Podcast 118: Nieuws van het najaar (en Button Bashers Dag 2024 bij Awesome Space)

Alles over onze uitzendingen en komende afleveringen.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Podcast 118: Nieuws van het najaar (en Button Bashers Dag 2024 bij Awesome Space)

03 nov 2024, 21:37

Zonder hoofdonderwerp maar met veel verhalen is Button Bashers na een lange zomerstop weer terug. In de Game Talk vertelt Niels waarom hij in 2024 pas gestart is met Skyrim en vertelt Michael waarom je Astro Bot als Playstation 5 bezitter niet mag missen. Ook wordt de Button Bashers dag bij Awesome Space besproken, en werd net voor de opname de Playstation 5 Pro ineens onthuld. Genoeg materiaal voor weer een lange aflevering dus!

SoundCloud

Aflevering 118: Nieuws van het najaar (en Button Bashers Dag 2024 bij Awesome Space)

Info
Host: Michael
Duur: 3:21:00
Datum: 3 november 2025

Podcast Timetable:

00:00:13 - Introductie
Mike is nog steeds bezig geweest met het archiveren van zijn Playstation verzameling en Niels was in Zuid-Korea.

00:35:10 - Game Talk
Zowel Mike als Niels hebben Diablo IV gespeeld, maar daar maken ze verder weinig woorden aan vuil. Voor Niels was het vooral The Elder Scrolls V Skyrim (00:37:49) waar hij veel tijd in stak, Michael raakte gecharmeerd van Astro Bot (01:08:18) en speelde de mobiele point and click adventures Midnight Girl (01:37:31) en The Silent Age (01:41:21). Niels speelde tot slot nog het eerste deel in de The Legend of Heroes serie, namelijk Trails in the Sky (01:44:57).

02:09:29 - Button Bashers Dag 2024 in Awesome Space
Op 28 september vond de jaarlijkse Button Bashers weer plaats, deze keer weer zoals vanouds bij Awesome Space die tegenwoordig in Hilversum gevestigd is. Iets met gamen en veel koffie..

02:23:09 - Nieuws van het najaar
Michael en Niels bespreken het noemenswaardige nieuws van het najaar, zoals de onthulling van de Playstation 5 Pro, de verschuiving naar digitale distributie en wat dit voor het idee van bezit betekent.

Muziek:
Spoiler: weergeven
- Persona 5
- Tokyo Xanadu
- Goal (SNES)

Een directe link naar de MP3 vind je hier.
marxkemp
Contacteer:

Re: Podcast 118: Nieuws van het najaar (en Button Bashers Dag 2024 bij Awesome Space)

04 nov 2024, 00:40

Nogmaals bedankt voor de koffie, Niels! Die zag ik niet aankomen, haha. Dit was mijn tweede BB dag. Overigens was mijn eerste in Awesome Space Utrecht met Monkey Ball (GC). Binnenkort zal ik is een topic maken voor maart 2025.
kingoftherain

Re: Podcast 118: Nieuws van het najaar (en Button Bashers Dag 2024 bij Awesome Space)

04 nov 2024, 03:08

Bij mij heb ik The Adventures Of Alundra en Alundra op deze manier op digitaal papier, maar als Alundra 1 en 2 in de kast. De eerste is ook wel een erg gaaf spel. Heb ik toevallig vorige week nog iemand aangeraden. Maar zo heb ik de Tomb Raider reboot games dus ook op naam in de lijst en op chronologische volgorde in de kast. De Mana remakes en remaster heb ik ook bij de 'M' staan, zodat ze bij elkaar staan.

Een introductie in het engels, japans én koreaan klinkt wel als mad skills. Die verwarring met de dochter die open deed klinkt wel grappig, al zal dat op dat moment wel effe irritant geweest zijn. Ach ja, achteraf lach je erom en heb je een mooi verhaal. Voor een podcast ofzo, ik noem maar iets.

Ik had de demo van Minishoot' Adventures ook gespeeld en die was erg leuk. Het is inderdaad een twin stick Zelda. Als die ooit nog eens naar consoles komt, dan koop ik 'm meteen.

Atro Bot is gewoon puur plezier en net als Astro's Playroom een feest der herkenning. Ik heb de platinum nog niet, maar die wil ik, nee, ga ik zeker een keertje halen.

De Button Bashers dag was hartstikke gezellig. Ik ken de oude locatie natuurlijk niet, maar ik vond deze versie van Awesome Space wel lekker knus. Een paar van jullie had ik al eerder ontmoet, maar het was leuk om eindelijk wat gezichten bij de andere namen te zien. Ik heb uiteindelijk niet iedereen gesproken, maar er komen nog Button Bashers dagen aan. Zin in!

Zo zie je maar weer dat Tunic je op het goede pad brengt. #TunicFTW

Toffe podcast weer. Tot de volgende!
Afbeelding

Wooloo = love, Wooloo = life

Terug naar “Afleveringen en discussie”