Retro Challenge Januari 2025: Burger Time Deluxe (Gameboy)
- Pius
Bericht
Re: Retro Challenge Januari 2025: Burger Time Deluxe (Gameboy)
Lekker bezig allemaal. Leuke game blijft het. Ook wel ultrafrustrerend als je al ziet dat je vast komt te zitten tussen 2 vijanden en er niks meer aan kan doen haha. Die enemy movements zijn wel vrij lastig te voorspellen/beïnvloeden. Telkens als ik denk dat ik het onder de knie heb doen ze toch weer net iets anders dan je hoopt/verwacht. Maar dat houdt het ook leuk zullen we maar zeggen.
"Come back when you can put up a fight."
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
93.800
Geweldige game is het. Geprobeerd dit keer vooral in de vroegere levels veel peper en levens te pakken. Lukte aardig, maar level 4.2 is niet te doen. Ben daar vier levens en het restant aan peper kwijt geraakt. En ik hoefde nog meer een klein stukje van het laatste broodje…
Maar, de eerste plek is weer even van mij!
93.800
Geweldige game is het. Geprobeerd dit keer vooral in de vroegere levels veel peper en levens te pakken. Lukte aardig, maar level 4.2 is niet te doen. Ben daar vier levens en het restant aan peper kwijt geraakt. En ik hoefde nog meer een klein stukje van het laatste broodje…
Maar, de eerste plek is weer even van mij!
- Ok Impala!
- Contacteer:
Bericht
Oh jee... deze game is echt pittig (waarschijnlijk door alle peper die je strooit ). Beter dan deze score is me nog niet gelukt.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Heb jij wel de pro-tip gelezen?
Leuk dat je mee doet! Je staat er in ieder geval op!Ok Impala! schreef: ↑09 jan 2025, 14:49Oh jee... deze game is echt pittig (waarschijnlijk door alle peper die je strooit ). Beter dan deze score is me nog niet gelukt.
Heb jij wel de pro-tip gelezen?
- Mark
Bericht
Ik had graag door die 100K grens gegaan maar ging net mis. Komt nog wel. Leuk spelletje!
Ik had graag door die 100K grens gegaan maar ging net mis. Komt nog wel. Leuk spelletje!
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Lekkere score! Wat een binnenkomer!
Die 100.000 mijlpaal hoop ik deze challenge ook nog wel een keer te halen.
Die 100.000 mijlpaal hoop ik deze challenge ook nog wel een keer te halen.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
121.900
Ik kwam voorbij 4.2. Met enig geluk en vast ook een klein beetje skill . Dit keer viel het doek in 4.4. Ik had een keer vier enemies tegelijk laten droppen. Dat is 4000 punten!
121.900
Ik kwam voorbij 4.2. Met enig geluk en vast ook een klein beetje skill . Dit keer viel het doek in 4.4. Ik had een keer vier enemies tegelijk laten droppen. Dat is 4000 punten!
- Mark
Bericht
146.700. Zit nog een hoop rek in, want ik ging ergens in world 3 al af.
146.700. Zit nog een hoop rek in, want ik ging ergens in world 3 al af.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Alle deelnemers nemen inmiddels ook deel aan de speciale discord voor de challenge. Mee doen en mee praten? Je bent bij deze uitgenodigd!
https://discord.gg/7XGJ8yuD
https://discord.gg/7XGJ8yuD
- KillingRaptor
Bericht
Dankzij een tip van Mark op de Discord de score weten te verbeteren. Ik raak niet aan die monsterscores die ik hier zie voorbijkomen maar het is toch vooruitgang. 76600 nu.
- Pius
Bericht
Ik zal die tip ook eens uitproberen deze week. Scores zijn inmiddels wel redelijk intimiderend ja haha.
Verstuurd vanaf mijn Pixel 6a met Tapatalk
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Netjes gedaan! Ik noteer hem!KillingRaptor schreef: ↑12 jan 2025, 09:16Dankzij een tip van Mark op de Discord de score weten te verbeteren. Ik raak niet aan die monsterscores die ik hier zie voorbijkomen maar het is toch vooruitgang. 76600 nu.
- Mark
- Mark
Bericht
191.300. Ik verspil steeds zoveel pepertjes in 2.4, ik wil weten hoeveel punten je krijgt als je 5 tegenstanders tegelijk laat droppen en dat level lijkt me de uitgewezen plek om het voor elkaar te krijgen. Deze run ook zeker 3 á 4 pepertjes verpest daar, maar ik krijg het nog niet voor elkaar.
1 = 500, 2 = 1000, 3 = 2000, 4 = 4000 dus aangezien het steeds verdubbelt denk ik dat je 8000 krijgt voor 5 tegenstanders. Dan gaat het hard, maar is me nog niet gelukt dus.
191.300. Ik verspil steeds zoveel pepertjes in 2.4, ik wil weten hoeveel punten je krijgt als je 5 tegenstanders tegelijk laat droppen en dat level lijkt me de uitgewezen plek om het voor elkaar te krijgen. Deze run ook zeker 3 á 4 pepertjes verpest daar, maar ik krijg het nog niet voor elkaar.
1 = 500, 2 = 1000, 3 = 2000, 4 = 4000 dus aangezien het steeds verdubbelt denk ik dat je 8000 krijgt voor 5 tegenstanders. Dan gaat het hard, maar is me nog niet gelukt dus.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Gekkenwerk man! Knap dat je het zo lang volhoudt!
- Mark
Bericht
Jij bent verder gekomen dan ik hoor. Jij schreef ergens dat je tot 4-3 gekomen was, die heb ik volgens mij nog niet gezien haha. Kan komen doordat we onze pepertjes anders inzetten; ik zet ze vooral in om de enemies in elkaar te krijgen voor scoremaximalisatie, jij denk ik om te ontsnappen aan een gegarandeerde dood.
- Pius
Bericht
Ja dit geldt voor mij ook. Ik was tot world 5-3 gekomen maar aan de score is het niet echt af te zien.Mark schreef:Jij bent verder gekomen dan ik hoor. Jij schreef ergens dat je tot 4-3 gekomen was, die heb ik volgens mij nog niet gezien haha. Kan komen doordat we onze pepertjes anders inzetten; ik zet ze vooral in om de enemies in elkaar te krijgen voor scoremaximalisatie, jij denk ik om te ontsnappen aan een gegarandeerde dood.
- Mark
Bericht
202.300, kleine verbetering. Zit nog zo ontzettend veel rek in, aan het einde maakte ik een hoop fouten. Het is me wel eindelijk gelukt om 5 enemies tegelijk te laten droppen. Levert 6000 op (dus geen 8000 zoals ik dacht).
202.300, kleine verbetering. Zit nog zo ontzettend veel rek in, aan het einde maakte ik een hoop fouten. Het is me wel eindelijk gelukt om 5 enemies tegelijk te laten droppen. Levert 6000 op (dus geen 8000 zoals ik dacht).
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Knap, ik had wel verwacht dat je die 200k nog zou aantikken.
- Mark
Bericht
233.000. Thanks @OldSchool. Ik begin steeds meer levels een beetje door te krijgen. Waar blijft de competitie?
233.000. Thanks @OldSchool. Ik begin steeds meer levels een beetje door te krijgen. Waar blijft de competitie?
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Ik wil zeker nog wel pogingen wagen. Ik ben alleen bang dat ik niet zo hoog ga komen.
- Mark
Bericht
Het is gewoon een kwestie van de levels leren en weten hoe je per level zo efficiënt mogelijk (dus met zo min mogelijk pepertjes) de enemies in elkaar krijgt. Ik vind het eerste level inmiddels retesaai geworden, daar haal ik standaard 29K. Elk level heeft denk ik een ideale strategie om de score te maximaliseren. Na 2 levels zit ik vaak al op 60K. Daar zit geen magie bij, gewoon de strategie uitdokteren en dan geconcentreerd uitvoeren. Als jij freestylend op 120K komt, kan je met wat vaste routes zeker weten een stuk hoger.