Wat waren jouw favo games gespeeld in 2024?!

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Ok Impala!
Contacteer:

Wat waren jouw favo games gespeeld in 2024?!

28 dec 2024, 20:07

Ik ben erg benieuwd naar ieders lijstje van dit jaar! Welke games heb je dit jaar gespeeld die je de moeite waard vind om hier aan te bevelen?! Hieronder mijn lijst van dit jaar. Brand maar los met die van jullie! :lit:

5. New Star Manager (NS)
Afbeelding
Superleuke voetbal manager sim. Weinig complexiteit, pure focus op een leuke gameplay ervaring. Ik had hier nog eindeloos mee door kunnen spelen, maar 'm op een gegeven moment toch maar (tijdelijk) opzij gelegd om tijd te maken voor de andere games!

4. Zelda - Echoes of Wisdom (NS)
Afbeelding
Deze game heeft me zeer verrast. Ik denk dat ik met deze Zelda het meeste plezier heb beleefd sinds The Minish Cap. Leuke puzzels, veel vrijheid en toch gestructureerde dungeons. Ik ben erg fan van de "bird-eye-view" Zelda games en deze behoort wat mij betreft tot de absolute top voor wat betreft puur speelplezier!

1. 1. en 1. Chained Echoes, Trails from Zero en Harvestella (NS)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Ik kan niet kiezen. Deze games werden achter elkaar gespeeld aan het begin van het jaar. Ik heb nog nooit gehad dat ik drie games achter elkaar speelde waar ik niet mee kon stoppen. Stuk voor stuk kneitersterke JRPGs. Waar Chained Echoes uitblonk in een uitdagend battle system en een rijke wereld, daar bracht Trails from Zero een zeer sterk verhaal en karakter ontwikkeling. Harvestella wist tenslotte een mooie mix van Rune Factory, Xenoblade, Etrian Odyssey, Ys en Final Fantasy te creëren, die mij geen moment heeft verveeld. Tel daarbij op dat alle drie deze games uitmuntende soundtracks hebben en je hebt wel de belangrijkste redenen te pakken waarom deze games mij nog lang bij zullen blijven! :love:
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

Re: Wat waren jouw favo games gespeeld in 2024?!

03 jan 2025, 15:08

verplaats naar viewtopic.php?t=7997
Laatst gewijzigd door arjen1981 op 06 jan 2025, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
arjen1981

03 jan 2025, 15:27

Ik ben erg benieuwd naar iedereen zijn lijst.

Wat betreft de lijst van Impala was Zelda het voor mij niet. Maar de nummers 1 die jij noemt hebben zeker mijn interesse. Harvestella denk ik iets minder voor mij. Niels is er wel helemaal fan van begreep ik ook al. Maar ik denk ook dat net als met Zelda die frame rate op de switch mij tegen gaat zitten. En voor die lengte en ook met het Rune Factory aspect moet het wel super voelen wil het mijn interesse vast houden. Misschien nog een Special editie later op PS4 net als met Rune Factory 4? Chained Echoes lijkt mij wel geweldig. Jij poste hier eerder over en had toen ook direct wel mijn aandacht. Gaat die ook nog fysiek verschijnen denk je? En ja, de Trails serie moet ik echt gaan doen. Ook één die Niels steeds aanbeveelt.
OldSchool
Contacteer:

03 jan 2025, 17:49

Ik heb, om mijn naam in ere te houden, weinig moderns gespeeld. Enige game waar ik serieus tijd in heb gestopt is Nobody Saves the World. Leuke game, maar ik verloor opeen gegeven moment de drive in verder te spelen. Misschien dat ik dat wel weer eens ga oppakken.

Dit jaar was voor mij vooral de teloorgang van de Evercade hype. Ze maken keuzes die niet in mijn straatje passen. Leuk hoor, Legacy of Kain en Tombraider, maar niet mijn games. Er worden ik steeds meer collecties zonder spanning gemaakt. Een Tombraider collectie ga ik niet met spanning en interesse openen. Ik ga niet verrast worden door een hidden gem. De eerste jaren had je veel collecties met gemiddeld 8-10 games. De helft kende ik niet en kon ik verrast worden door leuke, onbekende retro games. Daarnaast blijven ze maar hardware uitbrengen, wat een complete set voor mij onhaalbaar maakte. Sowieso vond ik de Alpha te duur en te klein, dus daar haakte ik sowieso bij af. Wel erg jammer, want de Evercade heeft me de afgelopen jaren veel plezier gebracht. Er was wel één hoogtepunt te noemen en dat was Donut Dodo. Geweldige game en past geheel in mijn straatje. Fanatiek meegedaan aan de high score challenge op de Evercade discord. Hij gaat dit jaar ook zeker ergens terug komen in de challenge op dit forum.

Wat deed ik dan wel dit jaar? Twee dingen. De eerste is actief op zoek gaan naar de missende Videopac games in mijn collectie. Dat is deels spelen, maar vooral ook verzamelen. Daarnaast was het het jaar van de Analogue Pocket. Verreweg de meeste tijd heb ik doorgebracht met dit apparaat in mijn handen. En dan met name met originele Gameboy games. Erg veel lol gehad met het op zoek gaan naar nieuwe games. Gericht zoeken maakt dat ik alles ook speelde wat er binnen kwam. Veel puzzle games (Mario’s Picross, Yoshi’s Cookie) en veel platformers (Darkwing Duck, Ducktales, Gremlins 2). Niet alles eindigt in het uitspeel topic, maar ik vermaak me er altijd prima mee!
LesserMagic

05 jan 2025, 21:37

arjen1981 schreef:
Er is een dubbelpost met nog meer lijstjes. :smile:

viewtopic.php?t=7997
Afbeelding
Ok Impala!
Contacteer:

06 jan 2025, 08:20

arjen1981 schreef:

Wat betreft de lijst van Impala was Zelda het voor mij niet. Maar de nummers 1 die jij noemt hebben zeker mijn interesse. Harvestella denk ik iets minder voor mij. Niels is er wel helemaal fan van begreep ik ook al. Maar ik denk ook dat net als met Zelda die frame rate op de switch mij tegen gaat zitten. En voor die lengte en ook met het Rune Factory aspect moet het wel super voelen wil het mijn interesse vast houden. Misschien nog een Special editie later op PS4 net als met Rune Factory 4? Chained Echoes lijkt mij wel geweldig. Jij poste hier eerder over en had toen ook direct wel mijn aandacht. Gaat die ook nog fysiek verschijnen denk je? En ja, de Trails serie moet ik echt gaan doen. Ook één die Niels steeds aanbeveelt.
Dit topic is inderdaad een dubbelpost. Maar ik wilde wel nog opmerken dat Harvestella ook een PC release heeft, die wel hoge framerates en resoluties haalt!
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

06 jan 2025, 10:15

Ik heb een lijst bijgehouden van games die ik heb uitgespeeld in 2024.
Hierbij de poging om ze op volgorde te plaatsen.

1. Sayanora Wild hearts
Een ervaring. Ik wil niet teveel verklappen, maar wat een game. Hij is niet lang, dus goed te doen, maar wow!
Niet verwacht dat deze game mij zo zou opslurpen. Grafisch helemaal in orde, muziekaal ook, maar het verhaal en de afwisseling.
LOVE IT!

2. Super Mario Bros Wonder
Deze wilde ik niet meer neerleggen. Superfijne 2D platformer, met leuke verrassingen. Dusdanig goed uitgewerkt dat het je de indruk geeft dat je echt slim bent om X of Y te vinden. Daar hou ik van.

3. Castlevania Advance Collection - Aria of Sorrow
Een van mijn favo games ooit. Het blijft elke seconde heerlijk om dit spel te spelen.
Vrijwel foutloze game, maar wel een bijna jaarlijks ritueel dus niks nieuws, maar zoo fijn.

4. Abzu
Indrukwekkende game; soort meditatiegame. Echt van genoten. Kwam ook in beeld toen ik mij niet lekker in mijn vel voelde zitten. Dan maakt zoiets nog meer impact.

5. Murder by Numbers
Tja, Picross en dan gekoppeld met 4 moordzaken die je moet oplossen. Hier heb ik echt wel van genoten.
Goed verhaal, leuke puzzels die soms echt lastig zijn. Aanrader voor puzzel en VN fans.

6. Quake II
Trip down memory lane en een hele goeie. Herinner mij deze game nog van de tijd dat ik nog studeerde. De Switch versie stelt niet teleur.
Mooie uitgave met extreem goede ondersteuning.

7. Golden Sun
Fijne game, maar de hoeveelheid teksten en random battles zijn wel fors. Het blijft een klassieker, met fantastische locaties, mooie karakters en goeie sound. Djinns redden echt deze game

8. Blossom Tales II
Dit is gewoon een LTTP hack haha. En daarom fijn. het speelt gewoon heerlijk en vervult prima de behoefte aan meer 2D Zelda.

9. Shakedown Hawaiii
Voelde me verplicht om deze echt goed op te pakken voor Daan. En het is een heerlijke game. Uitspelen was fun en voor je het weet controleer je het hele eiland en maak je dikke centen.

10. Super Mario 3D World - Bowser's Fury
Vooral Bowser's Fury maakte indruk. Deze heb ik dan ook in 1 ruk uitgespeeld. Echt een enorm gave ervaring. Geeft ook een goed idee hoe Mario op de Switch 2 zou kunnen uitpakken. 3D world is gewoon goed, maar aan het einde voelde het als werk en die nasmaak is wat blijven hangen.

11. Tunic
Fantastisch concept, extreem mooie fysieke editie. De game hield me vast. ik droomde er zelfs van. Waarom dan zo laag? Ik heb moeite met difficulty spikes en helaas had Tunic, of mijn ervaring met Tunic hier echt last van. Ik hou niet van bossfights.... en de bossfights in deze game zijn pittig. Ik wil puzzels oplossen en vijanden met 2-5 hits max verslaan en vooral geheimen/omgevingen ontdekken. En qua geheimen zit het echt goed, maar de verplichte (in mijn ogen ouderwetse gedachte) bossfights drukken zwaar. Wel trots dat ik deze heb uitgespeeld.

12. 1942 - GBC versie
Heerlijk spel. Speelt goed weg, goede beloningen. Prima snack.

13. Donut County
Niks, maar dan ook niks mis met deze game, maar het voelt wat beperkt en niet geheel uitgewerkt. Prima vermaak, maar over een jaar kan ik je er niks meer over vertellen vermoed ik
- portable-games.nl
Ok Impala!
Contacteer:

06 jan 2025, 11:07

koekiemonster schreef:
06 jan 2025, 10:15

1. Sayanora Wild hearts
Een ervaring. Ik wil niet teveel verklappen, maar wat een game. Hij is niet lang, dus goed te doen, maar wow!
Niet verwacht dat deze game mij zo zou opslurpen. Grafisch helemaal in orde, muziekaal ook, maar het verhaal en de afwisseling.
LOVE IT!
Dit is inderdaad een toffe game. Start 'm met enige regelmaat nog even op voor een kort potje. En "Begin again" is een heel tof nummer! :love:
arjen1981

06 jan 2025, 11:44

LesserMagic schreef:
05 jan 2025, 21:37
arjen1981 schreef:
Er is een dubbelpost met nog meer lijstjes. :smile:

viewtopic.php?t=7997
Oh die had ik gemist. Dan ga ik die ook even lezen!
arjen1981

06 jan 2025, 11:45

En Koekie ook mooi dat je Quake II weer opgepakt hebt. Ik heb deze ook nog weer een flink eind gespeeld. Echt mooi dat door de nieuwe uitbreidingen dit soort games weer helemaal in raken.
arjen1981

06 jan 2025, 11:46

Anders dit tpic sluiten? Die andere is veel groter?
arjen1981

06 jan 2025, 11:50

Ok Impala! schreef:
06 jan 2025, 08:20
arjen1981 schreef:

Dit topic is inderdaad een dubbelpost. Maar ik wilde wel nog opmerken dat Harvestella ook een PC release heeft, die wel hoge framerates en resoluties haalt!
Ah dat is goed om te weten. Misschien is de Switch 2 ook wel een fijne oplossing dit jaar. Want we weten al dat deze backwards compatible wordt.
Ribbelchips

09 jan 2025, 16:54

1. Metroid Prime Remastered

Eindelijk eens doorgespeeld en daadwerkelijk uitgespeeld. Heeft me 20 jaar gekost, maar dan heb je ook wat. Fantastische game. Ik snap oprecht niet waarom ik niet eerder nog een poging heb gedaan om verder te komen dan het punt waar ik destijds vast kwam te zitten. Nu ik toch bezig was ook direct maar een poging gedaan om de game te completen, maar op een gegeven moment was ik het backtracken zo zat dat ik dat toch maar heb laten varen.

2. The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom

Leuker dan Tears of the Kingdom. Mag ik dat zeggen? Maakt me ook niet uit. Na honderden uren in open world Zelda's, was ik echt weer toe aan de magie van een kleine, compacte, ALTTP achtige spelwereld vol geheimen. Eerlijk, het kostte me wel een paar uur om te wennen aan het feit dat je niet rond kunt rennen en meppen op alles dat beweegt, maar als je eenmaal door hebt dat deze game een andere aanpak vergt (en deze waardeert) dan ben je wel om. Ik heb hem nog niet uit, maar ik zou het wel heel tof vinden als ze hier in de toekomst nog eens iets mee gaan doen.

3. Super Mario Party Jamboree

Lekker met de kids op de bank elkaar naar het leven staan in typische Mario Party minigames. Wat is er nou leuker dan dat, voor een game-vader? Weinig. Dit is echt de leukste Mario Party sinds jaren.. misschien wel sinds de GameCube dagen. Lekker gevarieerde borden, veel leuke en nieuwe minigames, enorm veel speelbare personages, verbeteringen qua gameplay, leuke toevoeging van de Jamboree partner..

4. Two Point Campus

Ik ben groot fan van dit soort absurde over de top sim-tycoon achtigen. Ik vond Theme Hospital destijds briljant en daardoor kwam ik natuurlijk in aanraking met de PS4 game Two Point Hospital. Nu run je geen ziekenhuis, maar een universiteit. En je patiënten zijn studenten geworden, die studie's als 'Tovenarij, Internet-geschiedenis of een opleiding tot ridder of spion willen volgen. Je moet de school zo aantrekkelijk mogelijk maken, rekening houden met financien, ruimte en met onvoorspelbare invloeden van buitenaf, zoals vijandige studenten van andere universiteiten. De game kost echt geen drol (minder dan een tientje voor PS5 en Switch, daarom heb ik ook beide versies). Komend jaar komt Two Point Museum trouwens uit. Ik kan niet wachten...

5. Super Mario RPG.

Ik was al een paar keer op emulatoren en op de Wii (of Wii U) begonnen aan het SNES origineel, maar om redenen nooit verder gekomen dan de intro. Ik ben groot fan van zowel de Paper Mario als de Mario & Luigi series, waar dit natuurlijk de voorloper van is. Toen de Switch remake verscheen, kon ik er natuurlijk niet meer omheen. Ik kocht hem vorig jaar en heb hem eigenlijk in een ruk uitgespeeld. Hele leuke, vrolijke RPG. Lekker oldskool. En ook precies de juiste lengte voor mij anno 2024.
Afbeelding
RobertKR

10 jan 2025, 08:18

Blijkt wel hoe weinig ik heb gespeeld. Dit jaar begon goed met Tekken 8 en Infinite Wealth. Die laatste heb ik overigens nooit meer dan een uurtje of 3 gespeeld. Hij is geweldig maar ik geloof dat ik FFVII Rebirth toen vooral ben gaan spelen. Daar heb ik heel lang over gedaan. Die was top maar toch ook wel een soort fanfic gallery. En Dragon's Dogma 2 hield me lang in zijn greep, die ik ook veel beter vond trouwens.

Stellar Blade, Astro Bot, Wukong nog gespeeld dit jaar. En rond kerst begonnen met Robocop en Silent Hill 2 maar die heb niet dat jaar uit gekregen. Metaphor is ook zo'n parel, maar heb ik ook bij lange na nog niet uit.

Ik denk dat Dragon's Dogma 2 mijn GOTY is. Gevolgd door Astro Bot en Wukong. En nog een vermelding voor Shadow of the Ninja. Maar ik heb dus gewoon erg weinig gespeeld.
Ok Impala!
Contacteer:

10 jan 2025, 13:36

Ribbelchips schreef:
2. The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom

Leuker dan Tears of the Kingdom. Mag ik dat zeggen? Maakt me ook niet uit. Na honderden uren in open world Zelda's, was ik echt weer toe aan de magie van een kleine, compacte, ALTTP achtige spelwereld vol geheimen. Eerlijk, het kostte me wel een paar uur om te wennen aan het feit dat je niet rond kunt rennen en meppen op alles dat beweegt, maar als je eenmaal door hebt dat deze game een andere aanpak vergt (en deze waardeert) dan ben je wel om. Ik heb hem nog niet uit, maar ik zou het wel heel tof vinden als ze hier in de toekomst nog eens iets mee gaan doen.
Voor mij geldt hetzelfde. Ik merkte weer dat ik dit soort kleinere games toch fijner vind dan de gigantische wereld van Tears of the Kingdom. Ik vond goed ontworpen dungeons ook echt weer een verademing!
Ribbelchips schreef:
3. Super Mario Party Jamboree

Lekker met de kids op de bank elkaar naar het leven staan in typische Mario Party minigames. Wat is er nou leuker dan dat, voor een game-vader? Weinig. Dit is echt de leukste Mario Party sinds jaren.. misschien wel sinds de GameCube dagen. Lekker gevarieerde borden, veel leuke en nieuwe minigames, enorm veel speelbare personages, verbeteringen qua gameplay, leuke toevoeging van de Jamboree partner..
Inderdaad een top game! Wordt hier ook heel veel gespeeld!

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”