Ik wist dit al een tijdje maar kreeg dit weekend bevestigd hoe groot het verschil is.
De Japanse versie van de Sega Master System, de Mark III, is oorspronkelijk in Japan uitgekomen met een FM geluidschip. Deze is in Europa en Amerika vanwege kostenbesparingen verwijderd. Erg zonde, want met die chip was de Master System superieur aan de NES. De graphics en processor zijn beduidend beter dan de NES, maar het geluid blijft vaak achter. Dat was niet nodig geweest.
Deze video laat het verschil duidelijk horen. Met FM klinkt de Master System in de meeste gevallen beter dan de Mega Drive, best wel bizar.
Erg jammer... Maar te herstellen! Je kunt via eBay een FM bordje kopen en die in je Master System inbouwen. In principe zit in alle spellen nog steeds de code voor FM geluid. Met een vrij simpele MOD en zo'n bordje kun je daar gewoon van genieten.
Mijn mening: zeer cool en de moeite waard. Ga ik binnenkort regelen.
Master System met FM sound (veel mooier geluid)
- MrSirius
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Kain is deified. The Clans tell tales of Him. Few know the truth. He was mortal once, as were we all.
Master System met FM sound (veel mooier geluid)
Kain is deified. The Clans tell tales of Him. Few know the truth. He was mortal once, as were we all.
- gerbilbob
Bericht
Re: Master System met FM sound (veel mooier geluid)
Maak een filmpje, hoe je alles stap voor stap doet.
- segatarian
Bericht
De Fm chip, is als ik mij niet vergis ook los uitgegeven, die kon je in je card slot steken.
de japanse systemen hebben de chip ingebouwd.
Is inderdaad een stuk beter dan de pal versie.
maar als de megadrive??
de japanse systemen hebben de chip ingebouwd.
Is inderdaad een stuk beter dan de pal versie.
maar als de megadrive??
- segatarian
Bericht
De mark 3 is aan de buitenzijde ook niet de zelfde console als de master system 1.
Op de mark 3 kun je de kaart los kopen
De mark 3 is aan de buitenzijde ook niet de zelfde console als de master system 1.
Op de mark 3 kun je de kaart los kopen
- Arnold
Bericht
Interessant om er een losse card in te zetten. Ik ben benieuwd wat de ervaringen uberhaupt zijn met betrekken tot de fm chip
Dedicated gameroom:
Playstation
Nintendo
Atari
Sega
Arcadekast.
Playstation
Nintendo
Atari
Sega
Arcadekast.