Analogue Pocket

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
Don Cannoli 79

Re: Analogue Pocket

02 jun 2024, 11:42

arjen1981 schreef:
02 jun 2024, 10:56
ja klopt. maar de Mars teamup met Mike Chi betekent niet dat je het ook als scaler voor andere hardware kunt gebruiken. Dat zou ook niet slim zijn want dan brengt hij zijn eigen product ten gronde. Maar super natuurlijk voor iedereen emt een 4k TV. tenministe als het tot zover scaled.
Nee precies, duidelijk niet als scaler voor andere hardware, dat zou inderdaad niet echt slim zijn voor zijn eigen product. :biggrin:
Maar de Mars krijgt dus wel een antal features door het gebruik van "zijn fpga" en dat is idd super voor mensen met een 4k tv zoals je al zei.

Als ze allemaal waar kunnen maken wat ze beloven wordt dit wel echt een heel cool apparaat. Voor mij denk ik iets te prijzig maar hoe dan ook, heel cool.
Maar wat blijkt nu die Taki Udon MiSTer clone krijgt ook een VGA in. dus dat is mogelijk wel een scaler voor externe hardware. De handheld versie is volgens Taki Udon nogsteeds goedkoper dan een DE10Nano. Maar ik ben daar nog wel heel sceptiesch over. Het grootste voordeel is natuurlijk dat de clones out of the box met alle Mister cores werken.
Ja mooi van die VGA in! Zeer benieuwd hoe dit allemaal uitpakt. Geen idee of het hem lukt om de handheld goedkoper te krijgen maar als ie een beetje in de buurt blijft van die prijs helpt het samen met z'n stanaard clone board dit hele FPGA gebeuren enorm vooruit. :thumbup:
OldSchool
Contacteer:

Re: Analogue Pocket

11 sep 2024, 11:53

Ik heb dus die adapter set besteld. Neo Geo Pocket en PC Engine heb ik een game voor besteld, en die werken prima. Met de lynx adapter heb ik meer issues helaas. Van mijn Lynx collectie zijn er vier die gewoon werken op de Lynx, maar niet op de Pocket. Meest vervelende is dat Ms Pac-Man niet werkt. Daar verheugde ik me nou juist het meeste op. Het is in mijn ogen de beste handheld versie van de game, misschien zelfs wel überhaupt de beste versie. En die spelen op een modern scherm was een grote motivatie om die set te kopen. Maar helaas werkt hij dus niet in de pocket. Meerdere keren schoongemaakt met alcohol, geprobeerd met extra laagjes meer tegen de pins te duwen. Net niet helemaal er in stoppen, ik heb van alles geprobeerd, maar krijg hem op de pocket niet aan de praat. Ik weet dat de pocket best sensitive is. Maar eigenlijk werkt tot nog toe alles, eventueel na een reinigingsbeurtje. Mocht iemand nog tips hebben, hoor ik het graag.

Ik heb ook wel gekeken naar een ander exemplaar van Ms Pac-Man, maar die zijn niet makkelijk te vinden en vooral ook prijzig.

Terug naar “Retro gaming”