Zo, Turtles 2 is klaar. Ik had deze game vroeger ook veel gespeeld. Ik vond dit een van de leukere beat 'em ups op de NES. Niet alles was blijven plakken, dus mijn eerste paar playthroughs waren niet echt succesvol te noemen Vooral Krang had ik erg veel moeite mee, todat ik een strategie had gevonden die redelijk werkte. De game is vrij pittig. Het aantal health items is beperkt en de vijanden zijn soms snel en genadeloos. Vooral mooi vond ik dat vijanden niet staan te wachten totdat jij klaar bent (zoals in sommige vechtfilms of bijvoorbeeld in Dragon Ball Z) maar meteen op je afkomen, zelfs al ben je net tegen de muur geslagen. Ook hebben ze geen probleem met je in de rug aan te vallen. Verder hele mooie graphics met grote sprites en een goede soundtrack zoals we gewend zijn / waren van Konami. Het aantal moves dat je tot je beschikking hebt is wat beperkt, maar genoeg om de klus te klaren. Ik had in het begin wat moeite met de special moves, maar vond dat je duim laten glijden over A en dan meteen over B het beste werkte voor mij. Het feit dat je maar 2 Turtles Coop kan doen ipv 4 in de arcade is enigszins goedgemaakt door toevoeging van 2 unieke levels voor de NES port.
Al met al een leuke, redelijk pittige beat 'em up en een van mijn favoriete Turtles games.
Tijd voor de volgende game.......