EGGConsole: PC-88 / 99 en MSX Games in de Nintendo eShop

Nostalgie! Alles vanaf de Atari 2600 t/m de Nintendo GameCube.
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

EGGConsole: PC-88 / 99 en MSX Games in de Nintendo eShop

29 jul 2024, 17:07

Wellicht ook interessant voor anderen die interesse hebben in PC-88 en MSX2. In de Nintendo eShop verschijnen de laatste tijd regelmatig Japanse retro games onder de EGGConsole noemer. Denk qua games o.a. aan Dragon Slayer IV, Xanadu, Wanderers from Ys, Silhpeed en twee Hydlide games.

Naast de Hamster Archives lijkt dit de grootste retro collectie in de eShop te gaan worden, want de publisher heeft rechten voor enorm veel games. Na wat zoeken op het internet blijkt dit een initiatief van D4 te zijn die ook verantwoordelijk was voor de Neo Geo en MSX Virtual Console op Wii.

Ik vraag me af waarom ik hier nooit iets van in een Nintendo Direct heb gezien of aangekondigd heb zien worden want voor retro fans is dit wel een big deal. Er zijn ook plannen om PC-99 games naar de eShop te brengen.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

Re: EGGConsole: PC-88 / 99 en MSX Games in de Nintendo eShop

30 jul 2024, 08:41

Gaaf! De Hamster collectie is ook machtig mooi. Alleen aan de prijzige kant per game. Deze prijzen zichzelf daar iets onder. Ik vind een PC-98 vooral wel interessant klinken omdat we deze hier helemaal niet goed kennen en er nog geen Mister core voor is. Dead of the Brain wil ik graag eens proberen, alleen is het afwachten of dit soort spelen dan ook vertalingen krijgen.

Terug naar “Retro gaming”