Oh nee! Verkocht!

Interessante advertenties, discussies en alles over verzamelen.
Tom
Veteraan
Veteraan

Re: Oh nee! Verkocht!

17 okt 2018, 09:43

Nu ik even er over gedacht heb valt het mij op dat mijn keuzes nog niet eens zo slecht zijn geweest.

De games die ik verkocht heb naast de N64 met GoldenEye was een stuk eerder nog met de Nes:

Rush 'n Attack en Bad Dudes.

Twee games die niet echt enorme impact hebben gehad moet ik zeggen. Ik heb ze later wel weer op een beurs gekocht compleet in mooie staat voor 10,- per stuk dacht ik. Ik kan me voorstellen dat het anders is als het je hele Nes collectie was geweest uit die tijd of je Snes games...
Arnold

17 okt 2018, 10:41

Ooit mijn SNES met Scope weggegeven aan mijn neefje. Altijd spijt gehad en 20 jaar later toch weer een SNES gekocht (begin van retrogaming). Mijn Playstation 2 heb ik teruggekregen van mijn andere neef die hem jaren geleden van mij kreeg. Van fouten kun je leren en vaak zijn ze ook terug te draaien...... kost alleen wat geld... ;-)
Dedicated gameroom:
Playstation
Nintendo
Atari
Sega
Arcadekast.
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

19 okt 2018, 10:36

Dit topic... dit topic heeft veroorzaakt dat ik sinds gisteren weer de trotse eigenaar ben van een Atari Jaguar.

Nu nog games haha.
Ben blij dat ik niet voor de Amiga cd32 ben gegaan; dan was ik nu arm geweest.
- portable-games.nl
OldSchool
Contacteer:

19 okt 2018, 11:17

koekiemonster schreef:Dit topic... dit topic heeft veroorzaakt dat ik sinds gisteren weer de trotse eigenaar ben van een Atari Jaguar.

Nu nog games haha.
Ben blij dat ik niet voor de Amiga cd32 ben gegaan; dan was ik nu arm geweest.
Dat lijkt me een goede ontwikkeling :).

Gefeliciteerd met de aanwinst!
Jalf

22 okt 2018, 11:27

Haha mooi man. En nu nooit meer verkopen!
Ik doe niet aan onderschriften.
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

22 okt 2018, 20:21

Drie keer is scheepsrecht...
- portable-games.nl
Tobascoman3

23 okt 2018, 12:32

3 keer is inderdaad scheeps recht maar het dubbeltje kan bij die derde keer nog beide kanten op wat dat betreft
Pius

25 okt 2018, 21:15

Ik heb eigenlijk van zeer weinig verkopen spijt. Het enige waar ik echt spijt van heb is dat ik ooit een volledige collectie N64 magazines bij het oud papier heb gegooid.
"Come back when you can put up a fight."
stefh

25 okt 2018, 23:28

Originele Transformers o.a. Optimus Prime voor 5 gulden verkocht of zo...

Op gegeven moment spijt gekregen van wat GCN games die ik verkocht had omdat ik ze niet meer speelde, maar is wel weer aan te komen.
Titels als:
- Monkey ball 2
- Crazy Taxi
- Billy Hatcher

Ik heb vooral spijt van NES doosjes die ik verknipt heb als kind om ze in hard cases te plakken of game doosjes (GB, Big boxes PC, etc) die mijn moeder op gegeven moment heeft weggegooid, ik was er toen even minder mee bezig.

En dat ik bij de erfenis van mijn opa de NES games niet heb opgeëist die we hem vanuit ons gezin door de jaren cadeau hadden gegeven ;)
O.a.
- Wrecking Crew Blackbox
- Solomon's key 2
- Dr Mario
- Tetris

Ook bijzonder dat ze je dan de rest van je leven aan je opa doen herinneren en je kunt zeggen, deze exemplaren zijn van mijn opa geweest.
Hopelijk heeft 1 van mijn neefjes ze nog.

Gelukkig heb ik wel de nodige games opnieuw gekocht die mijn opa had, zodat ik toch nog kan terugdenken aan onze game momenten op de wekelijkse zondag.
Jumpman

02 mei 2019, 23:53

In 2012 zette ik mijn Nintendo 64 te koop met een aantal games CIB en met The Legend Of Zelda: Ocarina Of Time Collectors Edition (nog als nieuw, want gekocht bij de release en nooit tijd gehad om deze te spelen). De biedingen gingen meteen veel te hoog in vergelijking met andere vergelijkbare advertenties. Toen ben ik maar eens gaan kijken waarom dit was, hierna de advertentie verwijderd en zelf ook gaan verzamelen.

Verder wat verkopen in mijn jeugd:
Nintendo NES Action Set, met de losse games: The Legend Of Zelda, Super Mario Bros. 2, Top Gun: The Second Mission, Gremlins 2 alles CIB. Verkocht om een Nintendo SNES Mario World Set te financieren.
Nintendo SNES games Mario Kart, F-Zero, Mario All-Stars, Unirally, Mega Man X, NBA Jam Tournament Edition en Full Throttle All American Racing, allen CIB verkocht, om een Nintendo 64 te financieren.
Nintendo 64, Turok 3 Rage Wars, Robotron 64, Rampage 2 World Tour, Shadow Man allen CIB verkocht, omdat ik de doosjes te beschadigd vond.
PlayStation 1 Resident Evil 2 sealed gekocht voor 14,95 gulden bij de PlayStation 1 uitverkoop, deze heb ik 2008 geopend om alleen even te kijken. Gelukkig nog wel in bezit.
Tamerlane

18 mei 2019, 13:23

Ik heb bijna niets verkocht maar helaas wel voor een schijntje Skies of Arcadia Legends voor de Gamecube weg gedaan omdat het type spel mij toen niet kon bekoren
SpitseBaas

22 mei 2019, 10:47

Ik heb een keer Zelda's Adventure voor de CDI verkocht vlak voordat ik ging verzamelen, voor 225. Was toen nog student en kon het geld goed gebruiken, maar zou m graag weer willen voor minder, uiteraard ;)

Verstuurd vanaf mijn Pixel 3a XL met Tapatalk
OldSchool
Contacteer:

22 mei 2019, 13:23

Ik zag een tijdje terug een vent die er 6 had en echt honderden euro’s per cd-i vroeg. Dan lopen de rillingen me over de rug.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

30 apr 2025, 08:45

Tijd voor een bump! Met nieuwe mensen op het forum en tijd die verstreken is, zijn er vast wel van dit soort gevallen bijgekomen.
Afbeelding
OldSchool
Contacteer:

30 apr 2025, 08:57

Ik ben tegenwoordig alleen nog maar blij met mijn verkopen. Laatste verkopen zijn een Sonic Adventure 2 Battle voor de GameCube voor 22€50. Die had ik namelijk dubbel en zorgt weer voor een kleine boost van mijn Vinted portemonnee. Waarschijnlijk zelf ooit voor een euro in een kringloop gekocht.
En ik heb vorig jaar op vakantie in Frankrijk een kale Wii-U gekocht. Voor één hele euro. Getest en werkt als een trein én er zat nog een game in. Legend of Zelda: Twilight Princess. Disc only verkocht voor 5€. Dus de Wii U was gratis en ik hou er nog wat aan over. Uiteraard heb ik deze game gewoon al cib in de collectie.

Ik verkoop regelmatig items voor een paar euro. En dat tikt alles bij elkaar toch lekker aan. En die Vinted portemonnee is wel heerlijk, hoor. Geeft je het gevoel dat je “gratis” nieuwe dingen kunt kopen.

Oh wacht, dit was zeker niet de bedoeling van dit topic? Sorry!
Shenglong83
Contacteer:

30 apr 2025, 09:54

Zoals (ik gok) de meesten hier heb ik als kind genoeg moois verkocht - CIB Gameboy, NES, SNES games om nieuwe games van te bekostigen.
Achterf gezien waren die nieuwe games vaak slechter en/of minder waard dan wat ik verkocht. Maar goed, we waren jong. We wisten niet beter.

En m'n grootste verkoop was toen ik emigreerde en m'n volledige in-25-jaar-opgebouwde retro collectie in 1 klap verkocht. Consoles, games, alles. Meenemen kon praktisch gezien gewoon niet, dus echt spijt heb ik er niet van. Maar jammer blijft het wel.

Aan de andere kant - waar veel gamers de laatste jaren klagen over het aantal ports, remasters, re-releases, etc ben ik daar juist gelukkig mee. Ik heb hierdoor een enorm deel van de games die ik verkocht heb terug kunnen kopen op moderne hardware.
Backlog Overwinnaar 2023, 2024: You must defeat Sheng Long to stand a chance!
Afbeelding
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

05 mei 2025, 12:58

Inmiddels heb ik best spijt van een verkoop die ik in 2017 heb gedaan, denk ik. Ik was er destijds wel tevreden over, maar nu baal ik. Het item is "mijn" Bloodborne press kit die ik ooit had. Deze:

Afbeelding

Het was een groot boek, zoals je kan zien, met nog een notebook, de game en andere items. Echt een heel tof ding. De reden dat ik hem verkocht was omdat het financieel voldoende ging, maar niet geweldig. En ik wilde een nieuwe PC kopen. Nieuwe videokaarten zijn duur, zoals de meesten wel weten, en om het bedrag voor de PC bij elkaar te krijgen moest ik dus zaken gaan verkopen. Ik heb toen een hele zwik press kits verkocht, maar van deze baal ik tot op de dag van vandaag nog steeds.

https://www.bloodborne-wiki.com/2019/12 ... t-art.html daar alle items... man, wat een tof item.
Afbeelding
Pius

05 mei 2025, 23:07

Dynamike schreef:Inmiddels heb ik best spijt van een verkoop die ik in 2017 heb gedaan, denk ik. Ik was er destijds wel tevreden over, maar nu baal ik. Het item is "mijn" Bloodborne press kit die ik ooit had. Deze:

Afbeelding

Het was een groot boek, zoals je kan zien, met nog een notebook, de game en andere items. Echt een heel tof ding. De reden dat ik hem verkocht was omdat het financieel voldoende ging, maar niet geweldig. En ik wilde een nieuwe PC kopen. Nieuwe videokaarten zijn duur, zoals de meesten wel weten, en om het bedrag voor de PC bij elkaar te krijgen moest ik dus zaken gaan verkopen. Ik heb toen een hele zwik press kits verkocht, maar van deze baal ik tot op de dag van vandaag nog steeds.

https://www.bloodborne-wiki.com/2019/12 ... t-art.html daar alle items... man, wat een tof item.
Snap wel dat deze pijn doet inderdaad.

Ik moet zeggen dat is af en toe mijn Vectrex CIB collectie (console CIB en alle games CIB) nog wel mis. Nu onbetaalbaar geworden.

Ik heb ook spijt van het uitdunnen van met name mijn Wii verzameling maar dat ben ik inmiddels aan het herstellen.
OldSchool
Contacteer:

06 mei 2025, 10:43

Een Vectrex zou ik ook nog wel willen. Omdat het zo lekker old school is. Maar inderdaad, prijzen gaan door het dak. En ik kan mezelf niet zo ver krijgen om een electronisch apparaat met een beperkt leven voor zoveel geld te kopen. Want stel je geeft 600€ en en een week later gaat hij stuk…
Pius

06 mei 2025, 10:48

OldSchool schreef:
06 mei 2025, 10:43
Een Vectrex zou ik ook nog wel willen. Omdat het zo lekker old school is. Maar inderdaad, prijzen gaan door het dak. En ik kan mezelf niet zo ver krijgen om een electronisch apparaat met een beperkt leven voor zoveel geld te kopen. Want stel je geeft 600€ en en een week later gaat hij stuk…
Ja het zijn wat dat betreft ook niet de meest betrouwbare apparaten. Je kunt je eigenlijk niet meer voorstellen dat ik destijds de Vectrex die in originele Nederlandse doos was met alle games ook in doos, met boekjes en frontjes en ook nog een extra controller CIB verkocht heb voor 650 euro hahaha. Daar krijg je nu de console zelf nauwelijks meer voor. Maar zo gaan die dingen. Ik mis hem overigens niet voor de waarde die het nu zou hebben gehad hoor. Maar meer omdat het gewoon een uniek systeem is, een echte eyecatcher.

Aan de andere kant is het ook wel lekker om 100% focus op Nintendo te kunnen hebben en daarbuiten alles maar te laten voor wat het is/was. Dat voelt ook nog steeds wel als een bevrijding, dus het is best dubbel.
OldSchool
Contacteer:

06 mei 2025, 12:34

Focus is wel prettig. Zeker ook vanuit een financieel oogpunt, want je kunt je geld ook maar één keer uit geven. En als je dat gericht doet is veel leuker, heb ik de afgelopen jaartjes gemerkt.

Maar ik doe tegenwoordig niets meer weg. Nadat ik in mijn begintijd een aantal dingen heb verkocht (toen had ik nog een klein webwinkeltje) ging het steeds meer pijn doen. Toen werd ik 100% verzamelaar.

Wel heb ik een webwinkel mijn exemplaar van The Kamikaze Squirrel aangeboden in ruil voor Videopac 60. Daar heb ik wel even over moeten nadenken voor ik dat ging doen. Uiteindelijk reageren ze niet meer op de foto’s die ik heb gestuurd (beetje jammer DutchGameBoys), en eigenlijk voelt dat als een opluchting.
Pius

06 mei 2025, 17:21

DutchGameBoys. Is dat Han + compagnon?
OldSchool
Contacteer:

06 mei 2025, 20:39

Pius schreef:
Die inderdaad. Ik werd al voor ze gewaarschuwd…
Mark

06 mei 2025, 21:51

OldSchool schreef:
Pius schreef:
Hoe dat zo?
OldSchool
Contacteer:

06 mei 2025, 22:41

Mark schreef:
06 mei 2025, 21:51
OldSchool schreef:
Pius schreef:
Hoe dat zo?
Ik heb geen details, behalve dat een paar mensen die ik ken geen fan van ze zijn.

Terug naar “Verzamelpraat”