Muziek in games: de Button Bashers collectie!

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
kingoftherain

Re: Muziek in games: de Button Bashers collectie!

13 mar 2025, 17:34

arjen1981 schreef:
13 mar 2025, 16:02
Is dit de nieuwe van Purple Disco Machine? :innocent:
Lekker, hoor! :party3:
Afbeelding

Wooloo = love, Wooloo = life
kingoftherain

13 mar 2025, 17:51

Ik had weer effe zin in wat actie.

Boss Fight (Strings)
Damjan Mravunac
Serious Sam 3: BFE (PS3, PS4, 360, XB1, NS, PC, Mac, Lin en op de één of andere manier weer Google Stadia)

Ook weer zo'n game die ik niet heb en nooit gespeeld heb, maar ik kwam dit nummer een paar jaar geleden per ongeluk tegen en ik vond 'm meteen geweldig.
Afbeelding

KillingRaptor

13 mar 2025, 20:52

arjen1981 schreef:
13 mar 2025, 16:02
City Streets 2 (Mango Tango - Neon Jungle)
Jake Kaufman & Jessie Seely
Double Dragon: Neon
Oh ja, die is ook fantastisch! Was ook een hele toffe game en die soundtrack maakte het echt af.
KillingRaptor

13 mar 2025, 20:53

kingoftherain schreef:
13 mar 2025, 17:51
Ik had weer effe zin in wat actie.

Boss Fight (Strings)
Damjan Mravunac
Serious Sam 3: BFE (PS3, PS4, 360, XB1, NS, PC, Mac, Lin en op de één of andere manier weer Google Stadia)
Oeh dit klinkt wel lekker ja! Serious Sam moet ik toch ooit eens gaan spelen (of aanschaffen om te beginnen), lijkt me echt wel tof.
KillingRaptor

13 mar 2025, 21:11

The Storm Calls For You!
Eric W. Brown
Sea of Stars (PS4, PS5, Switch, Xbox One, Xbox Series, PC)

Sea of Stars is één van mijn favoriete games geworden die de afgelopen jaren is verschenen. Ik keek er al enorm naar uit voor hij verscheen en toen ik hem speelde wist ik het meteen, dit is er eentje die mij lang zal bijblijven. Qua gameplay is het een fantastische ode aan Chrono Trigger maar ook het verhaal vond ik heel erg goed. Ik vond het dan ook echt jammer dat ik hem uitgespeeld had, van mij mocht hij best nog langer zijn. En dan die muziek...

De volledige soundtrack is fantastisch, ik heb hem dan ook in de vinyl collectie staan en heb er al regelmatig naar geluisterd. Dit nummer is er eentje die er echt uitspringt voor mij. Het is een boss battle theme en toen ik deze hoorde in de game was ik meteen verliefd. Het nummer speelt maar tijdens één boss battle maar die muziek heeft echt een impact gemaakt voor mij. Als ik deze nu hoor kan ik onmogelijk stil zitten, het klinkt zo verdomd lekker!
kingoftherain

14 mar 2025, 02:01

KillingRaptor schreef:
13 mar 2025, 21:11
The Storm Calls For You!
Eric W. Brown
Sea of Stars (PS4, PS5, Switch, Xbox One, Xbox Series, PC)

Sea of Stars is één van mijn favoriete games geworden die de afgelopen jaren is verschenen. Ik keek er al enorm naar uit voor hij verscheen en toen ik hem speelde wist ik het meteen, dit is er eentje die mij lang zal bijblijven. Qua gameplay is het een fantastische ode aan Chrono Trigger maar ook het verhaal vond ik heel erg goed. Ik vond het dan ook echt jammer dat ik hem uitgespeeld had, van mij mocht hij best nog langer zijn. En dan die muziek...

De volledige soundtrack is fantastisch, ik heb hem dan ook in de vinyl collectie staan en heb er al regelmatig naar geluisterd. Dit nummer is er eentje die er echt uitspringt voor mij. Het is een boss battle theme en toen ik deze hoorde in de game was ik meteen verliefd. Het nummer speelt maar tijdens één boss battle maar die muziek heeft echt een impact gemaakt voor mij. Als ik deze nu hoor kan ik onmogelijk stil zitten, het klinkt zo verdomd lekker!
Die is wel leuk. Gaat ook een kant op die je niet verwacht na de rustige intro, hahaha. Maar zeker een lekker deuntje. Als het goed is moet er binnenkort nog een gratis DLC komen. Geen idee hoe lang die gaat zijn, maar als je die Sea Of Stars itch moet krabben...
Afbeelding

arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

14 mar 2025, 09:19

Sky Sanctuary Zone
Sawada Tomonori
Sonic The Hedgehog 3 & Knuckles

De twaalfde act in Sonic 3 & Knuckles!

Dit is het moment dat je zeker weet dat het gaat gebeuren. Als je dat moment niet al vijf keer eerder had ;) Maar nu is het echt! Direct bij de opening van de stage verschijnt de Death Egg op de achtergrond. Prachtige animaties prachtige context.

Je neemt het opnieuw op tegen een Mecha Sonic (Sonic The Hedgehog 2). Drie keer maar liefst in deze stage, en je hebt de meest epische Synthsssssssssss OOIT!

Wat het Sega Sound team (En specifiek Sawada Tomonori) neerzet bezorgt mij nog steeds kippenvel!

Voor mij is deze track een start punt waar ik mij over synthensizer geluiden begon te fascineren. Sky Sanctuary Zone is simpel en daardoor blijft de melodie makkelijk hangen, maar de onderliggende harmonieën en instrumentatie zorgen ervoor dat je doorhebt dat je naar iets speciaals luistert. Juist die hele lichte drum en percussie op de ondergrond geeft de Synth nog meer boom. Brengt het nog meer op de voorgrond. Het is maar een kort stukje, maar werkt probleemloos continue in een loop. De nadruk ligt zwaar op iets magisch, iets mysterieus! Je bent net als in Angel Island op een Isle in the Sky. Opnieuw overwoekerd in de natuur, alleen dit keer met eeuwenoude zuilen en pilaren en echt dat gevoel van in de sky zijn. Je bent in de wolken en het is mysterieus.

Ik heb ook nog een playtrough van het level. Ik weet nog goed dat ik Knuckles haalde bij de Vroom en Dreesman in Groningen en ben nog altijd overtuigd dat Sonic 3 & Knuckles mijn favoriete 2d platformer aller tijden is. En ik sta klaar om je te overtuigen.

En voor wie er niet genoeg van krijgt:

De gehele soundtrack van Sonic 3 & Knuckles is magisch. Zoveel iconische tracks. Ik mag maar één nummer plaatsen, maar luister ook eens naar Ice Cap zone. https://www.youtube.com/watch?v=mKL0BtScEd8

En dan hebben we naast Sega Sound team nog Brad Buxer en Michael Jackson. Dat is al lang geen gerucht meer. De tracks van Michael zitten nog altijd verstopt in deze soundtrack. Ice Cap zone is ook zeker Brad Buxer. Maar er zijn ook tracks weer uit Sonic gehaald voor Michael. Strangers in Moscow is ook heel duidelijk gebaseerd op de End Credits van Sonic 3. En zo kun je wel even door gaan met vergelijken. Het maakt het een bijzondere sound track. Van alle kanten.

Maar voor mij is het Sky Sanctuary Zone van Sawada Tomonori!
KillingRaptor

14 mar 2025, 10:46

arjen1981 schreef:
14 mar 2025, 09:19
Sky Sanctuary Zone
Sawada Tomonori
Sonic The Hedgehog 3 & Knuckles
Oh ja man, dit is inderdaad ook een geweldig nummer! Blijven ze ook nog steeds gebruiken in games als Sonic Generations enzo en terecht.
Fing3r

14 mar 2025, 11:35

Ik blijf dit een heerlijke thread vinden, met genoeg afwisseling tussen klassiekers, vergeten pareltjes en nieuwe producties!
AfbeeldingAfbeelding
Fing3r

14 mar 2025, 11:41

Icarus
Michael McCann
Deus Ex: Human Revolution (PC, PS3, X-Box 360, OSX en WiiU

Vette game, vette art direction, vette gameplay en extreem vette soundtrack!
AfbeeldingAfbeelding
kingoftherain

14 mar 2025, 16:57

Fing3r schreef:
14 mar 2025, 11:41
Icarus
Michael McCann
Deus Ex: Human Revolution (PC, PS3, X-Box 360, OSX en WiiU

Vette game, vette art direction, vette gameplay en extreem vette soundtrack!
Nice! Die stond ook bij mij op de lijst. Heerlijk deuntje.
Afbeelding

kingoftherain

14 mar 2025, 19:54

Metal Gear Solid Main Theme (Metal Gear Solid 3 Version)
Harry Gregson-Williams
Metal Gear Solid 3: Snake Eater (PS2, 3DS)

Kun je je voorstellen dat deze reeks al richting de veertig jaar gaat? Mijn eerste aanvaring was pas met Metal Gear Solid op de PlayStation. Ik weet nog dat ik het spel er niet echt mooi uit vond zien op de screenshots. Erg blokkerig enzo. Toen ik de demo speelde snapte ik pas waarom iedereen er zo lyrisch over was. Ik heb 'm maar één keer uitgespeeld. Ik heb een tijdje vast gezeten bij die tank. Natuurlijk versloeg ik die een keer tijdens een pauze van het leren voor een repetitie. Daar kwam daarna niets meer van, ghehehe. :innocent:

In principe is dit gewoon een variant van het Metal Gear Solid deuntje. Ik heb eerlijk gezegd geen idee of 4 en 5 hier mee door zijn gegaan, maar de eerste drie hebben het wél. Ik vind ze allemaal lekker klinken, maar deze heeft er erg veel variatie in zitten en dat bevalt me wel.

Het is toevallig net weer afgelopen, maar ik keek vroeger elk jaar naar Wie Is De Mol? En als je wil weten hoeveel vroeger dat was, de kandidaten waren nog onbekende nederlanders. Eind jaren '90, begin jaren '00 (seizoen 3 FTW!), dus dat is alweer even geleden. Er was toen ook een website op internet waarin iemand probeerde bij te houden welke muziek er tijdens de afleveringen gebruikt werd. Sommige nummers kende diegene zelf, maar er werd om input gevraagd als iets niet bekend was. In één van de afleveringen herkende ik een deuntje van Metal Gear Solid 3 (niet deze main theme) en dat heb ik toen doorgegeven. Je kreeg ook credit, dus er stond toen met grote letters 'Robert J. Hendriks' bij. Ja, dat vond ik leuk om te zien. Zeker toen het internet nog lang niet was wat het nu is. Een paar jaar geleden bestond die site nog, maar ik kon 'm nu zo gauw niet meer vinden. Geen idee of het nog bestaat.

Het is redelijk bekend dat Hideo Kojima zijn inspiratie onder andere uit films haalt. Buiten de standaard main theme heeft Snake Eater nog een eigen theme song, genaamd, eeeeeehhh... Snake Eater. Als je die hoort is het eerste waar je aan denkt James Bond. Als ik erachter kom dat iemand fan van die films is, dan vind Ik het altijd leuk om ze dat nummer te laten horen met de vraag van welke James Bond film het is. De vraagtekens in hun ogen zijn prachtig om te zien.

Afbeelding

KillingRaptor

14 mar 2025, 21:10

kingoftherain schreef:
14 mar 2025, 19:54
Metal Gear Solid Main Theme (Metal Gear Solid 3 Version)
Harry Gregson-Williams
Metal Gear Solid 3: Snake Eater (PS2, 3DS)
Dit is een klassieker! Geweldige theme inderdaad en deze versie is zeker erg goed. Mooi verhaal erbij ook dat je naam op het internet kwam te staan. :biggrin:
KillingRaptor

14 mar 2025, 21:16

And My Name's Booster
Yoko Shimomura
Super Mario RPG (Switch)

Super Mario RPG voor de SNES heb ik voor het eerst gespeeld op de Wii Virtual Console. Ik was dan ook meteen liefhebber van deze game, het speelt echt zo lekker weg allemaal en de muziek was om van te smullen. Toen de remake werd aangekondigd voor de Switch keek ik er ook meteen naar uit en gelijk op dag 1 in huis gehaald en opgestart. Dit was echt een heel trouwe remake met hier en daar enkele kleine aanpassingen en opnieuw werd ik liefhebber van de game. Toen ik dit deuntje opnieuw hoorde was ik helemaal verliefd, wat klinkt dit verdomd lekker zeg.

De ruwe saxofoon in deze klinkt zo goed, ik vind het fantastisch. Booster is al een apart karaktertje maar zijn theme is echt om van te smullen. Telkens als ik deze hoor wordt het opnieuw bevestigd voor mij, dit is echt wel mijn favoriete nummer uit de game. Vraag me overigens niet waarom maar deze doet me ook denken aan Tarantino films. Hebben jullie dat ook?
KillingRaptor

14 mar 2025, 21:30

Zou het overigens niet tof zijn moest Dennis alle nummers bijhouden in het begintopic? Een echte encyclopedie aan Button Bashers muziek!
OldSchool
Contacteer:

14 mar 2025, 23:04

KillingRaptor schreef:
Zou het overigens niet tof zijn moest Dennis alle nummers bijhouden in het begintopic? Een echte encyclopedie aan Button Bashers muziek!
Heb ik iets misdaan? Vanwaar anders deze taakstraf?!?!
KillingRaptor

14 mar 2025, 23:06

OldSchool schreef:
14 mar 2025, 23:04
Heb ik iets misdaan? Vanwaar anders deze taakstraf?!?!
Je speelt teveel nieuwe games! :lol:
kingoftherain

15 mar 2025, 06:01

KillingRaptor schreef:
14 mar 2025, 21:16
And My Name's Booster
Yoko Shimomura
Super Mario RPG (Switch)

Super Mario RPG voor de SNES heb ik voor het eerst gespeeld op de Wii Virtual Console. Ik was dan ook meteen liefhebber van deze game, het speelt echt zo lekker weg allemaal en de muziek was om van te smullen. Toen de remake werd aangekondigd voor de Switch keek ik er ook meteen naar uit en gelijk op dag 1 in huis gehaald en opgestart. Dit was echt een heel trouwe remake met hier en daar enkele kleine aanpassingen en opnieuw werd ik liefhebber van de game. Toen ik dit deuntje opnieuw hoorde was ik helemaal verliefd, wat klinkt dit verdomd lekker zeg.

De ruwe saxofoon in deze klinkt zo goed, ik vind het fantastisch. Booster is al een apart karaktertje maar zijn theme is echt om van te smullen. Telkens als ik deze hoor wordt het opnieuw bevestigd voor mij, dit is echt wel mijn favoriete nummer uit de game. Vraag me overigens niet waarom maar deze doet me ook denken aan Tarantino films. Hebben jullie dat ook?
Oeh, die is wel lekker feestelijk. Ik moet dat spel nog steeds spelen. Ik had 'm op de Wii gekocht en hij staat op de SNES Mini, maar het is er nooit van gekomen.
Afbeelding

kingoftherain

15 mar 2025, 07:38

Fing3r schreef:
14 mar 2025, 11:35
Ik blijf dit een heerlijke thread vinden, met genoeg afwisseling tussen klassiekers, vergeten pareltjes en nieuwe producties!
Eens. Ik vind het altijd mooi om muziek te leren kennen en als het van spellen komt, dan is dat een leuke bonus.
Laatst gewijzigd door kingoftherain op 15 mar 2025, 07:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

kingoftherain

15 mar 2025, 07:41

KillingRaptor schreef:
"Don't you know the Dewey Decimal system?" - Conan The Librarian

Laatst gewijzigd door kingoftherain op 15 mar 2025, 08:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

kingoftherain

15 mar 2025, 08:11

Vandaag weer een groot gedeelte van de dag van huis, dus ik post 'm maar weer lekker vroeg. It's BB Dag, baybee!

You Are My Hope
Revo
Bravely Default (3DS)

Steeds-minder-Oldschool linkte in de eerste week van dit topic al een nummer van Bravely Default II, maar er is een kort liedje van de eerste game die ik zelf heel erg tof vind. Ik heb 'm nooit lang gespeeld (ik weet het, dat is mijn MO), maar ik zat een keer door de soundtrack te skippen en toen kwam deze opeens voorbij. Ik kreeg meteen zin om een marathon te rennen. Helaas was het na anderhalve minuut alweer voorbij, dus ik kon weer omkeren.

Wat ik ervan begrijp is dat dit in battles tijdens een special move van Tiz speelt, wat ik een erg leuk idee vind.
Afbeelding

KillingRaptor

15 mar 2025, 11:56

Bravely Deafult heb ik liggen maar moet er nog aan beginnen. Wel weet ik dat de soundtrack fantastisch is, zaten een paar nummers van in Theatrhythm FF: Curtain Call op 3DS.
KillingRaptor

15 mar 2025, 16:28

Requiem For the Gods
Michiru Yamane
Castlevania: Symphony of the Night (PS1, Saturn)

Castlevania is een franchise die ik altijd al goed heb gevonden en dan vooral de metroidvania delen al kan ik de klassieke delen zeker ook enorm waarderen. Symphony of the Night was het eerste deel in deze stijl en was gelijk een knaller van formaat. Ik heb deze voor het eerst op de Xbox 360 gespeeld toen die op XBLA verscheen, ondertussen heb ik hem ook op PS4 en daar ook al uitgespeeld. Nog steeds een geweldige game en het blijft één van mijn favoriete delen uit de serie. De soundtrack is ook prachtig en het was even moeilijk kiezen welk nummer ik zou nemen.

Maar ik ben uiteindelijk bij deze beland, Requiem For the Gods. Een rustig nummer maar het is zo mooi en past ook echt perfect bij de Castlevania sfeer. Er zijn zeker veel fantastische stukken in deze soundtrack en het zou me niet verbazen als ik er in de toekomst nog enkele neerplaats. Maar deze springt er wel even uit net doordat het zo rustig is, het speelt zich dan ook niet voor niets af in de Royal Chapel. Dit is een deel dat sowieso al apart aanvoelt in Dracula's kasteel, blijkbaar heeft de beste man soms ook even nood aan rust en misschien even een opbiechting. Michiru Yamane heeft voor heel wat Castlevania delen de muziek verzorgd en keer voor keer wist ze een prachtige soundtrack neer te zetten.
kingoftherain

16 mar 2025, 07:27

Daybreak (Ending & Staff Roll)
Shibata, Okugawa, Abe en 2 Iwai's
Street Fighter Alpha 3 (PS1, PSP, GBA, Dreamcast, Saturn, Arcade)

Ik speel Street Fighter sinds ongeveer halverwege de jaren '90. Een klasgenoot had Street Fighter II voor de Super Nintendo. Hij had nog twee jongere broertjes en dan speelden we met z'n vieren om en om. Gek genoeg was ik altijd degene die de code moest invoeren, zodat je met hetzelfde karakter tegen elkaar kan spelen, want op de één of andere manier kregen zij dat niet voor elkaar. Street Fighter II was erg tof, maar had de beperking dat je maar acht vechters tot je beschikking had. Iets wat vandaag de dag echt niet meer zou kunnen. Gelukkig kwam daar verandering in, want...

Één of twee jaar later had ik mijn eigen Super Nintendo. Om precies te zijn de bundel die kwam met Super Mario All Stars en Starwing, dus ik had meteen genoeg te spelen. Uiteindelijk heb ik voor dat apparaat in totaal maar acht spellen gehad, maar er MOEST natuurlijk een Street Fighter tussen zitten. Ik ben meteen gegaan voor de meest uitgebreide versie die je op het platform kon krijgen, namelijk Super Street Fighter II: The New Challengers. Bij een eerdere versie kon je al als de vier baaskarakters spelen, maar hier werden er nog eens vier extra figuren aan het roster toegevoegd, waardoor het eindtotaal op zestien straatvechters kwam. Ik weet nog goed dat ik 'm bij de Bart Smit kocht (schuin tegenover de Bruna, waar ik het britse Super Play met Secret Of Mana 2 op de cover zag liggen) en dat de mevrouw bij de kassa me er voor de zekerheid op wees dat de prijs 170 gulden was en niet 70 gulden. Ze dacht dat ik het 1-tje ervoor misschien over het hoofd had gezien. Maar nee, ik wist wat-ie moest kosten en dat ik het er volledig uit zou gaan halen, want ik heb deze game helemaal grijs gespeeld. De nieuwe karakters vond ik ook wel tof. Het werd daardoor een nog gevarieerdere mix en introduceerde me aan wat in de komende jaren mijn standaard main zou worden, Cammy White. Snel, flexibel en in het bezit van hele toffe kick aanvallen. Als ik tegen iemand zeg dat Cammy mijn main is dan krijg ik meestal zo'n reactie van 'Ja, dat zal wel, ja', referend naar haar uiterlijk. En ja, ik ben ook niet blind, maar de move set vind ik gewoon erg goed. Het uiterlijk is de bonus. #TeamCammy :heart:

Street Fighter III heb ik een enkele keer in een arcade gezien, maar ik kom daar zelden en ik had ook geen console waar het op uitkwam, dus die reeks heb ik destijds amper wat van meegekregen. Gelukkig kwam de Alpha serie wél naar de PlayStation, die ik ondertussen had. Niet dat ik ze allemaal gespeeld heb, dat begon pas toen Street Fighter Collection uitkwam, waar Super Street Fighter II, Super Street Fighter II Turbo en Street Fighter Alpha 2 Dash op stonden. Heel eerlijk? Ik kocht het voor die eerste twee, maar Alpha 2 bleek ik ook heel gaaf te vinden. Het anime-achtige design van de karakters vond ik prachtig en het speelde ook weer erg lekker.

Street Fighter Alpha 3 kwam bij ons in 1999 uit. Ik weet eerlijk gezegd niet meer of ik 'm daadwerkelijk dat jaar gekocht heb, maar ik wilde 'm sowieso hebben. Het roster was lekker groot, met allerlei karakters erin. En daarbij komen we aan bij het liedje van vandaag. Dit speelt bij de cutscene aan het eind van de game en vond ik altijd heel erg lekker klinken. Ik ging er dan ook altijd lekker voor zitten als ik de laatste baas had verslagen, want er zou een mooi deuntje komen. Vorig jaar heb ik de soundtrack op vinyl gekocht. Die komt op maar liefst 3 LP's!!! :omg:

En ja, ik speel nog steeds Street Fighter. En ook al is Street Fighter VI de nieuwste, ik speel vaker Street Fighter V en dan voornamelijk online. Ben ik er goed in? Mja, het gaat. You win some, you lose some. Voor mij is het belangrijker dat ik er plezier van heb. Ik heb hele spannende potjes gehad die ik verloor en daar geniet ik nog wel het meeste van. Ik zal dan ook bijna altijd voor een rematch kiezen, of ik nu win of verlies. Heeft mijn liefde voor Street Fighter me een edge gegeven bij een bepaald Button Bashers toernooi? We zullen het antwoord op die vraag helaas nooit weten. :innocent:

Bij het zoeken naar informatie kwam ik ook nog wel een aardige remix tegen.

Afbeelding

kingoftherain

16 mar 2025, 07:36

KillingRaptor schreef:
15 mar 2025, 16:28
Requiem For the Gods
Michiru Yamane
Castlevania: Symphony of the Night (PS1, Saturn)

Castlevania is een franchise die ik altijd al goed heb gevonden en dan vooral de metroidvania delen al kan ik de klassieke delen zeker ook enorm waarderen. Symphony of the Night was het eerste deel in deze stijl en was gelijk een knaller van formaat. Ik heb deze voor het eerst op de Xbox 360 gespeeld toen die op XBLA verscheen, ondertussen heb ik hem ook op PS4 en daar ook al uitgespeeld. Nog steeds een geweldige game en het blijft één van mijn favoriete delen uit de serie. De soundtrack is ook prachtig en het was even moeilijk kiezen welk nummer ik zou nemen.

Maar ik ben uiteindelijk bij deze beland, Requiem For the Gods. Een rustig nummer maar het is zo mooi en past ook echt perfect bij de Castlevania sfeer. Er zijn zeker veel fantastische stukken in deze soundtrack en het zou me niet verbazen als ik er in de toekomst nog enkele neerplaats. Maar deze springt er wel even uit net doordat het zo rustig is, het speelt zich dan ook niet voor niets af in de Royal Chapel. Dit is een deel dat sowieso al apart aanvoelt in Dracula's kasteel, blijkbaar heeft de beste man soms ook even nood aan rust en misschien even een opbiechting. Michiru Yamane heeft voor heel wat Castlevania delen de muziek verzorgd en keer voor keer wist ze een prachtige soundtrack neer te zetten.
Die is wel tof. Ik denk ook dat als je gamers die het nooit gespeeld hebben dit zou laten horen en vragen van welke reeks het afkomstig is, dat de meesten wel Castlevania zouden zeggen.
Afbeelding

Terug naar “Retro gaming”