Button Bashers Top 25 Draft: PlayStation 4!

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
OldSchool
Contacteer:

Re: Button Bashers Top 25 Draft: PlayStation 4!

29 jan 2025, 10:14

Ribbelchips schreef:
29 jan 2025, 09:14
Yes, leg er straks de laatste hand aan!
Top!
Ribbelchips

29 jan 2025, 11:34

Life is Strange
Afbeelding
Release date: 30 januari 2015
Ontwikkelaar: Dontnod Entertainment
Genre: Adventure

Mijn eerste aanraking met een videogame was Mouse Trap op de Colecovision in 1988 en vooralsnog de laatste was gisteravond met Zelda: Echoes of Wisdom op de Switch. Maar nog nooit wist een videogame mij zo te raken als Life is Strange op de PlayStation 4 in 2015. Als je het spel hebt gespeeld, weet je waar ik op doel. En als je dat nog niet gedaan hebt zal ik hieronder proberen uit te leggen waarom je dat toch écht moet doen. En ik zal proberen om daarbij zo weinig mogelijk te ‘spoilen’.

Hoofdpersonage in dit eerste Life is Strange deel is de 18 jarige studente Maxine (Max) Caulfield. Max studeert aan Blackwell Academy in het fictieve stadje Arcadia Bay aan de Amerikaanse westkust. Ze is fanatiek fotograve en sleept haar camera overal mee naartoe. Op een dag stuit ze in de schooltoiletten op een vechtpartij tussen haar jeugdvriendin Chloë en dé klootzak van de school, Nathan Presscot. Max verstopt zich om een hoekje en ziet hoe er een worsteling ontstaat waarbij Nathan een pistool trekt en Chloë neerschiet. In paniek steekt Max haar hand naar voren en roept ‘No!’ En plotseling is ze terug in de klas, waar ze blijkbaar aan het dagdromen was. Ze snelt zich direct terug naar de toiletten en daar begint het voorval dat ze kort daarvoor ‘droomde’ voor haar ogen opnieuw. Voordat Nathan deze keer echter het schot kan lossen, slaat Max het brandalarm in, waarmee ze een compleet andere wending aan de situatie geeft en het leven van Chloë redt.

Afbeelding

Max heeft dus een superpower waarmee ze terug kan in de tijd. En hiermee kan ze het heden en de toekomst dus veranderen. We hebben in videogames natuurlijk vaker met dit fenomeen te maken gehad, maar nog nooit vanuit het perspectief van een 18 jarige studente en op de manier waarop Dontnod dit destijds aanpakte. De sfeer spat werkelijk van dit spel af. Naast hoofdpersonage met een superpower is Max ook gewoon een introverte, onzekere tiener met alles wat daarbij komt kijken. Je gaat als speler rondlopen in het huis van Max, neuzen in haar slaapkamer, luisteren naar haar favoriete muziek en getuige zijn van situaties uit haar heden en verleden. En tussendoor ontvouwt zich dan een spannend avontuur rond de vermissing van een meisje, een alles verwoestende tornado en de band tussen Max en haar alternatieve vriendin Chloë, die van school is getrapt na een aantal incidenten. Natuurlijk gaat Max spelen met haar gave en het af en toe gebruiken voor eigen gewin, maar ze ontdekt al snel dat ze bloedneuzen en heftige hoofdpijnen krijgt na het gebruik en dat het manipuleren van de tijd grote gevolgen kan hebben, het zogenaamde ‘butterfly-effect’. Wat erg pijnlijk duidelijk wordt, wanneer ze een dodelijk auto ongeluk in het verleden wil voorkomen.

Afbeelding

Het gebeurt niet vaak dat ik na het spelen van een game in mijn bed lig en nog nadenk over wat voor bijzonders ik zojuist heb beleefd, maar dit spel kreeg dat voor elkaar. Hoe ogenschijnlijk kleine gebeurtenissen in het verleden zulke enorme gevolgen kunnen hebben in het heden en in de toekomst. Tijdmanipulatie is op zich natuurlijk al een boeiend fenomeen, maar de combinatie met het verhaal en de setting van Life is Strange maakt het echt tot één van mijn meest memorabele herinneringen aan het PlayStation 4 tijdperk. Ik ben dan ook blij dat niemand anders dit spel tot nu toe heeft toegevoegd.

Life is Strange werd natuurlijk een franchise en Dontnod begon vrij snel aan de ontwikkeling van het (eveneens geweldige) tweede deel rond de broers Sean en Daniel. Intussen was ontwikkelaar Nine Deck begonnen aan prequel ‘Before the Storm’ wat zich een paar jaar vóór de gebeurtenissen in Arcadia Bay afspeelt. Deze is ook zeer de moeite van het spelen waard. Dontnod ging daarna verder met andere projecten, maar Nine Deck heeft nóg twee Life is Strange games gemaakt: True Colors en het recent verschenen Double Exposure. True Colors heeft een fantastische setting en misschien nog wel meer sfeer dan de vorige games, maar ik vond eerlijk gezegd het plot wat tegenvallen. Double Exposure (met een oudere Max in de hoofdrol) heb ik nog niet gespeeld op moment van schrijven, maar daar ga ik één dezer dagen zeker aan beginnen.
Afbeelding
Pius

29 jan 2025, 12:10

Wat een gave entry. Deze game was tegen mijn eigen verwachting in een van de meest memorabele games die ik de afgelopen 15 jaar heb gespeeld. Het verhaal en de gameplay zitten goed in elkaar en de emotionele impact is zeer groot. Behoort voor mij zonder twijfel een van de 50 beste games ooit gemaakt.
"Come back when you can put up a fight."
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

29 jan 2025, 14:00

Maakt de lijst weer een beetje diverser. Het is bijzonder om te zien hoe breed de library van de PlayStation 4 is. Life is Strange 1 & 2 heb ik gespeeld. Vooral het eerste deel, maar ik heb er nu toch een beetje een Tell Tale idee bij en ben ik eigenlijk wel verzadigd met het type game dat Dontnod maakt. Lost Records staat ook niet op mijn wensen lijst. Ik wil wel graag Remember Me nog een keer proberen. Juist om te zien waar het begon.

Ik ben weer aan de beurt. Ik weet welke ik ga doen als laatste, maar er is nog zeker weten een enorme verzameling die ook had gekund.
OldSchool
Contacteer:

29 jan 2025, 14:40

Mooie entry, inderdaad echt weer wat anders. Ik heb er destijds wel over gehoord en veel mensen waren er van onder de indruk. Ik heb hem echter nooit gespeeld, omdat ik me vooral af vroeg: wat doe je nou eigenlijk? Is het vooral een verhaal of is er ook echt gameplay? Die onduidelijkheid maakte dat ik er nooit echt door werd getrokken.
KillingRaptor

29 jan 2025, 20:10

Weer eentje die ik nooit heb gespeeld. Maar als ik eerlijk moet toegeven lijkt het me ook niet echt iets voor mij.
Ribbelchips

30 jan 2025, 11:01

OldSchool schreef:
29 jan 2025, 14:40
Mooie entry, inderdaad echt weer wat anders. Ik heb er destijds wel over gehoord en veel mensen waren er van onder de indruk. Ik heb hem echter nooit gespeeld, omdat ik me vooral af vroeg: wat doe je nou eigenlijk? Is het vooral een verhaal of is er ook echt gameplay? Die onduidelijkheid maakte dat ik er nooit echt door werd getrokken.
Je kunt het een beetje vergelijken met een click & point adventure. Je kunt je vrij bewegen binnen locaties, maar dat verschilt per hoofdstuk. De ene keer kun je vrij bewegen binnen de school, een hoofdstuk later is dat een restaurant of iemands huis. Maar je kunt niet zomaar van dat huis naar de school bijvoorbeeld. Binnen die ruimtes zijn er allerlei objecten waar je interactie mee kunt hebben. Dan verschijnen er pictogrammetjes als 'onderzoek', 'fotografeer' 'stel een vraag' ... Een soort 3d click & point dus.
Laatst gewijzigd door Ribbelchips op 31 jan 2025, 11:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Pius

30 jan 2025, 11:29

Ik vind een point-and-clickvergelijking wel iets te beperkt voor Life is Strange. Ik zou het eerder nog een interactieve film noemen. Dat geeft althans voor mij meer het gevoel van wat de game biedt. Er zijn zeker point-and-click-achtige elementen natuurlijk, maar veel (voor mij) frustrerende elementen van dergelijke games ontbreken bij Life is Strange gelukkig.
"Come back when you can put up a fight."
kingoftherain

30 jan 2025, 17:43

Ik heb de eerste Life Is Strange hier al best een aantal jaar liggen, maar ik moet het nog steeds een keer spelen. Vorig jaar kwam het 'vervolg' Double Exposure uit, waar ik best wat plezier mee heb gehad, maar ik begreep dat het nog niet in de buurt komt van het origineel, dus die zal ik dit jaar toch maar eens moeten gaan spelen. Met een beetje mazzel is je stukje een duwtje in de goede richting.
Afbeelding

Wooloo = love, Wooloo = life
arjen1981

31 jan 2025, 09:26

Afbeelding
Death Stranding
Kojima Productions
2019
Action Adventure
1 speler

Death Stranding is veel meer dan je in eerste instantie verwacht. Wat begint als een reis door een desolaat landschap, ontvouwt zich al snel als een diepgaande en experimentele ervaring die alleen van Hideo Kojima kan komen. Voor Metal Gear veteranen voelt het op een bepaalde manier vertrouwd: de thematische diepgang, de cinematografie en de obsessieve aandacht voor detail zijn onmiskenbaar. Maar tegelijk introduceert Kojima iets nieuws, iets dat je echt moet spelen om te begrijpen.

Na de breuk met Konami en het drama rondom Metal Gear Solid V, vond Kojima onderdak bij Sony, die hem de creatieve vrijheid gaf om Death Stranding te maken. Samen met Guerrilla Games kreeg hij toegang tot de Decima Engine. Dit was Kojima’s kans om opnieuw te bewijzen dat hij een van de meest innovatieve auteurs in de industrie is.

Afbeelding

Met Death Stranding creëert hij opnieuw een compleet nieuw genre: de "strand game". Het is geen traditionele actiegame, maar draait om verbinding maken, zowel in het spel, als met andere spelers. De gameplay leunt zwaar op traversal: je balanceert lading, overwint ruig terrein en gebruikt tools om routes efficiënter te maken. Wat het uniek maakt, is de manier waarop de gedeelde wereld werkt: constructies van andere spelers blijven achter en kunnen jouw reis vergemakkelijken. Het voelt als een coöperatieve singleplayer ervaring. Iets wat natuurlijk al zijn voortekenen toonde in de latere Metal Gear Solid spelen.

Zoals je mag verwachten van Kojima, is het verhaal groter dan eigenlijk bij een computer spel hoort, met een cast dat al even ver gaat. Norman Reedus, Mads Mikkelsen en Léa Seydoux brengen hun personages tot leven met sterke performances. Het verhaal zelf is gelaagd, emotioneel en vol symboliek, zoals je van Kojima verwacht. Thema’s als verbinding, eenzaamheid en overleven in een post-apocalyptische wereld maken dit een ervaring die blijft hangen.

Afbeelding

Een van de sleutelfiguren achter de visuele stijl van Death Stranding is Yoji Shinkawa. Hij werkt al samen met Kojima sinds Policenauts en heeft sindsdien zijn stempel gedrukt op de iconische designs van de Metal Gear serie. Zijn unieke, gedetailleerde stijl is ook hier terug te zien in de personages, de uitrusting, voertuigen en de wereld van Death Stranding, echt ongeëvenaard.

Afbeelding

Na de originele PS4-release in 2019, volgden een PC-versie in 2020 en de Director’s Cut in 2021 voor PS5 en later op PC en XBOX. Met Death Stranding 2 op komst en geruchten over een release op de Nintendo Switch 2, blijft de game relevant. Het is duidelijk dat Kojima’s visie niet ophoudt bij één game en dat moeten we toejuichen als één van de bijzonderste releases op de PlayStation 4. Bovenal is het een game die, net als Kojima zelf, buiten de gebaande paden durft te gaan. Absoluut een must-play voor wie openstaat voor iets nieuws.
OldSchool
Contacteer:

31 jan 2025, 09:47

Ik weet er weinig van, behalve dat het wel een tijdje de social media beheerste. Veel liefhebbers, maar ook veel kritiek. Wat alleen maar versterkt dat je hem moet spelen, al is het maar dat je je eigen mening kunt vormen.

Mooie toevoeging!
KillingRaptor

31 jan 2025, 10:36

Ik heb deze gespeeld maar kon er echt niet inkomen. Wel jammer want Metal Gear vind ik wel erg goed. Deze deed het hem dus helaas niet voor mij.
Mark

31 jan 2025, 10:39

Wat het uniek maakt, is de manier waarop de gedeelde wereld werkt: constructies van andere spelers blijven achter en kunnen jouw reis vergemakkelijken. Het voelt als een coöperatieve singleplayer ervaring. Iets wat natuurlijk al zijn voortekenen toonde in de latere Metal Gear Solid spelen.
Maar kun je wel gewoon helemaal single player spelen, of is dat online element er altijd? Ik ben gewoon een ouderwetse, 30+ man die zijn spelletjes heerlijk in sociaal isolement speelt.
Ribbelchips

31 jan 2025, 11:31

Kojima's games zijn helaas niet voor mij bestemd. Ik heb bijna alle Metal Gear games een kans gegeven, maar ik die trage gameplay en dat vage verhaal.. En toen ik hoorde dat Death Stranding omschreven werd als een Postbode simulator, kon zelfs eindbaas Normal Reedus mij niet overhalen om een poging te wagen. Van sommige games weet je gewoon dat het niks voor je is, zonder het daadwerkelijk te spelen. Dit is voor mij zo'n game.
Afbeelding
arjen1981

31 jan 2025, 12:01

Mark schreef:
31 jan 2025, 10:39
Wat het uniek maakt, is de manier waarop de gedeelde wereld werkt: constructies van andere spelers blijven achter en kunnen jouw reis vergemakkelijken. Het voelt als een coöperatieve singleplayer ervaring. Iets wat natuurlijk al zijn voortekenen toonde in de latere Metal Gear Solid spelen.
Maar kun je wel gewoon helemaal single player spelen, of is dat online element er altijd? Ik ben gewoon een ouderwetse, 30+ man die zijn spelletjes heerlijk in sociaal isolement speelt.
Ja hoor dat kan absoluut. En met dat isolement komt het ook goed. Je zult constructies zien van andere spelers. Maar een andere speler zelf zul je nooit tegen komen of wat mee moeten.
Laatst gewijzigd door arjen1981 op 31 jan 2025, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

31 jan 2025, 12:02

Dit is/was een game die op voorhand niets voor mij was. Zelfde als Ribbel zegt; deze gameplay is niet voor mij. Toch heb ik het bij een kameraad een keer een uurtje zitten spelen en het was best nog wel aardig. Sinds dien heb ik hem op mijn Steam wishlist gezet. En elke keer als hij in de aanbieding is koop ik hem net niet. Maar er komt een keer een dag dat ik het doe en ook ga spelen. Uitspelen weet ik niet, maar ik wil het toch een keer echt ervaren.
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

31 jan 2025, 12:30

Ik vind het tof, en ook zeker wel terecht, dat Death Stranding in deze top 25 draft zit. Het is een game die ik ook persoonlijk heb overwogen om te nomineren, al was ik er erg verdeeld over.

Dat ik de game nooit heb uitgespeeld komt eigenlijk doordat ik de lange cutscenes simpelweg niet trek. Wat mij betreft is expositie altijd de grootste reden geweest dat de Metal Gear Solid serie ook nooit echt tractie bij mij wist te krijgen. Maar Death Stranding vind ik stiekem wel Kojima's meest ambitieuze game met wat het (buiten de tergende cutscenes om) probeert te vertellen, en het eh.. hiken.. door de wereld heen was iets dat mij enorm betrokken wist te houden en wat net zoals Breath of the Wild iets heel menselijks in mij aansprak.

Dus: geef Death Stranding een kans.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

02 feb 2025, 00:02

Ik heb mijn laatste keuze inmiddels al gemaakt, maar zit qua werk ff heel druk dus ik verwacht dinsdag of woendag mijn bericht te plaatsen.
OldSchool
Contacteer:

02 feb 2025, 09:55

Apenheul schreef:
02 feb 2025, 00:02
Ik heb mijn laatste keuze inmiddels al gemaakt, maar zit qua werk ff heel druk dus ik verwacht dinsdag of woendag mijn bericht te plaatsen.
Top. Dank voor de heads up!
arjen1981

03 feb 2025, 19:11

Ik vind de reacties op Death Stranding verder heel begrijpelijk. En ook heel typerend. Dat had ik niet verwacht, maar je kunt direct een parallel trekken naar de film wereld. Met Auteur Cinema is het niks anders. Duurt te lang of is saai. Maar zit je wel op één lijk met de regisseur dan loop je er mee weg en is het voor jou het beste dat er is. Dat is inderdaad Death Stranding.
kingoftherain

03 feb 2025, 21:21

Ik heb Death Stranding op dag één gekocht. Ik weet nog dat ik tegen de verkoper van Nedgame zei "Ik kan nu al niet wachten om er niets van te begrijpen." Thuis ben ik meteen gaan spelen en ik vond het wel lekker bizar, maar toen ik voor het eerst een wat langere afstand af moest leggen en de grond zo'n soort zee van teer werd, verloor het me een beetje. Ik heb het spel nog niet helemaal opgegeven, maar ik heb er ook geen haast mee om het ooit weer eens te proberen.
Afbeelding

Wooloo = love, Wooloo = life
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

04 feb 2025, 22:19

Disco Elysium: The Final Cut

Afbeelding

Release date: 2021
Ontwikkelaar: ZA/UM
Genre: RPG

Mijn holy trifecta bestaant uit Starcraft II, Breath of the Wild en Disco Elysium, dus ik kon er simpelweg niet omheen om Disco Elysium: The Final Cut als mijn laatste nominatie te noemen. Nooit eerder werd ik zo gegrepen door een wereld en een verhaal als in deze game. De een noemt het een point & click adventure, de ander een RPG. Het is in ieder geval een game die elementen van beide genres op sublieme wijze combineert. Dus laten we eens kijken wat Disco Elysium zo bijzonder maakt.

Revachol, de plek waarin dit tragische verhaal zich afspeelt, is een stad die tientallen jaren na de communistische revolutie er nog steeds niet bovenop is gekomen. Het is de stad waarin de hoofdrolspeler, Harry Du Bios, zijn herinneringen verliest door alcoholmisbruik, en waarin zojuist een moord heeft plaatsgevonden. Waarom je in Revachol bent, waarom de moord is gepleegd, en wie jij eigenlijk zelf bent: je weet het niet. De game begint wanneer Harry wakker wordt in een verwoeste hotelkamer, zijn kleding ligt verspreid over de kamer en z'n stropdas bungelt aan de ventillator aan het plafond. Zodra hij zich aankleedt hoort hij stemmen, maar van wie? De stemmen lijken wel in zijn hoofd te zitten, ze komen van zijn intuitie, van zijn kennis en ervaring, zelfs van zijn waanzin. En hier zijn we aan het eerste argument beland van waarom ik Disco Elysium zo'n bijzondere game vindt. De complete narratieve ervaring wordt gevormd / gevoed door de persoonlijkheid en skills van Harry zelf. Bij elke beslissing die je maakt, elke dialoog die je voert, zijn het die skills die letterlijk tot je spreken en je adviseren (en in sommige situaties misleiden). Mijn Harry leidde aan waanbeelden en had een rijkelijke fantasie; zo had ik hem immers gevormd. Hij had zowat geen hand-oog coordinatie en ik zou hem niet als tactisch beschrijven. Toch kon Harry iedere situatie oplossen, maar dan op zijn manier.

Afbeelding

Disco Elysium is een RPG zonder combat encounters. Alle conflicten los je op met je vaardigheden die je gaandeweg het spel verder kunt ontwikkelen. Mijn favoriete vaardigheid is 'inland empire', het vermogen om fantasierijk te dromen en het verschil met de werkelijkheid niet meer te zien. Dit leidde tot compleet onwaarschijnlijke situaties, en spontane ingevingen van Harry die nergens op leken te slaan, maar wel enorm veel kleur toevoegden aan mijn ervaring met het spel. Het was immers mijn Harry, en mijn Harry had een compleet andere ervaring dan de Harry's van anderen die het spel speelden en die ik ook heb gesproken. Iedere keer dat je een conflict wilt oplossen wordt er een dobbelsteen gerold, net zoals in een table-top RPG. En als het resultaat van die dobbelsteenworp hoger is dan de skill-check, dan behaal je een succes en lukt de actie die je bedoelde te doen. Door meer ervaring op te doen ontwikkel je die vaardigheden waardoor het gaandeweg steeds gemakkelijker wordt om de skill-checks te halen.

Maar waar Disco Elysium echt het grote verschil maakt is in de toon van de game. De toon van de game is in 1 woord misère. De mensen in de wereld om je heen maken het beste van de situatie, maar Revachol is in permanente staat van verval. En Harry betekent helemaal niets voor de mensen in Revachol, die mensen hebben immers hun eigen problemen en kunnen daar een dronkenlab als Harry niet bij gebruiken. Gelukkig sta je er niet helemaal alleen voor, Luitenant Kim schijnt een oude bekende van je te zijn, al kun je je daar weinig van herinneren. De vriendschappelijke band met Kim staat ook contact onder spanning, ja zelfs je relatie met je party member onderhouden is een uitdaging in dit spel.

Afbeelding

Ik denk regelmatig terug aan mijn playthrough van Disco Elysium, en eigenlijk wacht ik tot het moment dat ik me er niet meer zoveel van herinner zodat ik de game opnieuw helemaal kan doorspelen, maar dan met een Harry die ik compleet anders gecustomized heb. Ik ben namelijk heel benieuwd wat ik van de wereld zou leren als ik juist een hele rationele Harry had gemaakt, die creatief is en veel kennis heeft. Misschien kan ik dan ook wat respectvoller met Kim omgaan.

Met Disco Elysium hebben designer Robert Kurvitz en zijn studio iets neergezet waarvan ik me afvraag of het ooit geevenaard gaat worden. Dit is kunst. Ik hekel de toestanden rondom ZA/UM en de problemen die de makers van Disco Elysium hebben moeten doorstaan, maar ik hoop echt dat het niet het laatste is wat we van ze gaan zien.
arjen1981

05 feb 2025, 10:23

Ik ga hier dit weekend mee starten. Ik heb nu vaak genoeg van jou gehoord hoe geweldig je deze RPG vind en ik vind ook dat je Disco Elysium weer heel goed positioneert:
Apenheul schreef:
en eigenlijk wacht ik tot het moment dat ik me er niet meer zoveel van herinner zodat ik de game opnieuw helemaal kan doorspelen
Waar je mij vooral ook hebt, is bij het dromen. Hoe je het opschrijft, triggerde mij direct om te Googlen naar de link met en inspiratie door David Lynch. De Rabbit Hole waar deze Google-zoekopdracht mij naartoe bracht, is behoorlijk.

Wat ik mij nog wel af vroeg. Is deze niet beter te spelen met muis op een PC? Of is het echt juist prima op de Playstation. Grote TV uitgezakt op de bank?
KillingRaptor

05 feb 2025, 10:28

Ook weer zo'n game die echt door velen enorm geliefd is maar die mij persoonlijk echt niet aanspreekt. Ik heb een aparte smaak blijkbaar. :lol:
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

05 feb 2025, 11:15

arjen1981 schreef:
05 feb 2025, 10:23
Ik ga hier dit weekend mee starten. Ik heb nu vaak genoeg van jou gehoord hoe geweldig je deze RPG vind en ik vind ook dat je Disco Elysium weer heel goed positioneert:
Apenheul schreef:
en eigenlijk wacht ik tot het moment dat ik me er niet meer zoveel van herinner zodat ik de game opnieuw helemaal kan doorspelen
Waar je mij vooral ook hebt, is bij het dromen. Hoe je het opschrijft, triggerde mij direct om te Googlen naar de link met en inspiratie door David Lynch. De Rabbit Hole waar deze Google-zoekopdracht mij naartoe bracht, is behoorlijk.

Wat ik mij nog wel af vroeg. Is deze niet beter te spelen met muis op een PC? Of is het echt juist prima op de Playstation. Grote TV uitgezakt op de bank?
Het speelt prima op console, ik heb de muis eerlijk gezegd niet gemist. Qua interface is het ook niet complex. In jouw geval zou ik voor het platform kiezen waar je het beste geluid bij hebt (want de muziek heb ik niet eens genoemd nog) en waar je het beste bij kunt viben.

Uiteraard lees ik straks graag hoe het bevalt, al vermoed ik dat je het spel een paar uur de tijd moet geven om in de laten dalen.

Terug naar “Retro gaming”