Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
KillingRaptor

Re: Welke games speel je momenteel?

09 nov 2024, 21:29

Bewijst alleen maar dat ik 'professionele' reviews niet serieus kan nemen en mijn eigen mening moet volgen. :biggrin:
kingoftherain

09 nov 2024, 21:32

IGN staat geloof ik ook bekend om de zevens die ze geven. Niet te hoog, niet te laag.
Afbeelding

Wooloo = love, Wooloo = life
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

09 nov 2024, 21:33

Afbeelding

Ik speel Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion op de Switch. Het is een trouwe remake van het PSP origineel maar dan met assets van Final Fantasy VII Remake. Apart genoeg draait het bijzonder goed op de Switch met 30 fps zonder frame-drops. Effecten en textures hebben een lagere resolutie dan op andere systemen maar het is wel allemaal aanwezig, inclusief reflecties. Een goede poort dus, en dat mag ook wel eens gezegd worden.

Het is eigenlijk een vrij lineaire mission-based action game waarin je Zack speelt die bij SOLDIER hoort van Shinra. Tijdens de game keren allerlei herkenbare plaatsen en characters terug, maar dan op een vrij gesegmenteerde manier die echt bedoeld was als handheld-ervaring waarbij side-missions vaak maar een paar minuten duren en hoofdmissies maar een kwartier ofzo.

Ik vermaak me er goed mee.
kingoftherain

09 nov 2024, 21:40

Apenheul schreef:
#TeamAerith

Afbeelding
Afbeelding

Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

09 nov 2024, 22:32

kingoftherain schreef:
Apenheul schreef:
#TeamAerith

Afbeelding
Aerith is wat jonger in Crisis Core dan in Final Fantasy VII Remake en nogal een doofus.
kingoftherain

09 nov 2024, 23:38

Apenheul schreef:
09 nov 2024, 22:32
Aerith is wat jonger in Crisis Core dan in Final Fantasy VII Remake en nogal een doofus.
Stop making my point for me! :innocent:
Afbeelding

LesserMagic

10 nov 2024, 20:41

kingoftherain schreef:
Apenheul schreef:
#TeamAerith

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

14 nov 2024, 21:19

Shining Force II voor Megadrive via Nintendo Switch Online
Afbeelding

Ik heb mijn (main) OLED Switch met Crisis Core per ongeluk bij iemand laten liggen dus dan moet ik het voorlopig maar even met mijn oude Switch doen die ik op de dag van lancering had gekocht. Ik besloot eens te kijken of er nog Megadrive spellen waren toegevoegd en ja.. maar mijn oog viel op Shining Force II. Deel 1 had ik volgens mij vorig jaar gespeeld en die was erg goed bevallen en ik moet zeggen dat deel 2 niet iets meer gepolished aanvoelt (niet per se beter, maar wel meer gestroomlijnd qua verhaal). Ik ben benieuwd waar het mij brengt, maar ik krijg altijd een warm gevoel van de Megadrive sound en de contrastrijke artstyle.
Mark

14 nov 2024, 21:39

Apenheul schreef:
14 nov 2024, 21:19
Shining Force II voor Megadrive via Nintendo Switch Online
Afbeelding

Ik heb mijn (main) OLED Switch met Crisis Core per ongeluk bij iemand laten liggen dus dan moet ik het voorlopig maar even met mijn oude Switch doen die ik op de dag van lancering had gekocht. Ik besloot eens te kijken of er nog Megadrive spellen waren toegevoegd en ja.. maar mijn oog viel op Shining Force II. Deel 1 had ik volgens mij vorig jaar gespeeld en die was erg goed bevallen en ik moet zeggen dat deel 2 niet iets meer gepolished aanvoelt (niet per se beter, maar wel meer gestroomlijnd qua verhaal). Ik ben benieuwd waar het mij brengt, maar ik krijg altijd een warm gevoel van de Megadrive sound en de contrastrijke artstyle.
Ja dat zijn leuke games. Ik heb ze vorig jaar of het jaar ervoor ook allebei uitgespeeld en deel twee was inderdaad iets beter. Ik vond wel dat ze na een tijdje ongelofelijk repetitief werden, dat wel.
KillingRaptor

14 nov 2024, 22:21

De patch voor Vampire Survivors op Switch is er. Het tweede deel van Ode to Castlevania was niet compleet op Switch, nu dus wel. Dat betekent dat ik weer heel wat vrij te spelen heb. :lol: Ideaal als tussendoortje naast Mario & Luigi waar ik nu ongeveer 18 uren mee bezig ben. Hij blijft echt heel tof.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

14 nov 2024, 22:59

Mark schreef:
14 nov 2024, 21:39
Ja dat zijn leuke games. Ik heb ze vorig jaar of het jaar ervoor ook allebei uitgespeeld en deel twee was inderdaad iets beter. Ik vond wel dat ze na een tijdje ongelofelijk repetitief werden, dat wel.
Dat vond ik bij deel 1 ook al ja, ik heb er een ochtendritueeltje van gemaakt om steeds een stukje verder te spelen en zodoende kwam ik er wel doorheen. De gameplay vind ik lang niet zo goed als FF Tactics of Fire Emblem, maar de setting en vibe zijn wel erg sterk IMO.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

KillingRaptor schreef:
14 nov 2024, 22:21
De patch voor Vampire Survivors op Switch is er. Het tweede deel van Ode to Castlevania was niet compleet op Switch, nu dus wel. Dat betekent dat ik weer heel wat vrij te spelen heb. :lol: Ideaal als tussendoortje naast Mario & Luigi waar ik nu ongeveer 18 uren mee bezig ben. Hij blijft echt heel tof.
Ik vond vanilla Vampire Survivors al veel content hebben, maar met al die DLC erbij raak je nooit uitgespeeld :lol:
KillingRaptor

14 nov 2024, 23:11

Apenheul schreef:
Ik vond vanilla Vampire Survivors al veel content hebben, maar met al die DLC erbij raak je nooit uitgespeeld :lol:
Ode to Castlevania heeft volgens mij net zoveel content als vanilla Vampire Survivors, misschien zelfs meer. :lol:
Meer dan 85 uren op de teller al met die game. Dat is met alle DLC erbij en alles vrijgespeeld behalve in de Castlevania DLC dus, daar zijn we nog mee bezig.
Shenglong83
Contacteer:

21 nov 2024, 06:21

Apenheul schreef:
Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion op de Switch.
...
Een goede poort dus, en dat mag ook wel eens gezegd worden.
Goed om the weten en thanks voor de reminder! Ik heb deze ook nog liggen, misschien een goede voor m'n backlog lijst voor 2025.

Als lange-JPRG-fan speel ik meestal 1 "grote" game tegelijk en dan voor de afwisseling wat kleinere games daar tussendoor.
Momenteel zijn dat Octopath Traveler II en Call of Duty: Black Ops 6.

Afbeelding

Octopath Traveler II

Dit is voor mij pure comfort food. Deel 1 vond ik al fantastisch en deze lijkt nog beter. Iedere keer dat Squaresoft de HD-2D van stal haalt lijkt het nog iets mooier dan last time. De muziek is geweldig, verhaal (tot zover) goed en de combat is vermakelijk, ook tijdens het onvermijdelijke grinden. Enorme game ook: Ik zit er nu een uurtje of 20-25 in en ik ben pas aan het begin. Net alle characters vrijgespeeld, nu ben ik op m'n gemak de map zoveel mogelijk aan het ontdekken (en m'n characters daarmee aan het overlvlen) voor ik verder ga met het verhaal. Ik ben waarschijnlijk tot nieuwjaar zoet.

Call of Duty: Black Ops 6

Ik heb een vriend die CoD superfan is. Koopt ieder jaar de nieuwe game, speelt honderden uren online multiplayer. Online shooters zijn totaal niet mijn genre (mij te gestressed!) maar zo'n 5 jaar terug heb ik me toch laten overhalen om 1x een CoD te kopen en samen met hem wat potjes te spelen. Sindsdien vraagt hij ieder jaar of ik nu ook weer de nieuwe CoD wil kopen. Ik heb het 4 jaar kunnen ontwijken, maar nu met deze gratis op Gamepass wil ik het wel weer eens proberen. Gisteravond een paar uur in de singleplayer campaign gestopt.. en mwa, tot zover valt het mee.
Backlog Overwinnaar 2023: You must defeat Sheng Long to stand a chance!
Afbeelding
Ok Impala!
Contacteer:

22 nov 2024, 12:49

kingoftherain schreef:
09 nov 2024, 20:56

Wat voor cijfer kreeg dat? Ik weet nog dat de Power Unlimited Final Fantasy III een 5,6 gaf. Onvergeeflijk! :tongue2:
Deze herinner ik me ook nog. Ze gaven de muziek een 4 of iets dergelijks. Deze OST wordt nog altijd gezien als één van de beste ooit. Stelletje cultuurbarbaren! :wallbash:
kingoftherain

23 nov 2024, 22:17

Astor: Blade Of The Monolith

Ik had een paar spellen van PS Plus Extra en Premium gedownload om uit te proberen en eventueel later een keer te kopen als ze bevallen. Vanavond heb ik Astor: Blade Of The Monolith opgestart, waarvan er een trial op Premium staat. In de settings zag ik al gauw de soulslike button layout voorbij komen. Light attack, heavy attack, parry, roll, je kent het wel. Dat keur ik al gauw goed. Qua design ziet het er veel speelser en wat cartoony uit. Na een minuut of 10 á 15 spelen kom je in een gebied dat me deed denken aan de planeet die je in presentaties van No Man's Sky altijd zag. Erg mooi.

In de bijna anderhalf uur dat ik gespeeld heb, heb ik best wat plezier gehad. De wereld ziet er mooi uit, de gameplay is leuk en het geheel deed me denken aan de zesde generatie video games, toen er nog leuke games voor de fun uitkwamen, zonder dat het er hypermodern uitzag. Deze ga ik dan ook zeker een keer kopen.

Afbeelding

Arnold

24 nov 2024, 20:42

Ben dit weekend begonnen met Zelda link to the past op de snes. Erg leuk. Wel veel zoeken wat het wat lastig maakt. Merk dat hier niet echt het instinct voor heb. Maar wil wel een serieuze poging wagen deze uit te spelen. Graphics en sound vind ik fantastisch 16 bit… al bij al blij dat ik het spel heb aangeschaft.
Dedicated gameroom:
Playstation
Nintendo
Atari
Sega
Arcadekast.
Pius

25 nov 2024, 13:32

Arnold schreef:
24 nov 2024, 20:42
Ben dit weekend begonnen met Zelda link to the past op de snes. Erg leuk. Wel veel zoeken wat het wat lastig maakt. Merk dat hier niet echt het instinct voor heb. Maar wil wel een serieuze poging wagen deze uit te spelen. Graphics en sound vind ik fantastisch 16 bit… al bij al blij dat ik het spel heb aangeschaft.
Is gewoon een van de beste games van zijn tijd. Het zoeken klopt inderdaad wel maar dat is gewoon de tijdsgeest van toen. Als je er niet uitkomt gewoon kort even op internet opzoeken. Je hoeft je tegenover niemand te bewijzen vind ik altijd, als je maar plezier hebt!
"Come back when you can put up a fight."
Arnold

25 nov 2024, 15:05

Zeker hoor. Ik geniet al van het spel ansich.. lekker met je zwaard alle bosjes wegslaan in de hoop wat nuttigs te vinden zoals een geheime ingang…
Dedicated gameroom:
Playstation
Nintendo
Atari
Sega
Arcadekast.
KillingRaptor

27 nov 2024, 10:24

Stellar Blade ontvangen en er al mee begonnen, 3 uurtjes gespeeld nu. Man deze game voelt meteen als helemaal mijn ding. De combat voelt echt zo goed aan en er zit zeker ook uitdaging in. De lichte souls elementen zijn ook tof (de kampen en de vijanden die respawnen, ieder hoekje uitkammen voor collectables enzo,...). Deze zal genieten worden, dat voel ik nu al aan.
Mark

27 nov 2024, 11:21

Pius schreef:
Je hoeft je tegenover niemand te bewijzen vind ik altijd, als je maar plezier hebt!
Echt wel, tegenover mezelf. Verder aan niemand inderdaad.
Pius

27 nov 2024, 13:53

Mark schreef:
27 nov 2024, 11:21
Pius schreef:
Je hoeft je tegenover niemand te bewijzen vind ik altijd, als je maar plezier hebt!
Echt wel, tegenover mezelf. Verder aan niemand inderdaad.
Goed punt ;)
"Come back when you can put up a fight."
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

28 nov 2024, 13:11

KillingRaptor schreef:
27 nov 2024, 10:24
Stellar Blade ontvangen en er al mee begonnen, 3 uurtjes gespeeld nu. Man deze game voelt meteen als helemaal mijn ding. De combat voelt echt zo goed aan en er zit zeker ook uitdaging in. De lichte souls elementen zijn ook tof (de kampen en de vijanden die respawnen, ieder hoekje uitkammen voor collectables enzo,...). Deze zal genieten worden, dat voel ik nu al aan.
Gaat je goed bevallen dan, want het zal alleen maar en mooier meer worden :) Voor mij geen perfecte release, maar de combat doet heel veel goed.
KillingRaptor

28 nov 2024, 14:26

arjen1981 schreef:
28 nov 2024, 13:11
Gaat je goed bevallen dan, want het zal alleen maar en mooier meer worden :) Voor mij geen perfecte release, maar de combat doet heel veel goed.
Dat merk ik nu al dat eerste. De eerste echte grote boss battle gehad en al een heel stuk verkend in Xion. Ik kan nu telkens niet wachten om hem op te starten na het werk, dat is alleen maar een goed teken. Voor mij doet hij wel alles goed tot nu toe.
Mark

28 nov 2024, 22:57

Shenglong83 schreef:
21 nov 2024, 06:21
Afbeelding

Octopath Traveler II

Dit is voor mij pure comfort food. Deel 1 vond ik al fantastisch en deze lijkt nog beter. Iedere keer dat Squaresoft de HD-2D van stal haalt lijkt het nog iets mooier dan last time. De muziek is geweldig, verhaal (tot zover) goed en de combat is vermakelijk, ook tijdens het onvermijdelijke grinden. Enorme game ook: Ik zit er nu een uurtje of 20-25 in en ik ben pas aan het begin. Net alle characters vrijgespeeld, nu ben ik op m'n gemak de map zoveel mogelijk aan het ontdekken (en m'n characters daarmee aan het overlvlen) voor ik verder ga met het verhaal. Ik ben waarschijnlijk tot nieuwjaar zoet.
Ik ben ook bezig met Octopath Traveler II. Ben er nu zo'n 3 weken (bijna 60 uur op de teller) mee bezig en nader het einde; de eerste van de 8 heb ik inmiddels uit en bij de andere 7 zit ik (volgens mij) bij de laatste chapter. Inderdaad weer een toppertje! Links en rechts zitten er best wat spikes qua moeilijkheidsgraad in en ik heb nog 3 zwaar underleveled karakters, dus daar moet ik nog wel even aan werken.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”