Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Zach

Re: Welke games speel je momenteel?

01 apr 2026, 09:57

Best aardig en ik herken de stemmen, maar ik speel jrpg al jaren op mute of Japanse stemmen, omdat ik sneller lees dan luister kies ik er vaak voor om stemmen uit te zetten. Prima in 2d games en VN, soms wat gek in moderne games zoals Soul Hackers 2.

Wat RE betreft eigenlijk vind ik maar weinig goed aan de serie. Het is vaak de eerste helft die ik wel goed vind, daarna gaat het altijd over supermonsters en zwarte smurrie.
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

01 apr 2026, 11:42

Die zou voor jou hier ook op gaan:

https://button-bashers.nl/viewtopic.php ... 00#p351730

Deel 2 is en blijft mijn favoriet. De pacing van 9 is wel goed waardoor ook juist het laatste stuk in het lab mij weer helemaal terug pakte. Het is een best off van beide werelden. Van beide situaties die jij schetst. En extra gefocused op juist de fans middels alle easter eggs.
Zach

08 apr 2026, 21:36

Breath of Fire IV (PS1)

Na Grandia II blijven we in 2000 met Breath of Fire IV, mijn eerste echte kennismaking met de serie. Prachtige artstyle en sfeer. De game heeft haast iets spiritueel/mediterend als ik het speel, prachtig. Ik weet niet of het bewust is of dat het meer een perceptie van mij is. De navigatie was eerst een drama, totdat ik het meer als een Captain Toad achtige levels ging zien. Afgelopen dagen al 20 uur gespeeld en hoewel het verhaal wat traag verloopt, vind ik het eigenlijk niet zo erg. De wereld en sfeer zuigt me wel mee.

Anonymous; Code (PS4)
Weer eentje uit de Science Adventure serie. Dit is als Steins;Gate maar dan zonder alle fluff en dat vind ik dikke prima. Er gebeurt genoeg en de pacing is verrassend goed.
RobertKR

13 apr 2026, 08:26

Een tijdje Super Mario Galaxy 2 gespeeld op de Mac. Toch wel erg leuk en tijdloos. En zonder wiimote redelijk goed te doen (pointen met RS).

En Ridge Racer V. Tja, een van de weinige RR's die ik nooit had gespeeld deels door het skippen van de PS2 launch en desinteresse daarna. Maar wat een goede game eigenlijk. Nog geen drift rotzooi, maar nog lekker middle ground ala RR4 waarbij driften niet zo idioot simpel is als in latere games. Er is ook een reden dat deze games er nog zo fantastisch uitzien met alleen een resolutie en AA boost. Want in die tijd stond design bovenaan. En Namco waren natuurlijk gods daarin met hun pompende OST, extreem stijlvolle menus en eigenzinnige look die framerate prioriteerde. Vroeger was niet alles beter, maar dit wel.
Shenglong83
Contacteer:

15 apr 2026, 18:04

Zach schreef:
Breath of Fire IV (PS1)
Oh ja, ik zag de steam port voorbij komen! Die wil ik ook graag spelen.
Sinds BoF4 je eerst ervaring met de serie is, ik kan je deel 2 en 3 ook van harte aanraden. 2 van m'n favoriete RPGs ooit.

Pokémon Champions

Afbeelding

Ik speel al jaren Pokémon, maar Champions is de eerste keer dat ik competitief speel. Ik ben er nu een paar dagen mee bezig... en heb net Master Ball rank bereikt! Niet slecht voor een eerste poging, al zeg ik het zelf. :cool:
Backlog Overwinnaar 2023, 2024, 2025: You must defeat Sheng Long to stand a chance!
Afbeelding
arjen1981

16 apr 2026, 15:30

Nog altijd NioH3 al vanaf launch mee bezig. Tot nog toe mijn game of the year!

Afbeelding
Zach

17 apr 2026, 13:21

Shenglong83 schreef:
15 apr 2026, 18:04
Zach schreef:
Breath of Fire IV (PS1)
Oh ja, ik zag de steam port voorbij komen! Die wil ik ook graag spelen.
Sinds BoF4 je eerst ervaring met de serie is, ik kan je deel 2 en 3 ook van harte aanraden. 2 van m'n favoriete RPGs ooit.
Ga ik zeker doen, maar ga eerst een andere rpg spelen. Ik denk aan Wild Arms 1 of Suikoden III, beide heb ik al wat uurtjes inzitten.
somebody28

17 apr 2026, 20:28

recentelijk begonnen met het spelen van Crash Bandicoot Trilogy op de Switch.
het eerste spel vroeger alleen gezien op de PS1.

was dus al bekend met sommige "beruchte" levels als het om de moeilijkheid gaat,
maar het valt mij tot dus ver nog mee, paar dagen terug het level "Road to Nowhere" gehaald,
maar diens vervolg level "The High Road" later in het spel, kijk ik nu wel tegen op.
normaal speel ik graag spellen 100% uit, maar dat is bij deze kansloos, dus zie ik gewoon hoever ik kan komen,
en anders schakel ik over naar Crash Bandicoot 2 en 3.
RobertKR

23 apr 2026, 16:04

Avowed uitgespeeld op de PS5.

De game is niet zo slecht als wordt beweerd. De volle mep zou ik er niet voor hebben over gehad, en ook de 49,99 RRP misschien niet. Maar uit de budgetbak; leuke RPG.

Hij kostte me om en nabij de 25 uur waarbij ik in de 1e 2 gebieden alles had gedaan. Het is niet bloated, ieder gebied is medium sized en ze hebben een pakweg half dozijn sidequests en wat bounties. Maar vanaf het 3e gebied begon ik steeds meer quests en bounties te laten voor wat ze waren. De 1e is ook verreweg de mooiste. Het is groen, met stranden en watervallen. Daarna wordt het allemaal wat saaier.

De game heeft leuke gameplay. Melee voelt goed, magic voelt goed, en ranged pistolen of bows voelt goed. Er zijn maar 3 classes en ze complimenteren elkaar eigenlijk ook dus je kunt van alles wat nemen en respeccen kan voor relatief weinig gold. Ik had een Mage met Rifle, maar ook met punten in fighter voor snellere stun en damage buffs. Leuk upgrade systeem waarbij je alles wel krijgt als je loot en quests complete.

Vooral de verhaallijn is niet boeiend en de party members zijn niet interessant. Er is een soort scourge, en jij moet dat als uitverkorene zien op te lossen. Je kunt dan soort van kiezen voor welke oplossing je gaat, maar beide komen met offers. Echter boeide het me dusdanig weinig dat ik eigenlijk niet precies weet welke consequenties ik had veroorzaakt.

Komende week hopelijk beginnen met Pragmata.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

08 mei 2026, 04:12

Ik ben heel veel aan het reizen momenteel, soms wel 9 uur per dag, dus veel tijd om te gamen.

Hyrule Warriors Age of Imprisonment, Game Dev Story, en Rune Factory Guardians of Azuma zijn al uitgespeeld en nu ben ik begonnen aan PARANORMASIGHT The Seven Mysteries of Honjo. Deze titel kwam op mijn netvlies door de podcast van Axe of the Blood God, toen Eric helemaal enthousiast werd over de aankondiging van de sequel die dit jaar uit zou moeten komen.

Het is een beetje een apart soort spel, en doet denken aan 999 en Virtue's Last Reward maar dan met een Japans horror folklore sausje er over. Ik zit er pas een uur in, maar het smaakt naar meer.
Zach

08 mei 2026, 09:26

Apenheul schreef:
08 mei 2026, 04:12
Ik ben heel veel aan het reizen momenteel, soms wel 9 uur per dag, dus veel tijd om te gamen.

Hyrule Warriors Age of Imprisonment, Game Dev Story, en Rune Factory Guardians of Azuma zijn al uitgespeeld en nu ben ik begonnen aan PARANORMASIGHT The Seven Mysteries of Honjo. Deze titel kwam op mijn netvlies door de podcast van Axe of the Blood God, toen Eric helemaal enthousiast werd over de aankondiging van de sequel die dit jaar uit zou moeten komen.

Het is een beetje een apart soort spel, en doet denken aan 999 en Virtue's Last Reward maar dan met een Japans horror folklore sausje er over. Ik zit er pas een uur in, maar het smaakt naar meer.

Ik ben groot fan van Paranormasight, was zelfs mijn goty in 2023. Niemand die het kent, maar het is de beste Square Enix franchise sinds Nier.
arjen1981

08 mei 2026, 18:20

Game Dev Story vond ik ook heel leuk. Ik heb een tijd heel wat games van hun gespeeld. Die autowedstrijd simulator vond ik ook erg leuk.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

09 mei 2026, 03:00

Paranormasight bevalt tot nu toe erg goed ja. Ik heb pas net unlocked dat je net als in 999 en VLR andere afslagen kunt nemen in het verhaal.
KillingRaptor

09 mei 2026, 08:18

Ik ben met Clair Obscur: Expedition 33 op PS5 bezig nu. Wat een game man! Heb er nu 20 uren in zitten en dit is echt puur genieten. Nu snap ik waarom die zoveel awards heeft gewonnen vorig jaar.
kingoftherain

09 mei 2026, 08:44

I know, right!? #jaloers
Afbeelding

Wooloo = love, Wooloo = life

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”