DE DATUM
Aangezien het de afgelopen keer in Zoetermeer weer erg gezellig was, is er alle reden om weer iets nieuws in te plannen! Eind september is er natuurlijk het jubileum feestje van Praatje Podcast, waar een aantal van ons naar toe zullen gaan. Daarmee rekening houdend, zodat dingen niet te dicht op elkaar uitkomen, ben ik in de agenda gaan kijken en is het zondag 3 augustus geworden.
DE PLEK
Akiba District
Akiba District is net geopend, op 3 juni. Het is een arcade hal met de nodige kasten en dit alles geheel in Japanse sfeer. Het bevindt zich in Utrecht, aan de rand van Hoog Catharijne. Lekker centraal gelegen dus en ook goed te doen met het openbaar vervoer. Heel veel meer kan ik over deze plek nog niet vertellen, want het is nieuw en er zijn nog nauwelijks reviews. Wel vind je op hun website een lijst met de aanwezige kasten.
De website:
https://www.akiba-district.com/
Onder de spoiler de lijst met kasten (dd 4 juni 2025):
- Spoiler: weergeven
HET PLAN
Eigenlijk hetzelfde als de vorige keer. Akiba werkt ook met tijdsloten. Je kunt tickets krijgen voor twee of vier uur en er is een dag ticket mogelijk. Iedereen is vrij om zijn eigen keuze hierin te maken. Zelf gaan we weer voor dag tickets. Prijs van een dag ticket ligt op 29,95. Iets hoger, maar vergelijkbaar met Zoetermeer. Als je het omrekent naar een prijs per uur, dan is dit uiteraard de meeste bang for a buck. Een ticket voor twee uur kost namelijk ook al 19,95. Een ticket voor vier uur zit er exact tussen in met 24,95.
Wederom is het bedoeld om laagdrempelig te zijn. Je kunt aansluiten wanneer je wilt, je kunt zelf je gang gaan als je daar zin in hebt. We zullen vast weer gezamenlijke momenten hebben, waarop we samen iets drinken en/of eten. Maar het blijkt tot nog toe, dat dit altijd wel vanzelf loopt.
DE MENSEN
Hieronder kun je je opgeven. Dan houd ik een beetje bij wie er van plan zijn te komen.
- Arjen1981
- King of the Rain
- OK Impala
- OldSchool (+2)
Ik ben erg benieuwd naar deze nieuwe toko en een potje gamen met vrienden is altijd goed. We gaan er weer wat moois van maken!