Je grootste game teleurstelling?

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
Gebruikersavatar
Blossom
Contacteer:
Locatie: Gelderland, Nederland
Berichten: 337
Lid geworden op: 05 feb 2021, 13:28

Re: Je grootste game teleurstelling?

08 mei 2025, 09:41

Mijn grootste teleurstelling is lego worlds. Het leek mij echt een super leuke game. een bouwsysteem, planeten, gewoon digitaal lego.
Wat een teleurstelling dat het was, het bouwsysteem was klunky en onhandig, de werelden waren enorm leeg en de NPCs deden niks anders dan rondlopen zonder plek om naartoe te gaan, de quests die je kreeg waren repetatief, saai en grindy. Ik was echt teleurgesteld toen ik het speelde zeker omdat ik er enorm naar uitkeek.

Qua hardware was de occulus rift s een enorme teleurstelling. Ik hoop dat het alleen bij mijn specifieke headset zo was maar:
Het draad wat eraan zat was zo opgerold en ik kon het niet echt uitrollen, daar heb ik wel echt mijn best voor gedaan maar doordat het bleef krullen raakte ik echt wel een meter aan lengte kwijt
het duurde een paar maanden voordat de eerste deadpixels kwamen
na een jaar recognizde de software de headset niet meer en zij dat er niks connected was
het werd overgekocht door facebook en moest met facebook account inloggen (dat wil ik niet en heb ik niet)
Ik had echt wel een hele leuke tijd en vond het geweldig maar nu kan ik niks meer doen.
(zij/haar) Mijn Collectie/database is GROOT
Team fortress 2 FAN
Gebruikersavatar
Ok Impala!
Contacteer:
Berichten: 1581
Lid geworden op: 08 jan 2019, 10:11

Re: Je grootste game teleurstelling?

08 mei 2025, 16:21

Swey schreef:
07 mei 2025, 20:14
Twee dingen schieten direct binnen:
De Playdate console; nieuwe handheld system met als nieuwtje een crank: zag er tof uit . Maar eenmaal binnen blijft het ding maar stof verzamelen. Ik kom er gewoon niet in. Als iemand interesse heeft hoor ik het graag.
En als tweede voor op de DS: Black Sigil , knetter zeldzame game die ik niet heel goedkoop gekocht had als een van de laatste RPG op de DS die ik nog wilde proberen ( want coole cover art) maaarrr ik met m’n domme kop niet genoeg research gedaan en wat blijkt: het spel is nagenoeg letterlijk onspeelbaar, elke 2 stappen( not kidding) is er een random encounter.de game is zo ontzettend broken dat je niet eens genoeg geld kan verzamelen om genoeg healing items van te kopen omdat de enemies zo ontiegelijk veel sterker zijn dan jij dat je het niet bij kan benen. Een van de weinige keren dat ik een echte rage-quit heb gehad
Ik heb deze game helemaal uitgespeeld, dus kan uit ervaring vertellen dat het probleem met de encounters idd klopt. Het is echter vooral het eerste stuk van de game dat (bijna) onmogelijk moeilijk is. Daarna wordt het een stuk beter en prima haalbaar, als je tenminste kunt dealen met de insane encounter rate. Die varieert overigens wel per locatie, dus soms valt het nog mee.

Toch is deze game eigenlijk best wel de moeite waard, maar dan zou ik wel deze patch gebruiken: https://www.romhacking.net/hacks/6549/
Gebruikersavatar
Swey
Berichten: 1590
Lid geworden op: 20 dec 2016, 20:57

Re: Je grootste game teleurstelling?

08 mei 2025, 17:56

Ok Impala! schreef:
08 mei 2025, 16:21
Swey schreef:
07 mei 2025, 20:14
Twee dingen schieten direct binnen:
De Playdate console; nieuwe handheld system met als nieuwtje een crank: zag er tof uit . Maar eenmaal binnen blijft het ding maar stof verzamelen. Ik kom er gewoon niet in. Als iemand interesse heeft hoor ik het graag.
En als tweede voor op de DS: Black Sigil , knetter zeldzame game die ik niet heel goedkoop gekocht had als een van de laatste RPG op de DS die ik nog wilde proberen ( want coole cover art) maaarrr ik met m’n domme kop niet genoeg research gedaan en wat blijkt: het spel is nagenoeg letterlijk onspeelbaar, elke 2 stappen( not kidding) is er een random encounter.de game is zo ontzettend broken dat je niet eens genoeg geld kan verzamelen om genoeg healing items van te kopen omdat de enemies zo ontiegelijk veel sterker zijn dan jij dat je het niet bij kan benen. Een van de weinige keren dat ik een echte rage-quit heb gehad
Ik heb deze game helemaal uitgespeeld, dus kan uit ervaring vertellen dat het probleem met de encounters idd klopt. Het is echter vooral het eerste stuk van de game dat (bijna) onmogelijk moeilijk is. Daarna wordt het een stuk beter en prima haalbaar, als je tenminste kunt dealen met de insane encounter rate. Die varieert overigens wel per locatie, dus soms valt het nog mee.

Toch is deze game eigenlijk best wel de moeite waard, maar dan zou ik wel deze patch gebruiken: https://www.romhacking.net/hacks/6549/
Nou als iemand interesse heeft, mijn physical copying te koop
Gebruikersavatar
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020
Berichten: 8915
Lid geworden op: 02 jan 2014, 10:25

Re: Je grootste game teleurstelling?

08 mei 2025, 18:32

Dynamike schreef:
05 mei 2025, 13:21
Deus Ex: Mankind Divided

Afbeelding

Wat keek ik uit naar het vervolg op Deus Ex: Human Revolution. Pre-orderen, klaar zitten om 19:00 om de game te laten unlocken op Steam en nog geen 5 uur later was de game verwijderd. Alles wat ik tof vond aan Human Revolution leek wel weggehaald uit Mankind Divided. De sfeer was er deels nog, maar verder was er voor mij weinig meer over van wat mij destijds zo aantrok aan Revolution.

Als je kijkt naar de reviews van Divided zijn die niet slecht. Met een 8+ gemiddeld is het blijkbaar geen slechte game, maar mij trok deze totaal niet. De game was een direct vervolg op Humen Revolution en begon ook met, als je dat wilde, een 12 minuten recap video van het eerdere deel. Misschien moet ik deze nog eens oppakken. Gewoon eens een uurtje kijken of het me net zo tegenstond als toen. Of de, voor mijn gevoel, meer actie-game nu wel klikt. Net als het dorpje/stad waarin je loopt. Waar je in Human Rev echt in een stad liep vol futuristische chaos, kwam je nu terug in een geitendorpje zoals je dat uit Schotland kent.

Het werkte niet voor mij, en dat merkte ik na die paar uur spelen. Maar wellicht is mijn blik op deze game nu wel anders dan dat het toen was.
Deze snap ik heel goed. Ik had precies hetzelfde. De voorganger was meesterlijk. Het klikte direct bij de opening niet.
Gebruikersavatar
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020
Berichten: 8915
Lid geworden op: 02 jan 2014, 10:25

Re: Je grootste game teleurstelling?

08 mei 2025, 18:34

Blossom schreef:
08 mei 2025, 09:41
Mijn grootste teleurstelling is lego worlds. Het leek mij echt een super leuke game. een bouwsysteem, planeten, gewoon digitaal lego.
Wat een teleurstelling dat het was, het bouwsysteem was klunky en onhandig, de werelden waren enorm leeg en de NPCs deden niks anders dan rondlopen zonder plek om naartoe te gaan, de quests die je kreeg waren repetatief, saai en grindy. Ik was echt teleurgesteld toen ik het speelde zeker omdat ik er enorm naar uitkeek.
snap ik ook heel goed. toch is het een mooie poging. ik haalde deze om samen met mijn zoon te spelen. we hebben er plezier mee gehad maar het maakte de belofte niet waard. voor mij is er maar 1 goede lego game. Lego City Undercover, origineel voor de Wii.
Gebruikersavatar
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020
Berichten: 8915
Lid geworden op: 02 jan 2014, 10:25

Re: Je grootste game teleurstelling?

08 mei 2025, 18:42

Voor mij is het Rise of the Robots op PC.

Deze is natuurlijk iconisch als grootste flop ooit. Ik had ook wel screenshots gezien. Ik denk zelfs in een Amiga magazine.

Maar we kochten deze voor DOS en het was het totaal niet speelbaar. We hadden ook al Street Fighter 2 en Body Blows. En het idee dat je in 2 spelers niet eens je karakter kon kiezen. De intro was interessant. Maar daar was het mee gezegd.

Zelfs Body Blows was 1000 keer beter.

Afbeelding

Edit: oja en OMF hadden we ook. One Must Fall. Ook 1000 keer beter! Epic MegaGames!
Gebruikersavatar
Ok Impala!
Contacteer:
Berichten: 1581
Lid geworden op: 08 jan 2019, 10:11

Re: Je grootste game teleurstelling?

08 mei 2025, 19:57

Swey schreef:
08 mei 2025, 17:56
Nou als iemand interesse heeft, mijn physical copying te koop
Ik weet misschien wel iemand (geen grap). Hij vertelde me vorige week nog dat hij op zoek was naar deze game.
Gebruikersavatar
Swey
Berichten: 1590
Lid geworden op: 20 dec 2016, 20:57

Re: Je grootste game teleurstelling?

08 mei 2025, 22:40

Ok Impala! schreef:
08 mei 2025, 19:57
Swey schreef:
08 mei 2025, 17:56
Nou als iemand interesse heeft, mijn physical copying te koop
Ik weet misschien wel iemand (geen grap). Hij vertelde me vorige week nog dat hij op zoek was naar deze game.
Oh top nou PM Me maar
Gebruikersavatar
somebody28
Berichten: 182
Lid geworden op: 21 sep 2016, 03:26

Re: Je grootste game teleurstelling?

11 mei 2025, 02:47

Ok Impala! schreef:
22 apr 2025, 08:22
Dat heb ik recent nog gehad met Tears of the Kingdom.

Wat me vooral deed afhaken was het eindeloze, geforceerde, knutselen van constructies.
maar doordat de psychics dan net anders uitwerken dan gedacht, mislukt het. Waardoor je alles weer opnieuw moet opbouwen. Resultaat is dat je eindeloos bezig bent met dezelfde, saaie, handelingen, terwijl ik gewoon wil exploreren.
alle "bouw" instructies zijn voornamelijk zolang je nog op het begin eiland in de lucht zit,
waar je eerst een paar shrines moet doen om van het eiland af te komen en je abilities te krijgen.
dit kan een uur of 2? duren of minder.
zodra je van het eiland af bent, en je naar beneden duikt om in Hyrule gewoon alle kanten op te kunnen, heb je free roam, and kan je met bouwen ook doen wat je wilt, auto's, vliegmachines, boten, robots, whatever je wil, kan je maken.
verhaalwijs hierbij krijg je ook vrijwel aan het begin al? de mogelijkheid met je "bouw" ability om dingen op te slaan, zodat als je ergens anders in het spel bent je gewoon je creatie voor je neus weer neer kunt zetten zonder deze opnieuw te hoeven bouwen.

mijn eigen missers zijn 2 spellen die ik ooit samen in de winkel kocht

Epic Mickey, voor de Wii....
op zich een prima game, maar geen enkele indicatie van de missies waar je mee bezig was
van wat bij wat hoorde, alles zat door elkaar gemixt.
geen zin meer gehad om door te spelen, volgende dag spel weer geruild voor ander.

Dragon Ball - Revenge of King Piccolo (Wii)
vrijwel ergens in het begin krijg je een gevecht tegen General Tao,
zo boos van geweest met die moeilijkheid, dus terug gebracht en geruild voor een ander spel.
Gebruikersavatar
Ribbelchips
Berichten: 424
Lid geworden op: 02 jan 2020, 13:35

Re: Je grootste game teleurstelling?

21 mei 2025, 10:36

Alle Command & Conquer games na de overname van Westwood Studio's door EA :(
Afbeelding
Gebruikersavatar
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020
Berichten: 8915
Lid geworden op: 02 jan 2014, 10:25

Re: Je grootste game teleurstelling?

23 mei 2025, 20:09

Ribbelchips schreef:
21 mei 2025, 10:36
Alle Command & Conquer games na de overname van Westwood Studio's door EA :(
ja, maar voor mij is het ook C&C, RA en Dune 2000. Maar ik vraag me af of EA de oorzaak is. Tiberian Sun ook niet geweldig.
Gebruikersavatar
kingoftherain
Locatie: Puttershoek
Berichten: 6679
Lid geworden op: 03 mar 2019, 16:33

Re: Je grootste game teleurstelling?

23 mei 2025, 20:34

Ik hield van Final Fantasy. De allereerste die ik speelde was Final Fantasy IV op de Super Nintendo, gehuurd van de lokale videotheek met een converter. Erg leuke game, al zag het er wat basic uit. Kort daarna heb ik Final Fantasy VI gehuurd, wat nog altijd mijn favoriete game aller tijden is. En toen kwam de reeks naar Europa. Final Fantasy VII, de belangrijkste van de hele reeks. Final Fantasy VIII, waar ik een lichte schurft aan heb. Final Fantasy IX, wat een geweldige game is. Final Fantasy X, die ik altijd aanraad om als eerste spelen als je er nog nooit eentje gespeeld hebt. Final Fantasy XII, wat behoorlijk afweek van de gameplay, maar nog erg vermakelijk was. En toen... kwam Final Fantasy XIII. Ik haat... HAAT... HAAT deze ongelofelijke schijtgame. Ik vind het verhaal dom, een aantal karakters strontvervelend en het combat systeem ronduit kut. Sinds Final Fantasy VII kocht ik alle nieuwe delen op dag van release. Final Fantasy XIII heeft me dat afgeleerd. Ik was teleurgesteld dat de reeks zo ver was gevallen. Iets waar ik altijd vertrouwen in had, had me bedrogen. Ik schreef eerder dat ik het niet zo heb op Final Fantasy VIII, maar zelfs daar heb ik behoorlijk wat uur inzitten.

En mocht jij Final Fantasy XIII wél goed vinden, het is nooit te laat om hulp te zoeken. Stockholm-syndroom maakt meer kapot dan je lief is.
Afbeelding

Wooloo = love, Wooloo = life

Terug naar “Retro gaming”