Yuzo Koshiro die oa de soundtrack voor de Streets of Rage games en Revenge of Shinobi heeft verzorgd werkt al een tijdje aan een nieuwe shoot'em up voor de Mega Drive; Earthion
De Mega Drive staat hier nog wekelijks aan want er verschijnen elk jaar wel toffe nieuwe games voor en anders zijn er genoeg klassiekers te spelen.
Earthion volg ik al een tijdje en er is (nog) geen exacte releasedate gegeven maar er werd gemikt op een release in de zomer/herfst van dit jaar. Best kans dat het pas 2025 wordt maar ook dat ligt niet meer zo ver in de toekomst. De physical release wordt in het westen verzorgd door Limited Run Games( ja daar zijn ze weer). In Japan doet Superdeluxe Games het, dus miscchien is dat een optie voor mensen die echt niks van LRG willen.
De game komt overigens ook naar current gen mocht je geen Mega Drive hebben(shame on you).
Er is een nieuwe gameplay trailer verschenen en ik moet zeggen dat ik wel erg veel zin krijg om dit te spelen. De footage komt van een CRT af dus het is niet superscherp maar dat maakt het wel echt retro natuurlijk