Podcast 120: Wii U retrofocus

Alles over onze uitzendingen en komende afleveringen.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Podcast 120: Wii U retrofocus

04 mar 2025, 22:37

Michael vond het eens tijd om het over de Wii U te hebben, een console die uitgebracht werd door Nintendo in 2012 en die geen commercieel succes wist te behalen. Maar toch hebben Michael en Niels goede herinneringen aan deze console, en met name aan de games die er op uitgekomen zijn.

SoundCloud

Aflevering 120: Wii U retrofocus)

Info
Host: Michael
Duur: 2:47:23
Datum: 4 maart 2025

Podcast Timetable:

00:00:14 - Een intro met wederom veel klets

00:26:58 - Game Talk
Niels ging zijn tijd inplannen in Atelier Marie Remake (00:27:15) en bootje varen in Dragon Quest 3 Remake (00:41:57). Michael ging verder met Indiana Jones and the Great Circle (00:56:34) en speelde Nioh (01:05:22).

01:21:40 - Wii U
In het hoofdonderwerp van deze aflevering blikken Michael en Niels terug op de Wii U.

Muziek:
Spoiler: weergeven
- Brawl Stars
- Parappa the Rapper

Een directe link naar de MP3 vind je hier.
Pius

Re: Podcast 120: Wii U retrofocus

04 mar 2025, 23:03

Gaaf onderwerp. Ben benieuwd. Blijft een aparte console, zelfs voor Nintendo's begrippen. Wel een toffe library, maar met de komst van de Switch ports heeft de console wel significant aan relevantie verloren.
"Come back when you can put up a fight."
Fing3r

06 mar 2025, 08:34

Jammer dat Indiana Jones bij Michael niet de juiste snaar weet te raken, want die game is echt wel heel erg sterk. En er zit inderdaad combat in maar die is echt minimaal, volgens mij heb ik minder dan een kwart van de game met combat te maken gehad, maar mogelijk beheers ik het sluipen toch net iets beter dan jij. Maar de leukste onderdelen waren echt wel het uitpuzzelen van de aanwijzingen voor het oplossen van de verschillende puzzels die in de game aanwezig zijn.

WiiU heb ik zelf nooit gehad, waarom weet ik eigenlijk niet maar dat kan ook zijn gekomen omdat er voor mij niet echt aantrekkelijke games op zijn uitgekomen, de enige game die mij bijna wist te overtuigen was de Windwaker remake en stiekem hoop ik nog steeds dat die game een port krijgt naar de Switch (2)
AfbeeldingAfbeelding
Pius

06 mar 2025, 17:26

Oprecht heerlijke Podcast met een leuke retrofocus op de Wii U. Ik ben het met Niels eens dat de Wii U zijn tijd eigenlijk iets te ver vooruit was zodat Nintendo zelf niet wist wat ze ermee aan moesten (wat ze met de Switch gelukkig hersteld hebben). Veel mooie herinneringen aan de Wii U. Donkey Kong Tropical Freeze is voor mij de beste 2D platformer ooit gemaakt. Uiteindelijk blijft er maar een handjevol exclusives over op de Wii U, dus in die zin heeft hij het grootste deel van zijn verzamelwaarde ook wel verloren. Net als Mike heb ik ook Nintendoland ontzettend veel gespeeld in multiplayer. Daar zat zoveel potentie in (en ook nog goed uitgewerkt veelal). Mooi die herinneringen aan Luigi's Ghost Mansion. Heb ik zelfs nog een keer met een stel Button Bashers gespeeld bij mij thuis. Jammer dat ze niet voort hebben geborduurd op die asynchrone gameplay voor multiplayer. Ze hebben bij Mario Party 10 ook een asynchrone modus ingevoegd die prima vermakelijk was, maar wel wat barebones. Toch ook wel mee vermaakt. Voor mij is de Wii U toch een console met een dubbele smaak. Enorm van genoten nadat ik hem uiteindelijk gekocht heb (2 jaar na release pas), maar ook op veel punten toch wel een redelijke flop.
"Come back when you can put up a fight."

Terug naar “Afleveringen en discussie”