Welke games speel je momenteel?

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
Zach

Re: Welke games speel je momenteel?

29 aug 2024, 07:46

Arco (switch)
Ik las een bericht dat deze indie-game ontzettend slecht had verkocht, ondanks goede recensies. Ik had er nog nooit van gehoord, maar de eerste uren bevallen mij erg goed.

RPG met westerninvloeden, emotionele impact en originele tactische gameplay. Gameplay is erg verslavend en bijna elk gevecht is een puzzel.
Ergens voelt het aan als een 2D-Valkyria Chronicles, maar dat dekt de lading ook niet helemaal.
Fing3r

03 sep 2024, 14:56

Ik heb Arco even op mijn wishlist van Steam gezet, lijkt mij ook wel een interessante game!

Momenteel ben ik op de Steamdeck A Plague Tale Requiem aan het spelen, voor wat betreft gameplay beviel de eerste game mij beter. Maar het verhaal boeit mij genoeg om hem wel uit te willen spelen en het einde nadert dus daar ben ik wel benieuwd naar.

Op de PC ben ik druk doende met Red Dead Redemption 2, persoonlijk had ik meer plezier met het eerste deel. De game is vrij traag en de gameplay is ook niet baanbrekend maar net zoals met de A Plague Tale maakt het verhaal weer dat ik door wil blijven spelen om het einde mee te kunnen maken!
AfbeeldingAfbeelding
kingoftherain

05 sep 2024, 00:20

Afgelopen dinsdag kwam Harry Potter: Quidditch Champions uit en die is die dag meteen weggegeven bij PS Plus, zolang je abonnee bent natuurlijk. Ik was er wel benieuwd naar. Ik ben verre van de grootste Harry Potter fan, maar de films vind ik wel leuk en Hogwarts Legacy bleek toch wel een toffe game. Ik ben altijd reteslecht in sportgames, maar ik wou het tóch proberen. Tot nog toe heb ik alleen de tutorial gedaan en de eerste cup van de campaign, maar ik heb me er tot nog toe best mee vermaakt. Online multiplayer wacht ik nog even mee. Eerst nog een beetje oefenen. Van de vier rollen die je kan vervullen (chaser, seeker, beater en keeper) hou ik me voorlopig eigenlijk alleen maar bezig chaser en keeper, oftewel de meer traditionele. Afijn, ik zie wel hoe lang me dit gaat boeien, maar ik zal het de komende dagen nog wel een paar keer opstarten (totdat Astro Bot uitkomt).

Afbeelding

Mijn all-female team.

Afbeelding

Ravenclaw FTW!

Afbeelding

Op naar de bar!!!

Afbeelding

De eerste cup is binnen.
Afbeelding

Wooloo = love, Wooloo = life
Blossom
Contacteer:

05 sep 2024, 09:22

Ik speel tegenwoording wat dokter mario voor GB op mijn GBA in de trein/bus
Thuis speel ik zoals altijd Team Fortress 2 maar tegenwoordig ook een spel genaamd SpaceStation 13. wat een 8bit graphics mediummultiplayer Roleplaying game is, niet een maar gewoon roleplaying, het is mijn partners favoriete spel en ik vind het leuk om in grappige situaties te komen of absurde backstory verhalen te vertellen.
Ik zou het spel echter niet aanraden, het is een spel waar je een Wiki op een tweede scherm nodig hebt, en bijna nergens uitleg gegeven word, ik speel alleen banen waarin je vooral kunt praten, zoals Human Resources, maar als je scientist of engineer speelt MOET je een wiki open hebben EN de wiki is niet eens goed.
(zij/haar) Mijn Collectie/database is GROOT
Team fortress 2 FAN
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

05 sep 2024, 09:54

Afbeelding

The Elder Scrolls V: Skyrim is onderdeel van mijn ochtendroutine geworden. 0.5L koffie zetten, Switch erbij pakken en een half uurtje spelen. Ik liep kennelijk ergens een expansion gebied in en..wtf waarom heeft niemand mij ooit verteld dat er Morrowind context in Skyrim zit! En niet zo'n beetje ook. De quests en de black books zijn echt een mooie toevoeging op een spel waar ik mij sowieso al heel erg vermaakte. Met het tempo dat ik nu heb verwacht ik de 100 uur zeker wel aan te tikken.
Arnold

05 sep 2024, 12:21

Gran turismo 7 is eigenlijk de rode draad voor mij.
Maar nu ook bezig met NES championship op de switch. Daardoor weer wat meer in het 8 bit gekomen. Zit nu te bedenken welk 8 bit spel ik wil gaan uitspelen.
Dedicated gameroom:
Playstation
Nintendo
Atari
Sega
Arcadekast.
Blossom
Contacteer:

09 sep 2024, 09:18

Ik heb eindelijk toegang gekregen tot de closed beta van Momentum mod.
Dat is een movement game voor source games (denk aan:Team Fortress 2, Portal, Half life 2 + episodes en nog een paar andere). Als iemand die het enorm leuk vindt om te Rocketjumpen in team fortress 2 of ABBHOP in Portal 1 dit is een perfect spel. Wat ook interessant is dat het sneller dan 0 ping is (door build-in delays weg te halen) en omdat het niet op een server gespeeld word is het super consistent. vergeleken voelt het alsof je van lopen op een bospad naar zo'n automatische loopvlak op een vliegveld gaat.
(zij/haar) Mijn Collectie/database is GROOT
Team fortress 2 FAN
Mark

09 sep 2024, 12:46

Net ff de Japanse ActRaiser in de Super Famicom gedaan. Omdat ik totaal geen Japans lees even geprobeerd e.e.a. met Google Lens te vertalen.
Afbeelding
Die laat er geen gras over groeien zeg. Misschien toch zelf maar een beetje Japans leren, dit kan er nooit staan hahaha.
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

09 sep 2024, 15:01

;)
RobertKR

12 sep 2024, 22:01

Black Myth uitgespeeld, en ook de secret ending gehaald. Daarna nog een speedrun NG+ clear gedaan. NG+ is veel makkelijker omdat jij zoveel sterker bent dan je enemies. En er zitten nieuwe gear en wapens in, die ook veel krachtiger zijn. Een hele vette en verslavende game waarbij builds echt een significant verschil maken. En respeccen is free en kan wanneer je wilt. Dat heb ik dus ontzettend vaak zitten doen om een bepaalde build te checken.

Ik ben wel een believer na Black Myth en Stellar Blade, die Koreanen en Chinezen brengen wel iets. Die ene game, Crimson Desert, ziet er ook erg leuk uit. Beetje TW3 achtige setting maar je kunt brute street brawler moves doen.

Nu kan ik goed voor Astro Bot gaan zitten.
kingoftherain

13 sep 2024, 20:53

Ik ben er weer ingetrapt. In een moment van zwakte heb ik weer twee maanden World Of Warcraft speeltijd gekocht. Tegenwoordig heb je alleen twee keuzes, retail en classic. Retail ben ik een aantal uitbreidingen geleden al mee gestopt. Warlords Of Draenor is de laatste die ik gekocht heb. Het idee van het teruggaan naar een andere versie van Outland vond ik wel tof, maar gaandeweg raakte ik steeds minder geïnteresseerd. So classic it is! Is dát dan perfect? Nee, ook niet. Tenminste, voor mij niet.

Ik ben wél blij dat Blizzard alsnog de dungeon finder heeft toegevoegd. Toen Wrath Of The Lich King Classic uitkwam was dat oorspronkelijk niet de bedoeling. En ik snapte wel waarom, hoor. Ze wilden het sociale aspect van de voorgaande delen behouden. Dat vond ik voor de puristen wel logisch, maar ik ben niet echt iemand die zich gaat proberen te verkopen. "Hallo? Heeft er iemand een middelmatige healer nodig?" Niet mijn ding. De dungeon finder is daarom wel makkelijk om redelijk vlot een groep bij elkaar te krijgen. En ja, dat is altijd maar afwachten of dat relaxte mensen zijn of randdebielen die alleen maar aan zichzelf denken, maar over het algemeen vermaak ik me wel.

Waar ik minder blij mee ben is dat Cataclysm Classic geen eigen servers heeft gekregen. De voorganger, Wrath Of The Lich King, is mijn favoriete uitbreiding, maar met Cataclysm werd de hele wereld overhoop gegooid. Letterlijk! Je hebt nu dus niet de keuze om in de oude wereld rond te lopen. Met retail was dat logisch, omdat het een doorlopend spel is, maar met classic had ik gehoopt dat ze daar onderscheid tussen zouden maken, zodat je van het originele spel tot en met Wrath Of The Lich King in het originele Azeroth zou kunnen spelen. Helaas is dat niet mogelijk. Tenminste, de oorspronkelijke classic re-release van de game heeft wél z'n eigen servers, dus als je wil questen vanuit Auberdine, dan zul je World Of Warcraft Classic moeten spelen. Jammer, maar helaas.

Om te levelen vind ik dungeons lopen altijd erg leuk. Meestal maak ik dan gewoon een priest en loop ik achter de groep aan en deel ik hier en daar wat renews en heals uit. Ik heb nu een paar keer de beginner's dungeon Ragefire Chasm gedaan, op naar de volgende!

Ik zag gisteren trouwens dat er op de server waarop ik speel een guild is genaamd Spaceballs. Ik wil erbij! 1, 2, 3, 4, 5! I'm your father's brother's nephew's cousin's former roommate!

Afbeelding
Afbeelding

RobertKR

14 sep 2024, 10:44

Marvel Vs Capcom collection gekocht.

Waarom? Omdat ze in de toekomst delisted gaan zijn. En omdat ik toch bijna een traantje moest wegpinken. Ik had al deze fighters op de Sega Saturn. En vooral die crossovers waren immens, die waren zo ontzettend goed op dat systeem. Ik kon niet geloven dat XvsSF op een Saturn draaide toen ik het zag. Een beetje zo'n Soul Calibur op DC moment, zo indrukwekkend was die game. MvC1 was bovendien mijn 1e DC game. Met de Darkstalkers collection die 2 jaar geleden uitkwam, en natuurlijk de oudere SF collection heb ik alle Capcom fighters voor de Saturn weer terug. En eigenlijk in betere vorm.

Ik heb een beetje XvsSF en MvC1 gespeeld en de beeldopties zijn goed, ziet er heel mooi uit op OLED. De arcade stick was meteen goed ingesteld qua layout dus hoefde niks te doen (waarom sommige arcade games hier de ball droppen snap ik nooit). Ik snap niet hoe ik ze vroeger vrij redelijk kon spelen, want het gaat echt heel snel. Wel kun je turbo uitzetten natuurlijk.

De CPS2 portfolio OST blijven baas:

Galious
Moderator
Moderator

14 sep 2024, 18:22

Ik speel momenteel Steelrising uit de backlog van soulslikes. Combat is een beetje janky, maar de metroidvania-achtige platforming abilities die je gaandeweg unlockt zijn best een toffe toevoeging aan de formule. De game zit kwalitatief ergens tussen The Surge en Thymesia op de schaal van soulslikes, zou ik zeggen.

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
kingoftherain

14 sep 2024, 20:55

Galious schreef:
14 sep 2024, 18:22
Ik speel momenteel Steelrising uit de backlog van soulslikes. Combat is een beetje janky, maar de metroidvania-achtige platforming abilities die je gaandeweg unlockt zijn best een toffe toevoeging aan de formule. De game zit kwalitatief ergens tussen The Surge en Thymesia op de schaal van soulslikes, zou ik zeggen.

Afbeelding
Hele leuke game vond ik dat. Een beetje een souls lite, want het is wel een stuk makkelijker dan de meeste andere, maar ik heb me er hartstikke goed mee vermaakt.
Afbeelding

Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

18 sep 2024, 22:36

Balatro
Afbeelding

Balatro is een groot indie succes en Kempie had gelijk toen hij mij er tijden geleden al over tipte. Poker meets roguelite, misschien kun je je er weinig bij voorstellen maar het werkt verbazingwekkend goed als combinatie. Het roguelite element zit erin dat je bijvoorbeeld andere kaarten voor je speelkaarten-deck kan kopen, of 3 kaarten veranderen in harten / schoppen zodat de kans groter is dat je in de volgende ronde een flush haalt. Het heeft zon zelfde aantrekkingskracht tot mij als Vampire Survivors twee jaar geleden had.
arjen1981

19 sep 2024, 08:20

ah volgens mij heb ik die een keer bij Jeff Gertsman gezien.

Ik ben begonnen aan mijn Playstation aankopen in Thailand. Gister Tekken 2 gedaan en een stuk van Ridge Racer. Daar ga ik vanavond mee verder. Erg leuk om deze opnieuw te spelen.

Op de achtergrond ben ik ook bezig met Baldures Gate 3. Ik ben nu onderweg naar de Midnight Tower in dat ondergrondse. Ik moet nog meer spelen om een goed oordeel te kunnen geven. Ik speel het wel op mijn eigen manier merk ik al. En veel saven.
Mark

19 sep 2024, 09:31

arjen1981 schreef:

Ik ben begonnen aan mijn Playstation aankopen in Thailand. Gister Tekken 2 gedaan en een stuk van Ridge Racer. Daar ga ik vanavond mee verder. Erg leuk om deze opnieuw te spelen.

Op de achtergrond ben ik ook bezig met Baldures Gate 3. Ik ben nu onderweg naar de Midnight Tower in dat ondergrondse. Ik moet nog meer spelen om een goed oordeel te kunnen geven. Ik speel het wel op mijn eigen manier merk ik al. En veel saven.
Ridge Racer is vet, ook al is de hoeveelheid content wat summier. Sowieso scoren ze al punten bij me omdat ze lekkere Hollandse 90's gabbermuziek gebruikt hebben, dat zie je ook niet vaak:

https://youtu.be/dybcJyk1iiA?si=XBjahowg2pdc-Iuw
Shenglong83
Contacteer:

19 sep 2024, 13:13

Afbeelding

Super Smash Bros. Ultimate :switch:

Smash Bros. is een van die series die iedereen geweldig lijkt te vinden, maar die mij nooit helemaal heeft gelegen.
De combinatie van fighter en platformer heb ik altijd akward gevonden. Maar achteraf gezien heb ik de games ook niet op hun best gespeeld: altijd als ik het probeerde was het single player en voornamelijk de (algemeen aangenomen) slechte versie - Brawl op de Wii.

Hoe dan ook, ik had Smash al jaren afgeschreven in mijn hoofd als "not for me". Tot ik een dikke week geleden Smash voor het eerst in lange tijd weer eens probeerde. En dit keer zoals Smash ook echt bedoeld is: met 4 vrienden naast elkaar op de bank. Opeens klikte het. Het is als Mario Kart: als "serieuze" game in z'n genre slaat het nergens op, maar de fun factor (in multiplayer ) is gewoon zo hoog dat dat niet uitmaakt.

Twee dagen later de game toch eindelijk maar gekocht (het was 1 vd grootste titels die nog in m'n Switch collectie ontbrak) en ik ben nu vol goede moed alle characters aan't unlocken. En wat een schat aan content is deze game! 70+ characters (DLC niet meegeteld), net zoveel originele stages, honderden music tracks.

Hoe lang ik de game uiteindelijk in m'n eentje zal blijven spelen valt nog te bezien, maar ik waardeer Smash nu iig voor wat het is: Een evergreen game die je uit de kast haalt als de crew langskomt. Want wat is er uiteindelijk meer absurde fun dan als Donkey Kong je maat's Solid Snake aframmelen, terwijl Sonic en de Duck Hunt hond elkaar met pokeballs en SNES Scope te lijf gaan? :happy:
Backlog Overwinnaar 2023: You must defeat Sheng Long to stand a chance!
Afbeelding
arjen1981

19 sep 2024, 16:15

Mark schreef:
19 sep 2024, 09:31
arjen1981 schreef:

Ridge Racer is vet, ook al is de hoeveelheid content wat summier. Sowieso scoren ze al punten bij me omdat ze lekkere Hollandse 90's gabbermuziek gebruikt hebben, dat zie je ook niet vaak:

https://youtu.be/dybcJyk1iiA?si=XBjahowg2pdc-Iuw
soundtrack is inderdaad geweldig. ik speel de hi-spec version. die is flink opgepoetst. 60fps (pal 50) en een stuk betere graphics. Alsnog is het bizar knap hoe Namco het orgineel voor launch zo snel kon porten naar de PSX. natuurlijk ook de reden van de content. R4 licht ook al klaar om te spelen hierna.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”