergens anders ook al gezegd maar MP moet ook met een rating systeem komen en 1 vaste naam per persoon.
Klopt, en hadden ze ook makkelijk kunnen doen in het 'vernieuwde' Marktplaats waar ze oh zo lang aan hebben gewerkt. Ze doen het ook in de diensten categorie... Met duimpjes.

Al vermoed ik wel een aantal redenen: De gemiddelde Nederlander is niet echt intelligent... Dus het moet simpel (Duimpjes). Maar de gemiddelde Nederlander is ook zuur, en geeft dus wat sneller negatieve duimen als iemand bijvoorbeeld een item niet 'krijgt' terwijl hij het hoogste bod had. We vinden nogal snel dat we ergens recht op hebben namenlijk. En dan zouden ze de boden bindend moeten maken, maar dan kom je bij reden 3: Nederlanders kijken graag zonder te kopen. En als een bod bindend zou zijn, zou Marktplaats de helft van zijn traffic kwijt zijn want dan missen ze de mensen die nu op. 30 dingen tegelijk bieden terwijl ze er maar 1 kunnen betalen. En dat zijn er nogal wat.

Wij zijn natuurlijk uitzonderingen, maar vergis je niet: De mensen (en hun gedrag) op Marktplaats zijn een goede afspiegeling van de Nederlandse maatschappij. En zo slim, beschaafd, vriendelijk, of fatsoenlijk is die maatschappij niet. Ik schaam me er langzaam steeds meer voor :)
Afbeelding
Hananas
Hosselking 2014
Hosselking 2014
Contacteer:

24 mei 2014, 08:08

Redah schreef:
En als een bod bindend zou zijn, zou Marktplaats de helft van zijn traffic kwijt zijn want dan missen ze de mensen die nu op. 30 dingen tegelijk bieden terwijl ze er maar 1 kunnen betalen.
Daar betrap ik mezelf ook nog wel is op hoor maar dat is ook omdat je vaak gewoon geen reactie krijgt. Als ik op 5 items een bod doe moet je soms mazzel hebben dat er 1 reageerd. En ook omdat het kan.

Maarja een afspiegeling van de maatschappij dat kon wel eens kloppen ja. Maar het is toch vooral de laagste laag van de bevolking in mijn beleving. En sorry als ik hier iemand mee kwets maar dat zijn de Oranje TV mensen. Die amper kunnen lezen of schrijven.
LilRed
eBay gebruikersnaam: LillyRed86

24 mei 2014, 08:46

Vind sowieso marktplaats te onverplichtend. Zijn ook veel mensen die iets aanbieden alleen om uit te vinden hoe veel het waard is.
Gammapooka
Marktplaats ID: 6577607
eBay gebruikersnaam: RetrogamerNL

24 mei 2014, 08:58

segatarian schreef:en de helft van de tijd word je overboden door de verkoper zelf..

Als verkoper zijnde, word op zijn beurt ook gestoord van alle mensen die bieden en vervolgens bij het akkoord gaan afhaken.
Zelfs gehad dat ze beweren het hebben overgemaakt, maar daarna nooit meer wat hoort of ziet van ze..
Dat moet je eens proberen op speurders, krijg je gelijk een waarschuwing dat het ip adres van de bieder gelijk is aan die van de verkoper.
Doe je het nog een keer blokkeren ze je account.
Redah
Veteraan
Veteraan
Marktplaats ID: 11427674
eBay gebruikersnaam: redah_nl

24 mei 2014, 09:42

Hananas schreef:Daar betrap ik mezelf ook nog wel is op hoor maar dat is ook omdat je vaak gewoon geen reactie krijgt. Als ik op 5 items een bod doe moet je soms mazzel hebben dat er 1 reageerd. En ook omdat het kan.

Maarja een afspiegeling van de maatschappij dat kon wel eens kloppen ja. Maar het is toch vooral de laagste laag van de bevolking in mijn beleving. En sorry als ik hier iemand mee kwets maar dat zijn de Oranje TV mensen. Die amper kunnen lezen of schrijven.
Ik doe dat niet, omdat ik mensen dus ook mail ipv te bieden. Als ik vervolgens met 1 van de 5 een deal sluit, laat ik de andere 4 even weten dat ik geen interesse meer heb.

Ik dacht eerder ook dat het de 'laagste laag' van de bevolking was, maar je zal versteld staan hoe groot die groep in Nederland is. Vandaar dat programma's met Barbie of Roy Donders blijven scoren, om even alles over een kam te scheren :tongue1: . Ik zie al heel wat mensen om me heen trots zijn dat ze een oranje huispak van de Jumbo hebben besteld... Serieus, hoe meer ik met 'Nederlanders' in aanraking kom, hoe vaker ik diep zucht :)

Ik denk dat dat gewoon Marktplaats' grootste probleem is: Z'n doelgroep :)

Maar kleine aanpassingen als 1 username (waarom zou je er eigenlijk meer willen hebben als gewone koper/verkoper? Waarom bestaat die functie überhaupt?) of inderdaad IP-registratie zou makkelijk moeten kunnen. Ook om oplichters makkelijker te ontdekken, nog zoiets waar Marktplaats echt niks aan doet. Sterker nog, doordat ze nu allemaal zo'n @marktplaats.nl e-mail adres hebben, heb je weer 1 manier minder om oplichters te ontdekken (De verkoopster 'Angelique' met e-mail 'ikbenpaul1994@hotmail.com' zou bij mij bijvoorbeeld alarmbellen laten rinkelen).

Maar goed. Ik kan blijven typen over Marktplaats, maar dat ga ik niet doen :wink:
Afbeelding
segatarian

24 mei 2014, 11:17

Ach ja, soms heb je ineens weer een koper die je ontzettend dankbaar is.
zitten soms nog normale tussen..
Meh

24 mei 2014, 19:26

Redah schreef:En dan zouden ze de boden bindend moeten maken, maar dan kom je bij reden 3: Nederlanders kijken graag zonder te kopen. En als een bod bindend zou zijn, zou Marktplaats de helft van zijn traffic kwijt zijn want dan missen ze de mensen die nu op.
Gaat niet denk ik, nieuwe wetgeving vanaf 13 juni 2014 waarin staat:

- Internetveilingen. Voor producten of diensten die op veilingsites worden verkocht, geldt de bedenktijd voortaan wel.

Volgens mij zou dit dan ook kunnen betekenen dat bieders op ebay geen aantekening meer kunnen krijgen als ze na een veiling van de aankoop af willen zien of simpelweg niet willen betalen? Waarschijnlijk alleen het geval bij zakelijke verkopers, weet ik niet zeker.
Hananas
Hosselking 2014
Hosselking 2014
Contacteer:

25 mei 2014, 08:28

Redah schreef:
Hananas schreef:Daar betrap ik mezelf ook nog wel is op hoor maar dat is ook omdat je vaak gewoon geen reactie krijgt. Als ik op 5 items een bod doe moet je soms mazzel hebben dat er 1 reageerd. En ook omdat het kan.

Ik doe dat niet, omdat ik mensen dus ook mail ipv te bieden. Als ik vervolgens met 1 van de 5 een deal sluit, laat ik de andere 4 even weten dat ik geen interesse meer heb.

Ik dacht eerder ook dat het de 'laagste laag' van de bevolking was, maar je zal versteld staan hoe groot die groep in Nederland is. Vandaar dat programma's met Barbie of Roy Donders blijven scoren, om even alles over een kam te scheren :tongue1: . Ik zie al heel wat mensen om me heen trots zijn dat ze een oranje huispak van de Jumbo hebben besteld... Serieus, hoe meer ik met 'Nederlanders' in aanraking kom, hoe vaker ik diep zucht :)

Ik denk dat dat gewoon Marktplaats' grootste probleem is: Z'n doelgroep :)
Dat doe ik dus wel. Als ik met iemand anders een deal maak haal ik of mijn biedingen weg of laat eht de verkoper ff weten.

Maarja inderdaad Barbie en Roy Donders .... man man man. Met z'n fokking huispakken. Dames het is een joggingpak met een goudkleurig friemeltje eraan. Ik kots van die programma's. :thumbdown: Maar goed je weet wel welk volk ik bedoel. :tongue2:
Hananas
Hosselking 2014
Hosselking 2014
Contacteer:

27 mei 2014, 18:32

Reactie op uw advertentie '10 spellen voor de Super Nintendo'

Hallo,

wat zou je voor alleen de controllers willen hebben ? (2 snes controllers)
-----
Beste Johannes,

Is 10 euro een goed bod?
-----
Daar wil ik ze wel voor overnemen.
Wat zijn je bankgegevens ?
Zou je me ook een prijslijstje kunnen geven voor de spellen los.
Misschien zit er nog wat leuks tussen voor me. :)
-----
Beste Johannes,

Bij nadere inspectie zie ik dat de snoeraansluiting niet in orde is. Ik wil
dit niet aan u verkopen.

Succes met verder zoeken.
-----
Kun je me dit laten zien ik repareer ze namelijk zelf regelmatig.
-----

Eeeeen uiteraard niks meer gehoord omdat er ook niks aan de hand is maar ze waarschijnlijk een beter bod gehad heeft.
Zoals je ziet op de foto de controllers lijken er perfect uit te zien. En het feit dat ik geen antwoord terug krijgt zegt me genoeg.

Afbeelding
Spb
Koningsdag Koning 2015
Koningsdag Koning 2015

27 mei 2014, 18:47

Bij mij laatst al een deal voor snes dk 2 cib... Mail terug: "cart nog even getest deed het niet meer. Heb hem weggegooid en het doosje aan een vriend gegeven".

Tja. Het zegt wat over de moraal van NL en wel altijd maar klagen over andere mensen... Bah!

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Hananas
Hosselking 2014
Hosselking 2014
Contacteer:

28 mei 2014, 20:34

Hananas schreef:Reactie op uw advertentie '10 spellen voor de Super Nintendo'

Hallo,

wat zou je voor alleen de controllers willen hebben ? (2 snes controllers)
-----
Beste Johannes,

Is 10 euro een goed bod?
-----
Daar wil ik ze wel voor overnemen.
Wat zijn je bankgegevens ?
Zou je me ook een prijslijstje kunnen geven voor de spellen los.
Misschien zit er nog wat leuks tussen voor me. :)
-----
Beste Johannes,

Bij nadere inspectie zie ik dat de snoeraansluiting niet in orde is. Ik wil
dit niet aan u verkopen.

Succes met verder zoeken.
-----
Kun je me dit laten zien ik repareer ze namelijk zelf regelmatig.
-----

Eeeeen uiteraard niks meer gehoord omdat er ook niks aan de hand is maar ze waarschijnlijk een beter bod gehad heeft.
Zoals je ziet op de foto de controllers lijken er perfect uit te zien. En het feit dat ik geen antwoord terug krijgt zegt me genoeg.
lol

Beste Johannes,

Mijn man zei dat het echt niet te repareren is, en heeft ze weggedaan (dat was ook de reden waarom hij een WII kocht.......)

Terug naar “Webwinkels, eBay & Marktplaats”