"Take on my game library"

Daag jezelf uit in onze competities of zet juist zelf een uitdaging op.
AVGN

Re: "Take on my game library"

26 aug 2023, 15:30

Fing3r schreef:
22 aug 2023, 11:07
Deze game heb ik vroeger zoveel gespeeld! Geweldige herinneringen aan, succes!
Zo, Turtles 2 is klaar. Ik had deze game vroeger ook veel gespeeld. Ik vond dit een van de leukere beat 'em ups op de NES. Niet alles was blijven plakken, dus mijn eerste paar playthroughs waren niet echt succesvol te noemen ;) Vooral Krang had ik erg veel moeite mee, todat ik een strategie had gevonden die redelijk werkte. De game is vrij pittig. Het aantal health items is beperkt en de vijanden zijn soms snel en genadeloos. Vooral mooi vond ik dat vijanden niet staan te wachten totdat jij klaar bent (zoals in sommige vechtfilms of bijvoorbeeld in Dragon Ball Z) maar meteen op je afkomen, zelfs al ben je net tegen de muur geslagen. Ook hebben ze geen probleem met je in de rug aan te vallen. Verder hele mooie graphics met grote sprites en een goede soundtrack zoals we gewend zijn / waren van Konami. Het aantal moves dat je tot je beschikking hebt is wat beperkt, maar genoeg om de klus te klaren. Ik had in het begin wat moeite met de special moves, maar vond dat je duim laten glijden over A en dan meteen over B het beste werkte voor mij. Het feit dat je maar 2 Turtles Coop kan doen ipv 4 in de arcade is enigszins goedgemaakt door toevoeging van 2 unieke levels voor de NES port.

Al met al een leuke, redelijk pittige beat 'em up en een van mijn favoriete Turtles games.

Tijd voor de volgende game.......
AVGN

26 aug 2023, 15:43

Afbeelding

Game #38

Naam: Castlevania: Circle of the Moon
Platform: Game Boy Advance (maar hier gespeeld op de Analogue Pocket - Docked)
Controller: 8BitDo SN30 2.4g

Hoofddoel: Het spel uitspelen (14 Areas) - status: gehaald
Subdoelen:
  • verzamel alle Hearts Max Ups (36) - status: gehaald
  • verzamel alle HP Max Ups (43) - status: gehaald
  • verzamel alle MP Max Ups (36) - status: gehaald
  • verzamel alle Body Equipment (22) - status: gehaald
  • verzamel alle Arm Equipment (18) - status: gehaald
  • verzamel alle Action Cards (10) - status: gehaald
  • verzamel alle Attribute Cards (10) - status: gehaald
  • activeer alle DSS kaart combinaties (100) - status: gehaald
  • verzamel alle Magic Items (8) - status: gehaald
  • verzamel alle Recovery Items (14) - status: gehaald
  • voer iedere Item Crush minstens 1x uit (06) - status: gehaald
  • speel het spel uit in VampireKiller Mode (100% Map Completion) - status: gehaald
  • unlock en speel het spel uit in Magician Mode (100% Map Completion) - status: gehaald
  • unlock en speel het spel uit in Fighter Mode (100% Map Completion) - status: gehaald
  • unlock en speel het spel uit in Shooter Mode (100% Map Completion) - status: gehaald
  • unlock en speel het spel uit in Thief Mode (100% Map Completion) - status: gehaald
Opmerking: dit spel heb ik vroeger wel eens uitgespeeld. Tijd om er nog eens van te genieten, inclusief alle vrij te spelen Alternate Modes :)

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AVGN

23 sep 2023, 11:08

Zo, Castlevania: Circle of the Moon is 100% klaar. Wat een leuke game was dat zeg. Met een groot kasteel om te ontdekken, veel voorwerpen om te verzamelen, goede muziek, goede besturing en verschillende alternate modes (voor extra replay value) is dit een strakke Metroidvania. Zeker aangezien het een handheld game is. Het enige dat ik miste was een bestiary. Dat was gerectificeerd in de Castlevania Advance Collection, maar die speelde ik hier niet. Dit was de originele GBA cartridge. Qua moeilijkheidsgraad is hij goed te doen met de juiste Equipment, DSS combinatie en levels. Het moeilijkste is de Battle Arena. De alternate modes wisselen qua moeilijkheidsgraad. Ik zou alles als volgt beoordelen:

1 - VampireKiller Mode: je statistieken zijn gemiddeld. Ik heb hier het meeste tijd in gestoken omdat ik hier voor 100% Item en DSS Cards ging. Je moet wat grinden om alle voorwerpen te bemachtigen, maar dan heb je ook een redelijk hoog level. De Battle Arena is goed te doen omdat je de beste Equipment hebt. Als je dan ook nog wat Mind High en Mind Ex hebt verzameld kun je (als je snel bent) wat magie gebruiken voor de moeilijkere kamers.

2 - Magician Mode: ik vond deze wat moeilijker vanwege de lagere statistieken. Wel begin je met alle DSS cards en is je magie heel hoog. Goed gebruik van de Neptune en Uranus kaarten is hier key. Voor de Battle Arena moet je een goed level en goede Equipment hebben en de nodige Mind High en Mind Ex items. En wellicht wat health items.

3 - Fighter Mode: dit vond ik de makkelijkste mode. Je kan geen magie gebruiken, maar dat is niet erg omdat je hier zo sterk bent. Zelfs de Battle Arena is relatief makkelijk te doen hier :)

4 - Shooter Mode: deze vond ik redelijk pittig. Je statistieken zijn laag m.u.v. je hartjes. In deze mode moet je vooral gebruik maken van Sub-Weapons. De Crucifix (boomerang) was mijn vriend hier. Gelukkig kun je wel gewoon magie gebruiken. De Battle Arena is hetzelfde verhaal: een goed level, goede Equipment en voldoende Mind High, Mind Ex en health items.

5 - Thief Mode: deze mode was weer iets makkelijker. Hoewel je erg zwak bent is je Luck heel erg hoog. Het is daardoor erg makkelijk om items te grinden. Bovendien kan je magie gebruiken en is het makkelijk om die kaarten te verzamelen. De Battle Arena is moeilijk, maar omdat je zoveel items hebt is het geen probleem om te healen en om magie te gebruiken.

Al met al is dit een toffe handheld Castlevania. Op naar de volgende game.
AVGN

23 sep 2023, 12:29

AfbeeldingAfbeelding

Game #39

Naam: Doom: The Classics Collection - Game: Doom
Platform: Nintendo Switch
Controller: Nintendo Switch Pro Controller

Hoofddoel: Het spel uitspelen (4 episodes, 36 levels) - status: gehaald
Subdoelen:
  • speel alle levels van Knee-Deep In The Dead 100% uit (9) - status: gehaald
  • speel alle levels van The Shores Of Hell 100% uit (9) - status: gehaald
  • speel alle levels van Inferno 100% uit (9) - status: gehaald
  • speel alle levels van Thy Flesh Consumed 100% uit (9) - status: gehaald
Opmerking: ahhhhhh, Doom. Misschien wel mijn meest favoriete game ooit. Het grappige is dat ik deze PC game eigenlijk voornamelijk heb gespeeld op consoles. Dit keer ga ik hem nog eens spelen, maar dan nu op de Switch. Zin in! :)

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door AVGN op 16 okt 2023, 23:22, 8 keer totaal gewijzigd.
Fing3r

29 sep 2023, 09:33

Hele vette game, zelf al ontzettend vaak uitgespeeld op PC. Met zeer uiteenlopende mods is het op de PC toch nog wel het meest genieten, maar als je al gewend bent de game op console te spelen dan moet dat een probleem zijn met de controls 😁
AfbeeldingAfbeelding
AVGN

17 okt 2023, 23:13

Zo, alle 4 de episodes van Doom zijn klaar. Ik weet niet was het is, maar ik blijf genieten van deze game en dat terwijl ik voornamelijk de consoleversies heb gespeeld en niet echt de PC versie. Over consoleversies gesproken: deze Switch port is echt geweldig. Hij speelt goed en is met de Pro Controller erg goed te doen. Ik wilde het spel spelen op de 1 na hoogste moeilijkheidsgraad, te weten Ultra Violence. Op Nightmare komen alle vijanden weer tot leven en ik wilde voor de 100% gaan, dus dat was geen optie. Was ik dus al een stuk op weg, kwam ik erachter dat er hier een nieuwe moeilijkheidsgraad aan is toegevoegd. Dat wist ik niet want je kan die niet kiezen via het hoofdmenu. Je moet kiezen voor level select en dan kan je kiezen voor Ultra Violence +

Dit is een combinatie van Ultra Violence en Nightmare. Het heeft de moeilijkheidsgraad van Ultra Violence maar dan met de snelle monsters van Nightmare. En ik kan je zeggen dat dat een compleet andere ervaring geeft. Projectielen vliegen echt heel snel en zijn moeilijker te dodgen en de vijanden lopen belachelijk snel. Bij de pinkies hoorde ik af en toe in mijn hoofd het Benny Hill deuntje. Over pinkies gesproken: ze bijten nu zo snel dat zelfs kettingzagen een risico zijn omdat ze daar soms gewoon doorheen bijten. Kortom echt veel moeilijker. Ultra Violence + heeft ook extra multiplayer vijanden en items in de levels dat ze soms makkelijker of moeilijker maken. Al met al een toffe nieuwe ervaring. Ik ben voor een 100% completion gegaan en omdat deze versie de bugs van de PC versie heeft was dat niet altijd goed mogelijk..... Hieronder de bijzonderheden:

E1M8: Phobos Anomaly - Ik dacht dat 100% kills hier niet mogelijk was (zeker niet op Ultra Violence +) aangezien je hier dood moet gaan aan het einde. In sommige versies ga je nadat je dood bent meteen naar een text screen zonder een intermission screen te zien, maar in deze versie zit wel een intermission screen. Om 100% te krijgen moet je veel health en armor hebben (bij voorkeur 200%) en genoeg raketten. Save voor de teleporter en ga schietend naar binnen. Kijk schietend om je heen en hoop op het beste. Heb je 100% nadat je dood bent, good job. Zo niet, herlaad je save en probeer opnieuw :)

E2M8: Tower Of Babel - dit level heeft geen secrets en in deze versie van Doom moet je minimaal 1 secret triggeren voor 100%, dus 0% secrets is helaas het beste dat je kan krijgen :(

E3M8: Dis - helaas heeft dit level geen items of secrets dus 0% is het beste dat je kan krijgen voor deze 2 categorieën :(

E4M3: Sever The Wicked - 2 secrets in dit level kun je helaas niet aanraken omdat er op die plekken toortsen staan waar je niet doorheen kan. Er is een glitch waarmee je door een muur kan en waarmee je 1 van de 2 secrets kan triggeren, maar dan kan je niet meer terug in het level, dus dat is geen optie. Met een no-clipping cheat zou je ze wel beide kunnen triggeren, maar die cheat is hier niet beschikbaar. Helaas is dus 90% het maximum percentage voor secrets in dit level :(

E4M7: And Hell Followed - 2 van de 4 secrets zijn normaal gezien niet te triggeren (1 is te laag en 1 is te hoog om aan te raken, maar er is een serie glitches mogelijk. Het is me gelukt, maar is erg moeilijk. Dit is wat je moet doen: 1: zorg middels een linedef skip dat de balken niet omhoog komen, 2: open de muur, 3: pak de invulnerability, 4: wek de cyberdemon en trigger de balken en zorg dat je er bovenop staat, 5: zorg dat de cyberdemon je raak schiet op de juiste hoogte en beweeg terwijl je naar achter geschoten wordt tegelijk naar rechts en met geluk kom je in de opening en trigger je 1 secret (zorg dat je niet te ver gaat of je kan er niet meer uit), 6: ga op het uiterste randje staan van de opening en save, 7: laad de save en je zal naar beneden vallen en de 2e secret triggeren. Geloof me, dit alles is makkelijker gezegd dan gedaan. Maar het is met veel geduld wel te doen.

Nou dat was het wel zo'n beetje.... tijd voor Doom 2 :)
Laatst gewijzigd door AVGN op 24 nov 2023, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
AVGN

17 okt 2023, 23:43

AfbeeldingAfbeelding

Game #40

Naam: Doom: The Classics Collection - Game: Doom 2

Hoofddoel: Het spel uitspelen (2 episodes, 53 levels) - status: gehaald
Subdoelen:
  • speel alle levels van Hell On Earth 100% uit (32) - status: gehaald
  • speel alle levels van Master Levels 100% uit (21) - status: gehaald
Opmerking: ahhhhhh, Doom 2. Een vervolg op Doom met 1 extra wapen (een vet wapen mag ik wel zeggen), 1 extra item (ook erg nice) en nieuwe vijanden en levels. What is not to like? Het grappige is dat ik ook deze PC game eigenlijk voornamelijk heb gespeeld op consoles. Dit keer ga ik hem nog eens spelen, maar dan nu op de Switch. Ook hier zin in! :)

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door AVGN op 03 nov 2023, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
AVGN

02 nov 2023, 18:16

Zo, Doom 2 is ook weer klaar :)

Ik heb wederom genoten van deze game die op de Switch goed speelbaar is. Doom 2 is een waardige opvolger van Doom met 32 nieuwe levels. Deze levels zijn groter en complexer dan die van Doom met ook veel levels die buiten afspelen. De Super Shotgun is een fantastische toevoeging en werd al snel een van mijn favoriete wapens.

Qua vijanden waren er een aantal interessante monsters bijgekomen:
  • Heavy Weapon Dude: super dodelijk (vooral op UV+) maar wel handig om snel een chaingun te bemachtigen.
  • Hell Knight: een iets minder sterke variant van de Baron Of Hell
  • Revenant: deze is best sterk met zijn raketten (die soms hittezoekers zijn) en hij kan nog slaan ook.
  • Mancubus: krachtig met zijn dubbele armkanonnen, maar wel een groot doelwit
  • Arachnotron: sterk en snelle projectielen, maar ook een redelijk groot doelwit.
  • Arch-vile: een interessant monster dat andere monsters weer tot leven kan wekken (wat ik probeerde te voorkomen omdat ik precies 100% kills wilde hebben, en iedere vijand die tot leven komt en dan weer wordt gedood telt mee voor meer dan 100%). De vuurbal van deze vijand kan je gebruiken om bepaalde platforms te bereiken.
  • Wolfenstein SS: een bonus vijand in de Wolfenstein levels en een leuke cameo / verwijzing naar de gelijknamige game.
  • Commander Keen: bonus vijand die niets doet en er puur is als cameo / verwijzing naar de gelijknamige game.
  • Icon of Sin: de eindbaas die je moet raken met raketten. Als je een no-clip cheat zou gebruiken zou je erachter komen dat het John Romero's hoofd is dat je moet raken. Een leuke easter egg :)
    De baas kan zelf niet aanvallen, een monster spawner zorgt ervoor dat het level wordt gevuld met vijanden.
1 vijand springt er voor mij op een negatieve manier uit: de Pain Elemental. Deze vijand spuugt (zeker op UV+) ontzettend snel Lost Souls uit en kan daarom super veel ammo kosten. Ik vond zelf de chaingun het beste werken tegen deze vijand omdat je hem er vaak mee kan stunnen.

Ik heb dit spel ook gespeeld op Ultra Violence + en ben ook hier voor een 100% completion gegaan maar omdat deze versie de bugs van de PC versie heeft was dat niet altijd goed mogelijk..... Hieronder de bijzonderheden:

Map 14: The Inmost Dens - dit level heeft helaas geen secrets en 0% is dus het hoogste dat je kan halen.

Map 15: Industrial Zone - 1 teleporter is gemarkeerd als secret maar kan normaal gezien niet worden getriggered. Je moet hier no-clip gebruiken, een vijand (Pain Elemental met name) je laten duwen tijdens een aanval of (en dat heb ik hier gebruikt) een save / load methode gebruiken.

Map 21: Nirvana - helaas heeft ook dit level geen secrets en is dus 0% het hoogste dat je kan halen.

Map 27: Monster Condo - dit is een irritant level qua bugs. Ten eerste zit er een secret in die je alleen binnen 30 seconden na het starten van het level kan halen, ten tweede zit ook hier een teleporter secret die je normaal gezien niet kan triggeren. Je moet een no-clip gebruiken of een linedef skip (via wallrunning) triggeren, hetgeen niet makkelijk is. Tot slot zitten er 2 Computer Area Maps in dit level en je kan er maar 1 pakken, dus 98% items is het hoogste dat je kan halen.

Map 29: The Living End - helaas heeft ook dit level geen secrets en is dus 0% het hoogste dat je kan halen.

Map 30: Icon Of Sin - helaas heeft ook dit level geen secrets en is dus 0% het hoogste dat je kan halen.
Fing3r

03 nov 2023, 10:48

Netjes hoor en dan ook nog eens op console, op PC is het al lastig genoeg als je op Ultra Violence speelt.
AfbeeldingAfbeelding
AVGN

03 nov 2023, 13:26

Zo, de Master Levels zijn ook klaar :)

De Master Levels is een uitbreidingspakket voor DOOM 2, met 21 nieuwe levels gemaakt door verschillende auteurs. Deze levels vervangen bestaande Doom 2 levels en hebben ingame dan ook geen unieke namen (wat wel jammer is). Gelukkig is er een menu toegevoegd waar de namen wel op staan en van waaruit je de levels kan kiezen (level select is ook een optie) Deze levels zijn in tegenstelling tot de reguliere levels van Doom 2, niet opvolgend. Dat betekent dus dat je ieder level (m.u.v. het geheime level) los speelt en dus altijd met het pistool start. Dat maakt deze toch al lastige levels nog extra moeilijk (zeker op UV+) Bij sommige levels begin je gelijk omsingeld door verschillende vijanden met weinig plek om te schuilen. Sommige levels vond ik moeilijker dan die van de reguliere levels, maar met veel geduld is hier ook door te komen.
Wel ook weer een aantal bugs c.q. bijzonderheden, te weten......

ML15: Mephisto’s Mausoleum - 1 van de Specters die nodig is voor 100% kills kun je normaal gezien niet raken. Je kan echter uit de 'hersen' kamer en dan aan de buitenkant op een extreem smalle richel. Vanuit daar kan je de Specter raken in een hoek.

ML16: Nessus - 1 van de geheimen kan normaal gesproken niet worden geactiveerd. Het is een soortgelijke bug als die in E4M7: And Hell Followed. Je moet een Arch-vile sprong in het gat in de muur maken en dan de save / reload truc uitvoeren om het geheim te activeren.

ML20: The Express Elevator To Hell - het is in principe onmogelijk om 100% in elke categorie te halen EN de geheime uitgang te gebruiken, omdat de Arch-vile een schakelaar in de weg staat om de laatste vijand te bereiken. In de laatste kamer moet je opslaan voordat je met de deur communiceert, maak dan de rechterkant vrij en pak de Invulnerability op. Ga naar links, gebruik een Arch-vile-sprong om de rand te bereiken, pak dan de items op, activeer het geheim en dood vervolgens alle overgebleven vijanden. Nadat je 100% hebt behaald, herlaad je de save om simpelweg de Arch-vile-sprong te gebruiken om de geheime uitgang te bereiken en erdoor te gaan.

Nou, dat was het even voor Doom 2. Ik heb de Master Levels ook gedaan omdat die onderdeel van de Switch port waren, maar alle Add-ons die je moest downloaden gaan gespeeld worden in aparte playthroughs. Nu even wat anders...... 'time to go back to the past' en het spel te spelen waarmee het allemaal voor mij begon :)
AVGN

03 nov 2023, 15:18

Afbeelding

Game #41

Naam: Super Mario Bros.
Platform: Nintendo Entertainment System (maar hier gespeeld op de Nt mini Noir)
Controller: 8BitDo N30 2.4g

Hoofddoel: Het spel uitspelen (8 werelden, 32 stages) - status: gehaald
Subdoelen:
  • speel de 1e quest uit - status: Gehaald
  • speel de 2e quest uit - status: Gehaald
  • vind en gebruik alle Warp Zones (3) - status: gehaald
  • versla alle Fake Bowsers en de echte Bowser met vuurballen (8) - status: gehaald
  • vind alle verborgen 1-Ups (10) - status: gehaald
  • vind alle verborgen lianen (5) - status: gehaald
  • vind alle Coin Rooms (14) - status: gehaald
  • vind de Minus World -1 - status: gehaald
  • gebruik de Continue Code tenminste 1 keer - status: gehaald

Opmerking: ahhh, Super Mario Bros. Dit was mijn allereerste game en heeft mij kennis doen maken met de wereld van videogames. Sindsdien ben ik een fan van videogames. Ah, de jeugdsentiment.... soms vroeger opstaan (voordat we naar school moesten) om nog even een stukje te spelen en steeds iets verder komen :) Uiteindelijk heb ik hem wel uitgespeeld, maar nooit een 2e quest gehaald. Dat ga ik dit keer wel proberen.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door AVGN op 17 feb 2024, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
AVGN

24 nov 2023, 17:29

Zo, Super Mario Bros. is helemaal klaar. Ik moet zeggen, dit spel was SUPER nostalgisch. Aangezien het mijn eerste game ooit was deed het mij denken aan die tijd vroeger toen ik iedere keer dat ik speelde, net een beetje verder kwam. Dat was nu ook het geval. Dit spel is namelijk niet echt super makkelijk, zeker niet met die extra doelen ik mij had gesteld ;)

Bij Super Mario Bros. 35 moest je ook alle levels vrijspelen en completen, maar het is een ander verhaal als je alle levels achter elkaar moet doen. Ik heb meerdere playthroughs gedaan: 1 playthrough voor de 1e Quest en een playthrough voor de 2e Quest. Verder meerdere (gedeeltelijke) playthroughs om alles te vinden en om de Bowser Decoys te verslaan met vuurballen. Alles in 1 grote playthrough doen is niet onmogelijk, maar wel heel erg moeilijk. Dit omdat er de nodige RNG in deze game zit. Vooral in levels 2-3 en 7-3 was het moeilijk om niet geraakt te worden door al die vliegende Cheep-cheeps en Fire Mario te blijven om de Bowser Decoys the verslaan in 2-4 en 7-4. Ook lijkt er bij sommige vijanden (zoals Podoboos) geen duidelijk patroon te zijn. Naast de soms wat glibberige besturing van Mario, de vallen, vijandelijke plaatsing, en de tijdslimiet is dit een vrij pittige game, maar nogmaals, zeer goed te doen met meerdere playthroughs.

Kortom: een pittige game maar wel een klassieker, met goede controls en een goede soundtrack :)

Op naar de volgende game.......
AVGN

24 nov 2023, 19:10

Afbeelding

Game #42

Naam: Disney's TaleSpin
Platform: Sega Mega Drive (maar hier gespeeld op de Mega Sg)
Controller: 8BitDo M30 2.4g

Hoofddoel: Het spel uitspelen (10 levels) - status: gehaald
Subdoelen:
  • speel het spel uit met Baloo - status: gehaald
  • speel het spel uit met Kit - status: gehaald
  • verzamel alle laaddozen in level 01 (15) - status: gehaald
  • verzamel alle laaddozen in level 02 (15) - status: gehaald
  • verzamel alle laaddozen in level 03 (14) - status: gehaald
  • verzamel alle laaddozen in level 04 (15) - status: gehaald
  • verzamel alle laaddozen in level 05 (15) - status: gehaald
  • verzamel alle laaddozen in level 06 (15) - status: gehaald
  • verzamel alle laaddozen in level 07 (15) - status: gehaald
  • verzamel alle laaddozen in level 08 (15) - status: gehaald
  • gebruik alle cheat codes tenminste 1 keer (9) - status: gehaald
Opmerking: deze versie van TaleSpin heb ik nog nooit gespeeld. Ik vind de versie van Capcom erg tof, maar dat is een scrolling shooter en dit ziet er uit als een platform game. Is dit ook leuk? Ik ga het meemaken.......

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AVGN

11 feb 2024, 11:45

Zo, Disney's TaleSpin is klaar. Voorheen had ik wel de NES versie gespeeld, maar omdat ik destijds geen Sega consoles had (en dus ook geen games daarvoor) had ik deze versie nooit gespeeld. Hij is inderdaad anders dan de Nintendo versie. Dit is meer een platform game met Scrolling Shoot 'em up secties en de Nintendo versie is uitsluitend een Scrolling Shoot 'em up.

Ik vond de Sega versie best ok. Graphics, geluid, gameplay, alles is ok maar springt er ook weer niet uit. Het is een gemiddelde platformer. Ik heb betere Disney games gespeeld. Hij is zoals gezegd, ook weer niet slecht, gewoon ok. Tof is dat er naast het platform gebeuren ook wat Scrolling Shoot 'em up secties zitten voor de variatie. Qua moeilijkheidsgraad is hij goed te doen (ook als je alle kratten wil verzamelen in ieder level), wellicht wel iets te pittig voor de allerjongste onder ons. 1 uitzondering hierop: het spelen met Kit. In dat geval zal de computer de Sea Duck besturen in de Scrolling Shoot 'em up secties en dat maakt die playthough echt een stuk moeilijker aangezien de computer daar niet echt goed in is ;) Daar had ik dus veel meer moeite mee, maar het is uiteindelijk ook met Kit gelukt om het uit te spelen.

Al met al een redelijke game, maar er zijn zeker betere Disney games verkrijgbaar.

Op naar de volgende.......
AVGN

11 feb 2024, 12:01

Afbeelding

Game #43

Naam: Probotector
Platform: Nintendo Entertainment System (maar hier gespeeld op de Nt mini Noir)
Controller: 8BitDo N30 2.4g

Hoofddoel: Het spel uitspelen (8 stages) - status: gehaald
Subdoelen:
  • gebruik de Konami Code minstens 1 keer - status: gehaald
Opmerking: Zoals met een aantal andere NES games het geval is (Castlevania, Mega Man) heb ik eerst deel 2 gespeeld voordat ik dus aan deel 1 begon. Er is echter 1 verschil hier. Ik heb deel 1 nog nooit gespeeld. Dit is dus mijn eerste keer dat ik Probotector ga spelen. Deel 2 vond ik echt tof, dus ik ben reuze benieuwd naar deel 1. Let's go!

AfbeeldingAfbeelding
AVGN

18 feb 2024, 11:29

Ok, Probotector is klaar. Ook dit was een toffe game. Hij heeft een goede besturing, het schieten van de vijanden en bijbehorende explosies is prettig en de muziek is ook goed. De muziek is wel wat langzaam in vergelijking met deel 2. Ik schat dat dat komt door de 50hz bij PAL games, maar het viel bij deel 2 niet zo op, dus wellicht is deze niet helemaal geoptimaliseerd voor 50hz. Dat is het enige minpuntje. Oh en wellicht dat ie gecensureerd is. Blijkbaar wilde Duitsland niet dat er door mensen op andere mensen werd geschoten en zijn alle menselijke sprites vervangen door robots en is tevens de titel aangepast van Contra naar Probotector. Dat is jammer, maar als kind wist ik niet beter, dus heb ik me daar nooit aan gestoord :) Tot slot is dit een pittige game die ik dus ook niet in 1 keer kon uitspelen. Het kostte mij meerde playthoughs voor ik het einde kon bereiken. De 1 hit deaths en het feit dat je dan je wapen meteen kwijtraakt, maken dit spel pittig. Je moet dus proberen zo perfect mogelijk te spelen en niet geraakt te worden. Overigens is de Spread Gun ook in deze game mijn favoriet :)

Kortom, een korte, pittige game die erg leuk is om te spelen, maar toch vind ik deel 2 leuker. Wel een mooie game voor in je NES bibliotheek......

Op naar de volgende game.
KillingRaptor

18 feb 2024, 11:35

Stiekem vond in de robots in Probotector altijd cooler dan de Contra personages en dat is eigenlijk nog steeds zo. Ze zien er gewoon awesome uit op de doosjes.
AVGN

18 feb 2024, 12:18

Afbeelding

Game #44

Naam: Super Mario Land
Platform: Game Boy (maar hier gespeeld op de Super Game Boy en die weer gespeeld op de Super Nt)

Hoofddoel: Het spel uitspelen (4 werelden, 12 stages) - status: gehaald
Subdoelen:
  • vind alle verborgen 1-Up Hearts (10) - status: gehaald
  • vind alle verborgen liften (3) - status: gehaald
  • vind alle Coin Rooms (18) - status: gehaald
  • speel de optie om continue te gebruiken vrij - status: gehaald
  • speel Expert Mode vrij en speel het spel uit op deze moeilijkheidsgraad (4 werelden, 12 stages) - status: gehaald
  • speel Stage Select vrij - status: gehaald
Opmerking: tijd om de Game Boy wat liefde te geven. Ik heb in dit forum maar 1 Game Boy game uitgespeeld, dus het is tijd voor een volgende game. Super Mario Land heb ik wel eens uitgespeeld, maar de Expert Mode dan weer niet. Tijd om deze klassieker nog eens aan te pakken en dan nu 100% :)

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AVGN

26 feb 2024, 21:50

Mijn 2e Game Boy game is klaar. Super Mario Land is aanzienlijk korter en makkelijker dan de bijvoorbeeld Super Mario Bros. Ook de Expert Mode is niet super moeilijk. Wel meer vijanden en ook zitten er nu vijanden in levels waar ze eerst niet in voorkwamen. Ik moest het spel 2x uitspelen. 1x op de Normal Mode zodat je Expert Mode vrijspeelt en dan nog een keer op Expert Mode om de Stage Select vrij te spelen. Helaas kan je dit spel niet opslaan dus deze unlockables zul je verliezen zodra je het spel uitzet. Dat is jammer. Ik heb nu alles uit het spel gehaald: alle verborgen 1-Up Hearts, alle Coin Rooms en alle verborgen liften. Dat was leuk om te doen. Verder heeft dit spel een goede soundtrack en is hij goed speelbaar, zeker op het grote scherm middels de Super Game Boy. Al met al is dit een leuke Mario game, wellicht wat kort, maar dat is dan weer prima voor een handheld. Op naar de volgende.......
AVGN

26 feb 2024, 22:41

AfbeeldingAfbeelding

Game #45

Naam: Doom: The Classics Collection - Game: Revolution!

Hoofddoel: Het spel uitspelen (1 episode, 33 levels) - status: gehaald
Subdoelen:
  • speel alle levels 100% uit (33) - status: gehaald
Opmerking: Tijd om even terug te gaan naar Doom. Ditmaal voor een officiële add-on voor de Doom Classic Unity port. Revolution! is een megawad voor DOOM II gemaakt in 2001 door mijn goede vriend Thomas van der Velden. Het jammere is dat ik me nooit heb gefocust op PC games en dit dus eigenlijk nooit echt heb gespeeld :( Maar nu is er geen excuus meer en ga ik het dan eindelijk spelen. Ik ben reuze benieuwd. Dezelfde voorwaarden als met de originele DOOM II gelden hier, te weten: moeilijkheidsgraad: Ultra Violence Plus, 100% kills / items / secrets (indien mogelijk), saves zijn toegestaan, cheats zijn in principe niet toegestaan.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AVGN

12 aug 2024, 09:55

Zo, Revolution! is klaar. Ik moet zeggen dat Thomas hier een toffe megawad heeft gemaakt. Het heeft compacte, niet te belachelijk moeilijke levels met veel ´Doomcute´ er in (dingen zoals zwembaden, basketbal velden e.d.) De levels hebben een wat meer aardser c.q. realistischer thema. Dit was een prettige en relaxte ervaring!

Ik heb dit spel ook gespeeld op Ultra Violence + en ben ook hier voor een 100% completion gegaan maar omdat ook hier bugs in zitten was dat niet altijd goed mogelijk..... Hieronder de bijzonderheden:

Map 5: R ‘n’ R: Secret #4 kan op geen enkele manier worden bereikt omdat het sectornummer is verwijderd. 75% secrets is hier dus het maximum.

Map 6: Wasted!: Deze map eindigt met een Text Screen en genereert geen Intermission Screen.

Map 11: The Transporter: Deze map eindigt met een Text Screen en genereert geen Intermission Screen.

Map 20: X Marx The Spot: Deze map eindigt met een Text Screen en genereert geen Intermission Screen. Secret sector #2 kan niet worden geactiveerd. 50% secrets is hier dus het maximum.

Map 30: The Forgotten God: Deze map eindigt met een Text Screen en genereert geen Intermission Screen.

Map 31: Raw: Deze map eindigt met een Text Screen en genereert geen Intermission Screen.

MAP33: Revoltlover is alleen toegankelijk via de IDCLEV-cheat. Omdat je deze cheat niet kunt gebruiken op de Nintendo Switch-versie, is deze map niet toegankelijk.
AVGN

12 aug 2024, 10:17

Afbeelding

Game #46

Naam: Mega Man: Dr. Wily's Revenge
Platform: Game Boy (maar hier gespeeld op de Super Game Boy en die weer gespeeld op de Super Nt)

Hoofddoel: Het spel uitspelen (6 levels, 4 robot master, 2 Wily Castle) - status: gehaald
Subdoelen: geen

Opmerking: tijd voor wat Game Boy gameplay :) DIt spel heb ik vroeger wel eens uitgespeeld, tijd om hem nog eens wat liefde te geven. Ik kan mij herinneren dat ik deze pittig vond. Eens zien of dat nog zo is. Tijd voor Mega Man!

AfbeeldingAfbeelding
AVGN

03 sep 2024, 22:55

Zo, Mega Man: Dr. Wily's Revenge is klaar. Ik vind dit een alleraardigste game. Het leuke eraan is dat het geen regelrechte kopie is van de NES versie (maar dan met minder kleuren) maar dat dit spel unieke levels en gameplay heeft. Het spel is een mix van Mega Man 1 en Mega Man 2, althans qua Robot Masters. Je krijgt eerst 4 Robot Masters van Mega Man 1 en dan 4 van Mega Man 2. Het jammere is dat die laatste 4 niet elk een eigen level hebben en met maar 2 Wily Castle levels komt het totaal dus op 6 en dat is erg kort. Maar goed, het gaat hier wel om een handheld game, dus minder erg denk ik. De muziek is best goed en de gameplay ook. Mega Man is goed te besturen. Wel is de actie (omdat het een klein scherm is) erg dicht op het scherm en kun je niet erg ver vooruit kijken. Het is best moeilijk om dingen te ontwijken zo. Ook is er veel knock-back met vaak een enkeltje afgrond als gevolg. Dat maakt de 6 levels wel erg pittig. Ik had zeker een aantal continues nodig voordat ik het kon uitspelen en vind hem moeilijker dan de NES versie. Maar goed, die heb ik dan ook wel meer gespeeld dan deze. Positief is dat dit spel een password systeem heeft, dus niet alles hoeft in 1 run.

Al met al een toffe Mega Man game voor het kleine Game Boy scherm :)

Op naar de volgende game (overigens ook 1 voor de Game Boy)
AVGN

03 sep 2024, 23:12

Afbeelding

Game #47

Naam: The Battle of Olympus

Hoofddoel: Het spel uitspelen - status: pending
Subdoelen:
  • verzamel alle wapens (4) - status: pending
  • verzamel alle Ambrosia (5) - status: pending
  • verzamel alle Fragments of Heart (3) - status: pending
  • verzamel de Golden Apple - status: pending
  • verzamel alle overige voorwerpen (10) - status: pending
  • gebruik alle Monolith of the Sun minstens 1 keer (3) - status: pending
Opmerking: Dit is een van mijn favoriete NES games, maar de Game Boy versie heb ik altijd al in de collectie gehad, maar nog nooit gespeeld.

Tijd om daar verandering in te brengen en te zien of hij lijkt op de NES versie. Ik hoop het.......

Terug naar “Highscores, competities en uitdagingen”