Hallo allemaal,
Om de blurry image van mijn Wii te verbeteren ben ik op zoek naar een goede manier om deze te softmodden, zodat deze veel beter beeld geeft op moderne HD-tv's. Ik heb op youtube al wat verbluffende resultaten gezien met wat softmods, maar ze zeggen ook allemaal weer wat anders. Ben dus benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft en mij een beetje op weg kan helpen.
Alvast dank!
(Soft)modding Wii
- marxkemp
- Contacteer:
- Pius
Bericht
Re: (Soft)modding Wii
Thx. Had dit filmpje zelf ook al gezien inderdaad. Heb je zelf hier ook ervaring(en) mee toevallig?
"If it's not fun, why bother?"
- marxkemp
- Contacteer:
Bericht
De wii is hier aangesloten op een 27" 1080p lcd op een av versterker met component aansluiting. Mij prima, zonder software tricks.
- Pius
Bericht
Ja dit heb ik nu exact ook. Maar ik vind het vaak nog wel iets te blurry. Vandaar dat ik toch opties aan het verkennen ben.marxkemp schreef:De wii is hier aangesloten op een 27" 1080p lcd op een av versterker met component aansluiting. Mij prima, zonder software tricks.
- marxkemp
- Contacteer:
- Ok Impala!
- Contacteer:
Bericht
Ik heb mijn Wii jaren geleden gesoftmod op basis van een wii modding website, volgens mij was het deze: https://wii.hacks.guide/ . Die trucjes om het beeld te verbeteren zijn daarna pas gekomen en ik kreeg zelf mijn verouderde versie niet geupdate om dat te testen (heb er eerlijk gezegd ook niet veel tijd aan willen besteden.) . Ben echter wel nog steeds zeer tevreden over het softmodden zelf. Ideaal om al je games te kunnen laden van één storage device, veel kortere laadtijden en heel handig om al je games op één plek te hebben.Pius schreef: ↑18 mar 2025, 09:23Hallo allemaal,
Om de blurry image van mijn Wii te verbeteren ben ik op zoek naar een goede manier om deze te softmodden, zodat deze veel beter beeld geeft op moderne HD-tv's. Ik heb op youtube al wat verbluffende resultaten gezien met wat softmods, maar ze zeggen ook allemaal weer wat anders. Ben dus benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft en mij een beetje op weg kan helpen.
Alvast dank!
- Seroczynski
- Marktplaats ID: 10070482
- eBay gebruikersnaam: seroczynski7
Bericht
Gebruik je de Wii rechtstreeks op je TV, of maak je gebruik van een externe scaler?
- Pius
Bericht
Hij hangt nu rechtstreeks aan mijn tv via een component-kabel.Seroczynski schreef:Gebruik je de Wii rechtstreeks op je TV, of maak je gebruik van een externe scaler?
- Seroczynski
- Marktplaats ID: 10070482
- eBay gebruikersnaam: seroczynski7
Bericht
Afhankelijk van hoeveel andere consoles je gebruikt, kan het investeren in een degelijke scaler best aantrekkelijk zijn. Echter zal dat, net zoals een hard- of software mod, geen wonderen veroorzaken.