Gebroken gameboy

Modding, reparatie en randapparatuur
Blossom
Contacteer:

Gebroken gameboy

09 sep 2024, 21:00

Ik heb een doorzichtige gameboy die ik enorm graag will laten repareren, ik weet niet wat er fout aan is, weet iemand waar ik dit zo goedkoop/makkelijk/goed mogelijk kan laten doen?
(zij/haar) Mijn Collectie/database is GROOT
Team fortress 2 FAN
Mark

Re: Gebroken gameboy

09 sep 2024, 21:40

Kun je de behuizing niet verwisselen met een werkende Gameboy?
OldSchool
Contacteer:

09 sep 2024, 21:41

Ik ken geen plekken waar dit kan. Maar wat is precies het probleem? Misschien kunnen we mee denken?
Blossom
Contacteer:

09 sep 2024, 21:44

Mark schreef:
09 sep 2024, 21:40
Kun je de behuizing niet verwisselen met een werkende Gameboy?
Ik hoop goedkoper uit te kunnen komen dan dat.
OldSchool schreef:
09 sep 2024, 21:41
Ik ken geen plekken waar dit kan. Maar wat is precies het probleem? Misschien kunnen we mee denken?
Ik gok erop dat er ergens een draadje los is, als ik namelijk batterijen erin stop heb ik geen geluid, en geen beeld en geen lampje van power. De batterij compartement heeft nogal wat roest, ik heb dat al geprobeerd weg te halen en voor zover dat gelukt is heeft het geen resultaat opgeleverd
Team fortress 2 FAN
Mark

09 sep 2024, 21:52

Misschien kun je hier wat foto's van de achterkant (zonder klepje uiteraard) plaatsen. Corrosie komt inderdaad nog wel eens voor. Een Gameboy die helemaal niets doet (ook geen lampje) hoor je niet vaak.
Blossom
Contacteer:

09 sep 2024, 22:00

Mark schreef:
Misschien kun je hier wat foto's van de achterkant (zonder klepje uiteraard) plaatsen. Corrosie komt inderdaad nog wel eens voor. Een Gameboy die helemaal niets doet (ook geen lampje) hoor je niet vaak.
Ik heb het net opnieuw schoongemaakt en uiteindelijk met azijn success, ik heb (voor het eerst) een lampje aan gekregen. jammer genoeg was dat niet de volledige oplossing. het scherm liet 1 lijn zien als ik hem uit zet, en er is geen geluid. Ik zal straks een foto plaatsen
Team fortress 2 FAN
OldSchool
Contacteer:

09 sep 2024, 22:02

Zo te horen krijgt hij inderdaad geen stroom. Er van uitgaande dat je ook nieuwe batterijen hebt geprobeerd, is het goed om even te kijken of er echt contact gemaakt wordt. Zitten er batterijen er strak in of kun je de bewegen? Als de corrosie erg is, dan wordt het moeilijker, maar dat wil niet zeggen dat de Gameboy zelf intern defect is. Heb je hem open gemaakt? Soms is de batterijlekkage op de printplaat gelekt. Dan zou het wel game over kunnen zijn.

Zoals Mark al zegt: laat ons even foto’s zien!
OldSchool
Contacteer:

09 sep 2024, 22:05

Blossom schreef:
Mark schreef:
Ik heb het net opnieuw schoongemaakt en uiteindelijk met azijn success, ik heb (voor het eerst) een lampje aan gekregen. jammer genoeg was dat niet de volledige oplossing. het scherm liet 1 lijn zien als ik hem uit zet, en er is geen geluid. Ik zal straks een foto plaatsen
Lees dit net na het posten van mijn bericht. Draai vooral even aan de wieletjes voor geluid en contrast. Ik heb wel gehoord van lijnen die het niet doen in een Gameboy scherm. Maar één lijn die het wel doet is nieuw voor me. Je kunt overigens ook nog kijken of je audio krijgt via de hoofdtelefoon ingang.

Het probleem van de lijnen is op te lossen. Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar er zijn genoeg video’s te vinden online wat je moet doen. Het heeft te maken met lijm die los heeft gelaten, door te verwarmen kun je het opnieuw vast zetten.
Blossom
Contacteer:

09 sep 2024, 22:06

Afbeelding
Afbeelding

Ik zal even moeten kijken of ik het kan doen met audio lijn
Team fortress 2 FAN
Blossom
Contacteer:

09 sep 2024, 22:17

Oké groot nieuws. Hij werkt!
Ik deed eerst de audio en ik hoorde de vertrouwde ping, daarna de contrast helemaal naar boven gedraaid maar dat deed niks, toen maar helemaal naar beneden en toen pas kreeg ik beeld. Het beeld is niet perfect, om eerlijk te zijn is het beeld slecht, erg wazig. Maar hij werkt, ik heb een paar keer mijn tetris cartridge erin moeten doen maar uiteindelijk heb ik kunnen spelen. Enorm bedankt, nu nog even kijken hoe ik het kan verbeteren en of ik de speaker ooit aan het werk kan krijgen!
Team fortress 2 FAN
Blossom
Contacteer:

09 sep 2024, 22:18

OldSchool schreef:
09 sep 2024, 22:05
Blossom schreef:
Mark schreef:
Lees dit net na het posten van mijn bericht. Draai vooral even aan de wieletjes voor geluid en contrast. Ik heb wel gehoord van lijnen die het niet doen in een Gameboy scherm. Maar één lijn die het wel doet is nieuw voor me. Je kunt overigens ook nog kijken of je audio krijgt via de hoofdtelefoon ingang.

Het probleem van de lijnen is op te lossen. Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar er zijn genoeg video’s te vinden online wat je moet doen. Het heeft te maken met lijm die los heeft gelaten, door te verwarmen kun je het opnieuw vast zetten.
Enorm bedankt voor de tip van contrast. Ook al als ik het contrast omhoog draai doet hij nog steeds maar 1 lijn als hij uitgaat, hij werkt in ieder geval.
Team fortress 2 FAN
Mark

09 sep 2024, 22:23

Blossom schreef:
Maar hij werkt, ik heb een paar keer mijn tetris cartridge erin moeten doen maar uiteindelijk heb ik kunnen spelen.
Dit komt 95 tot 99% van de tijd door smerige connectoren (of van je spel, of van de Gameboy zelf). Wattenstaafje met schoonmaakalcohol erop (die oplossing ken je vast), beetje schoonmaken en dan gaat het altijd een stuk beter.

Mooi dat hij werkt!
OldSchool
Contacteer:

10 sep 2024, 09:29

Heb je wel audio met een headphone?
Blossom
Contacteer:

10 sep 2024, 12:55

Mark schreef:
09 sep 2024, 22:23
Blossom schreef:
Maar hij werkt, ik heb een paar keer mijn tetris cartridge erin moeten doen maar uiteindelijk heb ik kunnen spelen.
Dit komt 95 tot 99% van de tijd door smerige connectoren (of van je spel, of van de Gameboy zelf). Wattenstaafje met schoonmaakalcohol erop (die oplossing ken je vast), beetje schoonmaken en dan gaat het altijd een stuk beter.

Mooi dat hij werkt!
Ik weet het niet zeker maar sindsdien heb ik er geen problemen mee gehad. Ik moet nog even kijken/
OldSchool schreef:
10 sep 2024, 09:29
Heb je wel audio met een headphone?
Ja! en als ik eerlijk ben hoef ik geen geluid, 90% van de tijd speel ik op de trein, of in een wachtkamer. Plekken waar ik niet echt de speaker kan gebruiken.

Ik maak me eigenlijk wel wat zorgen over het scherm, ik moet de contrast goed doen anders werkt het scherm niet, behalve die mysterieuze lijn die verschijnt voor een seconde als hij uitgaat.
Team fortress 2 FAN
OldSchool
Contacteer:

10 sep 2024, 12:58

Blossom
Contacteer:

10 sep 2024, 13:01

OldSchool schreef:
10 sep 2024, 12:58
Ik zag dit nog:
https://www.levelseven.nl/repareren/ser ... oy-classic
Dit ga ik zeker onthouden voor als ik er nog een vindt die niet werkt. handig om te weten!
Team fortress 2 FAN

Terug naar “Tech”