Gelezen op Power Unlimited
“ Volgens een nieuw onderzoek naar de voorkeuren van gamers blijkt dat meer dan de helft het liefst singleplayergames speelt. Het zijn vooral oudere gamers die het liefst videogames spelen zonder dat ze rekening hoeven te houden met andere spelers.”
Ikzelf ben ook vooral een singleplayer of coöp gamer.
Maar zie bij mijn tieners vooral multiplayer games.
Wat voor gamer ben jij?
Single of mulitplayer gamer, wat ben jij?
- Arnold
Bericht
Single of mulitplayer gamer, wat ben jij?
Dedicated gameroom:
Playstation
Nintendo
Atari
Sega
Arcadekast.
Playstation
Nintendo
Atari
Sega
Arcadekast.
- KillingRaptor
Bericht
Re: Single of mulitplayer gamer, wat ben jij?
Singleplayer sowieso. Soms eens co-op met mensen die ik effectief ken. De enige games die ik echt ook online speel zijn fighting games en af en toe eens een andere maar heel weinig.
- Joey
- Veteraan
Bericht
Ik ben ook sowieso een singleplayer-gamer. Games die een tof verhaal vertellen trekken me toch het meest.
- Fing3r
Bericht
Beide! Ik vind het heerlijk om mij onder te dompelen in een boeiend verhaal of een game te spelen die heerlijke gameplay biedt, maar ook multiplayer is iets wat je altijd kan verrassen en heerlijk gezellig kan zijn.
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Ik speel beide ongeveer even graag. Netto speel ik meer single player games omdat dat nu eenmaal praktischer is (ik speel vaak tijdens ontbijt en OV), maar een avondje local multiiplayer vind ik super gezellig en ik heb dankzij de Quest 3 ook een hernieuwde interesse in online multiplayer waarin je meer sociale interactie met anderen hebt.
Uiteindelijk gaat het mij om de kwaliteit van de ervaring en die is over het gehele spectrum te vinden.
Uiteindelijk gaat het mij om de kwaliteit van de ervaring en die is over het gehele spectrum te vinden.
- OldSchool
- Contacteer:
Bericht
Voor mij ook beide. Ik kan prima alleen spelen, al is concentratie soms wel lastig vol te houden. Maar ik kan ook genieten van local multi-player. Online ben ik wat minder van. Multi player vind ik toch leuker als je daadwerkelijk bij elkaar bent. Maar ik kan van beide genieten.
Ook toen ik vroeger bijvoorbeeld nog Counter Strike speelde, deed ik dit het liefst met mensen die ik kende.
Ook toen ik vroeger bijvoorbeeld nog Counter Strike speelde, deed ik dit het liefst met mensen die ik kende.
Bericht
Single player All the way. In de spaarzame tijd dat ik game, game ik voor m’n ontspanning en escapisme. Dan wil ik even lekker in mn cocon en opgaan in de game.
- kingoftherain
Bericht
Wooloo = love, Wooloo = life
Ik had toevallig op dat artikel van Power Unlimited gereageerd en gooi diezelfde reactie hier dan ook maar neer.
Ik ben 46 speel voornamelijk single player games. Gedeeltelijk omdat ik van verhalen hou en gedeeltelijk omdat ik gewoon niet goed ben in snelle online games en er ook geen zin in heb om daar tijd in te steken om er beter in te worden.
De twee uitzonderingen zijn World Of Warcraft en Street Fighter. In World Of Warcraft doe ik dan ook geen PVP, maar quests en dungeons, wat dan wel online is, maar dan speel je samen. Alhoewel... in een paar pick-up groups heb ik toch weleens ruzies gezien. Street Fighter vind ik gewoon leuk om daar af en toe wat potjes online te spelen. Ik ben er niet goed in, maar ook niet superslecht, dus als ik één of twee van de drie gespeelde potjes win en het was een leuk gevecht, ongeacht de uitkomst, dan heb ik 't naar mijn zin gehad.
Ik ben 46 speel voornamelijk single player games. Gedeeltelijk omdat ik van verhalen hou en gedeeltelijk omdat ik gewoon niet goed ben in snelle online games en er ook geen zin in heb om daar tijd in te steken om er beter in te worden.
De twee uitzonderingen zijn World Of Warcraft en Street Fighter. In World Of Warcraft doe ik dan ook geen PVP, maar quests en dungeons, wat dan wel online is, maar dan speel je samen. Alhoewel... in een paar pick-up groups heb ik toch weleens ruzies gezien. Street Fighter vind ik gewoon leuk om daar af en toe wat potjes online te spelen. Ik ben er niet goed in, maar ook niet superslecht, dus als ik één of twee van de drie gespeelde potjes win en het was een leuk gevecht, ongeacht de uitkomst, dan heb ik 't naar mijn zin gehad.
Wooloo = love, Wooloo = life
- Arnold
Bericht
Dit is voor mij ook wel de essentie. :-)
Dedicated gameroom:
Playstation
Nintendo
Atari
Sega
Arcadekast.
Playstation
Nintendo
Atari
Sega
Arcadekast.
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Ik vind het multiplayer concept in singleplayer spelen erg tof! Denk aan Dark Souls, NioH of Bloodborne.
GAS en Life Service Games zijn niet echt voor mij. Het idee van weeklies, daylies en sociale druk vind ik ook een verkeerde richting voor video games. Voor mij is een spel om tot ontspanning te komen ipv. dat het een andere dayjob wordt.
Maar het onderzoek is duidelijk. Hoe ouder de doelgroep, hoe grager zij singleplayer spelen. Dit betekent dat de pure singleplayer game er waarschijnlijk wel uit aan het groeien is, Ik denk dat uitgevers nu ook al rekening houden met de seizoenen van grote multiplayer games. Want juist tussen die seizoenen in kun je nog een singleplayer game spelen als opvulling tot het volgende seizoen begint.
GAS en Life Service Games zijn niet echt voor mij. Het idee van weeklies, daylies en sociale druk vind ik ook een verkeerde richting voor video games. Voor mij is een spel om tot ontspanning te komen ipv. dat het een andere dayjob wordt.
Maar het onderzoek is duidelijk. Hoe ouder de doelgroep, hoe grager zij singleplayer spelen. Dit betekent dat de pure singleplayer game er waarschijnlijk wel uit aan het groeien is, Ik denk dat uitgevers nu ook al rekening houden met de seizoenen van grote multiplayer games. Want juist tussen die seizoenen in kun je nog een singleplayer game spelen als opvulling tot het volgende seizoen begint.
- Pius
Bericht
Ik speel, zeker tegenwoordig, vooral multiplayer. Ondanks dat ik allebei veel gespeeld heb en nog steeds wel speel, heb ik multiplayer altijd wel veel meer kunnen waarderen.
"Come back when you can put up a fight."
- Joey
- Veteraan
- Pius
Bericht
Verstuurd vanaf mijn Pixel 6a met Tapatalk
Haha ja op dat vlak is er weinig veranderd! Zeker nog een paar keer per maand.
Bericht
Single player of multiplayer co-op. Multiplayer versus doe ik totaal niet meer, daar ben ik niet competitief genoeg voor ingesteld. De games waar ik het afgelopen jaren de meeste tijd in heb gestoken zijn toch wel co-op games. Darktide (koploper met 1200 uur), Space Marine 2, Helldivers 2, Deep Rock Galactic, etc.
- Pius
Bericht
Ik heb ook echt ontzettend veel tijd zitten in sea of thieves. Is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een van mijn favoriete games aller tijden. Het gevoel van samen op een schip met 2 of 3 vrienden de wereld verkennen en veroveren is ongeëvenaard wat mij betreft.