Ik hoop met je mee. Zelf zal ik 'm voor de PS5 aanschaffen, maar die game key cards mogen van mij vertrekken.
Welke games speel je momenteel?
- kingoftherain
Bericht

Wooloo = love, Wooloo = life
Re: Welke games speel je momenteel?
- KillingRaptor
Bericht
Game key cards mogen lekker wegblijven inderdaad. Is Silksong ook op Switch 1? Daar heb je wel meer kans op een normale fysieke release. Eventueel met een gratis upgrade voor Switch 2 versie.
- kingoftherain
Bericht

Komt inderdaad ook op de Switch uit, dus als daar ooit een fysieke versie voor komt, dan heb je in ieder geval het hele spel op een kaartje.KillingRaptor schreef: ↑02 sep 2025, 20:24Game key cards mogen lekker wegblijven inderdaad. Is Silksong ook op Switch 1? Daar heb je wel meer kans op een normale fysieke release. Eventueel met een gratis upgrade voor Switch 2 versie.
Bericht
Breath of Fire IV
Eerste kennismaking met de franchise, ik ben heel benieuwd. Sfeer en gameplay zijn in ieder geval goed.
Eerste kennismaking met de franchise, ik ben heel benieuwd. Sfeer en gameplay zijn in ieder geval goed.
Bericht
De combat is fenomenaal. Zodra de enemy variatie toeneemt, en ze sterker worden is het echt genieten. Zeker als je alle skills hebt gekocht. Ik weet inmiddels alle enders en wanneer ik ze wil doen, bijv. de 3x light, heavy attack voor Armor, of de Knee>Superkick etc. Daarna doe ik vaak de light, roll, heavy voor de finisher slash of een juggle met rising strike om execution bar te vullen maar je kunt ook een combo eindigen met die kunai throw. Als de armor er af is moet je focusen op finisher attack, kunai of de rising strike. Die increasen allemaal de execution bar enorm. Het coolste is natuurlijk om meerdere enemies in die state te krijgen voor dat je afdrukt. Levert ook meeste coins en health op.
Ik vind de moves, de impact, de animaties echt geweldig. Je kunt deze Joe Musashi zo in een beat em up plaatsen. Daar komt ook mijn kritiek. Ik vind de combat zo goed, dat het jammer is dat er ook zoveel metroidvania en gimmicks zijn. Het platformen zit goed in elkaar en vereist skill, maar het is niet super strak. Net als het level design omdat het natuurlijk mazes zijn. Het is wat onsamenhangend zoals iedere metroidvania. Hierdoor ook wat pacing issues die Ragebound niet had. Maar toch is Shinobi een van de beste games van het jaar, hij is goedkoop en heb er al zeker 12 uur ingestoken. Ik denk ook dat ik hem beter vind dan Ragebound, meer diepgang en meer replay value. Het is een wat completere package.
Dus ja aan de ene kant een full beat em up Shinobi met deze mechanics (of een DLC pack), of terug naar de basics een lekker gefocuste platformgame zoals Revenge en 3. Maar ben vooral blij dat deze franchise terug is. Ik krijg ergens ook wel weer trek in Strider 2014, die ik later erg goed vond.
Ik heb de game weer opgepakt sinds gisteren en ben in de Kaiju met tot nu toe alle levels 100%. Dit is denk ik het eerste klotelevel. Ik vond zelfs de Desert en het Lab vermakelijk en die had ik in 1 sitting full cleared.KillingRaptor schreef: ↑31 aug 2025, 18:33Wat die executione states betreft, ik had dat ook in het begin maar nu weet ik wel ongeveer wanneer ik die kan uitvoeren op de meeste vijanden. Ik verwerk ze zelfs al in mijn combo's. Die gevechten voelen zo goed aan.RobertKR schreef: ↑31 aug 2025, 17:10De combat is gaaf, maar te makkelijk waardoor enemies meestal al dood zijn voordat je een execution kunt uitvoeren. De Kunai zijn schaars maar wel heel sterk (2 Kunai zetten enemies in execution state), echter vind ik het moeilijk om drones etc met Kunai te raken. Dit voelt anders aan dan de oudjes. Er mist ook een block, dus projectiles kunnen vervelend zijn, zeker als je ook voorgronden en effecten hebt.
En je kan extra kunai krijgen in kisten enzo, ik heb er nu 20 of 25. En met executions vullen ze ook best snel bij, ik zit haast nooit meer zonder. Waar zit je nu al in de game? Ik zit in de vierde zone en heb daar net het eerste level uitgespeeld (de woestijn).
De combat is fenomenaal. Zodra de enemy variatie toeneemt, en ze sterker worden is het echt genieten. Zeker als je alle skills hebt gekocht. Ik weet inmiddels alle enders en wanneer ik ze wil doen, bijv. de 3x light, heavy attack voor Armor, of de Knee>Superkick etc. Daarna doe ik vaak de light, roll, heavy voor de finisher slash of een juggle met rising strike om execution bar te vullen maar je kunt ook een combo eindigen met die kunai throw. Als de armor er af is moet je focusen op finisher attack, kunai of de rising strike. Die increasen allemaal de execution bar enorm. Het coolste is natuurlijk om meerdere enemies in die state te krijgen voor dat je afdrukt. Levert ook meeste coins en health op.
Ik vind de moves, de impact, de animaties echt geweldig. Je kunt deze Joe Musashi zo in een beat em up plaatsen. Daar komt ook mijn kritiek. Ik vind de combat zo goed, dat het jammer is dat er ook zoveel metroidvania en gimmicks zijn. Het platformen zit goed in elkaar en vereist skill, maar het is niet super strak. Net als het level design omdat het natuurlijk mazes zijn. Het is wat onsamenhangend zoals iedere metroidvania. Hierdoor ook wat pacing issues die Ragebound niet had. Maar toch is Shinobi een van de beste games van het jaar, hij is goedkoop en heb er al zeker 12 uur ingestoken. Ik denk ook dat ik hem beter vind dan Ragebound, meer diepgang en meer replay value. Het is een wat completere package.
Dus ja aan de ene kant een full beat em up Shinobi met deze mechanics (of een DLC pack), of terug naar de basics een lekker gefocuste platformgame zoals Revenge en 3. Maar ben vooral blij dat deze franchise terug is. Ik krijg ergens ook wel weer trek in Strider 2014, die ik later erg goed vond.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht 
Vandaag aan Live a Live begonnen. Nu SMTV eindelijk uitgespeeld is, eindelijk tijd voor een andere game!

Vandaag aan Live a Live begonnen. Nu SMTV eindelijk uitgespeeld is, eindelijk tijd voor een andere game!
- Apenheul
- Beheerder

- Contacteer:
- Fing3r
Bericht
Live a Live is awesome! Ik heb hem een jaar of drie geleden uitgespeeld en heb er ook echt van genoten, veel plezier!
Bericht
Shinobi uitgespeeld, 100% met alle rifts en hidden boss clear.
Hele leuke game, maar 0 replay waarde als je alles hebt gevonden. Zoals zo'n beetje de meeste metroidvanias, waar dit een lite versie van is.
In classic Shinobi heb je geen onderbrekingen, je had een heel strak level design met moeilijke enemy placements. En je had een score systeem. Revenge kan ik oneindig overnieuw spelen. Ik speel hem eigenlijk wel een paar x per jaar uit, de laatste keer probeerde ik secret bonusen te krijgen. Als je chapter 1 en 2 haalde met 100k punten of meer, had je een grotere lifebar. Wie wist dit? Er zaten ontzettend veel easter eggs in die game.
Maar goed AoV. Supervette game maar speel je hem uit en laad je een level overnieuw in via Arcade mode dan zie je hoe gebrekkig het is ten opzichte van de classics. Levels hebben geen uitdaging, ze hebben constante cutscenes die deuren en levers showen, je dashed vaak door een lege ruimte heen, en weer opnieuw objecten zoeken om een deurtje te openen gaat na de 1e keer vervelen want je hebt het allemaal al eerder geopend en alle secrets heb je ook al.
Er is dus geen replay value. Maar goed, ik heb er wel een uur of 15 van genoten. De combat is geweldig (helaas is er geen arena mode, de levels zijn te saai om de combat in op te zoeken, en de moeilijkste gevechten zijn maar 1x). Dikke aanrader dus wel, maar verwacht geen 90's replay value of grote uitdaging.
Hele leuke game, maar 0 replay waarde als je alles hebt gevonden. Zoals zo'n beetje de meeste metroidvanias, waar dit een lite versie van is.
In classic Shinobi heb je geen onderbrekingen, je had een heel strak level design met moeilijke enemy placements. En je had een score systeem. Revenge kan ik oneindig overnieuw spelen. Ik speel hem eigenlijk wel een paar x per jaar uit, de laatste keer probeerde ik secret bonusen te krijgen. Als je chapter 1 en 2 haalde met 100k punten of meer, had je een grotere lifebar. Wie wist dit? Er zaten ontzettend veel easter eggs in die game.
Maar goed AoV. Supervette game maar speel je hem uit en laad je een level overnieuw in via Arcade mode dan zie je hoe gebrekkig het is ten opzichte van de classics. Levels hebben geen uitdaging, ze hebben constante cutscenes die deuren en levers showen, je dashed vaak door een lege ruimte heen, en weer opnieuw objecten zoeken om een deurtje te openen gaat na de 1e keer vervelen want je hebt het allemaal al eerder geopend en alle secrets heb je ook al.
Er is dus geen replay value. Maar goed, ik heb er wel een uur of 15 van genoten. De combat is geweldig (helaas is er geen arena mode, de levels zijn te saai om de combat in op te zoeken, en de moeilijkste gevechten zijn maar 1x). Dikke aanrader dus wel, maar verwacht geen 90's replay value of grote uitdaging.
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020

Bericht
Ik ben nog steeds niet met AoV begonnen. In plaats daarvan heb ik Shinobi PS2 eerst opgestart. Ik ben echt verbaasd hoe erg die mij aantrekt. ZIt echt goede uitdaging in. Niks geen checkpoints. Toch eindigt elke val in een afgrond direct naar: gelijk nog een keer proberen want dit moet ik kunnen. Lekker liniaar ook. Daar houd ik wel van. En door het rank systeem juist erg herspeelbaar de levels. Erg goede conversie van de classics naar 3d. Jammer dat deze zo werdt vergeleken met God of War en Devil May Cry. Want het is echt heel wat anders.
- Apenheul
- Beheerder

- Contacteer:
Bericht
Mijn tweede playthrough van Hollow Night heeft mij de game doen her-evalueren. Ik denk dat dit voor mij de beste 2D Metriodvania is, dat besefte ik me toen ik de 'delicate flower' missie deed, en bewondering kreeg voor het level design. Wat een mooie sfeer.
1. Hollow Knight
2. Super Metroid
3. Castlevania Dawn of Sorrow
4. Castlevania Symphony of the Night
5. Ori and the Blind Forest
...
1. Hollow Knight
2. Super Metroid
3. Castlevania Dawn of Sorrow
4. Castlevania Symphony of the Night
5. Ori and the Blind Forest
...
- synergy
- Winnaar Gameroom Award 2018

Bericht
Niemand nog aan de Silksong?

Ik zit er 7 uurtjes in en het is weer genieten.

Ik zit er 7 uurtjes in en het is weer genieten.
- KillingRaptor
Bericht
Nee ik nog niet. Ik wacht liever op de onvermijdelijke fysieke release.
- Fing3r
Bericht
Ik ben ook al een paar uurtjes bezig, maar het was wel even wennen hoor. Hornet bestuurd toch echt wel anders dan The Knight. Ik ben op een gegeven moment wel een beetje verkeerd gegaan waardoor ik moeite had om verder te komen. Maar nu gaan we weer lekker verder. Ik speel hem nu nog alleen op de Steamdeck omdat ik op de game pc nog midden in Clair Obscure zit dus het gaat nog niet heel erg snel.
Bericht
Super Castlevania IV
Uitgespeeld op de PS5. Een absolute classic, en wordt gezien als te makkelijk. Niet helemaal mee eens. Is ie makkelijker dan de NES games en Megadrive? ja. Maar nog steeds zou ik dit geen cakewalk willen noemen. Er zitten echt wel wat lastige sections in en die boss marathon in het laatste level was ook tricky.
Daarna heb ik Rondo opgestart. Wauw.. dit zal denk ik altijd de beste blijven. De gameplay, art, muziek zijn alllemaal top top. Heb eveneens de Advance Collection gekocht (10 bucks momenteel), en ik vind Vampire's Kiss toch ook wel tof. Het is een aftreksel van Rondo en minder goed dan IV maar voor SNES begrippen wel super goede graphics en effecten. Die Advance games zelf zijn wel aardig, vooral die laatste. Die 2e had belachelijk slechte muziek kwaliteit (8-bit style) en daardoor kwam ik er destijds niet doorheen. Die 1e, Circle of the Moon, speelt vrij... anders.
Nu nog wachten op een Dominus collection sale. Die DS games vond ik toen ook goed.
Uitgespeeld op de PS5. Een absolute classic, en wordt gezien als te makkelijk. Niet helemaal mee eens. Is ie makkelijker dan de NES games en Megadrive? ja. Maar nog steeds zou ik dit geen cakewalk willen noemen. Er zitten echt wel wat lastige sections in en die boss marathon in het laatste level was ook tricky.
Daarna heb ik Rondo opgestart. Wauw.. dit zal denk ik altijd de beste blijven. De gameplay, art, muziek zijn alllemaal top top. Heb eveneens de Advance Collection gekocht (10 bucks momenteel), en ik vind Vampire's Kiss toch ook wel tof. Het is een aftreksel van Rondo en minder goed dan IV maar voor SNES begrippen wel super goede graphics en effecten. Die Advance games zelf zijn wel aardig, vooral die laatste. Die 2e had belachelijk slechte muziek kwaliteit (8-bit style) en daardoor kwam ik er destijds niet doorheen. Die 1e, Circle of the Moon, speelt vrij... anders.
Nu nog wachten op een Dominus collection sale. Die DS games vond ik toen ook goed.
- Dynamike
- Beheerder

- Contacteer:
Bericht
Pipistrello and the Cursed Yoyo
Ik kende deze game niet, totdat Koekiemonster laatst met deze titel aankwam. Omdat ik geen idee had, maar het er wel tof uit zag, had ik op Steam de demo gedownload en die even gespeeld. En; tof! Omdat de game ook fysiek uit is gekomen heb ik die, net als Koekiemonster, bij Play Asia besteld. En die kwam afgelopen week binnen dus kon ik beginnen.

Het is een Yoyovania. En dan weten wij als BBers natuurlijk genoeg over wat voor soort game dit is. Een pittige game. Dat is het ook. Want dit is tot op heden voor mij geen game die ik achterover hangende op de bank kan spelen. Er zitten echt wel momenten in van geconcentreerd platformen en boss fights aangaan. Voor het bedrag van 20 euro (digitaal) is dit zeker een aanrader. Of fysiek voor een euro of 35.
Ik kende deze game niet, totdat Koekiemonster laatst met deze titel aankwam. Omdat ik geen idee had, maar het er wel tof uit zag, had ik op Steam de demo gedownload en die even gespeeld. En; tof! Omdat de game ook fysiek uit is gekomen heb ik die, net als Koekiemonster, bij Play Asia besteld. En die kwam afgelopen week binnen dus kon ik beginnen.

Het is een Yoyovania. En dan weten wij als BBers natuurlijk genoeg over wat voor soort game dit is. Een pittige game. Dat is het ook. Want dit is tot op heden voor mij geen game die ik achterover hangende op de bank kan spelen. Er zitten echt wel momenten in van geconcentreerd platformen en boss fights aangaan. Voor het bedrag van 20 euro (digitaal) is dit zeker een aanrader. Of fysiek voor een euro of 35.
- Fing3r
Bericht
Lijkt mij ook wel een leuke game, heb hem aan mij wishlist toegevoegd!
Bericht
Final Fantasy Tactics
Ik ben in Chapter 2 heb geen seconde spijt van deze hoewel prijzige aankoop. De game is gewoon extreem goed, de beste Strategy RPG ooit. En dit is de beste versie. Er is VA toegevoegd, die van hoge kwaliteit is. Er zijn talloze improvements gedaan om de game beter speelbaar te maken, zo zijn de random encounters nu optioneel. Al wil je ze hier en daar wel doen om jobs te levelen. En kun je fast forwarden met R1. Je wilt deze upgrades, al wist je dat toendertijd niet.
Een geweldig verhaal over politieke ambitiies, broederschap, verraad en allerlei intriges die daar mee samen gaan. De VA tilt het naar een nog hoger level. Verslaving ligt op de loer, nog even een battle doen? Ach waarom niet. Het worden er dan al gauw 5. Wat hem beter maakt dan Tactics Ogre is de diepere gameplay met meer classes en variaties. En het verhaal is nog wat beter.
Ik ben in Chapter 2 heb geen seconde spijt van deze hoewel prijzige aankoop. De game is gewoon extreem goed, de beste Strategy RPG ooit. En dit is de beste versie. Er is VA toegevoegd, die van hoge kwaliteit is. Er zijn talloze improvements gedaan om de game beter speelbaar te maken, zo zijn de random encounters nu optioneel. Al wil je ze hier en daar wel doen om jobs te levelen. En kun je fast forwarden met R1. Je wilt deze upgrades, al wist je dat toendertijd niet.
Een geweldig verhaal over politieke ambitiies, broederschap, verraad en allerlei intriges die daar mee samen gaan. De VA tilt het naar een nog hoger level. Verslaving ligt op de loer, nog even een battle doen? Ach waarom niet. Het worden er dan al gauw 5. Wat hem beter maakt dan Tactics Ogre is de diepere gameplay met meer classes en variaties. En het verhaal is nog wat beter.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Zelf aardig opgeschoten met Live A Live, daarnaar wordt het denk ik Triangle Strategy of Monster Hunter Stories 2.
Goed om te lezen. Deze komt hier wel een keer in huis. Voorlopig heb ik nog wel wat te spelen, hopelijk tegen de tijd dat ik hem ga willen hebben, is hij wat goedkoper geworden.RobertKR schreef: ↑01 okt 2025, 19:04Final Fantasy Tactics
Zelf aardig opgeschoten met Live A Live, daarnaar wordt het denk ik Triangle Strategy of Monster Hunter Stories 2.
- Fing3r
Bericht
Ik ben nog steeds lekker bezig in Silksong, ondanks dat het een pittige game is geniet ik ontzettend van het spel! Als je dood gaat is het eigenlijk ook altijd je eigen schuld, je bent te haastig, je timing is niet goed of je bent gewoon nog niet goed genoeg. Maar als alles op zijn plek valt voel je je weer oppermachtig. Ik zit nu zo'n twintig uur in de game en er is nog steeds zoveel te ontdekken! 
Daarnaast ook nog bezig met Far Cry 5, ondanks dat ik mij er mee vermaak begin ik zo langzamerhand de sleur er wel in te komen. Het einde begint gelukkig te naderen en het speelt verder wel lekker weg dus we spelen hem wel uit, al ben ik dan voorlopig ook wel weer klaar met de Ubisoft saus.
Daarnaast ook nog bezig met Far Cry 5, ondanks dat ik mij er mee vermaak begin ik zo langzamerhand de sleur er wel in te komen. Het einde begint gelukkig te naderen en het speelt verder wel lekker weg dus we spelen hem wel uit, al ben ik dan voorlopig ook wel weer klaar met de Ubisoft saus.
- Apenheul
- Beheerder

- Contacteer:
Bericht
Deep Rock Galactic is een blijvertje. Inmiddels speel ik het spel meerdere avonden per week met collega en vrienden. Het scratcht dezelfde itchvoor mij als Monster Hunter vroeger deed toen ik nog vele uren online speelde. Na meer dan 20 uur betrap ik mezelf ook regelmatig op overmoed, wat dan meestal in een mislukte missie eindigt. Gelukkig krijg je, net zoals bij Monster Hunter, nog wel een kleine beloning voor je inspanning ook wanneer je de missie niet haalt. Er valt ook een hoop te unlocken in het spel, sowieso kun je character(s) speccen met skill-points, je wapens speccen met resources, en ongeveer alles helemaal customizen door bepaalde doelen te bereiken in het spel. Dit houdt het spel lang fris, iets waar Sea of Thieves bijvoorbeeld niet zo goed in was.
Bericht
Rock and stone!Apenheul schreef: ↑03 okt 2025, 15:52Deep Rock Galactic is een blijvertje. Inmiddels speel ik het spel meerdere avonden per week met collega en vrienden. Het scratcht dezelfde itchvoor mij als Monster Hunter vroeger deed toen ik nog vele uren online speelde. Na meer dan 20 uur betrap ik mezelf ook regelmatig op overmoed, wat dan meestal in een mislukte missie eindigt. Gelukkig krijg je, net zoals bij Monster Hunter, nog wel een kleine beloning voor je inspanning ook wanneer je de missie niet haalt. Er valt ook een hoop te unlocken in het spel, sowieso kun je character(s) speccen met skill-points, je wapens speccen met resources, en ongeveer alles helemaal customizen door bepaalde doelen te bereiken in het spel. Dit houdt het spel lang fris, iets waar Sea of Thieves bijvoorbeeld niet zo goed in was.
- Apenheul
- Beheerder

- Contacteer:
Bericht 
Eergisteren heb ik een begin gemaakt aan Sigil, de expansion die zich afspeelt tussen het verhaal van Doom 1 en Doom 2, en die ontwikkeld werd door John Romero. Arjen was hier positief over en ik begrijp ook wel waarom. Meteen vielen me drie dingen op:
1) de sfeer van de levels is erg intens, het voelt erg beklemmend;
2) levels hebben veel puzzelelementen waardoor je goed op de omgeving moet letten, soms moet je op verstopte symbolen schieten voordat je doorgang vindt;
3) de moeilijkheidsgraad ligt tamelijk hoog, vaak wordt je verrast door vijanden in smalle donkere ruimten, of moet je manouvreren over smalle padden terwijl je aanvallen ontwijkt.
En die combinatie is even wennen, maar het zorgt er wel voor dat je elk level heel goed leert kennen en blijft herinneren.

Eergisteren heb ik een begin gemaakt aan Sigil, de expansion die zich afspeelt tussen het verhaal van Doom 1 en Doom 2, en die ontwikkeld werd door John Romero. Arjen was hier positief over en ik begrijp ook wel waarom. Meteen vielen me drie dingen op:
1) de sfeer van de levels is erg intens, het voelt erg beklemmend;
2) levels hebben veel puzzelelementen waardoor je goed op de omgeving moet letten, soms moet je op verstopte symbolen schieten voordat je doorgang vindt;
3) de moeilijkheidsgraad ligt tamelijk hoog, vaak wordt je verrast door vijanden in smalle donkere ruimten, of moet je manouvreren over smalle padden terwijl je aanvallen ontwijkt.
En die combinatie is even wennen, maar het zorgt er wel voor dat je elk level heel goed leert kennen en blijft herinneren.
Bericht
Silent Hill F
B-horror zoals op de PS2, maar niet op hetzelfde niveau. Verhaal is vrij zwak en qua sfeer blijft het eerste half uur mij het meeste bij, helaas als je een wapen hebt wordt de combat irritant.
Sonic Generations
Leuke sfeer, maar vind de gameplay maar matig. De 2d-levels zijn erg zwak. Verhaallijn uitgespeeld.
Sonic x Shadow Generations
Dit is hoog niveau moderne Sonic. Erg leuk. Benieuwd naar de rest.
B-horror zoals op de PS2, maar niet op hetzelfde niveau. Verhaal is vrij zwak en qua sfeer blijft het eerste half uur mij het meeste bij, helaas als je een wapen hebt wordt de combat irritant.
Sonic Generations
Leuke sfeer, maar vind de gameplay maar matig. De 2d-levels zijn erg zwak. Verhaallijn uitgespeeld.
Sonic x Shadow Generations
Dit is hoog niveau moderne Sonic. Erg leuk. Benieuwd naar de rest.
Laatst gewijzigd door Zach op 17 okt 2025, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.