Evercade & Super Pocket

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
OldSchool
Contacteer:

Re: Evercade, Evercade VS, Evercade EXP & Evercade Alpha

10 jun 2024, 12:19

Slati schreef:
05 jun 2024, 20:59
Ik heb de Megaman gepreordered. Omdat het altijd leuk is om iets te hebben om naar uit te kijken.
Heb ik gelijk een excuus om Arcade carts te gaan verzamelen. Er zijn er momenteel veel in de aanbieding.
Mocht je ze nog niet hebben: Atari Arcade 1 en Technos Arcade 1 zijn legacy en worden niet meer geproduceerd, get them while you can!

Maar wel tof hoor, ik zou zeker ook voor de mega man gaan. Wellicht als ik geld over heb na de vakantie… Heb je de gewone of de Deluxe versie?
Slati

12 jun 2024, 21:24

Goeie tip! Bedankt. Technos Arcade heb ik al (zat bij de VS). Heb Data East 1, Gaelco 2 en Irem 1 gekocht voor 17 euro per stuk. Zag dat Atari ook in de aanbieding is, dus zal hem nog oppikken voordat ik achter het net vis.

Ik heb de standaard versie besteld. Sanwa boeit me niet zo voor zo'n kleine bartop en de standaard controls zouden van goede kwaliteit moeten zijn.
Een extra controller gebruik ik toch nooit. Ik heb er twee bij de VS en ik heb nooit alle verschillende kleurtjes moeten hebben.
De extra marques zijn wel tof, maar eigenlijk alleen als de rest van de artwork wat neutraler zou zijn geweest. Nu slaat het nergens op om een Final Fight marque erop te doen als er rondom het scherm allemaal Mega Man staat.
Ik game op: Commodore 64, Amiga 500, Atari Lynx, RetroPie, MiSTer, Evercade, Wii U, 3DS, N64, PS4 en een Windows laptopje.
Mijn verzameling
OldSchool
Contacteer:

12 jun 2024, 22:00

Slati schreef:
12 jun 2024, 21:24
Goeie tip! Bedankt. Technos Arcade heb ik al (zat bij de VS). Heb Data East 1, Gaelco 2 en Irem 1 gekocht voor 17 euro per stuk. Zag dat Atari ook in de aanbieding is, dus zal hem nog oppikken voordat ik achter het net vis.

Ik heb de standaard versie besteld. Sanwa boeit me niet zo voor zo'n kleine bartop en de standaard controls zouden van goede kwaliteit moeten zijn.
Een extra controller gebruik ik toch nooit. Ik heb er twee bij de VS en ik heb nooit alle verschillende kleurtjes moeten hebben.
De extra marques zijn wel tof, maar eigenlijk alleen als de rest van de artwork wat neutraler zou zijn geweest. Nu slaat het nergens op om een Final Fight marque erop te doen als er rondom het scherm allemaal Mega Man staat.
De Marquees zijn ook los te verkrijgen, mocht je later van mening veranderen.
OldSchool
Contacteer:

19 jun 2024, 19:40

Afbeelding

Twee nieuwe paarse Arcade collecties zijn aangekondigd voor release in november (gelijk met de Alpha).
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

19 jun 2024, 22:48

Edward Randy is echt wen hele toffe van data east!
KillingRaptor

19 jun 2024, 23:23

arjen1981 schreef:
19 jun 2024, 22:48
Edward Randy is echt wen hele toffe van data east!
Klopt! Echt een hele toffe game dat.
OldSchool
Contacteer:

02 jul 2024, 21:10

Vandaag werden de nieuwe super pockets bekend! Atari en Technos. Voor degene die Technos 10 uit de Evercade collectie nog niet hebben en er geen 200€ voor willen neerleggen: de meeste games staan ook op deze SuPo.

De Technos heeft 15 games, daarvan zijn er vier nieuw voor het Evercade ecosysteem:
Double Dragon (Arcade)
Renegade (Arcade)
Super Dodge Ball (Arcade)
Double Dragon (8-bit handheld)

De Atari heeft maar liefst 50 games en voor het eerst krijgen we Atari 5200 games voorgeschoteld. De games die nieuw zijn voor het ecosysteem zijn:
Berzerk (Arcade)
Frenzy (Arcade)
Lost Tomb (Arcade)
Dark Cavern (2600)
Save Mary! (2600)
Bounty Bob Strikes Back! (5200)
Countermeasure (5200)
Final Legacy (5200)
Miner 2049'er (5200)
Xari Arena (5200)
Fatal Run (7800)
Dirty Larry: Renegade Cop (Lynx)
Kung Food (Lynx)
Robo-Squash (Lynx)
Turbo Sub (Lynx)
Warbirds (Lynx)

Dus 4 van de 15 als het gaat om de Technos en 16 van de 50 als het gaat om de Atari zijn nieuw.

Van de Atari is er vandaag een limited editie in de pre-order gegaan. Gelimiteerd tot 2600 stuks. Nee, dat is geen toeval. Deze heeft een woodgrain uiterlijk. Van de Technos gast er geen LE komen.

De LE op Funstock, te bestellen met of zonder hoesje:
https://funstock.eu/
KillingRaptor

03 jul 2024, 00:17

Beetje dubbel gevoel bij Double Dragon voor arcade. Ze wilden hem niet op de Technos arcade cart zetten omdat de emulatie niet goed is maar hier kan het plots wel? Not amused.
OldSchool
Contacteer:

08 jul 2024, 18:34

KillingRaptor schreef:
03 jul 2024, 00:17
Beetje dubbel gevoel bij Double Dragon voor arcade. Ze wilden hem niet op de Technos arcade cart zetten omdat de emulatie niet goed is maar hier kan het plots wel? Not amused.
Er schijnt heel veel tijd in gestopt te zijn, om hem geschikt te maken. Het scheelt natuurlijk dat dat nu maar voor één systeem hoeft. Met een cartridge zou dat lastiger zijn geweest, omdat het dan op elk systeem goed moet draaien.
OldSchool
Contacteer:

Re: Evercade & Super Pocket

08 jul 2024, 18:37

Afbeelding

Deze was dit keer binnen een paar dagen uitverkocht. De Technos krijgt gek genoeg helemaal geen limited edition.
OldSchool
Contacteer:

22 okt 2024, 22:23

Nieuwe cartridge aangekondigd, Toaplan 4:

https://www.youtube.com/watch?v=6iWCwiN2WcY
Slati

30 nov 2024, 11:55

Heb eergisteren de Evercade Alpha Megaman edition ontvangen. Hij bevalt prima moet ik zeggen. Controls zijn goed. Deze krijgt tijdens de kerstvakantie een plaatsje in de keuken
Ik game op: Commodore 64, Amiga 500, Atari Lynx, RetroPie, MiSTer, Evercade, Wii U, 3DS, N64, PS4 en een Windows laptopje.
Mijn verzameling
OldSchool
Contacteer:

30 nov 2024, 13:17

Slati schreef:
30 nov 2024, 11:55
Heb eergisteren de Evercade Alpha Megaman edition ontvangen. Hij bevalt prima moet ik zeggen. Controls zijn goed. Deze krijgt tijdens de kerstvakantie een plaatsje in de keuken
Goed om te horen! Ik geloof dat het apparaat op het eerste gezicht weinig problemen kent. Het blijft Blaze dus ik heb al wel wat probleemgevallen gehoord, maar tot nog toe lijkt het incidenteel.

Ik zit nog altijd te wachten op de EXP-R…
Slati

30 nov 2024, 14:48

Ben benieuwd naar jouw ervaringen met de Expr straks. Ik heb alleen nog de originele handheld. Hoopte op een upgrade met een iets groter scherm, maar dat zat er dus niet in. Ik overweeg alsnog de Expr aan te schaffen.
Mijn verzameling
OldSchool
Contacteer:

30 nov 2024, 14:53

Slati schreef:
30 nov 2024, 14:48
Ben benieuwd naar jouw ervaringen met de Expr straks. Ik heb alleen nog de originele handheld. Hoopte op een upgrade met een iets groter scherm, maar dat zat er dus niet in. Ik overweeg alsnog de Expr aan te schaffen.
De geluiden die ik hoor zijn vooral dat het redelijk hetzelfde systeem is. Ze hebben iets gedaan om de grip te verbeteren, dus hij ligt iets lekkerder in de hand. Verder geen grote verschillen. Ik laat het je weten zodra ik wat heb kunnen spelen. Maar dan moet hij dus wel eerst binnen komen…
OldSchool
Contacteer:

05 dec 2024, 15:30

Evercade heeft een samenwerking aangekondigd met SNK.

https://www.timeextension.com/news/2024 ... of-neo-geo
KillingRaptor

05 dec 2024, 17:42

Heel tof, alleen is het probleem een beetje dat je zo goed als alle SNK klassiekers al op tig andere platformen kan spelen. :lol:
OldSchool
Contacteer:

05 dec 2024, 21:58

KillingRaptor schreef:
05 dec 2024, 17:42
Heel tof, alleen is het probleem een beetje dat je zo goed als alle SNK klassiekers al op tig andere platformen kan spelen. :lol:
Dat is waar. De vraag blijft of je iets op cartridge gaat krijgen, of alleen maar weer een nieuwe Alpha bijvoorbeeld. Ze zullen het vast wel behoorlijk gaan uitmelken, zeker als ze het nu al teasen. Ik verwacht iig veel nieuwe hardware en limited editions.

Wist je dat ik al twee of drie rondes achter loop met cartridges? Ik pre-order niet meer en ga ze alleen nog in aanbiedingen kopen.
KillingRaptor

05 dec 2024, 22:50

OldSchool schreef:
Dat is waar. De vraag blijft of je iets op cartridge gaat krijgen, of alleen maar weer een nieuwe Alpha bijvoorbeeld. Ze zullen het vast wel behoorlijk gaan uitmelken, zeker als ze het nu al teasen. Ik verwacht iig veel nieuwe hardware en limited editions.

Wist je dat ik al twee of drie rondes achter loop met cartridges? Ik pre-order niet meer en ga ze alleen nog in aanbiedingen kopen.
Dat had ik niet verwacht van je! Ik heb ook geen nieuwe meer gekocht eigenlijk, merkte dat ik ze haast toch nooit speelde. De interessante collecties zitten helaas vastgebonden aan hardware zoals die van Capcom. En de Namco carts die niet werken op de VS helpt ook nog steeds niet voor mij.
OldSchool
Contacteer:

06 dec 2024, 09:26

KillingRaptor schreef:
05 dec 2024, 22:50
OldSchool schreef:

Dat had ik niet verwacht van je! Ik heb ook geen nieuwe meer gekocht eigenlijk, merkte dat ik ze haast toch nooit speelde. De interessante collecties zitten helaas vastgebonden aan hardware zoals die van Capcom. En de Namco carts die niet werken op de VS helpt ook nog steeds niet voor mij.
Het is voor mij een opeenstapeling van dingen. Allereerst durft ik mijn LE EXP niet meer te gebruiken nadat de eerste kaduuk ging. Dit jaar was voor mij een grote teleurstelling qua carts. Zelfs carts waar ik naar uitkeek vielen me tegen en al die psx meuk waar ze nu zo mee bezig zijn, tsja, niet voor mij. Daarnaast brengen ze te veel hardware uit en de Alpha is wat mij betreft te klein en te duur. Het begon als een goedkoop en legaal alternatief voor emulatie door middel van carts met officiële licenties. Maar nu gaan ze overboard met alle hardware die ze uitbrengen, met ook nog eens locked in games die niet op cartridge gaan uitkomen. En met de prijs van de Alpha, prijzen ze zichzelf al helemaal uit de markt wat mij betreft. Verder is de kwaliteit van alles ondermaats, soms ver ook, en de EXP-R die in juli of augustus uit zou komen heb ik nog steeds niet in huis door alle vertragingen.

Kortom, ik ben aardig teleurgesteld geraakt in Evercade.

Terug naar “Retro gaming”