Beste,
Ik ben op zoek naar ervaringen met het plakken van rug labels op N64- en SNES-cartridges. CIB is mij te duur om te verzamelen, maar ik zou toch graag overzicht in mijn collectie willen.
Op Etsy en Reddit zie ik genoeg moois voorbij komen, maar ik heb het nog nooit in het echt bij iemand gezien.
Rug labels N64/SNES cartridges
- EarlyUp
- Marktplaats ID: 0
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Re: Rug labels N64/SNES cartridges
Hoi!
Ik vind persoonlijk wel mooi wat deze gast doet in onderstaand filmpje. Mooi alles in dezelfde stijl. Sowieso vind ik de ‘halve’ oplossingen mooier dan wanneer een sticker de hele bovenkant beslaat.
Ik heb het zelf nooit gedaan. Mijn games zitten in alfabetische volgorde in plastic bakken waarin ik ruimte overlaat om te kunnen bladeren.
Ik vind persoonlijk wel mooi wat deze gast doet in onderstaand filmpje. Mooi alles in dezelfde stijl. Sowieso vind ik de ‘halve’ oplossingen mooier dan wanneer een sticker de hele bovenkant beslaat.
Ik heb het zelf nooit gedaan. Mijn games zitten in alfabetische volgorde in plastic bakken waarin ik ruimte overlaat om te kunnen bladeren.
- EarlyUp
- Marktplaats ID: 0
Bericht
Strak. Maar eentonig.
Ik zat meer aan iets als dit te denken.
https://www.etsy.com/nl/listing/2283540 ... 3a2117eeee
Prijs vind ik prima, maar om nog €25 aan verzendkosten te betalen voor een vel stickers spreekt mij tegen.
Prijs vind ik prima, maar om nog €25 aan verzendkosten te betalen voor een vel stickers spreekt mij tegen.
A winner is you.
- KillingRaptor
Bericht 
Ik heb het zo gedaan. Box protectors en dan met een labelmaker de titels geprint en op de protectors gehangen. Zo zijn de carts nog eens beschermd tegen stof en kun je ze makkelijk op elkaar leggen ook.

Ik heb het zo gedaan. Box protectors en dan met een labelmaker de titels geprint en op de protectors gehangen. Zo zijn de carts nog eens beschermd tegen stof en kun je ze makkelijk op elkaar leggen ook.
- Fing3r
Bericht
Persoonlijk zou ik het dan ook gewoon in protectors stoppen en simpele labels erop plakken, goedkoper dan de labels van Etsy en het beschermd je carts ook beter.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Je kunt vast ergens wel een template vinden. Ik doe hetzelfde met de cassettes bandjes hoesjes voor Gameboy games. Die maak ik ook zelf met behulp van een template. Is dat niet iets wat je zou kunnen proberen? En dan gewoon afdrukken op sticker vellen.
Haha, ik hou van strak, dus dat kan kloppen. Vind persoonlijk wat jij laat zien weer te druk. Ieder zijn ding natuurlijk.EarlyUp schreef: ↑04 sep 2025, 13:32Strak. Maar eentonig.
Je kunt vast ergens wel een template vinden. Ik doe hetzelfde met de cassettes bandjes hoesjes voor Gameboy games. Die maak ik ook zelf met behulp van een template. Is dat niet iets wat je zou kunnen proberen? En dan gewoon afdrukken op sticker vellen.
- Mark
Bericht
Ik zou zelf niet zo snel stickers op mijn carts plakken. Deels omdat het op alfabet staat en ik een paar carts herken aan de verkleuring, dus ik weet wel ongeveer wat waar staat. Daarnaast vind je het zelf misschien leuk of mooi, maar als je er ooit eentje in de verkoop doet om weer wat anders te kopen kom je er misschien niet meer vanaf.
- Pius
Bericht
"Ruglabels" is 1 woord. Tot zover mijn inhoudelijke bijdrage.
"If it's not fun, why bother?"
- kingoftherain
Bericht 
Wooloo = love, Wooloo = life
Misschien een idee om zelf doosjes te printen op dun karton, ofzo? Dan van die inlays kopen op The Boxprotectorshop of ergens anders. Lijkt het net echt, maar dan goedkoper. Ik neem aan dat er wel scans van die doosjes ergens op internet te vinden zijn.
Wooloo = love, Wooloo = life