Kunstschilder is van ons heengegaan

Nieuws over het forum en een plek voor jullie feedback.
Dynamike
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Kunstschilder is van ons heengegaan

11 jun 2024, 19:08

Lieve Bashers,

afgelopen vrijdag, 7 juni 2024, was een treurige dag. Op deze dag heeft Button Bashers-lid Kunstschilder ons verlaten. Hij worstelde al jaren met depressies en via de officiële wegen die de allemaal tot op de letter van de wet zijn gevolgd heeft hij afgelopen vrijdag een einde aan zijn leven gemaakt. Dit is allemaal thuis, in rust en vrede en omringt door zijn naasten en dierbaren gebeurd.

De weg die hij heeft afgelegd de afgelopen jaren om eindelijk te krijgen wat hij wilde, hebben een aantal leden van het forum van dichtbij meegemaakt. Daarom waren vandaag ook Koekiemonster, Marxkemp, KingoftheRain en Oldschool samen met ondergetekende bij de uitvaart. Daarin werden wij als leden van het forum ook aangehaald en dus ook indirect het forum zelf. Dat is voor Daan, zoals Kunstschilder heet, jaren lang een plek geweest waar hij zich thuis voelde en nieuwe vrienden heeft gemaakt.

Ondanks zijn depressie heeft iedereen het op het forum en de Discord er dus voor gezorgd dat zijn pijn tijdelijk verlichtte. En dat is een mooie gedachten om bij stil te staan. In kleine kring hebben wij vandaag afscheid genomen van een mooi en bijzonder mens. Het is een verlies en gemis van iemand die veel vreugde bracht in ons midden (neem alleen al de Secret Santa's die hij samen met Oldschool organiseerde) en helaas is hij nu van ons heen gegaan. Vanuit de aanwezige Button Bashers hebben wij onderstaand stuk bij de kist laten leggen vandaag tijdens de ceremonie.

Mocht je Daan hebben gekend en je hebt herinnering die je nog wil delen, iets anders dat je kwijt wil of dit in stilte op je in laten werken... alles is goed. Wij missen hem nu al.

Afbeelding
Afbeelding
Blossom
Contacteer:

Re: Kunstschilder is van ons heengegaan

11 jun 2024, 19:13

Ik zal hem missen, toen Ik net nieuw was op het forum was hij het eerste gezicht wat ik begon te kennen, ook heeft hij mijn uitgenodigd voor de discord. Ik kon hem altijd bereiken om iets te laten zien of over iets te praten.

Nadat hij alles verlaten heeft heb ik nog contact met hem gehouden persoonlijk, en hij heeft mij gesteund in zware tijden met goed advies.
Ik ga hem missen!
Laatst gewijzigd door Blossom op 12 jun 2024, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
(zij/haar) Mijn Collectie/database is GROOT
Team fortress 2 FAN
OldSchool
Contacteer:

11 jun 2024, 19:17

Mooi geschreven Mike. Het is heel treurig. Ik zal hem ontzettend gaan missen. De enige troost die we hebben is dat dit uiteindelijk is wat hij wilde.

Hij zal voor altijd de koning van het uitspeeltopic blijven. En de persoon met de meest uitgebreide posts in zijn aankoop topic. Maar bovenal een goede vriend, die ik ontzettend aan het missen ben.
KillingRaptor

11 jun 2024, 20:50

Ook hier zal hij erg gemist worden. Nadat hij het forum had verlaten sprak ik hem nog heel vaak. Ik ben hem erg snel als een hele goede vriend gaan beschouwen en dat zal hij ook altijd blijven wat mij betreft. We hebben heel vaak random gesprekken gehad over vanalles maar daar zaten zeker ook serieuze gesprekken in.
Ik vond het jammer dat ik niet bij de uitvaart kon zijn, Daan had mij uitgenodigd maar hij zei zelf ook al dat het vast heel moeilijk ging worden voor mij om er te raken. En dat was het dus ook. Maar in gedachten was ik er zeker bij.
Zoals Dennis al zei is de enige troost dat dit is wat hij zelf wou. Maar voor mij zal hij altijd een vast lid van de community blijven en bovenal een hele goede vriend.
seffen99

11 jun 2024, 21:17

Ik heb hem niet goed gekend. Wel heeft hij een aantal keer input geleverd voor praatje podcast. En ik heb hem mogen horen zingen in een audiobericht. Goeie stem. En wat ik van iedereen hier over hem lees, een bijzonder fijn mens.

Sterkte gewenst aan iedereen hier die hem moet gaan missen.
Galious
Moderator
Moderator

11 jun 2024, 22:00

Het breekt mijn hart dat Daan niet meer onder ons is. Ik wist weliswaar al lange tijd dat dit eraan zat te komen, maar had hem bewust gevraagd me in the dark te laten van het hoe en wanneer precies... Een verzoek uit zelfbescherming omdat ik weet dat ik mezelf in de aanloop er naartoe helemaal op zou zitten vreten, want het raakt allemaal eerlijk gezegd ook gewoon heel erg aan diepe persoonlijke angsten, wat ik hem ook verteld heb en die wens heeft hij altijd gerespecteerd. We hadden na zijn vertrek van het forum en de algemene Discord kanalen nog veel contact, waarbij we naast de occasional serieuze gesprekken ook vooral veel hebben kunnen lachen om onbenullige zaken. Dat waren dan misschien wat kleine lichtpuntjes in de duisternis. Ondanks dat we elkaar helaas nooit in persoon hebben ontmoet, ben ik hem door al ons contact wel gaan beschouwen als een goede vriend en dat was wederzijds. Ik zal hem erg missen, en probeer troost te vinden in de gedachte dat Daan eindelijk heeft waar hij al zo lang en zo intens naar verlangde...

Rest in peace, amigo :heart:
nmkl pjkl ftmch
Apenheul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

11 jun 2024, 22:12

Als ik aan Daan denk dan herinner ik mij al die cable-guys, zijn gevoel voor humor, de betrokkenheid bij de community, en dat ie won met Marbles tijdens de COVID19 editie van de Button Bashers dag en een PS2 Slim hoopte te winnen.

Daan leeft voort in onze herinneringen en Google cache, rust in vrede vriend!
Ok Impala!
Contacteer:

11 jun 2024, 22:39

Daan was een toffe kerel. Ik denk met een mooi gevoel terug aan zijn lange forum posts, de persoonlijke berichten die we gedeeld hebben en zijn humor. Daan bracht veel leven op het forum met zijn eigen, unieke, stijl. :heart:

Daan heeft voor Zelda II - Amida's Curse een (deel van) de titelscherm art gemaakt. Hij zal voor altijd voortleven op het internet in de credits van mijn game. Ik zal hem herinneren als een bijzonder mens. Iedere keer als ik een Engelstalige streamer weer de naam "Daan" hoor uitspreken als ze de credits voorlezen zal ik ook zijn gevoel voor humor even gedenken. :giggle: :heart:

Heel mooi dat jullie er met z'n vieren bij zijn geweest. Ik kan me voorstellen dat het voor zijn familie en naasten fijn was om te weten dat hij bij ons een warme, accepterende plek had gevonden. Veel dank daarvoor! :kiss:

Afbeelding

Afbeelding
synergy
Winnaar Gameroom Award 2018
Winnaar Gameroom Award 2018

12 jun 2024, 07:20

Wat een verdrietig nieuws.

Ik kende hem niet persoonlijk, maar uiteraard wel met plezier zijn posts gelezen. Hij was erg attent, want hij wees mij op de beschikbaarheid van de 1Up Turtles Arcade kast die ik zocht. Stuurde hij een DM omdat hij 'm ergens te koop had gezien.

Heel veel sterkte iedereen!
Don Cannoli 79

12 jun 2024, 08:44

Oh man, wat een nieuws zeg!

Ook ik kende hem niet persoonlijk maar hier op het forum vond ik het echt een toffe gast. En ik las z'n posts met veel plezier. En wat Synergy al zegt, hij was erg attent. Hij stuurde mij ook DM's als ie wat had gezien waar ik waarschijnlijk interesse in had. Hoop dat ie nu heeft wat hij wil.

Sterkte iedereen!
arjen1981
Animal Crossing Tour 2020
Animal Crossing Tour 2020

12 jun 2024, 13:26

Ik kan mij hier alleen maar bij aansluiten. Ik las met veel plezier zijn uitgebreide aankopen topic en de Secret Santa bracht mij diezelfde plezier. Als santa had ik de eer om het cadeau voor deze opper Santa uit te zoeken.

Ik kende Daan ook niet persoonlijk los van dan de Button Bashers dag die we inderdaad online deden dat jaar. Daar stal hij zeker de show.

Wat mij ook altijd verbaasde, als ik dan zijn ondertitel las, is dat Daan ook echt wel een talent had. Het zat niet alleen in zijn forum naam.

http://daanlebens.com/paintings

Hier op het forum zal hij altijd een bijzonder lid blijven.
Fing3r

12 jun 2024, 14:59

Hoe onbegrijpelijk het ook is, ben ik blij dat hij zijn rust nu heeft gevonden. Een aantal keer best wel zware gesprekken met hem gevoerd via Discord en dat hij zo worstelde met het leven kan ik goed begrijpen. Een getallenteerde warme man is er niet meer, maar hij zal nog altijd bij ons zijn.

Hij zal het trouwens niet leuk vinden, maar als ik iets over Pac-man lees of zie moet ik toch altijd grinnikend aan hem denken.
AfbeeldingAfbeelding
marxkemp
Contacteer:

12 jun 2024, 21:21

Hier lees ik mee en ben is stil.
Ik ben je aan het missen, vriend.
peter81

12 jun 2024, 21:27

Ook ik kende hem niet persoonlijk maar was altijd positief over mijn aanwinsten
Nintendo Nes CIB Verzamelaar

Nintendo Now You,re Playing With Power.
OldSchool
Contacteer:

13 jun 2024, 12:13

arjen1981 schreef:
12 jun 2024, 13:26
Wat mij ook altijd verbaasde, als ik dan zijn ondertitel las, is dat Daan ook echt wel een talent had. Het zat niet alleen in zijn forum naam.

http://daanlebens.com/paintings
Talent had hij zeker. Zeker als je weet dat hij het zichzelf heeft geleerd. Hij heeft er nooit les in gehad. Tijdens de dienst werden er ook foto’s van zijn werken getoond. Echt indrukwekkend. Hij deed zijn naam Kunstschilder1987 absoluut eer aan.
koekiemonster
Contacteer:
eBay gebruikersnaam: Ruud_Luiten

13 jun 2024, 20:41

Ik ben hier echt sip onder. Het was zo'n aardige peer. Zoals eerder gezegd... ik ga hem oprecht missen. Ben blij voor Daan dat zijn doel is behaald.
- portable-games.nl
dlbyvisual
Winnaar 10 jaar Button Bashers
Winnaar 10 jaar Button Bashers

15 jun 2024, 07:17

Verdrietig. Een lieve man. Enorm attent. Wat goed dat jullie bij de uitvaart waren mannen. Dat zal vast indrukwekkend geweest zijn. Ook voor jullie.

Rust zacht Daan. Alle goeds daar. ✌️
kingoftherain

10 jul 2024, 23:10

Daan was een prachtmens dat (zijn woorden) met zijn humor het forum wat minder stijf en minder serieus maakte. Ik heb genoten van zijn gezelschap. Hij was een geweldige vriend en ik hoop dat hij nu op een betere plek is. We zaten elkaar altijd met veel plezier te narren en dat ga ik nog wel het meeste missen. Rust zacht, lieve Daan.
Afbeelding

Wooloo = love, Wooloo = life
kingoftherain

17 jul 2024, 20:54

Ik had deze reactie laatst ook al een keer geplaatst in het topic over wat we nu luisteren. Toevallig is het nu woensdag en vind ik het nu meer dan toepasselijk om het hier nog een keer te plaatsen.

Dit gaat misschien wat apart klinken, maar dit nummer associeer ik het meest met Daan. Zijn muzieksmaak week volledig af van de mijne en andersom. Hij was van de blues en ik meer van de wat modernere muziek. Hij grapte altijd dat ik alleen maar 2 Unlimited en Scooter luister, maar ik vraag me maar één dag per week af hoeveel de vis kost. Woensdag, om precies te zijn, want dan staat Kees Nobel, de vishandel uit Nieuw-Beijerland in Oud-Beijerland. Tijdens onze gesprekken had ik wel vaker zachtjes muziek opstaan, maar er is maar één keer geweest dat hij vroeg wát ik op had staan.

De kibbeling was weer heerlijk vandaag.
Afbeelding

Wooloo = love, Wooloo = life
Ok Impala!
Contacteer:

27 jul 2024, 19:16

kingoftherain schreef:
17 jul 2024, 20:54
Ik had deze reactie laatst ook al een keer geplaatst in het topic over wat we nu luisteren. Toevallig is het nu woensdag en vind ik het nu meer dan toepasselijk om het hier nog een keer te plaatsen.

Dit gaat misschien wat apart klinken, maar dit nummer associeer ik het meest met Daan. Zijn muzieksmaak week volledig af van de mijne en andersom. Hij was van de blues en ik meer van de wat modernere muziek. Hij grapte altijd dat ik alleen maar 2 Unlimited en Scooter luister, maar ik vraag me maar één dag per week af hoeveel de vis kost. Woensdag, om precies te zijn, want dan staat Kees Nobel, de vishandel uit Nieuw-Beijerland in Oud-Beijerland. Tijdens onze gesprekken had ik wel vaker zachtjes muziek opstaan, maar er is maar één keer geweest dat hij vroeg wát ik op had staan.

De kibbeling was weer heerlijk vandaag.
Wat een mooie herinnering King of the Rain! Ik begrijp wel waarom hij reageerde op dit nummer, prachtig! Ik denk nu ook even aan Daan. :heart:

Terug naar “Mededelingen, FAQ & feedback”