Wall of fame

Daag jezelf uit in onze competities of zet juist zelf een uitdaging op.
Arnold

Wall of fame

09 mei 2025, 07:47

Regelmatig gamen hier ook andere mensen. En spelen wij als gezin ook wel eens een spel uit.

Dan hangt er op de muur (eigenlijk de deur) een formulier waar je je naam, spel en datum van uitspelen kan invullen.
Dit geeft wat extra’s, want buiten de euforie van het uitspelen mag je naam op het document. Inmiddels hangt er al een tweede.
Eigelijk heel simpel maar het werkt wel.

Hebben jullie ook zo’n leuk systeem om extra dynamiek toe te voegen aan de gameroom?
Dedicated gameroom:
Playstation
Nintendo
Atari
Sega
Arcadekast.
toejam

Re: Wall of fame

09 mei 2025, 08:33

Ik heb dat nu alleen digitaal, een scriptje dat een willekeurige game uit mijn library pikt en die ga ik dan spelen en schrijf ik even over wat ik vond. Is ook mijn methode om afscheid te nemen van de spellen die ik ooit een keer in de kast heb gezet maar eigenlijk geen goede reden voor heb.

Maar vroeger op de Commodore 64 hadden we een ringband met high scores. Ging in 90% van de gevallen over eerlijkheid maar games als Crossfire, Dino Eggs, Wizards of Wor die leenden zich echt om een middag te zitten en te proberen de oude high score te verbreken. Of in elk geval die van jezelf. Ik heb die ooit met een verhuizing weggegooid samen met alle cassettes waar die games op stonden. Wel zonde denk ik nu
Professional dabbler
OldSchool
Contacteer:

09 mei 2025, 08:36

Wel een leuk idee!

Ik heb zoiets nergens. Voorheen sprak ik regelmatig met mensen af om te gamen, maar dat staat momenteel op een laag pitje. Sowieso speelden we niet samen games echt uit. We speelden veel al party games, het doel een leuke avond. Er is één uitzondering en dat was de avond waarop ik met mijn neef en mijn vader Sunset Riders helemaal doorspeelde.
Arnold

09 mei 2025, 09:36

Nu je het zegt over de ringband. Ik had vroeger ook een schriftje waar ik scores in schreef.

Meestal beginnen we niet direct om een spel uit te spelen. Maar soms eindig je wel voorbij de eindbaas.
Dedicated gameroom:
Playstation
Nintendo
Atari
Sega
Arcadekast.
KillingRaptor

09 mei 2025, 09:46

Mijn wall of fame is de site die ik heb gemaakt voor de uitgespeelde games hier op het forum.
Mark

09 mei 2025, 10:18

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daar is 'ie, mijn 'Wall of Fame'. Sinds 2013 en ik werk het nog steeds iedere keer netjes bij.

E: Ja dat 'Liefs, Mark' hoort niet bij mijn Wall of Fame. Bijna Moederdag he.
OldSchool
Contacteer:

09 mei 2025, 10:44

Ik heb op de C64 ooit een klein programmaatje gemaakt om scores bij te houden. Maar nooit echt succesvol bij gehouden. Ik heb nog wel een excel bestandje op mijn telefoon waar ik soms in vlagen weer iets op bij hou, maar ik vergeet dat vaker dan dat ik het gebruik.

Dus zo’n zichtbare wall of fame is zo gek nog niet.
Joey
Veteraan
Veteraan

09 mei 2025, 10:47

Haha geweldig @Mark! Gewoon op de ouderwetse manier bijhouden.

Ik heb ooit een site gebouwd waar ik mijn collectie bijhield en waar ik ook een randomizer in gemaakt heb die een game kiest om te spelen, waarbij je wel een voorkeurssysteem en/of genre kan opgeven. Ik merk echter dat ik naast mijn werk weinig energie heb om ook prive nog aan websites te sleutelen. Dat doe ik overdag al genoeg zeg maar. En ik ben overgestapt naar GamEye omdat ik ook de waarde van mijn collectie wil kunnen bijhouden. Voor mijn eigen site heb ik een koppeling met IGDB (Videogame Database API), maar dan zou ik daarnaast ook nog een koppeling moeten leggen naar Pricecharting.
Afbeelding
Pius

09 mei 2025, 10:59

Wat een leuk idee! Bij ons ben ik vooralsnog de enige die game, dus zo'n lijst is puur voor mezelf. Daarom laat ik het ook netjes bijhouden door @Killingraptor haha.

Die lijst van @Mark is wel echt tof. Mooi stukje geschiedenis ook zo! Liefs, Pius
"If it's not fun, why bother?"
Arnold

09 mei 2025, 14:45

Wow die lijsten van Mark zijn super. Ik heb gewoon twee a4 op de deur hangen. En daar redden wij het nog mee. Maar leuk om te zien hoe jullie hier allen mee omgaan of gingen. Ik twijfelde al of ik dit wel moest posten omdat ik dacht wel weer de enige te zijn met mijn lijstje. 😂
Dedicated gameroom:
Playstation
Nintendo
Atari
Sega
Arcadekast.
Ok Impala!
Contacteer:

09 mei 2025, 14:50

Ik houd sinds 2017 alles bij in Trello. Daarin heb ik ook een gigantische lijst met alles wat ik ooit nog hoop te spelen in mijn leven. Je kunt je voorstellen dat die lijst harder groeit dan ik kan spelen. :scared: :lol:
Mark

09 mei 2025, 15:31

Arnold schreef:
09 mei 2025, 14:45
Ik twijfelde al of ik dit wel moest posten omdat ik dacht wel weer de enige te zijn met mijn lijstje. 😂
Haha, voor elke rare capriool die je op hobby-gebied hebt zijn er lui die dat nog 5x erger doen.
Arnold

09 mei 2025, 17:12

Goed om hier te lezen dat ik toch nog heel normaal
Ben. 😂
Dedicated gameroom:
Playstation
Nintendo
Atari
Sega
Arcadekast.
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018

11 mei 2025, 09:15

Ik doe hetzelfde als Mark, maar dan in Excel. Weet uiteraard de datums niet meer van games uit de 8, 16 bit en PC era, maar voor de rest is die redelijk accuraat.
Slati

15 mei 2025, 09:52

Heel cool om te zien hoe iedereen hier een systeem voor heeft (of zou willen hebben). Ik heb high scores nooit echt bijgehouden. Ook omdat ik nooit echt arcade achtige spelletjes speel(de). Alleen heel vroeger op de C64 en toen speelde ik die vooral alleen. Ook nog wel wat op de Amiga en toen wisselden we op het schoolplein wel eens wat scores uit.

Nu ik op de Evercade Alpha wat vaker arcade spellen speel, en vooral mijn jongste daar soms ook wel interesse in heeft, is het wel tof om een A4-tje op te hangen. Dat stimuleert ook om het vaker te doen.

Het spelen van spellen houd ik bij op een website. Aanleiding was om vooral voor mezelf bij te houden waar ik gebleven ben. Vooral bij oudere spellen (crpg's) moet je toch het een en ander zelf bijhouden en zit er nog geen journal in de game zelf. En daarnaast is het ook gewoon leuk om dat later terug te kunnen lezen.

Ook ik heb in het verleden meermaals geprobeerd om een site te bouwen waarin ik mijn verzameling bijhoud en scores en dergelijke. Maar ik merkte dat ik meer tijd daaraan kwijt was dan aan het gamen zelf. Toen alles gaan bijhouden in CLZ Games. Dat werkt prima om het overzichtelijk te houden.
Ik game op: Commodore 64, Amiga 500, Atari Lynx, RetroPie, MiSTer, Evercade, Wii U, 3DS, N64, PS4/PS5, Nintendo Switch 2 en een Windows laptopje.
Mijn verzameling
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

16 mei 2025, 22:37

KillingRaptor schreef:
09 mei 2025, 09:46
Mijn wall of fame is de site die ik heb gemaakt voor de uitgespeelde games hier op het forum.
:thumbup:

Terug naar “Highscores, competities en uitdagingen”