Ja, Maart is voor mij de maand. Twee spelen waar ik al even naar uitkijk. En beiden op dezelfde dag! Hoe dan?
Ronin is de volgende Nioh / Wo Long. En met name deze laatste Combat Trailer heeft mij helemaal aan boord. Team Ninja gaat echt weer een stapje verder. Voor mij blijft From Software de heer en meester overall maar als het om pure combat gameplay aankomt hebben de spellen van Team Ninja echt al een tijdje een streepje voor bij mij. En dat lijkt nu nog weer een streepje te gaan plussen. Er zit ook altijd veel orginaliteit in de systemen. Wo Long was daarvan het hoogtepunt. Maar ook het nieuwe bond systeem en het karakter switchen klinkt super tof. Check 7:20
Als enorme fan van het origineel kijk ik hier al even naar uit. Ja en voor mij is Dragons Dogma 2 hetzelfde verhaal. De combat! Dit was ook waarom ik het origineel vele malen beter vond dan de Betheda tegen hangers. Hier hebben we namelijk wel goede combat en wel goede systemen. We kennen de Vocations: Tovenaar, knight, archer etc. Maar er zitten in Dogma zoveel originaliteit achter dat je de jobs niet kunt vergelijken met dezelfde Jobs zoals je ze kent uit westerse RPG's. Helemaal de Trickster is bizar. Deze gebruikt de omgeving als wapen. Zoiezo heeft de omgeving veel invloed in battles (dit zie je ook goed in bovenstaande trailer). De battles zijn de focus de rest is bijzaak, En dat maakt het leuk. Helemaal vs andere open wereld games. Want daar is het vaak de wereld / de exploratie en de rest is bijzaak. Met als gevolg middelmatige gameplay. Exact waarom de westerse open wereld games niet aan mij zijn besteed. En ja geen lijstjes, questboards, markers. Dit is hoe voor mij open wereld hoort. Net als een MGS V, BotW of Elden Ring daarvoor (ik wil het zelf uitvinden, vertel mij niks). En de pawns! Ook die zijn er nog steeds. Dus je neemt een party mee ipv dat je er alleen voor staat.
Voor mij zijn dit de twee grootste games van het jaar. En tegelijkertijd vind ik het toch bijzonder hoe stil iedereen lijkt over deze releases. Ik ben benieuwd voor wie dit nog meer de 2 belangrijkste releases zijn dit jaar? Of wordt er nog heel want anders gezien deze maand en zie ik dat door deze twee over het hoofd?
En voor wie Hi-Fi Rush skipte omdat je geen XBOX maar een PS5 hebt: ik kan die ook zwaar aanraden! Echt 1 van de beste games van vorig jaar.
Nieuwe releases voor maart 2024
- KillingRaptor
Bericht
Re: Nieuwe releases voor maart 2024
Ik denk dat ik het deze maand enkel ga houden bij de Peach game op Switch. Ben nog volop bezig met Persona 3 Reload dus FFVII Rebirth zal ook pas later in huis komen (als Persona uit is).
- Fing3r
Bericht
Voor mij wordt het waarschijnlijk alleen de PC release van Horizon Forbidden West, deel één ook op pc gespeeld en van genoten dus dat gaat hiermee vast ook goedkomen!
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
- arjen1981
- Animal Crossing Tour 2020
Bericht
Atari 50 is ook heel goed. Alleen jammer dat het zo weinig liefde voor de ST had
Ik had die helemaal nog niet gezien. En ook het Digital Eclipse framework! Karataka ziet er ook geweldig uit en Jeff Minter is dat zoiezo ook. Komt deze dan wel weer fysiek net als de Atari 50? want indien fysiek had ik Karataka ook dag 1 aangeschaft.
Atari 50 is ook heel goed. Alleen jammer dat het zo weinig liefde voor de ST had
- Galious
- Moderator
Bericht
Physical via Limited Run, las ik ergens. Maar misschien dat er nog een Europese retail release komt, en anders ga ik net zo lief digitaal
Verder heb ik ook alleen Rise of the Ronin op de radar. Maar aangezien ik Wo Long nog heb te spelen, komt Ronin later wel een keer in huis na een pricedrop.
Ik had aanvankelijk ook nog enige goede hoop voor Contra: Operation Galuga, maar na de demo heb ik die eigenlijk al wel zo goed als zeker afgeschreven. Wayforward stelt teleur, Contra 4 this sure ain't.
arjen1981 schreef: ↑29 feb 2024, 15:14Ik had die helemaal nog niet gezien. En ook het Digital Eclipse framework! Karataka ziet er ook geweldig uit en Jeff Minter is dat zoiezo ook. Komt deze dan wel weer fysiek net als de Atari 50? want indien fysiek had ik Karataka ook dag 1 aangeschaft.
Physical via Limited Run, las ik ergens. Maar misschien dat er nog een Europese retail release komt, en anders ga ik net zo lief digitaal
Verder heb ik ook alleen Rise of the Ronin op de radar. Maar aangezien ik Wo Long nog heb te spelen, komt Ronin later wel een keer in huis na een pricedrop.
Ik had aanvankelijk ook nog enige goede hoop voor Contra: Operation Galuga, maar na de demo heb ik die eigenlijk al wel zo goed als zeker afgeschreven. Wayforward stelt teleur, Contra 4 this sure ain't.
nmkl pjkl ftmch
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Oh wacht. Unicorn Overlord is mijn meest geanticipeerde game van maart. Die was ik vergeten. Na 13 Sentinels ben ik benieiwd waar vanillaware allemaal nog meer toe in staat is.
- arjen1981
Bericht
Nog 2 dagen! Kan echt niet wachten. Ik vind dat cijfers voor mij niks zeggen. maar met de review embargo nog 1 dag weg is de gelekte 10, 9, 9,9 van famitsu een mooi voorteken. Een puntje meer dan Wo-Long. De algemene boodschap is wel dat net als Elden Ring een stuk toegankelijker was dan de From Software spelen voor dit ook lijkt te gelden voor Rise of the Ronin. De systemen zullen weer tip top zijn maar ik hoop ook echt dat de challange er weer goed in zit. Ik kijk namelijk al uit om 3 avonden vast te zitten op een baas
Voor mij is het eerst Rise of the Ronin en dan Dragons Dogma. Maar ik ben benieuwd hoe Dragons Dogma 2 het zal doen. Volgens mij is die review embargo al vandaag?
Voor mij is het eerst Rise of the Ronin en dan Dragons Dogma. Maar ik ben benieuwd hoe Dragons Dogma 2 het zal doen. Volgens mij is die review embargo al vandaag?
Bericht
Ik ben het wel met je eens dat het geen Contra 4 maar ik vond de demo eigenlijk best ok. Het grafische stijltje ben ik geen fan van maar qua gameplay vond ik het lang niet verkeerd. Controls voelen anders dan bij een 2d spritework Contra maar ik vond ook dat niet verschrikkelijk slecht. Ik had na Contra Rogue Corps erg lage verwachtingen en vanuit dat perspectief is het boven verwachting
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
De belangrijkste release van de maand voor mij heb ik inmiddels binnen.
De belangrijkste release van de maand voor mij heb ik inmiddels binnen.
- arjen1981
Bericht
Dragon’s Crown, Muramasa en Odin Sphere vind ik erg tof. Een Tactical RPG is heel wat anders maar ligt mij ook wel. Deze zeker mee dan 13 sentinels.
Maar tjonge net ook de 30 minuten naar Jeff Gertsmann zijn sessie van Dragons Dogma gekeken.
Maar tjonge net ook de 30 minuten naar Jeff Gertsmann zijn sessie van Dragons Dogma gekeken.
Bericht
EDIT: Nog eens ff zitten spelen en die voice-over is wel heel erg cringe. Verder, nog steeds zeker niet zo slecht als Rogue Corps maar ook zeker niet goed genoeg om de game aan te schaffen. Misschien ooit een keer in een -95% sale oppikken.Don Cannoli 79 schreef: ↑20 mar 2024, 11:55Ik ben het wel met je eens dat het geen Contra 4 maar ik vond de demo eigenlijk best ok. Het grafische stijltje ben ik geen fan van maar qua gameplay vond ik het lang niet verkeerd. Controls voelen anders dan bij een 2d spritework Contra maar ik vond ook dat niet verschrikkelijk slecht. Ik had na Contra Rogue Corps erg lage verwachtingen en vanuit dat perspectief is het boven verwachting
- Galious
- Moderator
Bericht
Ja, zo sta ik er ook in. Het blijft toch een beetje kietelen vanwege de Contra nostalgie, dus ik pik hem waarschijnlijk ook nog wel een keer op in een sale, maar dit is zeker niet de WayForward waar ik na het geweldige Contra 4 op had gehoopt.
Don Cannoli 79 schreef: ↑21 mar 2024, 08:47EDIT: Nog eens ff zitten spelen en die voice-over is wel heel erg cringe. Verder, nog steeds zeker niet zo slecht als Rogue Corps maar ook zeker niet goed genoeg om de game aan te schaffen. Misschien ooit een keer in een -95% sale oppikken.Don Cannoli 79 schreef: ↑20 mar 2024, 11:55Ik ben het wel met je eens dat het geen Contra 4 maar ik vond de demo eigenlijk best ok. Het grafische stijltje ben ik geen fan van maar qua gameplay vond ik het lang niet verkeerd. Controls voelen anders dan bij een 2d spritework Contra maar ik vond ook dat niet verschrikkelijk slecht. Ik had na Contra Rogue Corps erg lage verwachtingen en vanuit dat perspectief is het boven verwachting
Ja, zo sta ik er ook in. Het blijft toch een beetje kietelen vanwege de Contra nostalgie, dus ik pik hem waarschijnlijk ook nog wel een keer op in een sale, maar dit is zeker niet de WayForward waar ik na het geweldige Contra 4 op had gehoopt.
nmkl pjkl ftmch
- arjen1981
Bericht
Over Contra gesproken. Uitstekende Retronauts aflevering:
https://retronauts.com/article/2211/ret ... hootenanny
Mogelijk kan dit een ander deel in de serie bij jou nog even aanwakkeren.
https://retronauts.com/article/2211/ret ... hootenanny
Mogelijk kan dit een ander deel in de serie bij jou nog even aanwakkeren.
- Apenheul
- Beheerder
- Contacteer:
Bericht
Ik ben gisteren begonnen aan Unicorn Overlord en deze game is fenomenaal. Als je ook maar een beetje van strategy zoals Fire Emblem houdt pas deze game zeker in je straatje.
- marxkemp
- Contacteer:
Bericht
Goed om te horen!Apenheul schreef:Ik ben gisteren begonnen aan Unicorn Overlord en deze game is fenomenaal. Als je ook maar een beetje van strategy zoals Fire Emblem houdt pas deze game zeker in je straatje.
- Ok Impala!
- Contacteer:
Bericht
Ik begreep dat deze game in tegenstelling tot Fire Emblem niet grid based is, maar meer "vrij" aanvoelt. Is dat juist? Zelf kon ik nooit in SRPGs zoals Fire Emblem of FF Tactics komen, maar ik had wel erg veel plezier van Valkyria Chrocnicles. Ik zit nu echt op de wip over Unicorn Overlord. Kan ik meer Valkyria of Fire Emblem verwachten?
Bericht
Speel de demo. De demo is 7 uur lang, genoeg om zelf een beeld te vormen. Ik vind het meer spelen als Growlanser. Het is een soort RTS/SRPG hybride, waarbij de attacks auto zijn. Ik vond het eerst wat mobile-achtig, maar later vond ik het erg verslavend.Ok Impala! schreef: ↑29 mar 2024, 11:50Ik begreep dat deze game in tegenstelling tot Fire Emblem niet grid based is, maar meer "vrij" aanvoelt. Is dat juist? Zelf kon ik nooit in SRPGs zoals Fire Emblem of FF Tactics komen, maar ik had wel erg veel plezier van Valkyria Chrocnicles. Ik zit nu echt op de wip over Unicorn Overlord. Kan ik meer Valkyria of Fire Emblem verwachten?
- arjen1981
Bericht
Verslavend, is dat niet juist mobiel achtig
Ik ben zelf bang dat het teveel story is? Dat was wel waarom ik 13 sentinels niet heb opgepakt. Hoe zit dat dan?
Ik ben zelf bang dat het teveel story is? Dat was wel waarom ik 13 sentinels niet heb opgepakt. Hoe zit dat dan?
Bericht
Ik vind het meer gameplay dan verhaal, vrij basic verhaal tot nu toe. Zelf vind ik dat jammer, want 13 Sentinels is mijn favoriete game van de laatste 5 jaar.
Ik begrijp wat je bedoeld haha. De overworld gameplay doet mij denken aan mobile games, beetje goedkoop. Zeker niet het beste stuk, vandaar de vergelijking. Het verslavende zit meer in het SRPG stuk.
Ik vind het meer gameplay dan verhaal, vrij basic verhaal tot nu toe. Zelf vind ik dat jammer, want 13 Sentinels is mijn favoriete game van de laatste 5 jaar.
- arjen1981
Bericht
Dan moet ik ze bijden toch maar eens proberen. Ik ben wel fan van de meer action combat focused games. Die heb ik allen gespeeld. Ze zien er prachtig uit maar hebben ook altijd die fijne uitdagende speelstijlen.
- arjen1981
Bericht
Ik luisterde vanochtend op de fiets naar een, Contra Galuga pre release, episode van Retronauts. Interview met Tom Hallett van Wayforward
https://retronauts.com/article/2194/ret ... -crusaders
Interessant vond ik daaraan dat de game niet als Contra begon. Maar meer als een run n gun geïnspireerd op vooral ook treasure run n guns. En sterk aangepast voor nu. Vandaag de dag. Maar in onderhandelingen en als voorstel van Konami is er vervolgens de Contra naam op geplakt. Ik wil de demo nu ook wel even proberen.
Ik ben benieuwd of dat het niet ook kan zijn? je neemd een hap van een broodje choco pasta. Maar het blijkt pindakaas te zijn?
https://retronauts.com/article/2194/ret ... -crusaders
Interessant vond ik daaraan dat de game niet als Contra begon. Maar meer als een run n gun geïnspireerd op vooral ook treasure run n guns. En sterk aangepast voor nu. Vandaag de dag. Maar in onderhandelingen en als voorstel van Konami is er vervolgens de Contra naam op geplakt. Ik wil de demo nu ook wel even proberen.
Ik ben benieuwd of dat het niet ook kan zijn? je neemd een hap van een broodje choco pasta. Maar het blijkt pindakaas te zijn?
Bericht
Dit is echt een goed game jaar tot zover.
Infinite Wealth is een absolute top game, maar die heb ik voorlopig weggelegd voor FFVII die ik ook top vind. Na FFVII wil ik eigenlijk Dragon's Dogma aanschaffen. Eerlijk gezegd kan ik niet wachten om die game te gaan spelen en met builds aan de gang te gaan. De game verkoopt naar mijn verrassing ook ontzettend goed, ondanks dat het ontzettend ouderwets in opzet is.
Unicorn ziet er ook geweldig uit. En de demo van Contra vond ik trouwens fantastisch. De graphics kunnen niet helemaal je ding zijn, ik had ook liever 16 bit sprites of SoR4 art, maar qua gameplay is ie echt dikke prima hoor. Ik heb de demo vaak uitgespeeld. De gameplay is uitstekend en het eerste level althans is een remake van de originele Contra. Je kunt ook de Probotectors kiezen.
Infinite Wealth is een absolute top game, maar die heb ik voorlopig weggelegd voor FFVII die ik ook top vind. Na FFVII wil ik eigenlijk Dragon's Dogma aanschaffen. Eerlijk gezegd kan ik niet wachten om die game te gaan spelen en met builds aan de gang te gaan. De game verkoopt naar mijn verrassing ook ontzettend goed, ondanks dat het ontzettend ouderwets in opzet is.
Unicorn ziet er ook geweldig uit. En de demo van Contra vond ik trouwens fantastisch. De graphics kunnen niet helemaal je ding zijn, ik had ook liever 16 bit sprites of SoR4 art, maar qua gameplay is ie echt dikke prima hoor. Ik heb de demo vaak uitgespeeld. De gameplay is uitstekend en het eerste level althans is een remake van de originele Contra. Je kunt ook de Probotectors kiezen.