Game jij op vakantie?
- maartenkoster
- Locatie: Zuidwolde Drenthe
Bericht
Re: Game jij op vakantie?
Ik game altijd op vakantie. Ben van plan om de vakantie 2024 mijn Japanse Nintendo DSi Lime groen mee te nemen met Pokémon Diamond en Pearl en Platinum en tevens ook de Japanse Pokémon Black en White. Heb zelf in 2 decennia tijd prachtige herrinneringen gehad met de GameBoy Advance en toen we nog kleiner waren in 1994 heden met Bricks Boy een soort Tetris clone waar mijn moeder dol op is. 

- Arnold
- Locatie: Velsen
Bericht
Re: Game jij op vakantie?
Hier nu vakantie op de camping in Frankrijk. nintendo switch, switch lite, 2DS en Gameboy SP mee.
Dus ja, hier wordt ook wel gegamed op vakantie en vooral ook onderweg in de auto. Beetje late reactie, maar heb nu pas echt vakantie.
Dus ja, hier wordt ook wel gegamed op vakantie en vooral ook onderweg in de auto. Beetje late reactie, maar heb nu pas echt vakantie.
Dedicated gameroom:
Playstation
Nintendo
Atari
Sega
Arcadekast.
Playstation
Nintendo
Atari
Sega
Arcadekast.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Re: Game jij op vakantie?
Ik zit momenteel in Frankrijk. Ik nam altijd wel iets mee, maar speelde er niet of nauwelijks op. Nu niet eens meer iets meegenomen.
Van oudsher gingen we altijd op vakantie zonder elektrische apparaten. Helaas zijn de kids nu op een leeftijd dat we dat niet meer voor elkaar krijgen. En telefoon gebruik is er bij ons als ouders ook ingeslopen. Maar toch probeer ik zo min mogelijk te doen. Ik leg de telefoon vaak aan de kant.
Er is dit jaar wel één uitzondering: Pokemon Go. Mijn zoons spelen het veel, ik vind het zelf ook leuk om te doen en zelfs mijn vrouw gaat mee in het enthousiasme. Ik heb wel ook een Pokemon Go Plus + gekocht, die vangt automatisch Pokemons voor je. Dus op bepaalde momenten dat ik niet op mijn schermpje wil staren, zet ik die aan, zodat ik gewoon van de omgeving kan genieten en toch kan blijven vangen.
Van oudsher gingen we altijd op vakantie zonder elektrische apparaten. Helaas zijn de kids nu op een leeftijd dat we dat niet meer voor elkaar krijgen. En telefoon gebruik is er bij ons als ouders ook ingeslopen. Maar toch probeer ik zo min mogelijk te doen. Ik leg de telefoon vaak aan de kant.
Er is dit jaar wel één uitzondering: Pokemon Go. Mijn zoons spelen het veel, ik vind het zelf ook leuk om te doen en zelfs mijn vrouw gaat mee in het enthousiasme. Ik heb wel ook een Pokemon Go Plus + gekocht, die vangt automatisch Pokemons voor je. Dus op bepaalde momenten dat ik niet op mijn schermpje wil staren, zet ik die aan, zodat ik gewoon van de omgeving kan genieten en toch kan blijven vangen.
- marxkemp
- Contacteer:
- Locatie: Amersfoort
Bericht
Re: Game jij op vakantie?
Ah, weer een jaartje verder. Ik denk dat ik dit jaar de Asus Zephyrus G16, Anbernic RG35XXSP en Google Pixel 7 Pro meeneem. En mn vrouw!
- Apenheul
- Beheerder

- Contacteer:
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Bericht
Re: Game jij op vakantie?
Ik vertrek zodadelijk naar Zuid-Korea en neem Skyrim op mijn Switch mee, en heb natuurlijk Game Pass en mijn Steam library op mijn laltop mee.
- marxkemp
- Contacteer:
- Locatie: Amersfoort
Bericht
Re: Game jij op vakantie?
Inmiddels zijn we bijna twee jaar verder en kemperen we nog steeds! Nu wel in een kleine, moderne caravan. De gamelaptop gaat standaard mee voor wat multimedia, maar ook dobbelspellen en een potje Rummikub.
Hoe zien jullie game-gewoontes er tegenwoordig uit op vakantie?
Sent from my Pixel 10 Pro using Tapatalk
Hoe zien jullie game-gewoontes er tegenwoordig uit op vakantie?
Sent from my Pixel 10 Pro using Tapatalk
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020

Bericht
Re: Game jij op vakantie?
Ik ga vanwege familie veel naar Thailand. Hoogtepunt voor mij is dan ook altijd de bovenste verdieping van de grote malls. Die hebben vaak een een mix van Kareoke cabines, sticker machines, grijpmachines en een serieuze arcade lineup met in de moderne malls ook de nieuwste kasten. Dat is het eerste waar ik aan denk. Ik neem gaan consoles of handhelds meer mee op vakantie. Want dat kan ik thuis ook doen.
- Dynamike
- Beheerder

- Contacteer:
- Locatie: Enschede
Bericht
Re: Game jij op vakantie?
Elk jaar heb ik te veel game devices mee op vakantie en speel er te weinig. Vorige jaar de Switch, 3DS en PS Vita. De Switch zat voornamelijk bij de kids in de handen, de Vita is niet aangeweest en zelf heb ik in de hele week ongeveer 5/6 uurtjes 3DS gespeeld. Maar ook die was meer uit mijn handen dan in. Het is vooral als ik wakker word en voor het slapen gaan dat ik dan even speel. Maar meer niet. Dit jaar naar Egypte en de Switch 2 gaat mee, samen met Elliot en hopelijk speel ik die uit in de tijd dat ik daar ben. En anders een simpel Match3 spelletje op de telefoon als digitaal vermaak.
- Dynamike
- Beheerder

- Contacteer:
- Locatie: Enschede
Bericht
Re: Game jij op vakantie?
Maar heb je dan niet even een uurtje downtime ergens in de vakantie dat je denkt.... nu zou even een 3DS wel lekker zijn om te relaxen?
- Shenglong83
- Contacteer:
- Locatie: Israel
Bericht
Re: Game jij op vakantie?
Ik neem bijna altijd wel een handheld mee op vakantie, de laatste jaren de Switch. Maar ik probeer het gamen tijdens vakantie wel tot een minimum te beperken. Enkel voor die saaie momenten wachtend op het vliegveld, of om met het docking station aan te sluiten op een TV in een eventuele hotelkamer (zodat ik mezelf kan vermaken als m'n vrouw nog een uurtje of 2 langer wil uitslapen).
- Fing3r
- Locatie: Friesland
Bericht
Re: Game jij op vakantie?
Ik neem meestal wel een handheld mee, dit jaar zal dat waarschijnlijk de Switch 2 zijn maar misschien neem ik de Trimui Brick ook nog mee. Heel soms neem ik nog wel eens een Playstation mee, maar dat gebeurd dan alleen als we in eigen land ergens heen gaan en er wordt slecht weer verwacht. Dan een paar Blurays en games mee en dan vermaken we ons ook prima!
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020

Bericht
Zoveel mogelijk zien en doen in de drie weken die ik dan heb. Uitrusten doe ik dan wel weer op het werk.
Als we dan savonds thuis zijn in het huisje hotel dan kan ik vaak gelijk wel lekker slapen ; ) Of gewoon evht even niks en denken en researchen over wat ik allemaal tegen kwam die dag. De geschiedenis van de plek waar ik dan ben geweest bijvoorbeeld.
Maar een 10 jaar geleden deed ik dat ook nog wel hoor. Maar tegenwoordig dan is vakantie tijd mij te kostbaar.
Re: Game jij op vakantie?
Mijn vakantie is vaak het tegenovergestelde van wat de meeste denken als ze denken aan vakantie : p
Zoveel mogelijk zien en doen in de drie weken die ik dan heb. Uitrusten doe ik dan wel weer op het werk.
Als we dan savonds thuis zijn in het huisje hotel dan kan ik vaak gelijk wel lekker slapen ; ) Of gewoon evht even niks en denken en researchen over wat ik allemaal tegen kwam die dag. De geschiedenis van de plek waar ik dan ben geweest bijvoorbeeld.
Maar een 10 jaar geleden deed ik dat ook nog wel hoor. Maar tegenwoordig dan is vakantie tijd mij te kostbaar.
- Mark
- Locatie: Zoetermeer
Bericht
Re: Game jij op vakantie?
Net terug van een weekje Drenthe en dit keer had ik de Nintendo DS meegenomen met een kaartje met ongeveer alle GB, GBC en GBA games erop. Boek lezen ging voor, maar dat was na 4 dagen al uit. Laatste paar dagen wat Pokemon LeafGreen gespeeld, toch wel een lekker vakantiespelletje.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Re: Game jij op vakantie?
Ik heb wel eens geprobeerd om wat mee te nemen, maar het komt er eigenlijk nooit van. Dus ik neem nu niet eens meer iets mee.



