Old School’s Videopac collectie! -= Jo! Exojet + ! =-
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Re: Old School’s Videopac collectie! -= To plus or not to plus? =-
Ja, ik vertel het er maar bij tegenwoordig. Wil je opsturen in een bubbel envelop. Wel goed opgelost.
Laatst gewijzigd door arjen1981 op 23 dec 2024, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- Pius
Bericht
Top om deze te vinden op deze manier. Wel zuur dat het doosje vernacheld is maar de Vinted kopersbescherming is echt fijn. Prima opgelost zo. Welke dure jongens moet je nu nog?
Verstuurd vanaf mijn Pixel 6a met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn Pixel 6a met Tapatalk
"Come back when you can put up a fight."
- KillingRaptor
Bericht
Haha bij die titel moest ik gelijk aan dat figuurtje van Toy Story 2 denken, Stinky Pete.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
58+ Air Battle
59+ Helicopter Rescue (heb ik wel als losse cart).
60+ Trans American Rally
Ik hoop ze ooit toch nog eens betaalbaar tegen te komen. Ik heb momenteel een bod uitstaan van 180€ op Backgammon, maar de vraagprijs is 275€. Maar ze zijn alle vier vrij zeldzaam en als je ze al ziet dan is het voor serieuze bedragen.
Ik was nu inderdaad wel even blij met de kopersbescherming van Vinted inderdaad.
48 Backgammon
58+ Air Battle
59+ Helicopter Rescue (heb ik wel als losse cart).
60+ Trans American Rally
Ik hoop ze ooit toch nog eens betaalbaar tegen te komen. Ik heb momenteel een bod uitstaan van 180€ op Backgammon, maar de vraagprijs is 275€. Maar ze zijn alle vier vrij zeldzaam en als je ze al ziet dan is het voor serieuze bedragen.
Ik was nu inderdaad wel even blij met de kopersbescherming van Vinted inderdaad.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Ik zie de gelijkenis! Videopac heeft een aantal hele toffe hoesjes, maar dit is er helaas niet één van…KillingRaptor schreef: ↑23 dec 2024, 14:32Haha bij die titel moest ik gelijk aan dat figuurtje van Toy Story 2 denken, Stinky Pete.
- Blossom
- Contacteer:
Bericht
Leuk zo te vinden! Hoeveel games moet je nog?
(zij/haar) Mijn Collectie/database is GROOT
Team fortress 2 FAN
Team fortress 2 FAN
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
We hebben het vaak over onze community. En dit is weer een verhaal waaruit blijkt dat het ook echt een fijne community is.
Allereerst gingen we met een paar Button Bashers naar het Bonami spelcomputer museum. Ik kende daar iedereen al wel van gezicht, behalve C4ke. Die heb ik deze dag voor het eerst in real life ontmoet. Hij had een zoldervondst gedaan met jawel, Videopac spullen. Dus ergens kwam de vraag: is dat iets voor jou? Natuurlijk al supertof dat iemand je kent van je Videopac topic, en dat hij het mij vervolgens als eerste aanbiedt. Uiteindelijk belandt het ook op Marktplaats, waar ik een zoekopdracht uit heb staan op Videopac. Ik herkende de set en deed meteen een bod. Even een berichtje gestuurd: misschien niet helemaal het bod waar hij op hoopte, maar het was wat het mij waard was. Uiteindelijk deed iemand een bod van 10€ hoger. Maar C4ke verkocht het liever aan mij dan aan een vreemde. Ik natuurlijk super blij! En C4ke weet dat het in ieder geval bij iemand in de collectie komt, die het ook écht verzameld. Dus hierbij nog eens hulde aan de community en extra dank aan C4ke, dat hij mij de set gunde.
Ik zal vast nog foto’s laten zien van de rest. Maar het pakket is nét binnen en ik wilde even de voornaamste reden om de set te kopen alvast showen: Helicopter Rescue, oftewel Videopac 59. Niet de goedkoopste jongen uit de set, dus erg blij dat ik hem nu wel mag afvinken!

Ik was op basis van de foto’s een beetje bang voor de staat waarin het boekje verkeerde, maar gelukkig valt dit nog mee. Ik kan niet vaak meer Videopac nieuws delen, dus dit is wel erg tof weer! Nu hoef ik er echt nog maar drie
.
Allereerst gingen we met een paar Button Bashers naar het Bonami spelcomputer museum. Ik kende daar iedereen al wel van gezicht, behalve C4ke. Die heb ik deze dag voor het eerst in real life ontmoet. Hij had een zoldervondst gedaan met jawel, Videopac spullen. Dus ergens kwam de vraag: is dat iets voor jou? Natuurlijk al supertof dat iemand je kent van je Videopac topic, en dat hij het mij vervolgens als eerste aanbiedt. Uiteindelijk belandt het ook op Marktplaats, waar ik een zoekopdracht uit heb staan op Videopac. Ik herkende de set en deed meteen een bod. Even een berichtje gestuurd: misschien niet helemaal het bod waar hij op hoopte, maar het was wat het mij waard was. Uiteindelijk deed iemand een bod van 10€ hoger. Maar C4ke verkocht het liever aan mij dan aan een vreemde. Ik natuurlijk super blij! En C4ke weet dat het in ieder geval bij iemand in de collectie komt, die het ook écht verzameld. Dus hierbij nog eens hulde aan de community en extra dank aan C4ke, dat hij mij de set gunde.
Ik zal vast nog foto’s laten zien van de rest. Maar het pakket is nét binnen en ik wilde even de voornaamste reden om de set te kopen alvast showen: Helicopter Rescue, oftewel Videopac 59. Niet de goedkoopste jongen uit de set, dus erg blij dat ik hem nu wel mag afvinken!
Ik was op basis van de foto’s een beetje bang voor de staat waarin het boekje verkeerde, maar gelukkig valt dit nog mee. Ik kan niet vaak meer Videopac nieuws delen, dus dit is wel erg tof weer! Nu hoef ik er echt nog maar drie
- c4ke
Bericht
Re: Old School’s Videopac collectie! -= C4ke to the rescue! =-
Graag gedaan @OldSchool. :-) Fijn dat alles goed is aangekomen. En idd mooi om te zien dat deze game een plekje heeft gekregen bij een liefhebber. Nog 3 te gaan!
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Mooi hoor! De Cover is ook erg mooi weer.
- Pius
Bericht
Mooi dat het zo kan lopen binnen de community! Nog 3 is wel echt tof ook. Langzaam komt de eindstreep in zicht!
- Mark
Bericht
Kicken man, je bent nu wel echt heel dichtbij. Er komt een dag dat je het compleet hebt, daar ben ik van overtuigd. Ik vind het een console van niks (te primitief), maar als je er mee bent opgegroeid snap ik dat je er verliefd op bent.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Het is echt zo’n double edged sword. Tuurlijk, ik wil die laatste drie ook, maar je wil eigenlijk ook niet klaar zijn. Want wat moet ik dan met mijn leven?!?
- kingoftherain
Bericht 
Wooloo = love, Wooloo = life
Mooi dat je er weer eentje hebt kunnen wegstrepen, man. En dat het binnen de community blijft is alleen maar een fijne bonus. Ik zat als eerste aan een spel als Choplifter te denken, maar aan de screenshot te zien is dit wel anders. Die box art is ook wel tof.
Only 3 more to go!!!
Only 3 more to go!!!
Wooloo = love, Wooloo = life
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Nostalgie helpt inderdaad wel. Het is behoorlijk primitief inderdaad, maar er zitten echt wel games tussen die ook nu nog tof zijn om te spelen. In ieder geval voor mij dan. Wat ook helpt, is dat het natuurlijk heel overzichtelijk is. 60 genummerde doosjes. Heerlijk is dat.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Overigens zijn er twee versies van Helicopter Rescue. Deze die ik heb, die grafisch veel sterker is en ook wat meer diepgang heeft in gameplay (relatief gezien dan, hè) en er is een game met dezelfde naam voor se Odyssey2, in de VS. Zelfde naam, verschillend spel, verschillende prijs categorie
Het is geen Choplifter, maar het zou me niet verbazen als het er wel op gebaseerd was. Of… misschien wel andersom!?! Hoewel de game oor het systeem goede graphics had, haalt het spel het nog altijd niet bij het echte choplifter.kingoftherain schreef: ↑23 feb 2025, 17:37Mooi dat je er weer eentje hebt kunnen wegstrepen, man. En dat het binnen de community blijft is alleen maar een fijne bonus. Ik zat als eerste aan een spel als Choplifter te denken, maar aan de screenshot te zien is dit wel anders. Die box art is ook wel tof.
Only 3 more to go!!!
Overigens zijn er twee versies van Helicopter Rescue. Deze die ik heb, die grafisch veel sterker is en ook wat meer diepgang heeft in gameplay (relatief gezien dan, hè) en er is een game met dezelfde naam voor se Odyssey2, in de VS. Zelfde naam, verschillend spel, verschillende prijs categorie
- Pius
Bericht
Er zijn nog genoeg consoles over. Zeker voor NewSchoolOldSchool schreef:Het is echt zo’n double edged sword. Tuurlijk, ik wil die laatste drie ook, maar je wil eigenlijk ook niet klaar zijn. Want wat moet ik dan met mijn leven?!?

- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht 

Exojet + / Jopac
Het Franse Jopac ontwikkelde ook zelf voor de Videopac. Hoewel ze in licentie een eigen uitvoering van de Videopac uitgaven, waren de cartridges gewoon uitwisselbaar. In totaal hebben ze van vier games een unieke plus versie gemaakt en ze hebben zes eigen games ontwikkeld. Voor mij is dit de derde van die zes.
Het is eigenlijk een variant op space invaders. Maar dan in een soort van tunnel. En met maar één enemy tegelijk. Of zoiets
. Ben erg benieuwd of het een beetje speelt, maar daar gaan we binnenkort een keer achter komen.
Gelukkig ziet deze er erg netjes uit. En, belangrijk voor de verzamelaar, het strookje aan de bovenzijde zit er bij. En lang leve Vinted. Voor een schappelijke prijs kunnen vinden, want Jopac games zijn over het algemeen niet bepaald cheap. Ik ben er weer blij mee!
Re: Old School’s Videopac collectie! -= Jo! Exojet + ! =-
Exojet + / Jopac
Het Franse Jopac ontwikkelde ook zelf voor de Videopac. Hoewel ze in licentie een eigen uitvoering van de Videopac uitgaven, waren de cartridges gewoon uitwisselbaar. In totaal hebben ze van vier games een unieke plus versie gemaakt en ze hebben zes eigen games ontwikkeld. Voor mij is dit de derde van die zes.
Het is eigenlijk een variant op space invaders. Maar dan in een soort van tunnel. En met maar één enemy tegelijk. Of zoiets
Gelukkig ziet deze er erg netjes uit. En, belangrijk voor de verzamelaar, het strookje aan de bovenzijde zit er bij. En lang leve Vinted. Voor een schappelijke prijs kunnen vinden, want Jopac games zijn over het algemeen niet bepaald cheap. Ik ben er weer blij mee!
- Blossom
- Contacteer:
Bericht
Gaaf, weer een klein beetje dichterbij de 100% compleet
(zij/haar) Mijn Collectie/database is GROOT
Team fortress 2 FAN
Team fortress 2 FAN
- Pius
Bericht
Wat een gave box art zeg. Space invaders-varianten kan ik altijd wel waarderen. Meestal spelen die nog verrassend ok. Ben benieuwd of dat bij deze ook zo is.