Als ik zo naar het Sega cabinet kijk, hebben ze er twee van…
Meeting Bonami SpelComputer Museum 22-2-2026 (Zwolle)
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Re: Meeting Bonami SpelComputer Museum 22-2-2026 (Zwolle)
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020

Bericht
Ik verbaasde me vooral over al die knockoff consoles die ze hebben daar in Zwolle. Nooit eerder gezien. Vooral de ergonomie van de controllers ben ik benieuwd naar.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
De meeting was wederom gezellig! Het is wat kleiner, dus je komt elkaar sowieso vaker tegen, maar we hebben ook regelmatig samen even in de kantine gezeten.
Het museum gedeelte was grotendeels hetzelfde gebleven. Dus een stukje historie met daarin meerdere systemen om op te kunnen spelen. De arcadehal was wel echt veranderd. Niet alles stond meer op dezelfde plek en er waren een aantal nieuwe machines. Het is moeilijk om dan precies te pin pointen wat er nieuw is, maar twee veel bespeelde nieuwe dingen waren de Indy 500 en Sega Outrunners duo cabs. Mijn vader en ik hadden ook veel plezier met een oud William’s basketbal spel. Geheel mechanisch proberen ballen te lanceren en in het netje te laten landen. Ook de pinball kamer was bij mijn familie erg in trek. En Daytona USA is ook een geliefde kast. Dit keer vond ik wel wat meer ‘probleempjes’. Zo deed bijvoorbeeld de high punch knop het niet van de Mortal Kombat kast. En toen ik op zoek was naar Donkey Kong, bleek deze buiten werking. Ik probeerde Lady Bug te spelen op een ColecoVision, maar de controller werkte niet al te best.
Dit keer heb ik sowieso ook meer tijd door gebracht in het museum gedeelte. Even herinneringen opgehaald met SimCity 2000, geprobeerd Yie Ar Kung Fu uit te spelen op een C64 én ik even gespeeld met een Phillips P2000T. Mijn neven hebben Commander Keen gespeeld. Op een XT met een CGA scherm.
Het was in ieder geval weer een geslaagde dag!
Het museum gedeelte was grotendeels hetzelfde gebleven. Dus een stukje historie met daarin meerdere systemen om op te kunnen spelen. De arcadehal was wel echt veranderd. Niet alles stond meer op dezelfde plek en er waren een aantal nieuwe machines. Het is moeilijk om dan precies te pin pointen wat er nieuw is, maar twee veel bespeelde nieuwe dingen waren de Indy 500 en Sega Outrunners duo cabs. Mijn vader en ik hadden ook veel plezier met een oud William’s basketbal spel. Geheel mechanisch proberen ballen te lanceren en in het netje te laten landen. Ook de pinball kamer was bij mijn familie erg in trek. En Daytona USA is ook een geliefde kast. Dit keer vond ik wel wat meer ‘probleempjes’. Zo deed bijvoorbeeld de high punch knop het niet van de Mortal Kombat kast. En toen ik op zoek was naar Donkey Kong, bleek deze buiten werking. Ik probeerde Lady Bug te spelen op een ColecoVision, maar de controller werkte niet al te best.
Dit keer heb ik sowieso ook meer tijd door gebracht in het museum gedeelte. Even herinneringen opgehaald met SimCity 2000, geprobeerd Yie Ar Kung Fu uit te spelen op een C64 én ik even gespeeld met een Phillips P2000T. Mijn neven hebben Commander Keen gespeeld. Op een XT met een CGA scherm.
Het was in ieder geval weer een geslaagde dag!
- Pius
Bericht
Mooi om te horen. Volgende keer probeer ik er weer bij te zijn!
"If it's not fun, why bother?"
- kingoftherain
Bericht 
Wooloo = love, Wooloo = life
De groep was wat kleiner dan de vorige keer, maar zeker wel gezellig. Ik vind het sowieso erg leuk om naar deze dagen te gaan, want we wonen behoorlijk verspreid over het land en normaal gesproken zie je elkaar niet zo gauw. Lekker een beetje bijpraten, met of tegen elkaar gamen en soms nog nieuwe mensen ontmoeten. De uren vlogen weer voorbij, want opeens was het alweer sluitingstijd. Helaas, maar wel weer een geweldige dag gehad. Ik had deze keer maar een paar foto's genomen. Het museum had ik vorig jaar al bijna volledig op plaat gezet en mocht je dat nog willen zien, dan kan dat in deze aankopenpost.
Arjen en Tristan hebben elkaar behoorlijk op de huid gezeten tijdens een paar potjes Outrunners.

Familie Oldschool in hun element.

Tussen de bedrijven door was er zelfs nog tijd voor een heuse introductiecursus Basic.

Er is één kamertje met een paar flipperkasten en zeker later op de dag staat die goed vol. Ik speel het zelf bijna nooit, maar deze deelnemers hebben toch lekker een paar balletjes geschoten.

Ik heb natuurlijk weer een aantal potjes Shaolin's Road gespeeld, een game die ik nog kende van een camping vroeger. De scores met de initialen "AAA" en "A.A" zijn ook van mij.

Ik heb er geen foto's van, maar ik heb sowieso ook nog een paar keer Paramore's Misery Business gespeeld op Guitar Hero: World Tour.
Dennis, hartstikke bedankt vor het organiseren!

Arjen en Tristan hebben elkaar behoorlijk op de huid gezeten tijdens een paar potjes Outrunners.

Familie Oldschool in hun element.

Tussen de bedrijven door was er zelfs nog tijd voor een heuse introductiecursus Basic.

Er is één kamertje met een paar flipperkasten en zeker later op de dag staat die goed vol. Ik speel het zelf bijna nooit, maar deze deelnemers hebben toch lekker een paar balletjes geschoten.

Ik heb natuurlijk weer een aantal potjes Shaolin's Road gespeeld, een game die ik nog kende van een camping vroeger. De scores met de initialen "AAA" en "A.A" zijn ook van mij.

Ik heb er geen foto's van, maar ik heb sowieso ook nog een paar keer Paramore's Misery Business gespeeld op Guitar Hero: World Tour.
Dennis, hartstikke bedankt vor het organiseren!
Wooloo = love, Wooloo = life
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Leuke foto’s Rob!
Ik kan bevestigen dat Rob guitar hero heeft gespeeld
. Ik kan overigens ook bevestigen dat Rob gek is!
Ik kan bevestigen dat Rob guitar hero heeft gespeeld
- kingoftherain
- Mark
Bericht
Mooi dat jullie het weer naar jullie zin gehad hebben mannen. Mocht de Zoetermeerse editie weer eens langskomen stap ik weer op de fiets.
- Fing3r
Bericht
Volgende keer kom ik ook weer naar Zwolle! Erg jammer dat ik deze gemist heb 
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020

Bericht
Erg leuke foto's! Op naar de voglende die we weer in Nederland doen