Wow, als je hem binnen hebt wil ik hem wel eens befingeren!
Sent from my Pixel 7a using Tapatalk
Commodore 64 Ultimate
- Dynamike
- Beheerder

- Contacteer:
- OldSchool
- Contacteer:
- Apenheul
- Beheerder

- Contacteer:
- Apenheul
- Beheerder

- Contacteer:
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020

Bericht
Re: Commodore 64 Ultimate
Cool hoor. Het blijft een uniek item. Ik vind het er prachtig uit zien. Als de Amiga ook in deze gold look komt. Misschien dan.
- Apenheul
- Beheerder

- Contacteer:
Bericht
Ik hoop inderdaad ook dat er een Amiga Founder's Edition komt, daar heb ik nog wel meer geld voor over als dat zou gebeuren.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Laat ze het maar niet horen!
Maar ik kan goed geloven dat die plannen er al lang zijn. Eerst afwachten hoe goed de C64 het doet en als dat succesvol is, hoppa, de Amiga er achteraan!
Maar ik kan goed geloven dat die plannen er al lang zijn. Eerst afwachten hoe goed de C64 het doet en als dat succesvol is, hoppa, de Amiga er achteraan!
- arjen1981

Bericht
De Amiga is inderdaad wel "verborgen" aangekondigd hoor, vanaf deze timestap zit Perifractic met Dave Haynie: https://youtu.be/uR5oW7YFqfQ?feature=shared&t=1390 kijk dit segment maar eens uit 
- Dynamike
- Beheerder

- Contacteer:
Bericht
De C64 Ultimate is iets verplaatst met verwachte releasedatum. Eerst stond er oktober 2025, nu is het verwacht november 2025.
Even een stukje gekeken van waar Arjen naar linkte en ik zie ze, als dit allemaal goed gaat, wel een Amiga uitbrengen en daarna een nieuw systeem dat meer kan/krachtiger is, maar ook C64 en Amiga kan spelen. Zoiets zie ik nog wel gebeuren. Die AAA waar die kerel blijkbaar ooit mee bezig was. Alleen moet je dan wel nieuwe games hebben die echt gebruik maken van die nieuwe kracht. En dat zal een lastige worden wellicht. Totdat ze indie's aan board krijgen. Beetje zoals Evercade doet/heeft gedaan. Dan kan het nog wel eens iets worden. Maar het kan ook bankroet betekenen als een nieuwe machine mislukt.
Want dat zette mij wel aan het denken. Nu hebben we deze C64 Ultimate's. Die aardig gaan, maar ik vind het niet storm lopen. Van alle uitgaves zijn er nog meer dan genoeg en allemaal batch1. Misschien daarna een Amiga. Maar... wat dan? Wat moet je daarna gaan doen om het bedrijf vooruit te stuwen. Competitie met Nintendo/Sony/MS kan je niet aangaan. Dat win je niet. Dus moet je het kleiner zoeken, maar dan moet je wel iets hebben dat games heeft. Want anders willen mensen het niet. Dat lijkt me best een lastige.
Even een stukje gekeken van waar Arjen naar linkte en ik zie ze, als dit allemaal goed gaat, wel een Amiga uitbrengen en daarna een nieuw systeem dat meer kan/krachtiger is, maar ook C64 en Amiga kan spelen. Zoiets zie ik nog wel gebeuren. Die AAA waar die kerel blijkbaar ooit mee bezig was. Alleen moet je dan wel nieuwe games hebben die echt gebruik maken van die nieuwe kracht. En dat zal een lastige worden wellicht. Totdat ze indie's aan board krijgen. Beetje zoals Evercade doet/heeft gedaan. Dan kan het nog wel eens iets worden. Maar het kan ook bankroet betekenen als een nieuwe machine mislukt.
Want dat zette mij wel aan het denken. Nu hebben we deze C64 Ultimate's. Die aardig gaan, maar ik vind het niet storm lopen. Van alle uitgaves zijn er nog meer dan genoeg en allemaal batch1. Misschien daarna een Amiga. Maar... wat dan? Wat moet je daarna gaan doen om het bedrijf vooruit te stuwen. Competitie met Nintendo/Sony/MS kan je niet aangaan. Dat win je niet. Dus moet je het kleiner zoeken, maar dan moet je wel iets hebben dat games heeft. Want anders willen mensen het niet. Dat lijkt me best een lastige.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Het hangt er van af of ze in hardware blijven hangen. Evercade brengt wel games, maar alles wat Blaze doet is vooral geënt op het verkopen van hardware. Daarom hebben we nu ook weer die (belachelijke) keychain super micro’s. De cartridges helpen wel natuurlijk, maar daar zit denk ik voor hen niet de grote winst.
Wat je bij Atari ziet, is dat de nieuwe hardware (in dit geval de moderne Atari 2600+) iets vergelijkbaars doet als Commodore. Ze brengen een apparaat voorzien van moderne snufjes, die daarnaast hetzelfde kan wat de originele 2600 ook kan. Net als Evercade komen ze met limited editions en nieuw uitgebrachte spellen. De ace up their sleeve is natuurlijk dat bij het uitbrengen van het apparaat, er al een enorme bestaande library bestaat. En hetzelfde geldt natuurlijk voor Commodore. Ik kijk er enorm naar uit om Atari games te kunnen spelen op een goede manier. Geen gedoe met static of wat dan ook. Gewoon de games op een nagenoeg perfecte manier kunnen spelen. Ik denk dat dat met name de appeal gaat zijn van die Commodore 64 ultimate. De reden dat die apparaten nog niet zijn uitverkocht, ligt denk ik vooral aan de prijs. Een Atari 2600+ had je geloof ik al voor rond de 120€, de goedkoopste Commodore 64 Ultimate ligt op ruim het dubbele. Daarnaast is de originele Atari hardware slechter oud geworden dan de Commodore 64 hardware. Games spelen op een 2600 is altijd gedoe. Ik heb bijvoorbeeld veel last van static beeld. Op de Commodore 64 heb ik hier veel minder last van. Maar dat ben ik, ik denk dat de meerderheid wel een moderne oplossing wil.
Maar goed, de Commodore Mega65 was nóg duurder. Ik geloof dat dat zelfs over de 700€ ging. Commodore heeft nog altijd een grote fanbase. Alleen zijn er voor de Commodore ook al lang veel meer alternatieven. Ik hoor ook mensen zeggen, ook hier, “mooi ding, maar ik heb dit al”.
Ik denk dat het bedrijf zich zal moeten blijven vernieuwen, wil het langdurig sustainable blijven.
Wat je bij Atari ziet, is dat de nieuwe hardware (in dit geval de moderne Atari 2600+) iets vergelijkbaars doet als Commodore. Ze brengen een apparaat voorzien van moderne snufjes, die daarnaast hetzelfde kan wat de originele 2600 ook kan. Net als Evercade komen ze met limited editions en nieuw uitgebrachte spellen. De ace up their sleeve is natuurlijk dat bij het uitbrengen van het apparaat, er al een enorme bestaande library bestaat. En hetzelfde geldt natuurlijk voor Commodore. Ik kijk er enorm naar uit om Atari games te kunnen spelen op een goede manier. Geen gedoe met static of wat dan ook. Gewoon de games op een nagenoeg perfecte manier kunnen spelen. Ik denk dat dat met name de appeal gaat zijn van die Commodore 64 ultimate. De reden dat die apparaten nog niet zijn uitverkocht, ligt denk ik vooral aan de prijs. Een Atari 2600+ had je geloof ik al voor rond de 120€, de goedkoopste Commodore 64 Ultimate ligt op ruim het dubbele. Daarnaast is de originele Atari hardware slechter oud geworden dan de Commodore 64 hardware. Games spelen op een 2600 is altijd gedoe. Ik heb bijvoorbeeld veel last van static beeld. Op de Commodore 64 heb ik hier veel minder last van. Maar dat ben ik, ik denk dat de meerderheid wel een moderne oplossing wil.
Maar goed, de Commodore Mega65 was nóg duurder. Ik geloof dat dat zelfs over de 700€ ging. Commodore heeft nog altijd een grote fanbase. Alleen zijn er voor de Commodore ook al lang veel meer alternatieven. Ik hoor ook mensen zeggen, ook hier, “mooi ding, maar ik heb dit al”.
Ik denk dat het bedrijf zich zal moeten blijven vernieuwen, wil het langdurig sustainable blijven.
- arjen1981

Bericht
Ik volgde het youtube kanaal van Perifractic al even. Ik vond het altijd een leuk concept hoe hij dit samen met zijn vrouw bracht vanuit hun studio. Lekker luchtig. Opeens was het maanden stil en gebeurde er mysterieuze dingen. Daarna was Commodore van Christian Simpson. Ik vind dat echt bijzonder. Maar ik geloof wel in hun bedoeling of het lukt of niet. Wat ik heel erg uit zijn woorden haal is dat hij Commodore een succes wil maken. Het merk Commodore lijkt hij echt wel te plaatsen voor zijn eigen gewin en belangen. Tenminste zo komt het tot mij over. Juist vanuit een grote Community. Mooi fan projecten ook daadwerkelijk als echt Commodore merk naar buiten brengen. Dat is wat je nu al ziet gebeuren.
Fan community's voor retro hardware zijn nu groter dan ooit. Ik denk dat dit het juiste moment is en het hen wel gaat lukken om dit van de grond te krijgen.
Het Youtube kanaal van Perifractic zal de komende jaren wel even op on hold komen te staan
Fan community's voor retro hardware zijn nu groter dan ooit. Ik denk dat dit het juiste moment is en het hen wel gaat lukken om dit van de grond te krijgen.
Het Youtube kanaal van Perifractic zal de komende jaren wel even op on hold komen te staan
- arjen1981

- Apenheul
- Beheerder

- Contacteer:
Bericht
Ik schrok even: * een pakketje van Commodore is bij u bezorgd *.
Het bleek alleen om de joystick te gaan, nu nog wachten op het systeem zelf.
Het bleek alleen om de joystick te gaan, nu nog wachten op het systeem zelf.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Totaal niet relevant voor dit topic, maar ik moest er wel aan denken
. Toch mooi dat je die controller al hebt en dat ze niet wachten tot het in één pakket verstuurd kan worden. Toch een beetje voorpret zo!
Doet me denken aan een kerstmis, lang, lang geleden. Kerst is natuurlijk een feest van tradities. Met kerstavond gingen we altijd naar mijn oma en naar de kerstmis in de kerk in de straat waar ze woonde. Als we dan laat thuis kwamen moesten we wel naar bed, maar niet voor dat we een andere traditie eer aan deden: op kerstavond mochten we altijd al éën cadeautje uitpakken. Ik mocht toen een nieuwe joystick voor de C64 uitpakken. Maar onze breadbin C64 deed het niet bepaald goed meer en werd daardoor eigenlijk niet gebruikt. De volgende ochtend was het feest en mochten we de andere cadeaus uitpakken. De mooiste er van: een gloednieuwe C64C, het model wat ik tot op de dag van vandaag nog steeds gebruik.
Totaal niet relevant voor dit topic, maar ik moest er wel aan denken
- Apenheul
- Beheerder

- Contacteer:
Bericht
Nou, dat gevoel heb ik ook ongeveer, maar dan komt het systeem meer dan een maand later 
- Dynamike
- Beheerder

- Contacteer:
Bericht 
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=68D61BA1 <-- link naar groot
Inmiddels zijn er van alle edities tezamen meer dan 10.000 verkocht. Ergens vind ik dat een enorm aantal. Gezien er een C64 mini is, en een maxi, je op je telefoon C64 kan spelen, PC, NES mini, 1000 en 1 verschillende android handhelds en noem maar op. Aan de andere kant zijn er maar 10.000 op het moment en hoop ik dat het winstgevend genoeg is om er echt een bedrijf mee te bouwen. Want of je dat met 10.000 stuks gaat lukken vraag ik me dan ook weer af. Wat vinden jullie? Veel of matig?

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=68D61BA1 <-- link naar groot
Inmiddels zijn er van alle edities tezamen meer dan 10.000 verkocht. Ergens vind ik dat een enorm aantal. Gezien er een C64 mini is, en een maxi, je op je telefoon C64 kan spelen, PC, NES mini, 1000 en 1 verschillende android handhelds en noem maar op. Aan de andere kant zijn er maar 10.000 op het moment en hoop ik dat het winstgevend genoeg is om er echt een bedrijf mee te bouwen. Want of je dat met 10.000 stuks gaat lukken vraag ik me dan ook weer af. Wat vinden jullie? Veel of matig?
- toejam
Bericht
Als het er 10k zijn die naar liefhebbers gaan die ze gewoon kopen om te gebruiken is het een mooi aantal. Tegelijk als ik in China 10.000 box protectors koop dan hoor ik ze al zuchten over mijn mini ordertje.
Als het van de 10k de helft "speculanten" zijn die ze gewoon direct weer te koop zetten na levering, dan is het niet best. Voor mij persoonlijk was de uitkomst toch, ik weet niet zo goed wat ik er mee moet en dan is het een hoop geld om iets te supporten. Vond ik de mini voor 29 euro bij de Intertoys toch leuker, of de DTV bij de Karwei voor 39 euro. Van de DTV zijn er volgens mij 250.000 gemaakt
Als het van de 10k de helft "speculanten" zijn die ze gewoon direct weer te koop zetten na levering, dan is het niet best. Voor mij persoonlijk was de uitkomst toch, ik weet niet zo goed wat ik er mee moet en dan is het een hoop geld om iets te supporten. Vond ik de mini voor 29 euro bij de Intertoys toch leuker, of de DTV bij de Karwei voor 39 euro. Van de DTV zijn er volgens mij 250.000 gemaakt
Professional dabbler
- Apenheul
- Beheerder

- Contacteer:
Bericht
Ja inderdaad, wat Toejam zegt. Op zichzelf beschouwd is 10.000 best wel goed, de Amiga 4000 verkocht zoiets in totaal onder Commodore en daar zijn veel meer R&D en productiekosten in gaan zitten dan in de C64 Ultimate. Maar als ze straks allemaal op ebay staan dan is de vraag naar zoiets kennelijk een stuk kleiner dan geanticipeerd.
Ik ben iig wel blij voor Christian!
Ik ben iig wel blij voor Christian!
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Ik denk dat 10.000 een mooi serieus aantal is. Ik verwacht niet dat dit massaal op eBay terecht komt. Het was nou ook weer niet binnen 24 uur uitverkocht. Dan zou je als scalper wel een enorm risico nemen.
Onderschat niet hoe groot de nostalgie voor de C64 is. En zeker, er zijn mini’s en 100 andere manier om de C64 te ervaren, maar dit is toch wel next level. Ik gebruik mijn C64 mini zelden. Minder vaak dan een echte C64. En dan zou dit apparaat een mooie upgrade zijn, dat is de mini echt niet.
Onderschat niet hoe groot de nostalgie voor de C64 is. En zeker, er zijn mini’s en 100 andere manier om de C64 te ervaren, maar dit is toch wel next level. Ik gebruik mijn C64 mini zelden. Minder vaak dan een echte C64. En dan zou dit apparaat een mooie upgrade zijn, dat is de mini echt niet.
- Dynamike
- Beheerder

- Contacteer:
Bericht
Ik gok ook niet dat ze op eBay komen. Dit is denk ik voor het grootste deel naar liefhebbers. En dat is mooi! Misschien dat een Amiga nog meer aantallen zou opleveren, maar goed, wellicht zien we dat in de toekomst. Ik ben ook, net als Apenheul, blij dat ze al op de 10.000 zitten. De R&D is inderdaad een stuk lager dan bij een Amiga 4000 inderdaad. Want de C64 Ultimate was er grotendeels al natuurlijk.
Het is in ieder geval heel erg mooi om deze reis te zien en mee te maken. En ben echt wel excited voor de lancering van deze Ultimates. Ik heb een tapedeck klaar liggen, The Last Ninja op tape (mijn origneel) ligt klaar en tijd maak ik.
Het is in ieder geval heel erg mooi om deze reis te zien en mee te maken. En ben echt wel excited voor de lancering van deze Ultimates. Ik heb een tapedeck klaar liggen, The Last Ninja op tape (mijn origneel) ligt klaar en tijd maak ik.
- Dynamike
- Beheerder

- Contacteer:
Bericht
Ik was toch even nieuwsgierig hoe hard die gouden C64 Ultimate's zouden gaan en het lijkt toch mondjesmaat wel te verkopen. Op dit moment zijn er nog 3629 stuks van de 6400 beschikbaar. Nog niet op de helft dus, maar wel een aanzienlijk aantal dat verkocht is al.
- Dynamike
- Beheerder

- Contacteer:
Bericht
Des te meer ik zie, des te meer zin ik er in krijg. Laat dat ding maar komen!
Des te meer ik zie, des te meer zin ik er in krijg. Laat dat ding maar komen!
- Apenheul
- Beheerder

- Contacteer:
Bericht
Ok die video ging direct 'in the feels' op verschillende vlakken. Je krijgt het gevoel dat dit allemaal speciaal voor jou wordt gemaakt. Sowieso geeft het ook een uniek kijkje in hardware manufacturing.
Maar.. hij komt precies op de twee plaatsen waar ik ook meerdere keren ben geweest, Shenzhen en Guangzhou. Ik herken het direct weer, die dunne hoge toren in Guangzhou met die neon skyscrapers. Ik liep door een prachtig verlicht park toen er ineens een lichtshow begon en er een f#cking mech stond. Ik ben meteen weer foto's gaan zoeken van die bijzondere handelsmissie, en ah.. Daß war einmal.

Wat een stad..
Maar.. hij komt precies op de twee plaatsen waar ik ook meerdere keren ben geweest, Shenzhen en Guangzhou. Ik herken het direct weer, die dunne hoge toren in Guangzhou met die neon skyscrapers. Ik liep door een prachtig verlicht park toen er ineens een lichtshow begon en er een f#cking mech stond. Ik ben meteen weer foto's gaan zoeken van die bijzondere handelsmissie, en ah.. Daß war einmal.
Wat een stad..