Evercade & Super Pocket

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
OldSchool
Contacteer:

Re: Evercade & Super Pocket

02 apr 2025, 11:46

De OG is nog steeds de fijnste en qua look en feel ook het meest retro en dus passend bij het concept.

Qua carts ben ik het met je eens Slati, ze hebben een verkeerde afslag genomen en nu zitten we met al die moderne generieke meuk. Wel een groot minpunt. Ik heb de nieuwe carts wel gepreordert, puur om de collectie compleet te houden. Maar dat is natuurlijk eigenlijk gewoon stom. Ik ben wel van plan ze te gaan spelen, maar datzelfde geldt ook voor de laatste 10 carts die nog altijd in de seal zitten 😬.

Net als dat ik de Neo Geo LE SuPo heb besteld. Maar ik heb de Atari SuPo nog niet eens geopend. Ik ben ook geen fan van het scherm van de SuPo. Ik heb het idee alsof ik mijn bril moet opzetten, dat ik het net niet goed zie allemaal. De resolutie is gewoon te laag.

Ik ben een soort junkie. Ik blijf proberen het gevoel van in het begin terug te krijgen. Dat dat nooit meer gaat lukken, dat weet ik ook wel. Maar toch blijft Evercade die aantrekkingskracht houden. En ik kijk op zich dan wel uit naar die SuPo, maar als ik die weer niet ga open maken, dan moet ik er toch maar eens mee gaan stoppen.
Slati

02 apr 2025, 12:25

Ik heb een beetje hetzelfde als jij. De laatste carts veel te weinig gespeeld.

Ik vind het scherm van de gewone handhelds al te klein, laat staan een SuPo. Misschien dat ik er eentje ga kopen voor m'n zoon, en dan zelf af en toe stiekem spelen, maar ik ben er te oud voor (zie te slecht). Dat is volgens mij ook de reden dat het niet onder de Evercade brand valt: om een jongere doelgroep aan te spreken :wink:

Maar: Ik heb nooit écht Tomb Raider gespeeld. En Legacy of Kain al helemaal niet. Die twee neem ik binnenkort mee op vakantie. Ik ga mezelf op die manier "dwingen" om ze te spelen. Toch weer een ervaring rijker dan. En als me dat bevalt, dan ga ik door met kopen! :smile:
Ik game op: Commodore 64, Amiga 500, Atari Lynx, RetroPie, MiSTer, Evercade, Wii U, 3DS, N64, PS4/PS5, Nintendo Switch 2 en een Windows laptopje.
Mijn verzameling
KillingRaptor

02 apr 2025, 14:30

Slati schreef:
02 apr 2025, 11:24
OldSchool schreef:
01 apr 2025, 12:58
Ik heb de limited edition Neo Geo Super Pocket besteld. Hoe meer ik er naar kijk, hoe leuker ik ben vind.
Cool!

Ik ben enthousiast over de Neo Geo cart. Heb nooit echt Metal Slug gespeeld, dus dat wordt leuk.

Windjammers ken ik niet. Ik word niet heel enthousiast van de trailer.

De Gemlin Collection lijkt me helemaal niks. Ik merk dat ik een beetje moeite begin te krijgen met mijn voornemen om alle rode carts te willen hebben. Ik heb t/m Legacy of Kain (41). Metal Dragon/Life on Mars (42) en Indie Heroes 4 (43) lijken me ook wel tof, maar Broken Sword (44), Tomb Raider 2 (45) en nu Gremlin 2 (46) niet. Maar misschien word ik verrast. Dat is natuurlijk ook een beetje de bedoeling van het Evercade idee voor mij; kennis maken met onbekende games.
Ik had liever gehad dat ze van Broken Sword een blauwe cart hadden gemaakt. Dan hoef ik hem niet te kopen. Je hoeft niks te kopen natuurlijk, maarja...
En dat ze oudere games van Gremlin hadden gekozen, zoals Lotus en Super Cars. Dat zou pas tof zijn!

Ik ben blij dat ze nog geen nieuwe handheld hebben aangekondigd. Heb sinds een paar maanden een EXP-R en merk dat ik liever op de originele handheld speel. Die ligt fijner in mijn handen, ik vind de knoppen fijner en ik druk minder snel op knoppen op onhandige plekken.
Windjammers is wel heel tof hoor! Metal Dragon kan ik ook aanraden, heb die voor de Mega Drive liggen en is echt een vette game.
OldSchool
Contacteer:

02 apr 2025, 14:45

KillingRaptor schreef:
Slati schreef:
02 apr 2025, 11:24
OldSchool schreef:
01 apr 2025, 12:58
Ik heb de limited edition Neo Geo Super Pocket besteld. Hoe meer ik er naar kijk, hoe leuker ik ben vind.
Cool!

Ik ben enthousiast over de Neo Geo cart. Heb nooit echt Metal Slug gespeeld, dus dat wordt leuk.

Windjammers ken ik niet. Ik word niet heel enthousiast van de trailer.

De Gemlin Collection lijkt me helemaal niks. Ik merk dat ik een beetje moeite begin te krijgen met mijn voornemen om alle rode carts te willen hebben. Ik heb t/m Legacy of Kain (41). Metal Dragon/Life on Mars (42) en Indie Heroes 4 (43) lijken me ook wel tof, maar Broken Sword (44), Tomb Raider 2 (45) en nu Gremlin 2 (46) niet. Maar misschien word ik verrast. Dat is natuurlijk ook een beetje de bedoeling van het Evercade idee voor mij; kennis maken met onbekende games.
Ik had liever gehad dat ze van Broken Sword een blauwe cart hadden gemaakt. Dan hoef ik hem niet te kopen. Je hoeft niks te kopen natuurlijk, maarja...
En dat ze oudere games van Gremlin hadden gekozen, zoals Lotus en Super Cars. Dat zou pas tof zijn!

Ik ben blij dat ze nog geen nieuwe handheld hebben aangekondigd. Heb sinds een paar maanden een EXP-R en merk dat ik liever op de originele handheld speel. Die ligt fijner in mijn handen, ik vind de knoppen fijner en ik druk minder snel op knoppen op onhandige plekken.
Windjammers is wel heel tof hoor! Metal Dragon kan ik ook aanraden, heb die voor de Mega Drive liggen en is echt een vette game.
Metal Dragon / Life on Mars keek ik ook best naar uit, maar ook die zit in de seal. Ik heb natuurlijk de Analogue Pocket / Gameboy fase gehad en ik zit nu in de Switch RPG fase. Er komt vast wel weer ooit een Evercade fase en dan heb ik in ieder geval meteen genoeg om te spelen!
Slati

02 apr 2025, 16:32

KillingRaptor schreef:
Windjammers ga ik sowieso kopen om de aankoop van de Evercade Alpha goed te praten ;) En Metal Dragon ook, maar dan moet ik eerst wat recente rode carts spelen :)

OldSchool schreef:
Metal Dragon / Life on Mars keek ik ook best naar uit, maar ook die zit in de seal. Ik heb natuurlijk de Analogue Pocket / Gameboy fase gehad en ik zit nu in de Switch RPG fase. Er komt vast wel weer ooit een Evercade fase en dan heb ik in ieder geval meteen genoeg om te spelen!
Het zijn allemaal fases inderdaad. Da's ook wel het mooie van gamen. Ik gebruik de Evercade het meest in vakantieperiodes. Maar ik heb dan ook geen switch (iets waar met de launch van de Switch 2 verandering in gaat komen :)
Ik game op: Commodore 64, Amiga 500, Atari Lynx, RetroPie, MiSTer, Evercade, Wii U, 3DS, N64, PS4/PS5, Nintendo Switch 2 en een Windows laptopje.
Mijn verzameling
OldSchool
Contacteer:

02 apr 2025, 22:26

Slati schreef:
02 apr 2025, 16:32
OldSchool schreef:
Het zijn allemaal fases inderdaad. Da's ook wel het mooie van gamen. Ik gebruik de Evercade het meest in vakantieperiodes. Maar ik heb dan ook geen switch (iets waar met de launch van de Switch 2 verandering in gaat komen :)
We hebben al best lang een Switch, maar dat was oorspronkelijk vooral een aankoop voor de kids. Maar sinds ik vorig jaar december Octopath Traveller kocht, ben ik hooked. Ik heb ineens interesse in moderne games en doordat ik vrijwel uitsluitend handheld speel, is de Switch voor mij dé console op het moment. Met de 2 ga ik vooral geen haast hebben. Maar ik snap als je nog wil instappen, dat je daar nu op wacht.
OldSchool
Contacteer:

17 apr 2025, 09:41

Het gerucht gaat dat de Namco cartridges nu eindelijk ook werken op de VS en VS-R. Geen idee of het een foutje is, of dat de licentie nu in orde is, maar met de nieuwste firmware kan het.
Blossom
Contacteer:

17 apr 2025, 14:34

Ik zit er nu naar te kijken om er een te halen inplaats van een Switch 2.
Ik ben van plan er 2 te kopen, de handheld en een home console, hoe makkelijk is het te wisselen tussen de 2? (bijv als ik thuiskom en met het spel op mijn handheld wil gaan spelen op de TV)
Ook zou ik graag weten waar ik het, het beste kan kopen.

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Blossom op 17 apr 2025, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
(zij/haar) Mijn Collectie/database is GROOT
Team fortress 2 FAN
KillingRaptor

17 apr 2025, 14:54

Blossom schreef:
Ik ben van plan er 2 te kopen, de handheld en een home console, hoe makkelijk is het te wisselen tussen de 2?

Alvast bedankt!
Het wisselen is heel makkelijk, de saves staan namelijk op de carts.
OldSchool
Contacteer:

17 apr 2025, 16:20

Blossom schreef:
Ik ben van plan er 2 te kopen, de handheld en een home console, hoe makkelijk is het te wisselen tussen de 2? (bijv als ik thuiskom en met het spel op mijn handheld wil gaan spelen op de TV)

Alvast bedankt!
De save games worden op de cartridge opgeslagen. Dus als je onderweg op je exp aan het spelen bent en de game opslaat, kun je deze vervolgens in je VS stoppen en daar de save game laden.

Je kunt het overal kopen, zeker als je voor nieuw gaat. Funstock is het officiële Blaze verkoop kanaal, Funstock.eu, maar je kunt het net zo bij Nedgame bestellen. Heel soms vind je wel eens discounts (maar nooit echt op Funstock zelf), dus ik zou het even in de gaten houden bij de Nederlandse trilogie: Amazon (NL), Bol en Nedgame.
OldSchool
Contacteer:

30 apr 2025, 16:34

De nieuwe firmware heeft iets nieuws: mouse support! Nu nog maar voor een paar games. Lees hier meer:

https://evercade.co.uk/new-feature-mous ... -consoles/
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

02 mei 2025, 08:44

Z is een erg toffe RTS en Broken Sword is ook niet verkeerd.
OldSchool
Contacteer:

22 mei 2025, 19:11

Afbeelding

Ik verwacht hier wel wat van. Evercade bestaat 5 jaar en de anniversary shows hadden altijd wel wat leuke nieuwe dingen. Dus ik ben erg benieuwd. Ik verwacht sowieso de partner cart van de eerste Neo Geo collectie, ik verwacht meer over de standaard VS-R lijn en ik verwacht eerlijk gezegd iets aan hardware. Een Neo Geo Alpha of LE VS / EXP. Ik ben iig wel benieuwd!
Pius

23 mei 2025, 09:32

Z is inderdaad heel gaaf!
"Come back when you can put up a fight."
OldSchool
Contacteer:

31 jul 2025, 19:24

Afbeelding

Afbeelding

Taito Collection 1 en 2 zijn vandaag in pre-order gegaan. Dit zijn wat mij betreft weer ouderwetse carts. Negen games per cart, diverse games, mix van klassiekers en onbekende games. Zouden deze me weer aan de Evercade kunnen krijgen?

Voor de oplettende kijker: ja, de games hebben veel overlap met de Taito Super Pocket. Maar de SuPo heeft 15 games en de carts 18. Maar Blaze wordt ontzettend goed in het uitmelken van hun licenties, want er komt natuurlijk ook nog een Taito Alpha aan.
OldSchool
Contacteer:

29 aug 2025, 19:48

Er waren vandaag weer cart announcements! En ik was hierboven al blij met Taito en eerder al werden er drie Neo Geo carts en een Rare cart aangekondigd, maar vandaag was ik weer blij. Even leek het weer het eerste jaar van Evercade. Eindelijk weer cartridges met oude meuk, veel oude meuk. Een cart met 15 en een cart met maar liefst 15 games! Ik ben in mijn nopjes!

Afbeelding

Activision 1
Oftewel, iedereen verwacht nog wel een Activision 2. Maar deze heeft al wel wat top titels. Pitfall, Beam Rider, Demon Attack. Daarnaast vond ik Enduro ook altijd tof op de A2600. Ik ken niet alles wat er op staat, maar dat is Evercade voor mij: een paar bekende hits om naar uit te kijken én dan is er nog genoeg over om te ontdekken.

Afbeelding

The Llamasoft Collection
Toegegeven, deze is op meerdere platformen uitgekomen. Maar dit is wel een collectie die op het Evercade lijf geschreven is. 27 games (het gros Vic20 en C64) uit het home computer tijdperk. Ik ken er wel wat van uit mijn C64 tijd. Maar ook nog genoeg niet. Dus dit is echt een mixtape die ik in de jaren 80 van een vriend kreeg. Met de cartridge ga ik hetzelfde doen als destijds met een mixtape: alles laden en dan merk je vanzelf wel wat je tof vindt. Of niet. Zin in!
OldSchool
Contacteer:

22 sep 2025, 21:23

Voor degene die het nog niet wisten, in december 2025 komen er vier legacy cartridges bij:

16 Piko Interactive Collection 2
17 Indie Heroes Collection 1
20 Mega Cat Studios Collection 2
30 The Sydney Hunter Collection

Get them while you can!

Terug naar “Retro gaming”