Welke games speel je momenteel?
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020

Bericht
Re: Welke games speel je momenteel?
Ik vind het verhaal van SH f juist er uit springen. Beter dan SH2 zelfs. Interessant themas behoorlijke mind fuck. Alles lekker verstopt wat het mysterieus maakt. Jacobs Ladder niveau. Ik zag het zelf tot 2x toe niet aankomen. Mijn enige minpunten zijn het ontbreken van een statische camera en tegelijkertijd vind ik de omgeving zelf te statisch. Maar wel stukken beter dan de remake van vorig jaar voor mij.
Bericht
voor de eerste keer dan eindelijk Super Mario 64 aan het spelen op de Switch...
ik probeer Mario spellen altijd 100% te doen, dus hier ook het geval.
ben momenteel net met "course 7 Lethal Lava Land" begonnen.
en heb alles tot dus toe.
als er iets is om (momenteel) over te klagen zou ik het volgende noemen:
- de camera....... ik had al begrepen dat deze erg vervelend is,
maar je weet pas hoe erg als je het zelf speelt.
- "ground pound" and "long jump" zijn vrijwel de zelfde knoppen combinatie,
als je de een wilt doen, doet ie vaak de ander en vice versa.....
- nogmaals de camera, alleen hier met name het punt dat soms als je een heuveltje wilt oplopen,
dat Mario opeens stil blijft staan en de camera omhoog gaat.....
- en dit zal vast mijn eigen gebrek met ervaring van dit spel zijn,
maar de "wing cap" is echt ontzettend irritant met de controls.
- "wall jumping" is ook niet bepaald makkelijk.
in "Hazy Maze Cave" is er bijv. een ster waar je alleen bij kan met een dubbele wall jump,
die mij zeker flink wat moeite koste.
90 van de 100 keer doe je een enkele wall jump en knalt Mario tegen de andere muur aan,
of schop je alleen de muur en verder niks........
- honorable mention: het konijn in de kelder
veel te krappe ruimte om die daar te vangen, en als je op het konijn af wilt springen,
doe je meestal of een normale sprong of je knalt tegen de muur aan,
soms denk je het konijn te hebben, maar nope.... je hebt de "vast houden" knop niet juist ingedrukt,
konijn weer weg....... en dan moet je em ook nog eens 2 keer vangen..........aargh.....
als er iets is om (momenteel) over te klagen zou ik het volgende noemen:
- de camera....... ik had al begrepen dat deze erg vervelend is,
maar je weet pas hoe erg als je het zelf speelt.
- "ground pound" and "long jump" zijn vrijwel de zelfde knoppen combinatie,
als je de een wilt doen, doet ie vaak de ander en vice versa.....
- nogmaals de camera, alleen hier met name het punt dat soms als je een heuveltje wilt oplopen,
dat Mario opeens stil blijft staan en de camera omhoog gaat.....
- en dit zal vast mijn eigen gebrek met ervaring van dit spel zijn,
maar de "wing cap" is echt ontzettend irritant met de controls.
- "wall jumping" is ook niet bepaald makkelijk.
in "Hazy Maze Cave" is er bijv. een ster waar je alleen bij kan met een dubbele wall jump,
die mij zeker flink wat moeite koste.
90 van de 100 keer doe je een enkele wall jump en knalt Mario tegen de andere muur aan,
of schop je alleen de muur en verder niks........
- honorable mention: het konijn in de kelder
veel te krappe ruimte om die daar te vangen, en als je op het konijn af wilt springen,
doe je meestal of een normale sprong of je knalt tegen de muur aan,
soms denk je het konijn te hebben, maar nope.... je hebt de "vast houden" knop niet juist ingedrukt,
konijn weer weg....... en dan moet je em ook nog eens 2 keer vangen..........aargh.....
- KillingRaptor
Bericht
Shadow Generations is erg gaaf ja! Was ook heel aangenaam verrast door die. Sonic Generations vond ik vroeger op de 360 heel tof maar die is toch minder goed verouderd. En inderdaad, vooral de 2D levels. De 3D levels zijn veel toffer in die.
Bericht
Alle ergernissen die je opnoemt maakt mij dat ik de game weer wil spelen. Geen enkele 3D Mario game is zo leuk als 64. Ik speel nog geregeld fangemaakte Super Mario 64 games. Eeuwig zonde dat er nooit een Super Mario 64-2 is geweest.somebody28 schreef: ↑17 okt 2025, 20:32voor de eerste keer dan eindelijk Super Mario 64 aan het spelen op de Switch...
- Apenheul
- Beheerder

- Contacteer:
Bericht 
Ik zou willen dat ik Mega Man Battle Network eerder ontdekt had, want dit past eigenlijk heel goed in mijn straatje. Ik wist destiijds alleen niet dat Battle Network eigenlijk een RPG serie was in de wereld van Mega Man, waarin veel typische vijanden met hun bekende gedragspatronen voorbij komen en natuurlijk ook de robots.
In plaats van action platformers zijn de Battle Network games RPGs met de vibes van een Level-5 game (denk: Yokai Watch, Inazuma Eleven). Je hebt een dorp vol NPCs en plekken waar je naar toe kan, maar de belangrijkste omgeving is in feite cyberspace; hierin is het dungeon crawlen en battlen geblazen. Good stuff, en mooi om naast Donkey Kong Bananza te spelen.

Ik zou willen dat ik Mega Man Battle Network eerder ontdekt had, want dit past eigenlijk heel goed in mijn straatje. Ik wist destiijds alleen niet dat Battle Network eigenlijk een RPG serie was in de wereld van Mega Man, waarin veel typische vijanden met hun bekende gedragspatronen voorbij komen en natuurlijk ook de robots.
In plaats van action platformers zijn de Battle Network games RPGs met de vibes van een Level-5 game (denk: Yokai Watch, Inazuma Eleven). Je hebt een dorp vol NPCs en plekken waar je naar toe kan, maar de belangrijkste omgeving is in feite cyberspace; hierin is het dungeon crawlen en battlen geblazen. Good stuff, en mooi om naast Donkey Kong Bananza te spelen.
- Pius
Bericht
Sent from my A059P using Tapatalk
De Mega man battle network games zijn inderdaad fantastisch. Voor mij klikt het veel beter dan de Main Line Mega man games.Apenheul schreef:
Sent from my A059P using Tapatalk
"Come back when you can put up a fight."
- toejam
Bericht
Ja die zijn geweldig. Die chips die je verzamelt geven het net genoeg diepgang zonder te verzanden in eindeloze menu's. Ik heb alleen de eerste twee gespeeld, en de eerste twee keer met dank aan Kunstschilder begin vorig jaar.Apenheul schreef: ↑01 nov 2025, 23:37Ik zou willen dat ik Mega Man Battle Network eerder ontdekt had, want dit past eigenlijk heel goed in mijn straatje. Ik wist destiijds alleen niet dat Battle Network eigenlijk een RPG serie was in de wereld van Mega Man, waarin veel typische vijanden met hun bekende gedragspatronen voorbij komen en natuurlijk ook de robots.
Professional dabbler
- toejam
Bericht
Heb via Kickstarter ooit met dank aan Mike de Last Ninja collection alsnog gesteund, dit is mijn jeugd.

En nou is vorige week de Steamcode verzonden. Helaas zitten er toch wel wat problemen in, voornaamste is dat er een redelijk stuk van het scherm mist. Na ja, na een uurtje spelen was toch al de conclusie dat ik vooral System 3 een warm hart toedraag en deze collectie meer een hebbedingetje voor in de kast is dan iets wat echt wat toevoegt.

En nou is vorige week de Steamcode verzonden. Helaas zitten er toch wel wat problemen in, voornaamste is dat er een redelijk stuk van het scherm mist. Na ja, na een uurtje spelen was toch al de conclusie dat ik vooral System 3 een warm hart toedraag en deze collectie meer een hebbedingetje voor in de kast is dan iets wat echt wat toevoegt.
Professional dabbler
- Apenheul
- Beheerder

- Contacteer: