5 juni release Nintendo Switch 2

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Zach

Re: 5 juni release Nintendo Switch 2

17 apr 2025, 09:52

Wie gaat F-Zero GX online spelen ipv Mario Kart ?
De drang is steeds sterker om een Switch 2 voor die reden aan te schaffen, maar ik ben bang dat ik alleen zal spelen. Daarvoor kan ik mij ook prima vermaken met de cube versie.
Pius

17 apr 2025, 11:31

Zach schreef:
De drang is steeds sterker om een Switch 2 voor die reden aan te schaffen, maar ik ben bang dat ik alleen zal spelen. Daarvoor kan ik mij ook prima vermaken met de cube versie.
Ik ga GX ongetwijfeld spelen, maar zal zeker niet direct het eerste zijn waar ik op zal duiken.
Begrijp ik trouwens uit jouw vraag dat de Gamecube-games via NSO online functionaliteiten gaan krijgen?
"If it's not fun, why bother?"
KillingRaptor

17 apr 2025, 13:13

Pius schreef:
17 apr 2025, 11:31
Zach schreef:
Ik ga GX ongetwijfeld spelen, maar zal zeker niet direct het eerste zijn waar ik op zal duiken.
Begrijp ik trouwens uit jouw vraag dat de Gamecube-games via NSO online functionaliteiten gaan krijgen?
Die van nu hebben dat ook al hoor!
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

18 apr 2025, 09:48

Zach schreef:
ik denk zelf dat het echt wel een populaire titel zal zijn. de f-zero gx comunity is erg klein maar wel super dedicated. maar die is vooral gebaseerd op speedrunnen en niet zo zeer op online tegen elkaar. wat mij ook weer tegenhoud. want het is een behoorlijke investering om goed te worden ;)
Zach

20 apr 2025, 12:17

arjen1981 schreef:
18 apr 2025, 09:48
Zach schreef:
ik denk zelf dat het echt wel een populaire titel zal zijn. de f-zero gx comunity is erg klein maar wel super dedicated. maar die is vooral gebaseerd op speedrunnen en niet zo zeer op online tegen elkaar. wat mij ook weer tegenhoud. want het is een behoorlijke investering om goed te worden ;)
Klinkt goed. Ik heb inmiddels de gamecube adapter. Nu nog de switch 2 en abbo. :scared:
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

20 apr 2025, 13:19

Ik wil het wel proberen, maar ik ben vroeger nooit voorbij level 2 gekomen :/
Arnold

25 apr 2025, 14:43

Zojuist ook Mario Kart World besteld. Wordt gelijktijdig met de Switch 2. Het lijkt mij met de nieuwe spelvormen een veelzijdiger game dan de huidige.
Dedicated gameroom:
Playstation
Nintendo
Atari
Sega
Arcadekast.
Zach

26 apr 2025, 11:05

Switch 2 en Donkey Kong gepre ordered.
Mario Kart laat ik aan mij voorbij gaan.
arjen1981

27 apr 2025, 11:32

Ja toch jammer dat er niet een echte launch game is voor de doelgroep die meer opzoek is naar een echt goede single player Nintendo ervaring. Ik heb dan wel Mario Kart voor het gezin maar zelf haal ik daar ook niet zoveel uit. Mario Kart 8 op de Wii U vond ik erg goed maar ik ben daar na 1 keer doorspelen klaar mee. Op de DS had ik nog een club waar ik fanatiek mee samen speelde. Maar als je die niet hebt is Mario Kart minder waard voor mij dan de Arcade racers die ik op een retro console liever speel. Of dus bijvoorbeeld F-Zero GX.
KillingRaptor

27 apr 2025, 11:58

Ik hoor hier weinig mensen over praten op het forum maar Fast Fusion is ook wel een launch titel die mij heel erg aanspreekt, de vorige twee Fast games vind ik echt heel goed.

Pius

27 apr 2025, 12:41

Lijkt me een erg toffe ja. Fast rmx was briljant!
KillingRaptor

27 apr 2025, 13:16

Pius schreef:
Zeker wel! Heb je de Wii U game ook gespeeld? Die is ook super.
Pius

27 apr 2025, 23:00

KillingRaptor schreef:
Pius schreef:
Zeker wel! Heb je de Wii U game ook gespeeld? Die is ook super.
Zeker weten. Vind het echt goede games. Heb er persoonlijk meer klik mee dan met F-zero zelf haha.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

28 apr 2025, 00:09

Fast RMS heb ik nooit gespeeld, wel de oorspronkelijke Fast maar die klikte bij mij niet echt. Maar dit nieuwe deel spreekt mij wel weer aan.
Niets

28 apr 2025, 14:53

Ik zit nog heel erg te twijfelen over de Switch 2. Er zijn heel veel voors en tegens te bedenken, dus ik dacht ik stop met lurken en kom jullie ermee lastig vallen :tongue3:

Belangrijk om te weten: ik heb geen Switch, ook nooit gehad, mijn meest recente console is een 360.

Er is natuurlijk de hype, die is sterk, en de kritiek, eveneens sterk.

Kritisch gezien is het weinig nieuws, in feite de Switch Pro die iedereen al tijden verwacht, met een extra knop op de controller waarvoor je moet betalen wil je hem gebruiken... Om met 10 fps tegen je vrienden aan te kunnen kijken. De prijs is pittig, zeker voor de games, en zet mogelijk een nieuwe standaard voor de rest van de ontwikkelaars. Carts zijn in feite download codes en er wordt een hele poeha gemaakt over 256 gb geheugen en 4k, dingen die al jaren standaard zijn.

En vergeet Disaaburud Basuuketbarru niet! Wie dat ooit een goed idee vond...

Daarentegen is er backwards compatibility met (een deel) de Switch library, wat QoL verbeteringen (naar het schijnt, zelf geen ervaringg mee), zeeeer uitgebreide en sterke launch line-up, een bewezen concept, mouse controls kan interessant zijn en natuurlijk de Nintendo IP's.

Ik blijf het lastig vinden. Ergens denk ik dat het zeker een console kan zijn die ik over een of twee jaar wel aan zal schaffen (als mijn meiden wat ouder zijn) en dat zou nu heel wat geld en tijd besparen. Anderzijds is de hype er wel bij mij en heb ik inmiddels al twee generaties niet meer meegedaan zeg maar .. .

Een andere optie kan zijn om juist nu voor de Switch te gaan in de hoop dat alles daarvoor goedkoper zal worden de komende jaren. Er is nog genoeg wat ik daarop zou willen spelen.

Anyway, mijn gedachten hierover, doe ermee wat je wilt en als je advies hebt, deel die vooral! :thumbup:
"Earth" without art is just "eh"...
OldSchool
Contacteer:

28 apr 2025, 16:14

Niets schreef:
Carts zijn in feite download codes
Ik begrijp waarom je dit zegt, maar er is één best wel essentieel verschil: de gamekeycards kun je verkopen. Een digitale aankoop, waar de code in a box feitelijk onder valt, wordt gekoppeld aan je id en blijft alleen van jou zolang de servers werken.

Daarnaast heb ik me laten vertellen dat het feit dat alle third party developers massaal voor de gamekeycard gaan, lichtelijk overdreven zijn. Er zullen ook gewoon games zijn met een volledige game opende cartridge. Die dan vast wel weer een update nodig zal hebben, dat dan weer wel.

Ik zou zeker voor een Switch 1 gaan. Als je die nooit hebt gehad, kun je daar wel effe mee vooruit. Het doet hetzelfde als een S2, maar dan met iets mindere specs. Maar als de S2 uitkomt, zal er een periode zijn dat de prijs van games en hardware van de S1 een dal bereikt. Daarna gaat het stijgen om nooit meer te dalen. Dus dit is het ideale moment om in te stappen.
Niets

29 apr 2025, 22:59

OldSchool schreef:
28 apr 2025, 16:14
Niets schreef:
Carts zijn in feite download codes
Ik begrijp waarom je dit zegt, maar er is één best wel essentieel verschil: de gamekeycards kun je verkopen. Een digitale aankoop, waar de code in a box feitelijk onder valt, wordt gekoppeld aan je id en blijft alleen van jou zolang de servers werken.

Daarnaast heb ik me laten vertellen dat het feit dat alle third party developers massaal voor de gamekeycard gaan, lichtelijk overdreven zijn. Er zullen ook gewoon games zijn met een volledige game opende cartridge. Die dan vast wel weer een update nodig zal hebben, dat dan weer wel.

Ik zou zeker voor een Switch 1 gaan. Als je die nooit hebt gehad, kun je daar wel effe mee vooruit. Het doet hetzelfde als een S2, maar dan met iets mindere specs. Maar als de S2 uitkomt, zal er een periode zijn dat de prijs van games en hardware van de S1 een dal bereikt. Daarna gaat het stijgen om nooit meer te dalen. Dus dit is het ideale moment om in te stappen.
Super, fijn dat je die nuance aanbrengt wat betreft de gamekeycards. Lijkt mij dat je alsnog afhankelijk bent van de servers, maar in ieder geval al iets vriendelijker richting de gebruiker toe.

Bedankt ook voor je advies over de Switch 1, heb in het verleden nooit echt geprofiteerd van last gen prijsdalingen dus nu toeslaan klinkt goed. Plus ik heb echt nog veel dingen die ik wil spelen erop, dus zal mijn tijd wel volmaken.
"Earth" without art is just "eh"...
Zach

30 apr 2025, 17:31

Fast had ik ook de Wii U, deed mij niet zoveel. Het werd ook gehyped als een spirituele opvolger van F-Zero, terwijl ik eral snel klaar mee was. Voelde meer als Wipeout dan F-Zero.

Of zijn de sequels beter?
Arnold

02 mei 2025, 14:22

Wat betreft de daling in prijs met de tijd. De Switch ging €60 naar beneden toen de Oled versie kwam. Geen verschil in bedrag om jaren te wachten als je het mij vraagt. Maar ik kan niet in andermans portemonnee kijken uiteraard. Als het kan, geniet er dan gewoon van. Koop je spellen op Marktplaats, daar kun je op besparen. Over de hele levensduur zit er zoveel speeluren op de console dat het per uur echt te verwaarlozen is.
Dedicated gameroom:
Playstation
Nintendo
Atari
Sega
Arcadekast.
arjen1981

02 mei 2025, 21:35

Nee, die daling zou ik juist niet van uit gaan. Vandaag is de XBOX Series X in de US met 100 dollar omhoog gegaan. En 1st party games zijn nu 80 dollar geworden. Vroeger werd een console goedkoper na een aantal jaren. Nu gaat zelfs na 5 jaar de prijs nog flink omhoog. Je krijgt het gevoel alsof we aan het einde van de traditionele video game consoles zitten met dit soort veranderingen.
OldSchool
Contacteer:

02 mei 2025, 22:18

Ik denk dat ik het voorlopig hou bij wat ik heb. Ik had geld gereserveerd voor de Switch 2, maar het kan me vooralsnog niet erg bekoren. En ik heb de wens voor een degelijke platenspeler, ik denk dat het geld daar naar toe gaat.

Ik merk wel dat ik, buiten retro, eigenlijk uitsluitend handheld game. De PS4 staat al een tijdje niets te doen, een PS5 gaat dan ook niet veel toevoegen. Ik ben nu wat serieuzer bezig met de Switch en het is erg lekker dat ik nieuwe games kan kopen tussen de 20-40€, in plaats van wat de nieuwste games van current gen kosten of gaan kosten.

Aangezien ik gewend ben aan old school graphics, hoef ik ook niet de nieuwste specs. Switch is overigens prima.
Ribbelchips

13 mei 2025, 12:13

Ik koop de Switch 2 op launchdag, maar ik heb nog niet zoveel hype als bij de Switch eerlijk gezegd. Dat komt denk ik vooral omdat het een evolutie is ipv een revolutie. Maar ik kijk wel erg uit naar Mario Kart World en Metroid Prime 4.
Afbeelding
Zach

16 mei 2025, 21:03

Er is nagenoeg geen hype bij mij.
Alleen maar remasters en DK en MP4 geven mij nog geen wow-gevoel.

Ik zit helemaal in Hundred Line op het moment. Goede Switch game.
Ribbelchips

21 mei 2025, 10:34

Het is bij mij vooral de FOMO... Het idee dat er een Switch 2 uit is en ik er niet op kan spelen.. Het klinkt heel verwend misschien, maar daar kan ik dus echt niet tegen. En de kans dat ie over een paar maanden ineens goedkoper is, lijkt me met al die miljoenen pre-orders ook niet aan de orde.

Het enige dat me nog een beetje doet twijfelen is de gedachte dat er wel eens een vette Metroid Prime editie zou kunnen verschijnen eind dit jaar, met de release van MP4... :tongue3:
Afbeelding

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”