Interessante releases voor augustus 2024

Games & systemen van nu en de toekomst (incl. PC en mobile).
kingoftherain

Interessante releases voor augustus 2024

02 aug 2024, 16:01

Ik zag dat dit topic normaal gesproken door Arjen wordt gemaakt. Sorry, maar ik kon niet meer wachten. Gelukkig woont hij heel ver bij mij vandaan. Sorry, man.

De twee games die ik sowieso ga halen zijn Visions Of Mana en Cat Quest III. Secret Of Mana was mijn allereerste ervaring met JRPG's waaaaaaaaaaaaay back in 1995 en in principe is dit het eerste deel in de reeks sinds Secret Of Mana dat meteen op consoles verschijnt. Voor mij dus een belangrijke release. Ik heb de demo kort geprobeerd, maar niet uitgespeeld. Ik ga het wel zien als-ie uitkomt.

Cat Quest is een reeks die Daan aan me geïntroduceerd heeft. De eerste game heb ik geplatinumd en de tweede ben ik aan begonnen, maar moet ik nog uitspelen. Van de nieuwe game heb ik een tijdje terug de demo gespeeld en die beviel wel, dus deze gaat er zeker komen.

Deze maand komt ook Star Wars: Outlaws uit, een game waar best wat gezeik over is, want het is van Ubisoft. Toch lijkt het me wel een leuke game, dus die zal ik vast ook wel halen.

Enotria: The Last Song is ook een kanshebber. Ik moet de demo nog eens een keertje spelen of ik deze leuk genoeg vind, maar ja, soulslike, he?

En dan is er nog Black Myth: Wukong, DÉ game waar heel veel mensen naar uitkijken, inclusief ikzelf. Maar... er is geen fysieke release. Ik weet dus nog niet wat ik ga doen, want deze wil ik erg graag spelen. Zal wel een gevalletje FOMO worden. We gaan het zien.

Van die laatste had ik een paar jaar geleden het deuntje van Bloodborne's gevecht met de Cleric Beast over één van de eerste Black Myth: Wukong trailers geplakt. Paste nog best goed.

Afbeelding

Wooloo = love, Wooloo = life
Galious
Moderator
Moderator

Re: Interessante releases voor augustus 2024

02 aug 2024, 16:38

De demo van Enotria: The Last Song vond ik tof, dus die staat ook op mijn lijstje, maar die komt volgens mij pas op 19 september uit.

Black Myth: Wukong wil ik ook zeker gaan checken, maar inderdaad ff afwachten of er een fysieke release van komt. Anders koop ik 'm wel een keertje digitaal.

Voor deze maand heb ik verder Bleak Faith: Forsaken op de radar. Da's een doorschuiver van vorige maand, want ik dacht eerst dat die in juli uitkwam maar blijkbaar is de release date 6 augustus. Ik hoop stiekem nog wel op een fysieke release. Lees veel gemengde reacties op deze indie soulslike, maar mij lijkt 'ie tof!

En onlangs kwam de surprise aankondiging van Volgarr the Viking II. Dat wordt ook een must-haveje, want de eerste vond ik awesome.

Dan komt de nieuwste release van Tengo Project er deze maand ook nog aan: Shadow of the Ninja Reborn. De art stijl en character design vind ik eerlijk gezegd niet heeeel erg appealing, had misschien liever dat ze dichter bij de originele 8-bit aesthetics waren gebleven, maar het lijkt me alsnog een toffe game want heb fond memories aan het NES origineel. Een fysieke versie komt in september.

Als laatste is de hoop dat deze maand ein-de-lijk Ray'Z Arcade Chronology van SLG op de mat ploft, ruim een jaar na de oorspronkelijk geplande release date en de release van de fysieke retail versie. Maar goed, eerst maar zien dat de game nu inderdaad deze maand geshipped wordt... Ik koop daar in elk geval echt nooit meer wat. F*ck al die limited this/rare that/fomo exploitation bedrijfjes.

nmkl pjkl ftmch
kingoftherain

02 aug 2024, 17:12

Galious schreef:
De demo van Enotria: The Last Song vond ik tof, dus die staat ook op mijn lijstje, maar die komt volgens mij pas op 19 september uit.
Ik had op een release kalender van Gamespot gekeken. Daar stond-ie op voor 21 augustus, maar toen ik ging Googelen kwam ik inderdaad uit op de datum die jij noemt. Helaas, even wachten nog dan.
Galious schreef:
Voor deze maand heb ik verder Bleak Faith: Forsaken op de radar. Da's een doorschuiver van vorige maand, want ik dacht eerst dat die in juli uitkwam maar blijkbaar is de release date 6 augustus. Ik hoop stiekem nog wel op een fysieke release. Lees veel gemengde reacties op deze indie soulslike, maar mij lijkt 'ie tof!
Dat is die game die eerst op PC verschenen was, toch? Die ga ik ook even in de gaten houden.
Afbeelding

KillingRaptor

02 aug 2024, 17:36

Ik denk dat ik voor Cat Quest 3 en Black Myth Wukong ga. Cat Quest heb ik al besteld (fysieke release op releasedag!). Die wil ik toch het liefst op dag van release spelen.
kingoftherain

02 aug 2024, 18:17

KillingRaptor schreef:
Cat Quest heb ik al besteld (fysieke release op releasedag!). Die wil ik toch het liefst op dag van release spelen.
Had je de demo ook gespeeld, of ga je er gewoon blind in?
Afbeelding

KillingRaptor

02 aug 2024, 19:52

kingoftherain schreef:
02 aug 2024, 18:17
KillingRaptor schreef:
Cat Quest heb ik al besteld (fysieke release op releasedag!). Die wil ik toch het liefst op dag van release spelen.
Had je de demo ook gespeeld, of ga je er gewoon blind in?
Volledig blind erin! Afgelopen weekend de tweede gespeeld en uitgespeeld en had meteen zin in de derde. De eerste vond ik ook heel tof.
Zach

02 aug 2024, 21:42

Natsu-mon 20th Century Summer Kid voor mij.
kingoftherain

02 aug 2024, 22:29

Zach schreef:
Ik heb er even een trailer van bekeken en dat ziet er nog best geinig uit.
Afbeelding

Zach

03 aug 2024, 07:35

kingoftherain schreef:
02 aug 2024, 22:29
Zach schreef:
Ik heb er even een trailer van bekeken en dat ziet er nog best geinig uit.
Er is ook een demo van. Super relaxte games zijn dat. Op eerste indruk zijn Boku no Natsuyasumi 2, Attack of the Friday Monsters en Shin Chan wel beter.
kingoftherain

03 aug 2024, 08:03

Zach schreef:
03 aug 2024, 07:35
Er is ook een demo van.
Bedankt voor de tip. :thumbup:
Afbeelding

Don Cannoli 79

03 aug 2024, 10:02

kingoftherain schreef:
02 aug 2024, 16:01
Ik zag dat dit topic normaal gesproken door Arjen wordt gemaakt. Sorry, maar ik kon niet meer wachten. Gelukkig woont hij heel ver bij mij vandaan. Sorry, man.
Haha, ik wordt regelmatig een Jantje ongeduld genoemd. En dat ben ik ook. Maar jij kan het ook, I like your style ! :wink: :perfect:

Voor mij is er niet echt iets wat ik nu moet hebben. Als Wukong een physical had dan had ik die wel direct opgepikt maar nu wacht ik het maar even af. Ergens down the line will ik Volgarr 2 wel een keertje aanschaffen. Vond het eerste deel echt tof!

Shadow of the NInja Reborn wil ik ook wel fysiek hebben maar alleen als ie ook echt daadwerkelijk in stock is. Ook voor mij geen preorder bs meer bij SLG.

Want ook ik wacht nu inmiddels al 2 jaar (31-7-2022 besteld) op Ray'z Arcade Chronology van Strictly Limited Games. Ik kreeg in juni nog een "shipping update" maar dat was geen shipping update maar meer een melding dat ze nog steeds van plan zijn om een keer te shippen. Ja ok,great ! :thumbup:
Galious schreef:
Als laatste is de hoop dat deze maand ein-de-lijk Ray'Z Arcade Chronology van SLG op de mat ploft, ruim een jaar na de oorspronkelijk geplande release date en de release van de fysieke retail versie. Maar goed, eerst maar zien dat de game nu inderdaad deze maand geshipped wordt... Ik koop daar in elk geval echt nooit meer wat. F*ck al die limited this/rare that/fomo exploitation bedrijfjes.
Preach Galious, preach !

Ah,zoals ik laatst al een keer zei, ik preorder nog af en toe wat van Limited Run Games. En daar valt het redelijk mee. Open preorders van een maand dus dan valt FOMO wel mee en over het algemeen liggen ze aardig goed op schema met hun releases. Maar bij SLG gaat het me te vaak mis. Zal vast niet allemaal hun schuld zijn maar het is wel annoying as hell! Dus nee,bij hun doe ik geen preorders meer.
Galious
Moderator
Moderator

03 aug 2024, 11:08

Don Cannoli 79 schreef:
Shadow of the NInja Reborn wil ik ook wel fysiek hebben maar alleen als ie ook echt daadwerkelijk in stock is. Ook voor mij geen preorder bs meer bij SLG.
Deze krijgt dus ook een gewone retail release van ININ zelf, he! Daarnaast dus weer zo'n bullshit 'limited edition' van SLG, net als Ninja Warriors en Pocky & Rocky, die dus echt he-le-maal overbodig is. Go retail!

Afbeelding
nmkl pjkl ftmch
Don Cannoli 79

03 aug 2024, 11:35

Galious schreef:
Don Cannoli 79 schreef:
Deze krijgt dus ook een gewone retail release van ININ zelf, he! Daarnaast dus weer zo'n bullshit 'limited edition' van SLG, net als Ninja Warriors en Pocky & Rocky, die dus echt he-le-maal overbodig is. Go retail!

Afbeelding

Ah nice, ININ for the win !
KillingRaptor

03 aug 2024, 12:56

Galious schreef:
Kijk eens aan, nog één voor het lijstje dus voor mij! Black Myth wordt wel een digitale aanschaf voor mij dan, die kijk ik best wel lang naar uit al. En het is nog niet eens bevestigd of er zelfs een echte fysieke release komt.
Ninja Warriors en Pocky & Rocky heb ik ook de gewone retail release van. Wild Guns Reloaded ook (al weet ik niet of die ooit door SLG gemaakt is). De enige die ik echt specifiek van hun heb gekocht is de Wonder Boy collectie omdat er meer games op hun versie staan dan de standaard release.
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020

12 aug 2024, 11:43

Goed dat je deze op hebt gepakt King! Zo te zien komt er veel uit dat ik nog helemaal niet op mijn radar had.

Ik heb nog 1 toe te voegen maar dat kan alleen maar omdat ik hier nu in Azie ben. Ook een Boku no Natsuyasumi titel / spin off.

Het 2e Cryon Shin Chan deel, Shin Chan: Shiro of Coal Town:

Afbeelding

In tegenstelling tot het eerste deel komt deze ook bij ons uit. In oktober. Maar vast niet fysiek en daarom nu direct al toegeslagen.

Voor de rest zullen de nieuwe releases bij mij voor deze maand even doorschuiven verwacht ik.
Laatst gewijzigd door arjen1981 op 12 aug 2024, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

12 aug 2024, 13:35

Voor mij niet echt een prioriteit deze maand, ik vond Attack of the Friday Monsters wel vermakelijk dus ik moet echt eens naar die Shin Chan games kijken en ik ben ook ergens wel benieuwd naar die nieuwe Famicom Detective game (Emio?).
kingoftherain

12 aug 2024, 17:56

arjen1981 schreef:
12 aug 2024, 11:43
Goed dat je deze op hebt gepakt King!
Phew, geen pak slag vandaag. :tongue2:
Afbeelding

Zach

01 sep 2024, 12:33

Visions of Mana is best goed. De demo vond ik niets, maar de full game doet mij denken aan een goede ps2 rpg en dat is best een groot compliment van mij voor een moderne rpg.
RobertKR

04 sep 2024, 07:24

Ik heb naast Wukong ook Shadow of the Ninja en die game is echt heel goed. Peak pixel art en de gameplay is even wennen, het lijkt wat stroef, maar het werkt allemaal wel zoals bedoeld. De flow is heel goed als je het onder de knie hebt en dat zal niet meteen zijn. Wel vind ik Ninja Warriors beter, maar dat vind ik uberhaubt een van de beste games. Die heb ik een paar weken geleden nog weer uitgespeeld.

Visions of Mana wil ik ook wel, de demo vond ik niet helemaal je van het maar het is een Mana game.
arjen1981

04 sep 2024, 08:42

Ik heb Blue Shadow op de Nes in mijn collectie. Het origineel. Vond het altijd al een sleeper hit.

Voor mij was de verassing van Augustus wel de nieuwe doom 1 + 2 release met Legacy of Rust als nieuwe episode.
Galious
Moderator
Moderator

04 sep 2024, 12:05

Ik heb de demo van Shadow of the Ninja Reborn geprobeerd, maar ik vond het niet erg lekker spelen. Blijkbaar een kwestie van wennen? Misschien pik ik hem dan nog wel een keertje op voor een retry, maar ik heb er geen haast mee.
nmkl pjkl ftmch
RobertKR

04 sep 2024, 18:52

De controls zijn sowieso niet makkelijk. Als je aan een richel hangt moet je omhoog duwen om er op te klimmen, ipv gewoon jump indrukken. Volgens mij moet je voor wall runnen de jump knop blijven mashen. Wapens wisselen laat je volledig open voor attacks en moet je eigenlijk op veilige momenten doen. De heals zitten tussen deze slots dus ook dat moet je eigenlijk soort van tactisch doen. Maar de game is heel rewarding als het eenmaal klikt.

Er is een soort van delay in jumps maar Eurogamer review vermoed in hun review dat het intentioneel is. Je kunt bijv. ook een downward stab doen, als je die mist sla je in de grond en zit je met recovery animaties. Het is dus een game die precisie vereist. Ze vergelijken Shadow soort van met classic Castlevania en daar kan ik wel in vinden; je moet je committeren aan iedere actie die je maakt. De juiste subweapons vinden en op bosses gebruiken kan ze veel eenvoudiger maken, bijv. de machinegun maakt relatief snel gehakt van boss 1.

Ik vind Shadow een topper, maar er zit een learning curve aan.

Terug naar “Moderne games, consoles en handhelds”