5. New Star Manager (NS)
Superleuke voetbal manager sim. Weinig complexiteit, pure focus op een leuke gameplay ervaring. Ik had hier nog eindeloos mee door kunnen spelen, maar 'm op een gegeven moment toch maar (tijdelijk) opzij gelegd om tijd te maken voor de andere games!
4. Zelda - Echoes of Wisdom (NS)

Deze game heeft me zeer verrast. Ik denk dat ik met deze Zelda het meeste plezier heb beleefd sinds The Minish Cap. Leuke puzzels, veel vrijheid en toch gestructureerde dungeons. Ik ben erg fan van de "bird-eye-view" Zelda games en deze behoort wat mij betreft tot de absolute top voor wat betreft puur speelplezier!
1. 1. en 1. Chained Echoes, Trails from Zero en Harvestella (NS)

Ik kan niet kiezen. Deze games werden achter elkaar gespeeld aan het begin van het jaar. Ik heb nog nooit gehad dat ik drie games achter elkaar speelde waar ik niet mee kon stoppen. Stuk voor stuk kneitersterke JRPGs. Waar Chained Echoes uitblonk in een uitdagend battle system en een rijke wereld, daar bracht Trails from Zero een zeer sterk verhaal en karakter ontwikkeling. Harvestella wist tenslotte een mooie mix van Rune Factory, Xenoblade, Etrian Odyssey, Ys en Final Fantasy te creëren, die mij geen moment heeft verveeld. Tel daarbij op dat alle drie deze games uitmuntende soundtracks hebben en je hebt wel de belangrijkste redenen te pakken waarom deze games mij nog lang bij zullen blijven!