Ik ben erg benieuwd naar ieders lijstje van dit jaar! Welke games heb je dit jaar gespeeld die je de moeite waard vindt om hier aan te bevelen?! Hieronder mijn lijst van dit jaar. Brand maar los met die van jullie!
5. New Star Manager (NS)
Superleuke voetbal manager sim. Weinig complexiteit, pure focus op een leuke gameplay ervaring. Ik had hier nog eindeloos mee door kunnen spelen, maar 'm op een gegeven moment toch maar (tijdelijk) opzij gelegd om tijd te maken voor de andere games!
4. Zelda - Echoes of Wisdom (NS)
Deze game heeft me zeer verrast. Ik denk dat ik met deze Zelda het meeste plezier heb beleefd sinds The Minish Cap. Leuke puzzels, veel vrijheid en toch gestructureerde dungeons. Ik ben erg fan van de "bird-eye-view" Zelda games en deze behoort wat mij betreft tot de absolute top voor wat betreft puur speelplezier!
1. 1. en 1. Chained Echoes, Trails from Zero en Harvestella (NS)
Ik kan niet kiezen. Deze games werden achter elkaar gespeeld aan het begin van het jaar. Ik heb nog nooit gehad dat ik drie games achter elkaar speelde waar ik niet mee kon stoppen. Stuk voor stuk kneitersterke JRPGs. Waar Chained Echoes uitblonk in een uitdagend battle system en een rijke wereld, daar bracht Trails from Zero een zeer sterk verhaal en karakter ontwikkeling. Harvestella wist tenslotte een mooie mix van Rune Factory, Xenoblade, Etrian Odyssey, Ys en Final Fantasy te creëren, die mij geen moment heeft verveeld. Tel daarbij op dat alle drie deze games uitmuntende soundtracks hebben en je hebt wel de belangrijkste redenen te pakken waarom deze games mij nog lang bij zullen blijven!
Wat waren jouw favo games gespeeld in 2024?!
- KillingRaptor
Bericht
Re: Wat waren jouw favo games gespeeld in 2024?!
Dus de games hoeven niet dit jaar uitgebracht te zijn? Zal morgen ook eens kijken om wat te posten dan hier.
- Ok Impala!
- Contacteer:
Bericht
Zeker! Post gewoon wat je dit jaar gespeeld hebt en de moeite waard vindt om te delen!KillingRaptor schreef: ↑28 dec 2024, 20:19Dus de games hoeven niet dit jaar uitgebracht te zijn? Zal morgen ook eens kijken om wat te posten dan hier.
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Cool! Dit is min of meer een vast onderwerp in het jaaroverzicht van de BB podcast dus ik ga mijn kruid nog niet verschieten
Mogelijk staat 1 van de door OK Impala! genomede games er bij mij ook in.
Mogelijk staat 1 van de door OK Impala! genomede games er bij mij ook in.
- Pius
Bericht
Gaaf topic. Ik ga hier eens even over nadenken.
Ik kan alvast wel vertellen dat ik de originele Red Faction met zeer veel plezier weer een keer heb uitgespeeld dit jaar. Blijft een geweldige game vind ik. Wel echt een kind van zijn tijd natuurlijk, maar dat is niet per definitie iets negatiefs.
Verstuurd vanaf mijn Pixel 6a met Tapatalk
Ik kan alvast wel vertellen dat ik de originele Red Faction met zeer veel plezier weer een keer heb uitgespeeld dit jaar. Blijft een geweldige game vind ik. Wel echt een kind van zijn tijd natuurlijk, maar dat is niet per definitie iets negatiefs.
Verstuurd vanaf mijn Pixel 6a met Tapatalk
"Come back when you can put up a fight."
- Flozem
Bericht
Fallout 4
X4 Foundations
Cyberpunk 2077
Waren toch wel mijn toppers. Van die drie is X4 wel acquired taste denk ik… maar ik heb er dit jaar alleen al ~492 uur in zitten op tijd van niks.
Eigenlijk alleen open world games als ik het zo bekijk.
X4 Foundations
Cyberpunk 2077
Waren toch wel mijn toppers. Van die drie is X4 wel acquired taste denk ik… maar ik heb er dit jaar alleen al ~492 uur in zitten op tijd van niks.
Eigenlijk alleen open world games als ik het zo bekijk.
- KillingRaptor
Bericht
In willekeurige volgorde.
Astro Bot (PS5)
Dit is één van de tofste 3D platformers die ik heb gespeeld sinds Super Mario Odyssey. Constant met een glimlach zitten spelen. Het speelt allemaal heel lekker, ziet er fantastisch uit en ook de muziek is echt goed. Het identificeren van de vele speciale botjes vond ik ook leuk om te doen. Ook alle post launch content gedaan en ik hoop dat er nog meer komt.
Stellar Blade (PS5)
Laat het geen geheim zijn, ik hou enorm van character action games zoals Bayonetta enzo. En Stellar Blade past perfect in dat straatje. Hele goede actie en ook zeker uitdagend met momenten. De lichte souls elementen doen de game ook goed. Alles ziet er ook zo goed uit, hele toffe ontworpen personages en vijanden. De muziek doet ook erg aan NieR denken en dat is alleen maar een pluspunt. Topper wat mij betreft!
The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom (Switch)
Eindelijk eens een Zelda game waarin je effectief als Zelda speelt, de CD-i games vergeten we even. Ik heb hier echt enorm van genoten en heb ook het meeste van de optionele content gedaan in de game. Vooral puzzel based met de vele echoes en het was heel tof dat je vaak meerdere opties hebt om verder te gaan. Het grafische stijltje dat is overgenomen van de Link's Awakening remake past ook perfect bij deze en de muziek was ook erg tof gedaan allemaal. Als je zo geniet van een game dan vergeet je wel eens de framerate drops, daar heb ik sowieso altijd minder last van in games.
Vampire Survivors (Switch)
Een game waarvan het niet dit jaar is dat ik ermee ben begonnen maar waar ik toch weer enorm veel uren heb inzitten. Hij blijft zo verslavend en ik heb deze weer heel veel gespeeld dankzij de Contra en Castlevania DLC. Vooral die laatste heeft echt uren aan content als je alles wil vrijspelen. Vampire Survivors zal altijd een topgame blijven voor mij.
Uncharted 4: A Thief's End (PS5)
Voorheen had ik enkel de eerste twee Uncharted games gespeeld en die op de Vita. Ik vond die altijd heel tof en dit jaar ben ik door de originele trilogie en de twee PS4 delen gegaan (maar dan geremastered voor PS5). Het vierde deel was echt wel een hoogtepunt voor mij. Er zitten zoveel toffe stukken in deze, het ziet er fantastisch uit allemaal en de humor was ook echt wel weer spot on voor mij.
Castlevania: Circle of the Moon (GBA)
Ik wou toch één retrogame in dit lijstje opnemen ook die ik nog niet eerder had uitgespeeld. Het was even zoeken dewelke ik effectief dit jaar heb gespeeld maar ben op Circle of the Moon uitgekomen. Ik heb deze gespeeld in de Castlevania Advance Collection voor de Switch. Vroeger heb ik hem zelfs gehad op GBA maar geen idee waar die naartoe is. Dit was echt wel volop genieten! Speelt allemaal lekker weg, ziet er goed uit en fantastische muziek ook. Ook een hele uitdagende uit de metroidvania delen en het voelde zo goed om uiteindelijk die lastige bazen plat te krijgen. Toppertje dus.
Astro Bot (PS5)
Dit is één van de tofste 3D platformers die ik heb gespeeld sinds Super Mario Odyssey. Constant met een glimlach zitten spelen. Het speelt allemaal heel lekker, ziet er fantastisch uit en ook de muziek is echt goed. Het identificeren van de vele speciale botjes vond ik ook leuk om te doen. Ook alle post launch content gedaan en ik hoop dat er nog meer komt.
Stellar Blade (PS5)
Laat het geen geheim zijn, ik hou enorm van character action games zoals Bayonetta enzo. En Stellar Blade past perfect in dat straatje. Hele goede actie en ook zeker uitdagend met momenten. De lichte souls elementen doen de game ook goed. Alles ziet er ook zo goed uit, hele toffe ontworpen personages en vijanden. De muziek doet ook erg aan NieR denken en dat is alleen maar een pluspunt. Topper wat mij betreft!
The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom (Switch)
Eindelijk eens een Zelda game waarin je effectief als Zelda speelt, de CD-i games vergeten we even. Ik heb hier echt enorm van genoten en heb ook het meeste van de optionele content gedaan in de game. Vooral puzzel based met de vele echoes en het was heel tof dat je vaak meerdere opties hebt om verder te gaan. Het grafische stijltje dat is overgenomen van de Link's Awakening remake past ook perfect bij deze en de muziek was ook erg tof gedaan allemaal. Als je zo geniet van een game dan vergeet je wel eens de framerate drops, daar heb ik sowieso altijd minder last van in games.
Vampire Survivors (Switch)
Een game waarvan het niet dit jaar is dat ik ermee ben begonnen maar waar ik toch weer enorm veel uren heb inzitten. Hij blijft zo verslavend en ik heb deze weer heel veel gespeeld dankzij de Contra en Castlevania DLC. Vooral die laatste heeft echt uren aan content als je alles wil vrijspelen. Vampire Survivors zal altijd een topgame blijven voor mij.
Uncharted 4: A Thief's End (PS5)
Voorheen had ik enkel de eerste twee Uncharted games gespeeld en die op de Vita. Ik vond die altijd heel tof en dit jaar ben ik door de originele trilogie en de twee PS4 delen gegaan (maar dan geremastered voor PS5). Het vierde deel was echt wel een hoogtepunt voor mij. Er zitten zoveel toffe stukken in deze, het ziet er fantastisch uit allemaal en de humor was ook echt wel weer spot on voor mij.
Castlevania: Circle of the Moon (GBA)
Ik wou toch één retrogame in dit lijstje opnemen ook die ik nog niet eerder had uitgespeeld. Het was even zoeken dewelke ik effectief dit jaar heb gespeeld maar ben op Circle of the Moon uitgekomen. Ik heb deze gespeeld in de Castlevania Advance Collection voor de Switch. Vroeger heb ik hem zelfs gehad op GBA maar geen idee waar die naartoe is. Dit was echt wel volop genieten! Speelt allemaal lekker weg, ziet er goed uit en fantastische muziek ook. Ook een hele uitdagende uit de metroidvania delen en het voelde zo goed om uiteindelijk die lastige bazen plat te krijgen. Toppertje dus.
- ikk
- Contacteer:
Bericht
Ik heb dit jaar 2 oude favorieten weer eens uitgespeeld, Psychonauts en Overlord: Raising Hell en die waren nog steeds genieten
Dit jaar heb ik ook archipelago ontdekt en 2 maanden lang weinig anders gespeeld. Dat is een randomizer waarbij items uit meerdere spellen door elkaar gehusseld worden dus je kunt bijv een SM64 ster vinden als je een Dark Souls 3 baas neerhaalt. Zo kun je met een groep allemaal verschillende spellen spelen en dus items voor elkaar vinden. De meeste randomizers bieden ook leuke extra opties als traps, death link, exp bonussen, etc.
Verder waren Baldur's Gate 3 en Astro Bot de bekende hoogtepunten.
Gregory Horror Show (PS2) was een leuke verrassing. Speelt een beetje als The Sexy Brutale waarin je de dagschema's van NPC's moet leren om zo puzzels op te lossen. Deze had ik al lang op mijn backlog staan en was beter dan ik had verwacht.
Dit jaar heb ik ook archipelago ontdekt en 2 maanden lang weinig anders gespeeld. Dat is een randomizer waarbij items uit meerdere spellen door elkaar gehusseld worden dus je kunt bijv een SM64 ster vinden als je een Dark Souls 3 baas neerhaalt. Zo kun je met een groep allemaal verschillende spellen spelen en dus items voor elkaar vinden. De meeste randomizers bieden ook leuke extra opties als traps, death link, exp bonussen, etc.
Verder waren Baldur's Gate 3 en Astro Bot de bekende hoogtepunten.
Gregory Horror Show (PS2) was een leuke verrassing. Speelt een beetje als The Sexy Brutale waarin je de dagschema's van NPC's moet leren om zo puzzels op te lossen. Deze had ik al lang op mijn backlog staan en was beter dan ik had verwacht.
- Ok Impala!
- Contacteer:
Bericht
Heb archipelago bekeken. Dat is echt totaal insane! Beetje hetzelfde gevoel als toen ik voor het eerst een randomizer zag die Super Metroid met Link to the Past mixte! Echt bizar wat fans met elkaar weten te creëren!ikk schreef:
Wat een toffe lijst Raptor. Duidelijk een heel sterk game jaar geweest!
- ikk
- Contacteer:
Bericht
Het is inderdaad bizar wat alle modders hebben weten te bouwen. Het mooie is ook dat er constant games aan toegevoegd worden (die Metroid/Zelda mod zit er ook al in) en na elke release doen ze een "big async" waarbij een multiworld met 1500 games wordt opgezetOk Impala! schreef: ↑30 dec 2024, 12:05Heb archipelago bekeken. Dat is echt totaal insane! Beetje hetzelfde gevoel als toen ik voor het eerst een randomizer zag die Super Metroid met Link to the Past mixte! Echt bizar wat fans met elkaar weten te creëren!ikk schreef:
Bericht
5. Ghost of Tsushima: Director's Cut (PC, speeltijd: 61,4 uur)
Ik ben een sucker voor open world games, dus ik was blij dat Ghost of Tsushima in z'n ultieme vorm naar de PC kwam. De wereld ziet er schitterend uit en speelt heerlijk. Al had ik aan het eind wel een beetje het gevoel van alle icoontjes moeten wegwerken op de map. Maar de end scene maakt heel veel goed. Heel nice gedaan met een perfecte overgang naar een gezongen titelsong.
4. Warhammer 40,000: Rogue Trader (PC, speeltijd: 80,3 uur)
Een tactical turnbased ARPG in de 40k universe. Jij bent een nieuwbakken Rogue Trader (een soort piraat, gesponsord door de overheid) die terecht komt in een complot waarbij je niemand kan vertrouwen. Heerlijk old school gevoel a la Knights of the Old Republic, waarbij de keuzes die je maakt zomaar je companions kan kosten. Of zelfs vijanden van ze kan maken.
3. Helldivers 2 (PC, speeltijd: 197,6 uur)
Anderhalve maand heb ik Helldivers 2 bijna elke dag gespeeld. Jammer dat Arrowhead al gauw besloot om zaken te nerfen, waardoor het plezier op het einde gewoon minder werd. Had je een leuk wapen waarmee je kont schopte, dan werd die gereduceerd tot een derderangs wapen. Jammer, maar de tijd die ik erin heb gestoken met vrienden; enorm genoten. Eigenlijk totdat ik weer terug ging naar mijn nummer 1 hieronder en nooit meer terugkeerde.
2. Warhammer 40,000: Space Marine 2 (PC, speeltijd: 110,9 uur)
De main campaign is een cinematische ervaring vol actie is die je niet snel vergeet, maar ik was toch vooral benieuwd naar de co op missies. Die worden netjes geïntegreerd in het verhaal van de campaign en spelen net zo heerlijk weg. Beloningen in de vorm van nieuwe armor, emblemen, kleuren, wapen skins, etc. Ook deze game ruim een maand intensief gespeeld, maar uiteindelijk toch weer terug naar mijn nummer 1. Oja, er is ook een PVP modus, maar fuck dat.
1. Warhammer 40,000: Darktide (PC, speeltijd: 1346,8 uur)
Mijn game van 2023 is ook mijn game van 2024. Darktide heeft afgelopen jaar een aantal grote updates gekregen met maps, cosmetics, rewards, game modi en een nieuw crafting systeem. Geen enkele game, ook Helldivers 2 en Space Marine 2, geeft me die ultieme co op ervaring zoals Darktide dat doet. Superstrakke gameplay, grafisch nog steeds indrukwekkend, geweldige muziek, fantastische sound design en geniale voice acting.
Ik ben een sucker voor open world games, dus ik was blij dat Ghost of Tsushima in z'n ultieme vorm naar de PC kwam. De wereld ziet er schitterend uit en speelt heerlijk. Al had ik aan het eind wel een beetje het gevoel van alle icoontjes moeten wegwerken op de map. Maar de end scene maakt heel veel goed. Heel nice gedaan met een perfecte overgang naar een gezongen titelsong.
4. Warhammer 40,000: Rogue Trader (PC, speeltijd: 80,3 uur)
Een tactical turnbased ARPG in de 40k universe. Jij bent een nieuwbakken Rogue Trader (een soort piraat, gesponsord door de overheid) die terecht komt in een complot waarbij je niemand kan vertrouwen. Heerlijk old school gevoel a la Knights of the Old Republic, waarbij de keuzes die je maakt zomaar je companions kan kosten. Of zelfs vijanden van ze kan maken.
3. Helldivers 2 (PC, speeltijd: 197,6 uur)
Anderhalve maand heb ik Helldivers 2 bijna elke dag gespeeld. Jammer dat Arrowhead al gauw besloot om zaken te nerfen, waardoor het plezier op het einde gewoon minder werd. Had je een leuk wapen waarmee je kont schopte, dan werd die gereduceerd tot een derderangs wapen. Jammer, maar de tijd die ik erin heb gestoken met vrienden; enorm genoten. Eigenlijk totdat ik weer terug ging naar mijn nummer 1 hieronder en nooit meer terugkeerde.
2. Warhammer 40,000: Space Marine 2 (PC, speeltijd: 110,9 uur)
De main campaign is een cinematische ervaring vol actie is die je niet snel vergeet, maar ik was toch vooral benieuwd naar de co op missies. Die worden netjes geïntegreerd in het verhaal van de campaign en spelen net zo heerlijk weg. Beloningen in de vorm van nieuwe armor, emblemen, kleuren, wapen skins, etc. Ook deze game ruim een maand intensief gespeeld, maar uiteindelijk toch weer terug naar mijn nummer 1. Oja, er is ook een PVP modus, maar fuck dat.
1. Warhammer 40,000: Darktide (PC, speeltijd: 1346,8 uur)
Mijn game van 2023 is ook mijn game van 2024. Darktide heeft afgelopen jaar een aantal grote updates gekregen met maps, cosmetics, rewards, game modi en een nieuw crafting systeem. Geen enkele game, ook Helldivers 2 en Space Marine 2, geeft me die ultieme co op ervaring zoals Darktide dat doet. Superstrakke gameplay, grafisch nog steeds indrukwekkend, geweldige muziek, fantastische sound design en geniale voice acting.
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Ik zat in het verkeerde topic. Mijn uitgespeeld lijst is ook dit jaar weer smullen geweest. We dachten dat vorig jaar een top jaar was maar ik zou haast zeggen dat het dit jaar nog beter is. En volgend jaar. Wow. Dat wordt er ook weer één. Zeker voor de shump fans, maar ook vanwege lang verwachte titels als GTA en Death Stranding. Het wordt een record jaar 2025.
Hoeveel het veel titels zijn die ik heb uitgespeeld heb ik ook veel slechts een paar uurtjes of maar eventjes heb aangeraakt. Meer dan eerdere jaren. Ik merk ook meer dat ik minder een doelgroep wordt voor bepaalde uitgevers en platformen. Maar Methaphor en ook Wukong worden nog gespeeld op dit moment en verschijnen dus in mijn top voor 2025. Ik kan al wel zeggen dat Wu Kong voor mij niet boven de top 3 zou uitkomen als ik die wel dit jaar in mijn lijst had kunnen plaatsen.
Met stip en met afstand voor mij op nummer 1: Infinite Wealth is de serie op zijn piek! Wat voor heen deel 6 voor mij was wist Infinite Wealth nog te doorbreken. Ik ben ook een enorm van van het nieuwe Dragon Quest template die de serie heeft gekozen voor haar systemen. Maar alles er omheen is ook weer tot in perfectie uitgewerkt dit keer. We hebben zelfs een heuse Animal Crossing spinoff game.
Astro Bot is de algemene game of the year. Alle lof en prijzen zijn terecht. Iedereen krijgt hiervan een glimlach op zijn gezicht, ook bij ons thuis. Mijn dochter heeft er zelfs haar spreekbeurt over gedaan!
Silent Hill 2 Remake was voor mij de grootste teleurstelling dit jaar.
1. Like A Dragon Infinite Wealth | PS5 |
2. Astro Bot | PS5 |
3. Elden Ring Shadow of the Erdtree | PS5 |
4. Rise of the Ronin | PS5 |
5. Castlevania Re-Vamped | PC |
6. Turbo Outrun Reimagined | PC |
7. Dragon Quest III HD-2D Remake | PS5 |
8. Stellar Blade | PS5 |
9. Kunitsu-Gami: Path of the Goddess | PS5 |
10. Dragons Dogma 2 | PS5 |
11. YS X Nordics | PS5 |
12. Silent Hill 2 Remake | PS5 |
13, Robocop VS Predator | PC |
14. Silent Hill: The Short Message | PS5 |
Dan mijn lijst van uitgespelen eerdere games: 2023, verder terug tot echt retro. Daarnaast zie je ook nog aardig wat fan games / kleinere nostalgische retro projecten in zowel de lijst hier boven als hieronder. Zeker een 2025 doel voor mij om juist meer van dat soort kleinere titels te gaan verkennen. Parking Garage Rally Circuit moet zo ook nog gespeeld worden. Met een Sega Rally op een nummer 1 positie natuurlijk helemaal.
1. Sega Rally | Saturn |
2. Ridge Racer Type 4 | PlayStation |
3. Doom Sigil II | PC |
4. Humanity | PS5 |
5. Robocop: Rogue City | PS5 |
6. Ys I: Ancient Ys Vanished | TurboGrafx-CD |
7. Elevator Action Returns | Arcade |
8. Castlevania: Symphony of the Night | Saturn |
9. Sonic and The Fallen Star | PC |
10. Contra Rebirth | Wii |
11. Panzer Bandit | PlayStation |
12. ESP Ra.De. | Arcade |
13. Fire Shark | Mega Drive |
14. R-Type | Arcade |
15. I.Q. Final | PlayStation |
16. Ridge Racer hi-spec version | PlayStation|
17. Kaze no Notam – Notam of Wind | PlayStation |
18. The Ninja Saviors: Return of the Warriors | PS4 |
19. A Short Hike | Series X |
20. Darius Gaiden | Arcade |
21. Andro Dunos 2 | Arcade |
22. Dead or Alive 2 | Dreamcast |
23. Tekken 2 | PlayStation |
24. Teenage Mutant Ninja Turtles | Arcade |
25. Arabian Magic | Arcade |
26. Fist of the North Star: Lost Paradise | PS4 |
27. Dune 2 (Dune Legacy) | PC |
28. Parasite Eve | PlayStattion |
29. Enemy Zero | Saturn |
30. Ys VIII: Lacrimosa of Dana | PS5 |
31. Spikeout: Final Edition | Arcade |
32. Gekirindan | Arcade |
33. G-Darius | Arcade |
34. Aero Fighters 2 / Sonic Wings 2 | Arcade |
35. Aero Fighters 3 / Sonic Wings 3 | Arcade |
36. Air Assault / Fire Barrel | Arcade |
37. Psychonauts | XBOX |
38. Aliens | Arcade |
39. Gynoug | Mega Drive |
40. Metal Black | Arcade |
41. The Simpsons | Arcade |
42. Metal Slug 5 | Arcade |
43. Cyber-Lip | Arcade |
44. Blazing Star | Arcade |
45. Armed Police Batrider | Arcade |
46. Air Zonk | TurboGrafx-16 |
47. Soul Edge | PlayStation |
48. Double Dragon Gaiden: Rise Of The Dragons | PS5 |
49. Mercs | Arcade |
50. Gun Bullet / Point Blank | PlayStation |
51. Mega Man X | SNES |
52. Super Mario Bros Wonder | Switch |
53. Midnight Resistance | Arcade |
54. Sega Bass Fishing | Arcade |
55. Ray Storm | PlayStation |
56. Battle Arena Toshinden 2 | Playstation |
57. Ironclad | Neo Geo CD |
58. Lethal Thunder / Thunder Blaster | Arcade |
59. 1944: The Loop Master | Arcade |
60. Kung-Fu Master | GameBoy |
61. Magic Sword | Arcade |
62. Ex-Mutants | Mega Drive |
63. Dungeon Magic | Arcade |
Robocop: Rogue City is voor mij de grootste verassing hier. De Sigil reeks is ook geweldig. Maar dat wist ik al. En je ziet ook goed welke arcade games het nog vast houden in 2024 en welke niet meer. Ik heb vooral veel Arcade titels op de MiSter gespeeld maar ook de nieuwe Saturn core was smullen. PlayStation was vooral veel import dit jaar op fysieke hardware.
Oja en Humanity, dat is de grootste hidden gem die je nu moet spelen.
Hoeveel het veel titels zijn die ik heb uitgespeeld heb ik ook veel slechts een paar uurtjes of maar eventjes heb aangeraakt. Meer dan eerdere jaren. Ik merk ook meer dat ik minder een doelgroep wordt voor bepaalde uitgevers en platformen. Maar Methaphor en ook Wukong worden nog gespeeld op dit moment en verschijnen dus in mijn top voor 2025. Ik kan al wel zeggen dat Wu Kong voor mij niet boven de top 3 zou uitkomen als ik die wel dit jaar in mijn lijst had kunnen plaatsen.
Met stip en met afstand voor mij op nummer 1: Infinite Wealth is de serie op zijn piek! Wat voor heen deel 6 voor mij was wist Infinite Wealth nog te doorbreken. Ik ben ook een enorm van van het nieuwe Dragon Quest template die de serie heeft gekozen voor haar systemen. Maar alles er omheen is ook weer tot in perfectie uitgewerkt dit keer. We hebben zelfs een heuse Animal Crossing spinoff game.
Astro Bot is de algemene game of the year. Alle lof en prijzen zijn terecht. Iedereen krijgt hiervan een glimlach op zijn gezicht, ook bij ons thuis. Mijn dochter heeft er zelfs haar spreekbeurt over gedaan!
Silent Hill 2 Remake was voor mij de grootste teleurstelling dit jaar.
1. Like A Dragon Infinite Wealth | PS5 |
2. Astro Bot | PS5 |
3. Elden Ring Shadow of the Erdtree | PS5 |
4. Rise of the Ronin | PS5 |
5. Castlevania Re-Vamped | PC |
6. Turbo Outrun Reimagined | PC |
7. Dragon Quest III HD-2D Remake | PS5 |
8. Stellar Blade | PS5 |
9. Kunitsu-Gami: Path of the Goddess | PS5 |
10. Dragons Dogma 2 | PS5 |
11. YS X Nordics | PS5 |
12. Silent Hill 2 Remake | PS5 |
13, Robocop VS Predator | PC |
14. Silent Hill: The Short Message | PS5 |
Dan mijn lijst van uitgespelen eerdere games: 2023, verder terug tot echt retro. Daarnaast zie je ook nog aardig wat fan games / kleinere nostalgische retro projecten in zowel de lijst hier boven als hieronder. Zeker een 2025 doel voor mij om juist meer van dat soort kleinere titels te gaan verkennen. Parking Garage Rally Circuit moet zo ook nog gespeeld worden. Met een Sega Rally op een nummer 1 positie natuurlijk helemaal.
1. Sega Rally | Saturn |
2. Ridge Racer Type 4 | PlayStation |
3. Doom Sigil II | PC |
4. Humanity | PS5 |
5. Robocop: Rogue City | PS5 |
6. Ys I: Ancient Ys Vanished | TurboGrafx-CD |
7. Elevator Action Returns | Arcade |
8. Castlevania: Symphony of the Night | Saturn |
9. Sonic and The Fallen Star | PC |
10. Contra Rebirth | Wii |
11. Panzer Bandit | PlayStation |
12. ESP Ra.De. | Arcade |
13. Fire Shark | Mega Drive |
14. R-Type | Arcade |
15. I.Q. Final | PlayStation |
16. Ridge Racer hi-spec version | PlayStation|
17. Kaze no Notam – Notam of Wind | PlayStation |
18. The Ninja Saviors: Return of the Warriors | PS4 |
19. A Short Hike | Series X |
20. Darius Gaiden | Arcade |
21. Andro Dunos 2 | Arcade |
22. Dead or Alive 2 | Dreamcast |
23. Tekken 2 | PlayStation |
24. Teenage Mutant Ninja Turtles | Arcade |
25. Arabian Magic | Arcade |
26. Fist of the North Star: Lost Paradise | PS4 |
27. Dune 2 (Dune Legacy) | PC |
28. Parasite Eve | PlayStattion |
29. Enemy Zero | Saturn |
30. Ys VIII: Lacrimosa of Dana | PS5 |
31. Spikeout: Final Edition | Arcade |
32. Gekirindan | Arcade |
33. G-Darius | Arcade |
34. Aero Fighters 2 / Sonic Wings 2 | Arcade |
35. Aero Fighters 3 / Sonic Wings 3 | Arcade |
36. Air Assault / Fire Barrel | Arcade |
37. Psychonauts | XBOX |
38. Aliens | Arcade |
39. Gynoug | Mega Drive |
40. Metal Black | Arcade |
41. The Simpsons | Arcade |
42. Metal Slug 5 | Arcade |
43. Cyber-Lip | Arcade |
44. Blazing Star | Arcade |
45. Armed Police Batrider | Arcade |
46. Air Zonk | TurboGrafx-16 |
47. Soul Edge | PlayStation |
48. Double Dragon Gaiden: Rise Of The Dragons | PS5 |
49. Mercs | Arcade |
50. Gun Bullet / Point Blank | PlayStation |
51. Mega Man X | SNES |
52. Super Mario Bros Wonder | Switch |
53. Midnight Resistance | Arcade |
54. Sega Bass Fishing | Arcade |
55. Ray Storm | PlayStation |
56. Battle Arena Toshinden 2 | Playstation |
57. Ironclad | Neo Geo CD |
58. Lethal Thunder / Thunder Blaster | Arcade |
59. 1944: The Loop Master | Arcade |
60. Kung-Fu Master | GameBoy |
61. Magic Sword | Arcade |
62. Ex-Mutants | Mega Drive |
63. Dungeon Magic | Arcade |
Robocop: Rogue City is voor mij de grootste verassing hier. De Sigil reeks is ook geweldig. Maar dat wist ik al. En je ziet ook goed welke arcade games het nog vast houden in 2024 en welke niet meer. Ik heb vooral veel Arcade titels op de MiSter gespeeld maar ook de nieuwe Saturn core was smullen. PlayStation was vooral veel import dit jaar op fysieke hardware.
Oja en Humanity, dat is de grootste hidden gem die je nu moet spelen.
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Mooi om Castlevania: Circle of the Moon naast Astro Bot in jou lijst te zien. Stellar Blade vond ik ook goed maar haalde voor mij niet direct de top. Ik vond Lies of P als Koreaans ontwikkelde Soulslike toch wel een stuk beter. Maar erg mooi lijstje Raptor.
De Warhammer spat er bij LesserMagic vanaf. Echt gaaf om te zien. Ik heb vroeger zelf een fysiek Chaos Space Marine leger gehad Ik ben ook heel benieuwd naar deze titels. En wil ze echt een keer gaan spelen. Mooi dat je ook jou speeltijd erbij benoemd.
De Warhammer spat er bij LesserMagic vanaf. Echt gaaf om te zien. Ik heb vroeger zelf een fysiek Chaos Space Marine leger gehad Ik ben ook heel benieuwd naar deze titels. En wil ze echt een keer gaan spelen. Mooi dat je ook jou speeltijd erbij benoemd.
Bericht
Ik kan Darktide niet genoeg aanraden. Vermintide was niet echt mijn cup of tea, maar Darktide klikte eigenlijk al tijdens de beta. Onverwachts, ook. Echt een heerlijke game, waarvan ik verrast ben dat die al ruim twee jaar m'n aandacht weet vast te houden.
Bericht
Deze zijn mij het meest bijgebleven:
1. Final Fantasy 1
2. Boku no natsuyasumi 2
3. Treasure of the Rudras
4. Astro Bot
5. Vandal Hearts
6. Shining Force
7. Lufia 2
8. Final Fantasy II
9. Shin Chan game
Tegenvallers waren Silent Hill 2 Remake, Zelda: Echoes of Wisdom en Sands of Destruction.
1. Final Fantasy 1
2. Boku no natsuyasumi 2
3. Treasure of the Rudras
4. Astro Bot
5. Vandal Hearts
6. Shining Force
7. Lufia 2
8. Final Fantasy II
9. Shin Chan game
Tegenvallers waren Silent Hill 2 Remake, Zelda: Echoes of Wisdom en Sands of Destruction.